Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D starttaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Mä oon aina epäilly omassa autossa starttia vialliseksi, mut eilen irrotettiin moottorin maadotuskaapeli ja kiinnitettiin uusiks tökötin kans, ja ainakin eilisestä tähän aamuun startti on pyörinyt vikkelämmin kuin ennen...
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      Missä kohti on se maadoituskaapeli, teen samat judanssit heti kun kärry tulee kotio.. (siis parin viikon päästä..)
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Originally posted by Ceeray View Post
        Missä kohti on se maadoituskaapeli, teen samat judanssit heti kun kärry tulee kotio.. (siis parin viikon päästä..)

        Voin vaikka näyttää jos me treffataan noiden inpojen kanssa muutenkin?

        Mut apukuskin puolella ja se auton etummaisin keskeltä muovi alta pois tyyliin nosturille auto saatava ja ihan siellä koneen kylessä apukuskin puolella 13mm hylsyllä irtoaa molemmista päistä ja sellasta hopeata karvalankaa on se kaapeli, löytyy suht helposti..
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          Jees, katotaan sitä päivää sit.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Pe-te
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 198
            • Ylöjärvi

            Jahas, täällä näemmä myös liityttiin kylmästarttiharmien joukkoon. Kun pakkasta on -20 tai enemmän ongelmat alkavat, lämpöisemmällä lähtee hyvin käyntiin. Ongelma esiintyy myös vain aamun ekassa startissa kun auto on seissyt yön yli. Sen jälkeen kun sillä on ajettu niin lähtee kyllä ihan hyvin kylmässäkin käyntiin seisottuaan päivän kylmässä parkkihallissa.

            Mulla startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta auto ei vain lähde käymään. Saattaa välillä hiukan "hörähtää" mutta ei käy kunnolla ja jatkaa vaan starttaamista.
            Useampaan kertaan saa toistaa starttauksen kunnes sitten lähtee "traktorimaisesti" ontuen käymään. Käynti kyllä tasaantuu suht nopeasti.. ihan kuin kävisi aluksi vain parilla.

            Starttauksen aikana salavalikosta (9.00) seurattuna voltit tippuvat lähtötilanteen 11.8V -> 7.xx-9.xx. Sitten kun tärähtää käyntiin lataa kyllä hyvin n. 15V. Konehuoneen puolelta en ole päässyt mittailemaan kun ei ole apumiehiä ollut.

            Hehkut, hehkujen ohjainboksi, akku ovat ihan uutta kamaa ja eilen viimeksi latasin ctek:llä akun kunnolla täyteen.

            Liekö tässä nyt kyse startin väsymisestä (ajettu n. 160tkm, ei tietääkseni vaihdettu koskaan), huonosta maakontaktista vaiko kenties tuosta plussakaapelin läpiviennistä kontista?

            Mittaamalla jännitteen laskun konehuoneesta starttauksessa varmaan voi poissulkea tuon plussakaapelin ja putsaamalla maakaapelin liitokset maakontaktin mutta liekö tuossa startissa mitään kun iloisesti pyörittää (ei pidä ääniäkään)?

            Tähän liittyy myös se, että muistiin jää vikakoodeja liittyen CAS ja EVL, mutta nämä voinevat olla seuraus jännitteen laskusta/pakkasesta yleensä. Ja liekö tuo hetkittäinen lähes käyntiinlähtö johtune jotenkin siitä, jos ajonesto lyö takaisin päälle jännitteen laskiessa liikaa tms ?

            Ideoita/ehdotuksia ?
            F11 520dA (N47N) -13
            ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
            ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              Itsellä traktorikäynti ja startin sahaus ilman että lähtee käyntiin korjautui hehkujen ohjausyksikön vaihdolla.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • Pe-te
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 198
                • Ylöjärvi

                Originally posted by Ceeray View Post
                Itsellä traktorikäynti ja startin sahaus ilman että lähtee käyntiin korjautui hehkujen ohjausyksikön vaihdolla.

                Se mulla onkin jo uusittu, kerran sen jälkeen on virtaliitinkin jo korjattu.
                F11 520dA (N47N) -13
                ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                Comment

                • koz-528
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 339
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Pe-te View Post
                  Jahas, täällä näemmä myös liityttiin kylmästarttiharmien joukkoon. Kun pakkasta on -20 tai enemmän ongelmat alkavat, lämpöisemmällä lähtee hyvin käyntiin. Ongelma esiintyy myös vain aamun ekassa startissa kun auto on seissyt yön yli. Sen jälkeen kun sillä on ajettu niin lähtee kyllä ihan hyvin kylmässäkin käyntiin seisottuaan päivän kylmässä parkkihallissa.

                  Mulla startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta auto ei vain lähde käymään. Saattaa välillä hiukan "hörähtää" mutta ei käy kunnolla ja jatkaa vaan starttaamista.
                  Useampaan kertaan saa toistaa starttauksen kunnes sitten lähtee "traktorimaisesti" ontuen käymään. Käynti kyllä tasaantuu suht nopeasti.. ihan kuin kävisi aluksi vain parilla.

                  Starttauksen aikana salavalikosta (9.00) seurattuna voltit tippuvat lähtötilanteen 11.8V -> 7.xx-9.xx. Sitten kun tärähtää käyntiin lataa kyllä hyvin n. 15V. Konehuoneen puolelta en ole päässyt mittailemaan kun ei ole apumiehiä ollut.

                  Hehkut, hehkujen ohjainboksi, akku ovat ihan uutta kamaa ja eilen viimeksi latasin ctek:llä akun kunnolla täyteen.

                  Liekö tässä nyt kyse startin väsymisestä (ajettu n. 160tkm, ei tietääkseni vaihdettu koskaan), huonosta maakontaktista vaiko kenties tuosta plussakaapelin läpiviennistä kontista?

                  Mittaamalla jännitteen laskun konehuoneesta starttauksessa varmaan voi poissulkea tuon plussakaapelin ja putsaamalla maakaapelin liitokset maakontaktin mutta liekö tuossa startissa mitään kun iloisesti pyörittää (ei pidä ääniäkään)?

                  Tähän liittyy myös se, että muistiin jää vikakoodeja liittyen CAS ja EVL, mutta nämä voinevat olla seuraus jännitteen laskusta/pakkasesta yleensä. Ja liekö tuo hetkittäinen lähes käyntiinlähtö johtune jotenkin siitä, jos ajonesto lyö takaisin päälle jännitteen laskiessa liikaa tms ?

                  Ideoita/ehdotuksia ?
                  kauanko pidät säteilylämppäriä päällä?? itsellä just samat oireet muttakun aloin pitämään sen 5-7h lämmittimessä niin ei ole enää ongelmia starttauksen kanssa ollut. en ole jännitettä vielä mitannut startatessa
                  f11 520 da m-sport
                  ex e61 530 da
                  ex e39 530 da
                  ex e38 725 tdsa
                  ex e39 528i m5-look

                  Comment

                  • Pe-te
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 198
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by koz-528 View Post
                    kauanko pidät säteilylämppäriä päällä?? itsellä just samat oireet muttakun aloin pitämään sen 5-7h lämmittimessä niin ei ole enää ongelmia starttauksen kanssa ollut. en ole jännitettä vielä mitannut startatessa
                    n. 2-3h yleensä on päällä ennen starttia.
                    F11 520dA (N47N) -13
                    ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                    ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Pe-te View Post
                      Liekö tässä nyt kyse startin väsymisestä (ajettu n. 160tkm, ei tietääkseni vaihdettu koskaan), huonosta maakontaktista vaiko kenties tuosta plussakaapelin läpiviennistä kontista?
                      Ei ole näistä, koska kaikki nuo pudottavat starttauskierroksia.

                      Mitäs vikakoodeja sinne sitten jää? Mikä virtaliitin on korjattu, hehkuboksin? Vähän siltä kuulostais ettei hehkuta, tuleeko merkkiä? Oletko koittanut ilman esilämmitystä?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        Näissä Commonraileissa on myös iso merkitys että mikään suutin ei ohivuoda.
                        Esim. Volvoissa on paljon ongelmia Boschin suuttimien kanssa,
                        auto ei kylmänä nosta riittävästä railipainetta ja auto ei edes avaa suuttimia -> ei yritä edes käyntiin. Ja tuosta ei jää edes mitään vikakoodia.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Pe-te
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 198
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Cell View Post
                          Ei ole näistä, koska kaikki nuo pudottavat starttauskierroksia.

                          Mitäs vikakoodeja sinne sitten jää? Mikä virtaliitin on korjattu, hehkuboksin? Vähän siltä kuulostais ettei hehkuta, tuleeko merkkiä? Oletko koittanut ilman esilämmitystä?
                          Hehkun valo näkyy paitsi ekalla kerralla (merkkihuollon mukaan johtuu siitä, että nämä uudemmat tekee jonkinlaisen esihehkutuksen jo kun avaa ovet), uusintastarteilla näkyy hehkun valo useamman sekunnin ajan.

                          Useimmiten toistuu sama kaava: pyörittää hyvin, ei starttaa. sama toistuu 2-3 kertaa, sitten alkaa yrittämään ja käy hyvin pienen tovin. Tämä toistuu 2-3 kertaa ja sitten lähtee traktori tyylillä käymään vajailla sylintereillä. Käynti tasoittuu yleensä 1-2 kaasunpolkaisun jälkeen normaaliksi kylmäkäynniksi.

                          Juu, hehkun ohjainboksin virtaliitin korjattu, näitä on kuulemma aina välillä sulanut.

                          Viimeksi vikakoodit FS (CAS):
                          A0B2 Fehler_CAS_Versorgung
                          A0B3 Fehler_Ansteurung_Anlasser_KL50

                          ja IS (CAS):
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          ERGEBNIS : 7 Fehler im Fehlerspeicher!
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          0x9906 Fehler_TRSP_Kommunikation
                          Fehlerhäufigkeit: 12
                          Logistikzähler : -1
                          1. Umweltsatz
                          Kilometerstand
                          2. Umweltsatz
                          Kilometerstand
                          150328 km
                          157208 km
                          unplausibles Signal oder Wert
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 99 06 28 0C 49 67 4C C3
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          0x9A0F ELV_CAS_ESC_Counter_Info_Fehler
                          Fehlerhäufigkeit: 2
                          Logistikzähler : -1
                          1. Umweltsatz
                          Kilometerstand
                          2. Umweltsatz
                          Kilometerstand
                          150656 km
                          153992 km
                          unplausibles Signal oder Wert
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 9A 0F 28 02 49 90 4B 31
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          0x9A27 CAS_Awake_Quelle_Trsp2
                          Fehlerhäufigkeit: 1
                          Logistikzähler : -1
                          Kilometerstand
                          153264 km
                          kein passendes Fehlersymptom
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 9A 27 20 01 4A D6
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          0x990B TRSP_Cryptodaten_Fehler
                          Fehlerhäufigkeit: 3
                          Logistikzähler : -1
                          1. Umweltsatz
                          Kilometerstand
                          2. Umweltsatz
                          Kilometerstand
                          154240 km
                          156032 km
                          Signal oder Wert unterhalb Schwelle
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 99 0B 22 03 4B 50 4C 30
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          
                          0x9A0A ASW_SPG_Info_Fehler
                          Fehlerhäufigkeit: 46
                          Logistikzähler : -1
                          1. Umweltsatz
                          Kilometerstand 156032 km
                          2. Umweltsatz
                          Kilometerstand 157232 km
                          kein Signal oder Wert
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 9A 0A 24 2E 4C 30 4C C6
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          Fehlerhäufigkeit: 14
                          Logistikzähler : -1
                          1. Umweltsatz
                          Kilometerstand 156032 km
                          2. Umweltsatz
                          Kilometerstand 156032 km
                          unbekannte Fehlerart
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 9A 0D 27 0E 4C 30 4C 30
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          Fehlerhäufigkeit: 1
                          Logistikzähler : -1
                          kein passendes Fehlersymptom
                          Testbedingungen erfüllt
                          Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
                          Fehlercode: 9A 0E 20 01 4C 30
                          ================================================= ==============================

                          Hehkuista tms ei vikakoodeja, täytyy tänään vielä lukea onko tullut uusia.

                          Edit: Ei vikakoodeja, mutta huomautus hiukkaskiihdyttimen liian tiheästä polttovälistä.

                          Noista koodeista en löytänyt netistäkään mitään järjellistä, tulkkasin ne jokseenkin pakkasen aiheuttamaksi tai hetkellisen jännitteen alenemisen aiheuttamiksi.

                          En ole testannut ilman esilämmitystä. Aiemmin kun tuo hehkun ohjainboksin virtaliitin oli rikki teki vastaavanlaista temppuilua (silloin mulla ei edes vielä ollut tuota lämmitintä).
                          Last edited by Pe-te; 10-02-2012, 19:41. Reason: Päivitys
                          F11 520dA (N47N) -13
                          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by tabasco View Post
                            Tässäpä jopa aivan topicin mukainen videoklippi starttausongelmista. Aika laadukkaan oloisen äänen se päästää, kun liki -30C pakkasessa koittaa rikkinäisellä startilla. Toisella yrityksellä ottaa heti vauhtipyörän kehälle, kun startista on jo kohme kaikonnut. Loppupäivän toimi kauniisti.
                            No niin, uusi startti vaihdettu. Vanhassa ei silminnähtäviä jälkiä startin eikä kehän hampaissa. Toisaalta en olettanutkaan olevan, koska ongelmia oli vain kireinä pakkasaamuina, lämpöisenä starttaus aina ok, eikä siten noita rusahdusaamuja kovin monta ehtinyt kertyä. Tutkin vanhaa starttia, joka oli Motonetin tehdaskunnostettu (229e). Siinä oli aika reilu määrä vaseliinia tai muuta vastaavaa jähmeää rasvaa bendixissä, uusi taas oli täysin kuiva. Todennäköisesti olisi tullut bräkleenillä kuntoon, mutta tulipa nyt vaihdettua tuore tilalle. BTW tuo videon aamu oli ainoa tähän asti, ettei heti lähtenyt käymään tasaista tyhjäkäyntiä.

                            Comment

                            • zeppis
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 54
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Herrajestan mimmonen käynnistys
                              Joo kyl oli muutama hehku pimeänä käynnistettäessä.
                              Ainakin äänestä päätellen.
                              Muutenkin melko kovaääninen. Ihan kuin olisi suora ränni

                              Omassa vaihoin kaikki hehkut 3 viikkoo sit. No eiköhä moduuli hajonnu viime viikolla. Nyt sit vaihoin moduulin ja antaa kahesta hehkusta vikakoodia prkl.
                              Käynnistyy kovalla pakkasella juuri samalla lailla. (yli -22)
                              Tosin käyntiääni ei ole ehkä noin karskin kuuloinen.
                              525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
                              540i 6v Estate
                              Volvo 240 -82 TiC
                              Audi 1.8t Q
                              Subaru Justy 1.2 Tbo
                              Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

                              Comment

                              • zeppis
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 54
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Näissä Commonraileissa on myös iso merkitys että mikään suutin ei ohivuoda.
                                Esim. Volvoissa on paljon ongelmia Boschin suuttimien kanssa,
                                auto ei kylmänä nosta riittävästä railipainetta ja auto ei edes avaa suuttimia -> ei yritä edes käyntiin. Ja tuosta ei jää edes mitään vikakoodia.
                                Ainakin niissä volvoissa mihin olen vaihtanut suuttimet niin on kyllä ollu vikakoodikin.
                                Juurikin liian alhaisesta raili-paineesta.

                                Mikäli olisi bimmeristä kyse ja olisi kyseinen vikailmoitus niin voisi vaan sanoa, että akussa menny virta liian vähäiseksi
                                525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
                                540i 6v Estate
                                Volvo 240 -82 TiC
                                Audi 1.8t Q
                                Subaru Justy 1.2 Tbo
                                Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎