memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Ei tämä zf pitäis luistaa tai töksähdellä jos on ehjä? :think Humppamista kyllä on monessakin, mutta pikku haitta jos pysyy siedettävyyden rajoissa, kuten useimmissa. Ja tämä paska laatikko kestää hienosti tonnin väännön, mikä on jo ihan hyvin 2000kilosen möhkön aut.laatikolle.
    Ei normaali tilanteessa töksähtele,
    vain silloin jos satut kaasua reilusti painamaan reilusti juuri kun on vaihdetta vaihtamassa, esim. 2->3. Tai jos löysäät täyskaasukiihdytyksessä sopivasti kesken vaihdon.

    Luistaa lämpimänä vain (1 & ) 2 vaihteella, ja tietysti vaihteenvaihdon aikana.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • SamppaBMW
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 21
      • Helsinki

      Originally posted by Mlatvala View Post
      Sportilla ja manuaalilla ei käytetä koko turbiinilukkoa.

      Kaitpa se on hyvässä kunnossa, en ole tutkinut sen tarkemmin. Öljyt meni kuitenkin vaihtoon alle kahdessa sadassa ja siitäkin voin kyllä kertoa sinulle oman tarinan

      Meinaan sitä että tuhannen pari kolme, ehkä sen kolme, se laatikko toimii uusilla öljyillä erilailla, kuin ennen, mut tuon 3 tuhannen jälkeen, tulee laatikosta taas se sama entinen itsensä, niin hyvässä kuin huonossakin.

      Tuo risteysalueen vapaalle heitto ei mielestäni ole muutakuin tottumiskysymys, eihän noilla montaa tuhatta tarvitse ajaa kun sen osaa ottaa tuon kytkimen ensin vastaan, ennen isompia ryntäyksiä.

      Vag-comissahan on yksinkertasesti oma ruutunsa josta voi seurata luistoprosentteja sekä sen millon TC on päällä ja millon ei. Onkos Disseissä sama, kun en oo ikinä tutustunu siihen ohjelmaan..?

      Minun tekee nyt mieli kysyä, onko autolla ajettu jo yli se kolme tuhatta kilometriä total rebuildin jälkeen?

      Omaankiin laatikkoon kurkanneena, niin eikait tuo mekatroniikan vaihto ja turbiinin irroitus kovin raketti-tiedettä vielä edes ole, jos nuo on ne toimenpiteet jotka sinulle tehtiin?

      Totta kuitenkin sekin, ettei tehtaalle virtaa rahaa jos tehdään ikuisia laatikoita..

      Hätähuuto keskusteluun, Siekkinen linjoille!

      (ps. noilla vääntöjen kasvatteluillahan tuo on helppokin särkeä jos ihan ajattelematta d päällä vain survoo)
      No nyt on menty jonkun matkaa sen maagisen 3 tkm rajan yli rempan jälkeen...eikä humppauksesta tietoakaan!

      Ja laatikon toiminta itseasiassa vain parantunut...oisko ne litkut ym osat olleet uutuuden kankeita...nyt tuntuma ku taksimersun takapenkillä pe/la yöllä...ei tunnu töksivän, eikä mitään muutakaan ylimääräistä! Erittäin tyytyväinen tuon rempan onnistumiseen!
      ------------------------------------------------------
      sigpic

      Comment

      • SamppaBMW
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 21
        • Helsinki

        Originally posted by LeMansBlau View Post
        Tästä nyt kun äkkiseltää lueskelin viimesimmät postit, niin itelläkin tulee väkisin mieleen, että voisko koko tyyppivika homman (humppaus) korjata kyseisen venttiilitapin vaihdolla. :think

        Ainakin olis erittäin edullinen korjaus ja menis mukavasti laatikon litkujen vaihdon ohessa. Venttiilithän tuossa on heti käsillä, kun öljypohja on auki.

        Joku kun vielä sattuis oleen tosiaan vaihtamassa öljyjä nyt, niin testimielessä kannattais ehdottomasti vaihtaa toi k.o. venttiilli. Ite ajan noilla litetime-ölpillä, mutta jopa sitkein tapaus vois alkaa öljynvaihtoon jos siinä sais samalla tehtyä tällaisen hyödyllisenkin toimenpiteen.

        Ja tostahan vois oikein kimppatilauksen tehdä kyseiselle venttiilille jos hommassa olisi järkeä.



        Ei tämä zf pitäis luistaa tai töksähdellä jos on ehjä? :think Humppamista kyllä on monessakin, mutta pikku haitta jos pysyy siedettävyyden rajoissa, kuten useimmissa. Ja tämä paska laatikko kestää hienosti tonnin väännön, mikä on jo ihan hyvin 2000kilosen möhkön aut.laatikolle.

        Mulle tää asia avattiin niin, että itse venttilissä ei yleisesti ongelmaa...vaan siinä mekatroniikan solenoidissa, joka sitä ohjaa... Sen verta noviisi näissä tekniikkajutuissa, että saattahan toi olla smakin asia...Joka tapauksessa hummaus näyttäisi siis kadonneet kokonaan ko solenoidin ja TC:n vaihdolla.
        ------------------------------------------------------
        sigpic

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          Mitä askeja on tullut avattua/nähnyt avattuna, niin todella harvoin se kuluma on itse venttiilin karassa porauksen sijaan.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Cell View Post
            Mitä askeja on tullut avattua/nähnyt avattuna, niin todella harvoin se kuluma on itse venttiilin karassa porauksen sijaan.
            Eli pitäis "hoonata" ja laittaa ylikoon kara?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Eli pitäis "hoonata" ja laittaa ylikoon kara?
              Onnea etsintään. Sitten kun osa löytyy, pitäisi löytää tekijä ja speksit reiälle

              Jos vika nyt tuossa yleensä edes on, sitä on aika vaikea määrittää ilman venttiilikoneiston testipenkkiä joita ei tainnut olla suomessakaan yhtään. Venttiilikoneistojen tehdaskorjauskin tuntuu menevän sillä periaatteella, että on jättilaari käytettyjä joista sitten yhdistellään ehjiä, kun ei muu oikein kannata/ole vaihtoehto. Solenoidit taas on yleensä helppo ja halpa vaihtaa jos niissä on vikaa, mutta jos solkku on sähköisesti ehjä eikä vuoda niin sitten ei voi kuin toivoa että korjaantuu.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Cell View Post
                Onnea etsintään. Sitten kun osa löytyy, pitäisi löytää tekijä ja speksit reiälle
                No tuolla aiemmassa linkissä (ja edellisessä postauksessa) kaupataan ylikoon mäntiä
                ja hoonausvehkeitä...
                Last edited by MajorDrake; 10-12-2012, 11:40.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  Niinpä näkyy, ja näkyy olevan testikin tarpeelle. Ei paha, kokeilemaan vaan
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    Mulla köllöttää tallissa kokonainen laatikko niin voisi tuota kikkaa kokeilla. :think Jos vaihtaisi tai korjaisi vain tuon venttiilin ensin. Minkä hintaisia lie nuo venttiilit? Tuossa eebayn linkissä ei taida olla kuin terä millä kairataan reikä isommaksi? Ja sivulla oli myös jigi tuolle hommalle mutta liekkö sitten tarpeellinen jos käyttää koneistajalla?
                    E61 520Da

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1203
                      • GrassLake

                      OT:
                      Mersun 5-v lootissa, 722.6xx, vaihdetaan jatkuvasti samaa solenoidia humppailun takia.
                      Mersussa puhutaan KYB-venttiilistä, rajoittaa muistaakseni turbaanin öljyn paluukiertoa ja siten vaikuttaa sen luiston määrään.
                      Jumittava solkku saa aikaan humppaamista, esim vakkarilla sopivassa lievässä ylämäessä ensialkuun...
                      Näihin tuo on halpa, oliko n. 40e.

                      Joskus tarvitsee ylikokomäntiä näihinkin, samalta sonnax:lta saa.

                      ...jännä muutenkin, miten samat viat jatkuu, vaikka vaihtaa leiriä BMW->MB.

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        Voiko siis olla mahdollista, että pelkkä solenoidi olis näissä viallinen vai loppuisko tässä tapauksessa venttiilin laukka vallan?:think Vai onko todennäköisempää, että tässä olis nyt kyse väljästä tai jumittavasta venttiilistä? (rautalangan vääntöä tyhmälle, kiitos!)
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • SamppaBMW
                          Newbiemmer
                          • Oct 2012
                          • 21
                          • Helsinki

                          Originally posted by LeMansBlau View Post
                          Voiko siis olla mahdollista, että pelkkä solenoidi olis näissä viallinen vai loppuisko tässä tapauksessa venttiilin laukka vallan?:think Vai onko todennäköisempää, että tässä olis nyt kyse väljästä tai jumittavasta venttiilistä? (rautalangan vääntöä tyhmälle, kiitos!)
                          Jep, sama pää ellei pahempi viel täällä
                          Mutta juuri noin se ZF kaveri (+Recro) vahvisti asian...ko venttiilistä ei puhuttu mitään, vaan sitä ohjaavasta solenoidista joka vioittunut ja aiheuttaa venttiilin "hakkausta". Tämä syö sit sen TC:n. =humppaus
                          ------------------------------------------------------
                          sigpic

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by SamppaBMW View Post
                            Jep, sama pää ellei pahempi viel täällä
                            Mutta juuri noin se ZF kaveri (+Recro) vahvisti asian...ko venttiilistä ei puhuttu mitään, vaan sitä ohjaavasta solenoidista joka vioittunut ja aiheuttaa venttiilin "hakkausta". Tämä syö sit sen TC:n. =humppaus
                            No tuntuis aika hullulta että kovin äkkiä söisi tuon varsinaisen venttiilin väljäksi.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • SamppaBMW
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 21
                              • Helsinki

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              No tuntuis aika hullulta että kovin äkkiä söisi tuon varsinaisen venttiilin väljäksi.
                              TC=Torque Converter=momentinmuunnin=turbiini=se munkin näköinen
                              ..venttiilille en ole termiä kuullut...jos tuosta nyt edes oli epäselvyys
                              ------------------------------------------------------
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X