memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    Originally posted by valtti81 View Post
    Juu eli loota ruvennu tekeen sellasta että vaihtaa miten sattuu ja aika raakasti eli oikein ryskäyttää.lisäksi muutaman kerran syttyny transmission failure ja heittää jonku vikatilan päälle.. Auton sammutus ja taas pelaa "normaalisti" 345tkm ajettu eikä varmaan ikinä öljyjä vaihdettu... Mikäs vois olla vikana korjaantuisko öljyjen vaihdolla vai ?????? :think
    Tarkasta öljyt ekana, kuten täällä jo sanottiinkin. Saattanut vuotaa pistokkeen tiivisteistä aika vähiin, jos näin niin tiivisteet samalla vaihtoon! Käy joltain paikalliselta INPAn omistajalta pyytämässä vikakoodit jos öljymäärä onkin ok, ellei sinulla itsellä ole.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by exautisti View Post
      Auto ylös ja laatikon oikeasta kyljestä proppu auki. Pitää tulla ohuena nauhana öljyä ulos ja mikäli ei tule,niin lisää niin että tulee. tarkistus tulee tehdä öljyt lämpimänä.
      Ja auto käynnissä ja pitää käyttää kaikkia vaihteita päällä jne,
      ei se ihan suoraviivainen prosessi ole...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Ja auto käynnissä ja pitää käyttää kaikkia vaihteita päällä jne,
        ei se ihan suoraviivainen prosessi ole...
        Tuolla en ole kyllä huomannut olevan mitään eroa öljynmäärään.Eikä tuo oikeasti ole mitään desin tarkkaa touhua,kunhan sitä sieltä sievästi tulee ulos.
        Ennemmin vähän liikaa öljyä kun liian vähän.
        Öljyjä vaihtaessa olen käynyt koeajolla,että saa öljyt lämpimäksi ja kaikki vaihteet läpi,mutta ei sitä tarkistaessa tarvi nosturilla enään ajaa.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          Originally posted by exautisti View Post
          Tuolla en ole kyllä huomannut olevan mitään eroa öljynmäärään.Eikä tuo oikeasti ole mitään desin tarkkaa touhua,kunhan sitä sieltä sievästi tulee ulos.
          Ennemmin vähän liikaa öljyä kun liian vähän.
          Öljyjä vaihtaessa olen käynyt koeajolla,että saa öljyt lämpimäksi ja kaikki vaihteet läpi,mutta ei sitä tarkistaessa tarvi nosturilla enään ajaa.
          Kyllä sillä eroa on, tuo vaihteiden läpi käyminen on vaihteiston ilmaamista. Eli tavara lähtee kiertämään ja ilmakuplat saataisiin venakoneistosta ja letkuista pois, sinne pääsee aina ilmaa kun öljyt vaihdetaan. Ja desin tarkkaa touhua voi sanoa olevan, jos on desin liian vähän. Liiaksi sinne ei oikein saa laitettua. Aski kuitenkin ilmaantuu seuraavat ajopäivät itsekseen, jolloin öljymäärä laskee ihan vähän.

          Vaihteiston öljymäärän tarkastus tapahtuu aina auto käynnissä ja P vaihde päällä, oikeasti pitäisi jossain 50*C paikkeilla katsoa muistaakseni tuo öljyn määrä, mutta ei haittaa vaikka on kylmempääkin. Kunhan ei olisi kuumempaa.

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            Originally posted by esa`pentula View Post
            Kyllä sillä eroa on, tuo vaihteiden läpi käyminen on vaihteiston ilmaamista. Eli tavara lähtee kiertämään ja ilmakuplat saataisiin venakoneistosta ja letkuista pois, sinne pääsee aina ilmaa kun öljyt vaihdetaan. Ja desin tarkkaa touhua voi sanoa olevan, jos on desin liian vähän. Liiaksi sinne ei oikein saa laitettua. Aski kuitenkin ilmaantuu seuraavat ajopäivät itsekseen, jolloin öljymäärä laskee ihan vähän.

            Vaihteiston öljymäärän tarkastus tapahtuu aina auto käynnissä ja P vaihde päällä, oikeasti pitäisi jossain 50*C paikkeilla katsoa muistaakseni tuo öljyn määrä, mutta ei haittaa vaikka on kylmempääkin. Kunhan ei olisi kuumempaa.
            Vaihdossahan on pakko käydä koeajolla että saa öljyt lämpimäksi,silloin käydään myös vaihteet läpi,nyt oli puhe öljymäärän tarkistuksesta,eikä silloin tarvi muutakun auto ylös ja proppu auki. Ja sillä ei todellakaan ole väliä minkälainen nauha sieltä valuu ulos,kunhan se tulee "sievästi" eikä esim. Pulppuamalla.

            Ja lämpötilasta sen verran,että mikäli olet sitä mieltä,että on desin tarkkaa hommaa mutta lämpötilalla ei ole väliä.... No öljytilavuus voi vaihdella n.0,5 litraa ja enemmänkin pelkästä lämpötilaerosta johtuen.
            Last edited by exautisti; 10-05-2013, 10:26.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 521
              • Rauma

              Öljyntason tarkistuksen lämpötilasta ja muusta metodista on turha alkaa heiluttamaan peistä. Siitä on foorumillakin ihan ZF:n ohje:http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=969.

              Lämpötilan pitää siis olla 40 - 50 °C välissä.
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                Originally posted by exautisti View Post
                Ja lämpötilasta sen verran,että mikäli olet sitä mieltä,että on desin tarkkaa hommaa mutta lämpötilalla ei ole väliä.... No öljytilavuus voi vaihdella n.0,5 litraa ja enemmänkin pelkästä lämpötilaerosta johtuen.
                Puhuin, että öljymäärä on enemmän desin tarkkaa hommaa jos sitä on liian vähän. Öljyn tilavuus tosiaan heittelee paljon lämpötilan takia, siksi on annettu tuo ohjelämpötila missä se öljymäärä tarkistetaan. Mielummin liikaa, kuin liian vähän.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by exautisti View Post
                  eikä silloin tarvi muutakun auto ylös ja proppu auki. Ja sillä ei todellakaan ole väliä minkälainen nauha sieltä valuu ulos,kunhan se tulee "sievästi" eikä esim. Pulppuamalla.
                  Kyllä sen nyt kuitenkin käynnissä pitää olla.

                  Ei sinne koeajolle kyllä passaisi lähteä jos reilummin öljyä puuttuu, lämmöt nousee äkkiä paikallaankin tuonne tarkistustasolle.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • valtti81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 399
                    • karvia

                    Öljyt vähissä.

                    Eli tuohon omaan lisäilin ny öljyä ja rupes pelaahan tosi hyvin.. oli öljypohjasta ja sitten sen sähköliittimen juuresta vuotanu öljyä. no ei muutaku öljypohja ja se liittimen ulkorunko vaihtoon ja uudet ravenolit tupaan huuhtelemalla ja eiku paanalle ja pelas paremmin ku ikinä ennen mulla. vanhat öljyt ei ollu ollenkaa pahan näköset mutta yllätys yllätys 100km ajoo ja sitte alako 1-2 vaihtaes ja 3-2 vaihtaes ryskäyttää ihan huolella... muuten vaihtaa tosi hienosti muut vaihteet mutta tolle 2selle vaihto kyllä aiva hirvee... ilmeisesti se paskasokki iski nytte mutta kymysys kuuluki että mitäs sitte ?????????
                    Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                    ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                    Älä lue historiaa, tee sitä !!

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1578

                      aika karkea oli oma kulkine öljynvaihtojen jälkeen, laatikon adaptaatioiden kuittauksen ja hetken ajelun jälkeen kuitenkin vaihdot alkoi taas sujua jouhevasti kuten aiemminkin.

                      Comment

                      • KOMBI7
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 82
                        • Satakunta

                        Originally posted by ptikkala View Post
                        aika karkea oli oma kulkine öljynvaihtojen jälkeen, laatikon adaptaatioiden kuittauksen ja hetken ajelun jälkeen kuitenkin vaihdot alkoi taas sujua jouhevasti kuten aiemminkin.
                        Onko laatikko opetettava adaptaatioiden nollauksen jälkeen jotenkin erityisesti, kuten marmorin huoltomies Tampereella mulle kertoi. Ja hinta oli 180-200€ operaatiolta. Auto 525 dA 2007 LCI.

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1578

                          ajamalla se oppii nollauksen jälkeen miten mennään

                          Comment

                          • valtti81
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 399
                            • karvia

                            adaptaatioarvot....

                            Saako ne nollattua muutenku inpalla tmv ??
                            Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                            ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                            Älä lue historiaa, tee sitä !!

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1578

                              kyllähän se tuon inpan tai vastaavan tarvii.

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                Originally posted by valtti81 View Post
                                Saako ne nollattua muutenku inpalla tmv ??
                                Eikös ne nollaantunu ku laittaa virrat päälle, kaasu pohjaan 30sek. virrat pois ja takas ja auto käyntiin:think
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X