Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Tehtaan mukaan kaikki viat bmw:ssä on ominaisuuksia, ihme että kukaan tälläisiä enää uutena ostaa

    Pitäis kans tsekata kaikki läpi tässä kun joutaa, eli ahtoputket, pakosarja ja sit viimeisenä se turbiini. Tuntuu että jostain vuotaa hieman joko ahtopaineita tai pakokaasuja kun vedätettäessä viheltää vähän oudosti. Alipaineletkut vaihdoin uusiin tuossa viime keväänä jo. Vois samalla pestä coolerin sisältä, lienee melkoisen öljymäärän peitossa sekin.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by Cell View Post
      Laatikon öljymäärä tarkistettu?
      Ei o vielä, mutta aika on varattu Metroautoon. Siellä tiesivät heti, että ongelma johtuu sähköisestä vaihteenvalitsimesta. Niitä on kuulemma vaihdettu moniin autoihin. Eli vaihdekeppi menee nyt vaihtoon. Tehtaan ohjeet tähän vaivaan.

      Hassua, että The Tehdas ei ollu muistanu Autokeskukselle kertoa tätä...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Senkka
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 27

        Vika korjaantui täälläkin momentinmuuntimen vaihdolla. Autona 535da vm.2005

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          Originally posted by Senkka View Post
          Vika korjaantui täälläkin momentinmuuntimen vaihdolla. Autona 535da vm.2005
          Sopiiko udella mitä osat ja työt maksoivat, varmasti monia tässä topikissa kiinnostaisi?
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • FastDsl
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 178
            • nollayhdeksän

            Originally posted by Matson^ View Post
            Sopiiko udella mitä osat ja työt maksoivat, varmasti monia tässä topikissa kiinnostaisi?
            Niin kiinnostaisi...:think
            Musta 335i E91 N55
            Musta 520d F11
            Musta 535d E60
            Musta 320d E91
            Musta 330d E46

            Comment

            • Senkka
              Newbiemmer
              • Jul 2008
              • 27

              2500€ kokonaisuudessaan Powermaticissa. Mielestäni todella suolainen hinta, mutta oli vähän kiire kun oireet tuntuivat päivittäin lisääntyvän.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Senkka View Post
                2500€ kokonaisuudessaan Powermaticissa. Mielestäni todella suolainen hinta, mutta oli vähän kiire kun oireet tuntuivat päivittäin lisääntyvän.
                Pelkästä turbiinin vaihdosta?! Huhhuh, ei oo röyhkeydellä mitään rajaa jos joku vaan suostuu maksamaan. Tosta jää vielä kolminumeroinen tuntipalkka.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Mitäs ne oireet olivat?
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Senkka
                    Newbiemmer
                    • Jul 2008
                    • 27

                    Mulla oireet alkoi joku 1,5 vuotta sitten. Eli kierrokset ja kulutusmittari heitteli 1500rpm kohdalla 200-300 rpm. Aluksi kylmällä koneella noin 5 minuuttia, jonka jälkeen toimi normaalisti. Vika oli välillä pois useita kuukausia. Nyt kun ilmat viileni alkoi kierrokset heitellä pidemmässä ajossakin. Kun ajoi sport asennolla vikaa ei ole koskaan esiintynyt.

                    Vaihdettiin tohon öljyt ja öljypohja samalla. Jää tossa silti työlle hintaa varmaan yli tonnin. Ei käsitystä kuinka iso työ tuo on vaihtaa.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by Senkka View Post
                      Mulla oireet alkoi joku 1,5 vuotta sitten. Eli kierrokset ja kulutusmittari heitteli 1500rpm kohdalla 200-300 rpm. Aluksi kylmällä koneella noin 5 minuuttia, jonka jälkeen toimi normaalisti. Vika oli välillä pois useita kuukausia. Nyt kun ilmat viileni alkoi kierrokset heitellä pidemmässä ajossakin. Kun ajoi sport asennolla vikaa ei ole koskaan esiintynyt.

                      Vaihdettiin tohon öljyt ja öljypohja samalla. Jää tossa silti työlle hintaa varmaan yli tonnin. Ei käsitystä kuinka iso työ tuo on vaihtaa.
                      Täällä joskus kirjoittelin, että Oulun Wetterin huoltoneuvoja sanoi, että kahteen 530D:hen on turbiini vaihdettu ja tuli molemmilla kuntoon. Sitten täällä foorumilla sanottiin, ettei ole mahdollista...

                      No näköjään sitte kuitenkin joillain nuo pahamaineiset oireet sillä korjautuu.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • mattipuh
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 150
                        • Espoo, Finland

                        mulla hävis huojunnat MAF:in ja ilmanputsarin vaihdolla. eli tuskin johtuu aina lotjusta. nyt ei ole arponut vaihtoja pitkään aikaan.
                        Matti
                        E61 530DA (2005)

                        Comment

                        • andy74
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 52
                          • Espoo

                          Puutuminen 100-120 Km/H

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Heh joo ei missään nimessä.

                          Mutta nyt omien kokemusta perusteella ei voi kuin suositella! Niin paljon mukavemmin laatikko toimii kaikissa tilanteissa ja vielä kun tuo kylmänä esiintynyt humppaaminenkin katosi ihan kokonaan niin
                          Saas nähdä miten käy mun automaatin öljynvaihdossa...Auto on e60 3,0 dsl ajettu 170 tkm. Lastutuksen (Karala) ja dpf:n poiston(tyhjennys+poisohjelmointi) jälkeen ilmenee puutumista yli 100 km/h ajettaessa. Eilen oli auto piuhan päässä ja laatikolta löytyi neljä eri vikakoodia. Tulee uudestaan ainoastaan kickdownin yhteydessä kovassa vauhdissa. Ja todellakin öljyt ovat alkuperäiset, perjantaina vaihdetaan liikkeessä huuhtelemalla ja tietty se öljypohja samalla. Jos ei tällä korjaannu niin onko hyviä neuvoja...? Ja juu auto kulkee "normaaliajossa" erittäin hyvin.Vain silloin puutuu täysin kun ajetaan motarinopeuksissa ja annetaan reilummin löylyä.Hemmetti.
                          F10 530 dA xdrive m-sport

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            Originally posted by andy74 View Post
                            Saas nähdä miten käy mun automaatin öljynvaihdossa...Auto on e60 3,0 dsl ajettu 170 tkm. Lastutuksen (Karala) ja dpf:n poiston(tyhjennys+poisohjelmointi) jälkeen ilmenee puutumista yli 100 km/h ajettaessa. Eilen oli auto piuhan päässä ja laatikolta löytyi neljä eri vikakoodia. Tulee uudestaan ainoastaan kickdownin yhteydessä kovassa vauhdissa. Ja todellakin öljyt ovat alkuperäiset, perjantaina vaihdetaan liikkeessä huuhtelemalla ja tietty se öljypohja samalla. Jos ei tällä korjaannu niin onko hyviä neuvoja...? Ja juu auto kulkee "normaaliajossa" erittäin hyvin.Vain silloin puutuu täysin kun ajetaan motarinopeuksissa ja annetaan reilummin löylyä.Hemmetti.
                            Ja koodi oli?
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • andy74
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 52
                              • Espoo

                              Originally posted by Dunky View Post
                              Ja koodi oli?
                              Niin. Enpä tiedä.Kysyn perjantaina mikä oli herjana..
                              F10 530 dA xdrive m-sport

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Mulla loppui tuo vatkaus kylmänä kun porattiin reikä dpf:ään. Liekö sattumaa, että loppu, mutta ei ole sen jälkeen tehnyt??
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎