E61 / 65 webaston kortteja saadaan kyllä oikeastikin korjatuksi Suomessa, näissä korteissa viat vain ovat valitettavasti paljon työläämpiä paikallistaa kuin useimmissa muissa webaston korteissa. Myös testausta täytyy suorittaa moneen kertaan sillä korteilla esiintyy huomattavan paljon satunnaisia lähinnä lämpötilanvaihtelun aikana ilmeneviä katkoksia. Useissa tapauksissa kunnollinen korjaus vaatii näillä korteilla myös prosessorin vaihdon koska katkokset esiintyvät monesti prosessorin sisäisinä ja pelkkä kyseisen komponentin fyysinen vaihtohan ei tässä tapauksessa riitä vaan tarvitaan myös ohjelmointi. Monellakaan elektroniikkaa korjaavilla ei ole tähän tarvittavia työkaluja saatikka ohjelmistoa, jolloin kortti ei luonnollisestikaan tule tällöin pitkäikäisesti toimimaan. Prosessorin tinaus uudelleen saattaa saada sen toimimaan hetken aikaa mutta lämpöeläminen palauttaa vikatilanteen ennalleen. Prosessorin vaihto yhdessä muiden korjausten kanssa on saanut tällaiset epämääräisesti toimivat kortit toimimaan luotettavasti. Prosessorien tarpeeseen ei ole tosin osattu varautua koska useimmilla vanhemmilla korttiversioilla kyseinen vika oli hyvin harvinainen ja se aiheuttaa tällä hetkellä merkittävää viivettä korjauksiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Webasto
Collapse
X
-
Jaaha, ilmeisesti sitten se piirikortti on rikki. Vikakoodiksi antaa dosier pump circuit fault. Eli polttoainepumppu rikki tai jokin siihen liittyvä. kokeilin antaa pumpulle 12V, ja se naksui, kuten täällä kerrottu. Johtokin näytti ihan ehjältä.
Jäljelle jäänee itse laite. Laite käynnistyy niin kaukokäytöllä kuin paneelistakin kiltisti, mutta ei kovin pitkään pöhise (olisiko minuutti). Eli polttoainetta ei taida tulla.
Kysymys. voiko sen piirikortin irrottaa, ilman koko laitteen irrottamista, ja pitääkö silloin laskea vedet pois järjestelmästä. vai onko se vesipumppu jotenkin irrallinen?
Ylipäätään, onko jossakin DIY ohjeita. Ei ihan heti kooklella osunut silmään.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJaaha, ilmeisesti sitten se piirikortti on rikki. Vikakoodiksi antaa dosier pump circuit fault. Eli polttoainepumppu rikki tai jokin siihen liittyvä. kokeilin antaa pumpulle 12V, ja se naksui, kuten täällä kerrottu. Johtokin näytti ihan ehjältä.
Jäljelle jäänee itse laite. Laite käynnistyy niin kaukokäytöllä kuin paneelistakin kiltisti, mutta ei kovin pitkään pöhise (olisiko minuutti). Eli polttoainetta ei taida tulla.
Kysymys. voiko sen piirikortin irrottaa, ilman koko laitteen irrottamista, ja pitääkö silloin laskea vedet pois järjestelmästä. vai onko se vesipumppu jotenkin irrallinen?
Ylipäätään, onko jossakin DIY ohjeita. Ei ihan heti kooklella osunut silmään.
Suosittelen irroittamaan koko weban ja yhdistämään vesiletkut toisiinsa jatkokappaleella, vesiä ei tällöinkään tarvitse laskea pois kun sulkee letkut letkupihdeillä.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostVoihan sen irroittaa, tosin E6x koko webastoa täytyy käyttää pois paikoiltaan ja myös webaston kiinnitysrauta täytyy irroittaa jos piirikortin meinaa saada pois. Jos ei vesiä halua laskea ulos niin koko paketti täytyy kasata takaisin. Ja sama homma taas sitten kun laittaa ehjän kortin paikoilleen...
Suosittelen irroittamaan koko weban ja yhdistämään vesiletkut toisiinsa jatkokappaleella, vesiä ei tällöinkään tarvitse laskea pois kun sulkee letkut letkupihdeillä.
Aamulla lähti tosiaan pöhisemään, pakoputkestakin tuli jotain polttoaineen ja pakokaasun hajun tuntuista, ja, se polttoainepumppu kyllä pari kertaa selvästi naksui (tätä en aikaisemmin huomannut). Ehkä vika onkin jossakin muualla. Autorepairkos näitä voisi tutkailla?
Edit: kokeilin tänään laitetta kakella ja lähti käyntiin, niin kuin aikaisemminkin. Lisäksi pumppu naksui tasaisesti auton alla. Ennen käynnistystä laitoin DIS:n pyörimään ja sieltä tarkkailut päälle:
- hehkun aika pyöri 80 - 90 ms, vaihteli
- tuuletin pyöri niin kuin kuulikin
- poltto päällä, jonkin aikaa (ehkä 30 - sek tms)
- polttoainepumppu meni ON tilaan, jonka siis kuulikin
- mutta!: polttoaineen syöttö pysyi visusti 0% :ssa. Eikö tuo viittaisi siihen, että polttoainetta ei tule, eli pumppu on rikki, vaikka naksuu. ETK:n mukaan tuolla ei ole erillistä suodatintakaan, joka voisi olla tukossa. Mitenkäs tuon polttoainesyötön voi tutkia? Olikos INPA:ssa polttoainepmpun pakkosyöttö?
Edit2: jaahas, nyt ei pumppu enää naksu lainkaan. Mittasin pumpulle tulevan jännitteen ja se on n 0,8 V ei eihän tuollainen tietenkään pumppua pulssita. Mittarissa on myös analog näyttö, jolloin tuo näytti hieman sykkivän. Olisiko sitten päätekivi tms mennyt ohjainkortilta. Avasin lokarinkin ja kyllähän tuo piirikortti pitäisi saada irti irrottamatta koko hökötystä. Joopa joo ,hommaa piisaa tas.Last edited by jaki; 04-02-2013, 10:36.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Onko tästä katiskasta nyt weban vesipumppu mennyt kun kakesta lähtee kyllä käyntiin ja pysyy ~4min käynnissä kunnes sammuu. Jos tuosta heti perään laittaa uuden startin kakesta niin käynnistyy uudelleen ja sitten pysyy käynnissä.
Lisäksi tuntuisi että jos on ovet avannut niin ei sammu tuon 4 min jälkeen tai näin on ainakin käynyt muutaman kerran kun olen ajotietokoneesta laittanut weban päälle. Eikä myöskään tunnu sammuvan jos laittaa lämpöiseen autoon weban päälle.
Inpalla katsottuna body->aux heater näyttää ~20astetta korkeampaa veden lämpötilaa kuin dde:n kautta moottorin lämpotilaa katsottuna joten tämäki vaikuttaa jollain tasolla järkevältä, mutta aux heaterinkin lämpötila on vain joku 30 astetta kun katkaisee (tai tätä on vähän hankala tarkasti sanoa kun tietokonetta ei saa ennen kiinni ennenkuin weba on hyytynyt koska muuten se ei hyydy...). Ja auton käynnistyessä tuo weba kyllä käynnistyy myös ihan ok ja pysyy käynnissä...
Myöskään mitään vikakoodeja ei tule ja mielestä inpalla aux-heaterin statuksessa on kaikki pallukat/arvot ihan ok näköisesti eli ensin on hehku päällä 100% ja siittä sitten alkaa tippumaan kohti nollaa ja sitten lähtee hehkulta täppä pois ja ja jossain vaiheessa alkaa sisäilmanpuhaltimen moottori heräilemään, myöskin polttoaine pumppu raksuttaa korvalla kuultavasti, jne...
Akkuakin olen epäillyt, mutta eipä auta vaikka olis akku ollut koko yön 10Ah laturin perässä ja pitää sitä siinä myös silloin kuin yrittää webaa käyttää ja toisaalta jos akku olisi kuollut niin ei se weba varmaan uusintakäynnistyksellä lähtisi toimimaan.
Hienoja vehkeitä kun toimisi, auto on saksan tulijainen munchenistä ja tämä on 2 talvi suomessa ja webassa näytti olevan 2500 käynnistystä eli eipä tuota hirveästi ole nahkahousu(kaan) ehtinyt käyttämään...Last edited by okkraj; 04-02-2013, 09:19.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Akun sain nyt vaihdetuksi ja 2 peräkkäisenä päivänä weba on pöhistellyt ilman ongelmia eli kaiketi se orkkis akku oli sitten elämänsä ehtoopuolella...
Onhan näistä sanottu että akku aiheuttaa erikoisia oireita, mutta miten ihmeessä weban uudelleenkäynnistys heti sammumisen jälkeen pitää weban käynnissä jos se akku kerran kaput oli?E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Pitäisiko webaston vikakoodien kuittaantua inpalla?
Herjaa mm.
9B32 Wasserpumpenkreis fehlerhaft
9B2E Heizgeraeteverriegelung
Ja ihkasta tulee koodi jonka saa kuitattua mutta ilmestyy heti:
0xE71D Botschaft(KCAN: Status Klima SH/ZH Zusatzwasserpumpe, 2EC)
Vaihdoin jo webaston vesipumpun, vanha oli rikki.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPitäisiko webaston vikakoodien kuittaantua inpalla?
Herjaa mm.
9B32 Wasserpumpenkreis fehlerhaft
9B2E Heizgeraeteverriegelung
Ja ihkasta tulee koodi jonka saa kuitattua mutta ilmestyy heti:
0xE71D Botschaft(KCAN: Status Klima SH/ZH Zusatzwasserpumpe, 2EC)
Vaihdoin jo webaston vesipumpun, vanha oli rikki.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPitäisiko webaston vikakoodien kuittaantua inpalla?
Herjaa mm.
9B32 Wasserpumpenkreis fehlerhaft
9B2E Heizgeraeteverriegelung
Ja ihkasta tulee koodi jonka saa kuitattua mutta ilmestyy heti:
0xE71D Botschaft(KCAN: Status Klima SH/ZH Zusatzwasserpumpe, 2EC)
Jotenkin muistelisin, että en saanut vikakoodejakaan kuitattua Inpalla.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostOlisiko sitten päätekivi tms mennyt ohjainkortilta. Avasin lokarinkin ja kyllähän tuo piirikortti pitäisi saada irti irrottamatta koko hökötystä. Joopa joo ,hommaa piisaa tas.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Itsellä jälkiasenteinen retrofit webasto. Ohjaus tapahtuu idriven sekä kauko-ohjaimen kautta. Ongelma; Webasto ei lähde tulille. Yrittää, polttoainepumppu käy, käynnistyy (ei savua), toimii minuutin ja sammuu kunnes yrittää uudelleen ja sammuu.
Mitä kautta IstaD;llä pääsee webastoa tutkimaan vai pääseekö lainkaan kun ei ole ollut tehtaalta lähtien?
Edit; niin ja webaston lukituksen sain auki poistamalla konehuoneesta webaston 2 sulaketta, 20A ja 1A. Yön yli oli ilman ja lukitus oli auennut.Last edited by Telehell; 04-09-2016, 17:25.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostItsellä jälkiasenteinen retrofit webasto. Ohjaus tapahtuu idriven sekä kauko-ohjaimen kautta.
Mitä kautta IstaD;llä pääsee webastoa tutkimaan vai pääseekö lainkaan kun ei ole ollut tehtaalta lähtien?
Webaston oma Thermo Test -diagnostiikkaohjelma on internetistä pengottavissa.
Pumppuongelmat ovat kohtalaisen yleisiä, joten havaitsetko kiertovesipumpun pyörivän?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Vikakoodia antaa "auxaliary pump", mutta käsittääkseni tuo ei koske webastoa?Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostKyllähän tuo oire voisi weban vesipumpusta johtua...
Lähtee lämmittämään mutta kun ei vesi kierrä,keittää alta aikayksikön ja sammuu sen takia.
Toimiiko jälkiasennettu auton käydessä?
Silloin vesi kieräisi ja pitäisi pysyä pidempään päällä.E61 530da -05
Comment
-
Comment