Originally posted by valtti81
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by exautisti View PostAuto ylös ja laatikon oikeasta kyljestä proppu auki. Pitää tulla ohuena nauhana öljyä ulos ja mikäli ei tule,niin lisää niin että tulee. tarkistus tulee tehdä öljyt lämpimänä.
ei se ihan suoraviivainen prosessi ole...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJa auto käynnissä ja pitää käyttää kaikkia vaihteita päällä jne,
ei se ihan suoraviivainen prosessi ole...
Ennemmin vähän liikaa öljyä kun liian vähän.
Öljyjä vaihtaessa olen käynyt koeajolla,että saa öljyt lämpimäksi ja kaikki vaihteet läpi,mutta ei sitä tarkistaessa tarvi nosturilla enään ajaa.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostTuolla en ole kyllä huomannut olevan mitään eroa öljynmäärään.Eikä tuo oikeasti ole mitään desin tarkkaa touhua,kunhan sitä sieltä sievästi tulee ulos.
Ennemmin vähän liikaa öljyä kun liian vähän.
Öljyjä vaihtaessa olen käynyt koeajolla,että saa öljyt lämpimäksi ja kaikki vaihteet läpi,mutta ei sitä tarkistaessa tarvi nosturilla enään ajaa.
Vaihteiston öljymäärän tarkastus tapahtuu aina auto käynnissä ja P vaihde päällä, oikeasti pitäisi jossain 50*C paikkeilla katsoa muistaakseni tuo öljyn määrä, mutta ei haittaa vaikka on kylmempääkin. Kunhan ei olisi kuumempaa.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostKyllä sillä eroa on, tuo vaihteiden läpi käyminen on vaihteiston ilmaamista. Eli tavara lähtee kiertämään ja ilmakuplat saataisiin venakoneistosta ja letkuista pois, sinne pääsee aina ilmaa kun öljyt vaihdetaan. Ja desin tarkkaa touhua voi sanoa olevan, jos on desin liian vähän. Liiaksi sinne ei oikein saa laitettua. Aski kuitenkin ilmaantuu seuraavat ajopäivät itsekseen, jolloin öljymäärä laskee ihan vähän.
Vaihteiston öljymäärän tarkastus tapahtuu aina auto käynnissä ja P vaihde päällä, oikeasti pitäisi jossain 50*C paikkeilla katsoa muistaakseni tuo öljyn määrä, mutta ei haittaa vaikka on kylmempääkin. Kunhan ei olisi kuumempaa.
Ja lämpötilasta sen verran,että mikäli olet sitä mieltä,että on desin tarkkaa hommaa mutta lämpötilalla ei ole väliä.... No öljytilavuus voi vaihdella n.0,5 litraa ja enemmänkin pelkästä lämpötilaerosta johtuen.Last edited by exautisti; 10-05-2013, 10:26.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Öljyntason tarkistuksen lämpötilasta ja muusta metodista on turha alkaa heiluttamaan peistä. Siitä on foorumillakin ihan ZF:n ohje:http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=969.
Lämpötilan pitää siis olla 40 - 50 °C välissä.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostJa lämpötilasta sen verran,että mikäli olet sitä mieltä,että on desin tarkkaa hommaa mutta lämpötilalla ei ole väliä.... No öljytilavuus voi vaihdella n.0,5 litraa ja enemmänkin pelkästä lämpötilaerosta johtuen.
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View Posteikä silloin tarvi muutakun auto ylös ja proppu auki. Ja sillä ei todellakaan ole väliä minkälainen nauha sieltä valuu ulos,kunhan se tulee "sievästi" eikä esim. Pulppuamalla.
Ei sinne koeajolle kyllä passaisi lähteä jos reilummin öljyä puuttuu, lämmöt nousee äkkiä paikallaankin tuonne tarkistustasolle.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Öljyt vähissä.
Eli tuohon omaan lisäilin ny öljyä ja rupes pelaahan tosi hyvin.. oli öljypohjasta ja sitten sen sähköliittimen juuresta vuotanu öljyä. no ei muutaku öljypohja ja se liittimen ulkorunko vaihtoon ja uudet ravenolit tupaan huuhtelemalla ja eiku paanalle ja pelas paremmin ku ikinä ennen mulla. vanhat öljyt ei ollu ollenkaa pahan näköset mutta yllätys yllätys 100km ajoo ja sitte alako 1-2 vaihtaes ja 3-2 vaihtaes ryskäyttää ihan huolella... muuten vaihtaa tosi hienosti muut vaihteet mutta tolle 2selle vaihto kyllä aiva hirvee... ilmeisesti se paskasokki iski nytte mutta kymysys kuuluki että mitäs sitte ?????????Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postaika karkea oli oma kulkine öljynvaihtojen jälkeen, laatikon adaptaatioiden kuittauksen ja hetken ajelun jälkeen kuitenkin vaihdot alkoi taas sujua jouhevasti kuten aiemminkin.
Comment
-
-
Originally posted by valtti81 View PostSaako ne nollattua muutenku inpalla tmv ??"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment