Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D starttaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jölli
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 116
    • kiuruvesi

    Startti vaihdettu ja hyvin lähtee ainakin toistaiseksi käyntiin

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      Saako näihin startteja kohtuuhintaan jostain?
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        Originally posted by Fabsu View Post
        Saako näihin startteja kohtuuhintaan jostain?
        Itse vaihdoin viikko sitten ihan varaosamaailmasta kunnostetun startin 210€. Ei perikatoon vielä vie.
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • Mikiis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 906
          • Oulu

          Kolmea hintaluokkaa oli paikallisessa varaosaliikkeessä. 210-350 €, kaikki kunnostettuja. Itse ostin tuon hintaluokan puolen väliin sijoittuvan valeon kunnostetun startin.

          No mullahan ne viat ei siihen ratkennutkaan, mutta pitää tutkia ja hutkia ja kertoa sitte missä oli vika. Mutta oireet on, että varsinkin kylmänä meinaa jättää startin päälle...
          F11 530d -11
          E91 -06 320d
          x2 Tuikut
          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

          Comment

          • jokes911
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 875
            • Espoo

            tuolta saa parilla sadalla ihan uuden 1.8kw Boechin. Toimitus ja palautus toimii ihan kotiovelle/ovelta.

            Starttimoottori BMW 5 Touring E61 3.0 530 d (231 Hv) 2005 - 2007 ➤ Jopa 65% edullisemmat varaosat ✚ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
            2022 X3 Charged Edition Msport
            1999 Honda CBR 900 SC33
            2009 Husqvarna SMR 510
            2017 KTM EXCF 350

            Comment

            • zatobek
              Newbiemmer
              • Feb 2014
              • 1
              • rauma

              Juu, olen muutaman vuoden lueskellut tätä palstaa ja saanut hyviä vinkkejä joten päätin osallistua talkoisiin...
              Elikkäs auto 535d (330TKm/05)ja startannut koko minulla olo aja laiskasti. Tänä vuonna kun pakkaset saapu niin ei enää käyntiin ilman apuvirtaa. Hehkut ja Rele vaihtoon, oli 2 kpl hehkuja kunnosssa kun mittasin. Edelleenkään ei tahtonu käynnistyä, joten akku vaihtoon, turha vaihto. Seuraavana startin vaihto. Päätin purkaa ennen kuin homaan uuden. Startti palasiksi, Putsasin startin. Roottorin pusla moottorin päässä eli planeettapyörästön keskellä oli niin väljä että roottorikin oli vastannut staarrin kylkeen ja jättänyt jälkiä. No siitäpä sitten planeetta irti ja naapurin kyläsepän pakeille. Porattiin siellä vanha pusla pois ja seppä sorvas uuden. Muistaakseni päältä 11.2 (reikä 11 joten hiukan sovitetta) ja siihen 8mm reikä. Pituus oli jotain 14mm luokkaa. Puslan materiaali pronssia. Nyt on ollut käytössä 1kk ja joka kerta lähtenyt käyntiin kuin saunan lauteilta.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Tervetuloa foorumille. Asiallista kunnostusta, itse en lähtenyt moiseen jumppaan vaan vaihdoin myös tehdaskunnostetun startin. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Jos mitään muuta vikaa ei ole, niin lähtee alle sekunnissa tulille.

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by zatobek View Post
                  Juu, olen muutaman vuoden lueskellut tätä palstaa ja saanut hyviä vinkkejä joten päätin osallistua talkoisiin...
                  Elikkäs auto 535d (330TKm/05)ja startannut koko minulla olo aja laiskasti. Tänä vuonna kun pakkaset saapu niin ei enää käyntiin ilman apuvirtaa. Hehkut ja Rele vaihtoon, oli 2 kpl hehkuja kunnosssa kun mittasin. Edelleenkään ei tahtonu käynnistyä, joten akku vaihtoon, turha vaihto. Seuraavana startin vaihto. Päätin purkaa ennen kuin homaan uuden. Startti palasiksi, Putsasin startin. Roottorin pusla moottorin päässä eli planeettapyörästön keskellä oli niin väljä että roottorikin oli vastannut staarrin kylkeen ja jättänyt jälkiä. No siitäpä sitten planeetta irti ja naapurin kyläsepän pakeille. Porattiin siellä vanha pusla pois ja seppä sorvas uuden. Muistaakseni päältä 11.2 (reikä 11 joten hiukan sovitetta) ja siihen 8mm reikä. Pituus oli jotain 14mm luokkaa. Puslan materiaali pronssia. Nyt on ollut käytössä 1kk ja joka kerta lähtenyt käyntiin kuin saunan lauteilta.
                  Väkevä alotus eka postaukseksi! Lämpimästi tervetuloa!
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    Originally posted by Mikiis View Post
                    Kolmea hintaluokkaa oli paikallisessa varaosaliikkeessä. 210-350 €, kaikki kunnostettuja. Itse ostin tuon hintaluokan puolen väliin sijoittuvan valeon kunnostetun startin.

                    No mullahan ne viat ei siihen ratkennutkaan, mutta pitää tutkia ja hutkia ja kertoa sitte missä oli vika. Mutta oireet on, että varsinkin kylmänä meinaa jättää startin päälle...
                    No niin, vähän päivitystä. Saattoi olla tuo startin päälle jääminen pa-suodattimesta kiinni

                    Syksyllä vaihdoin tarvike(mahle)suodattimen, ja kun nuo starttaus ongelmat alkoi, niin startin vaihdon jälkeen jatkui lievempänä, eli varsinkin pitemmän seisonnan jälkeen jätti vähän starttia päälle. Noh, kävin originelli suotimen marmorilta, joka oli myös Mahle, mutta maksoinpahan ekstraa BMW-logosta

                    Kun sain vanhan suotimen irti, niin huomasin, että tiiviste oli ottanut ihteensä. Oli mennyt kurttuun, ja vähän leikkautunu reunasta irti. Ei ollut uutta tiivistettä mukana tietenkään, mutta sain vanhasta muokattua väliaikaisesti ehjän, oli vain yhdestä kohtaa kapeampi. Nyt ei enää BMWhat anna vikakoodia pa-suotimesta, ja starttikaan ei pyöri enää yli, mutta pitää nyt testailla muutama päivä lisää...

                    Voiskohan nuilla olla syy yhteys, ku näistä mitään tiedä? Niin, ja tyhjäkäyntikin tasottui. Pitää siltikin käydä luetuttamassa livedataa, ja tarkemmat vikakoodit.
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎