E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rocckk_
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Koodasithan sen lämmönsäädin paneelin vaihdon jälkeen?
    Jahas. No en. Voisko olla sellasesta kiinni. Noviisina ei tullut mieleenkään. Eikä kyllä tietoa miten se edes tehtäisiin. Kannattaako edes kysyä miten onnistuu vai löytyisikö foorumilta Oulun seudulta apuja? Nyt auto kylläkin epohjanmaalla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rocckk_ View Post
    Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa ilmeni seuraavanlaisia murheita: Ensinnäkin auto on seissyt ajamattomana pari kuukautta. Alkuperäisessä lämmönsäädin paneelissa (6411698850401) on ollut sellainen vaiva pidempään, että AC kompura ei lähde automaattimoodissa päälle. Ostin purkuautosta uuden ohjauspaneelin ja laitoin just paikalleen mutta nyt sitten lisälämmitin ei käynnisty. Ojasta allikkoon Testasin sieltä 'direct operation' valikosta laittaa ruksit niihin ventilation ja heater kohtiin, niin heater kohdan ruksi ei pysy päällä vaan katoaa 2sec jälkeen. Luin BMWcarlyllä (tm) puhelimella koodit ja sanoo ao. eli kaksi koodia asiaan liittyen voisi olla aktiivisia (resetoin koodit eka mutta tulee heti takaisin):

    Heating / AC:
    Air conditioning / Klimaanlage
    PTC auxiliary heaters Code: 009C53
    Short circuit to positive or open circuit - additional water pump Code: 009C77
    Additional heater / Zusatzheizung ECU OK, no Fault Code

    Ennen kuin vaihdan alkuperäisen ohjauspaneelin takaisin ja koitan toimiiko sillä, olisi kiva tietää onko ohjauspaneeli aina sama riippumatta onko autossa webastoa?
    Omassa autossa siis tehdasasenteinen lisälämmitin.

    Kaikki ideat tervetulleita mitä kannattaisi tutkia nioden koodien perusteella.

    Akun vikailmokin käväisi ruudussa jossain vaiheessa, kun luin että sekin voisi ehkä webaston lukita. Tosin ei se varmaan noita vikakoodeja selitä..?

    Auto on 220tkm ajettu 10/2006 530da.
    Koodasithan sen lämmönsäädin paneelin vaihdon jälkeen?

    Leave a comment:


  • Rocckk_
    replied
    Originally posted by Hattis View Post
    Oliko olosuhteet käynnistymiselle "otolliset" ?
    Kylmä moottori, ulkolämpö alle +15/sisälämpö/lämmönpyynti riittävä, polttoainetta tankissa riittävästi (opiskelijavalo ei saa palaa).
    Ei välttämättä ole vastaus ongelmiin, mutta jos kriteerit ei täyty, niin ei se ehjänäkään lähde tulille
    Moottori ei ollut ihan kylmä, n. 20km ajoa tuli alle. Ulkolämpö +6°C. Lämmönpyynti sisälle +24°C. Opiskelija-ajat takana. Niin hyvässä kuin pahassa. Pitää koittaa huomenaamusta varmasti otollisilla olosuhteilla. Nyt yöksi latoin laturiin siltä varalta että akun varaus voisi tilanteeseen mitenkää vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • Hattis
    replied
    Originally posted by Rocckk_ View Post
    Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa ilmeni seuraavanlaisia murheita: Ensinnäkin auto on seissyt ajamattomana pari kuukautta. Alkuperäisessä lämmönsäädin paneelissa (6411698850401) on ollut sellainen vaiva pidempään, että AC kompura ei lähde automaattimoodissa päälle. Ostin purkuautosta uuden ohjauspaneelin ja laitoin just paikalleen mutta nyt sitten lisälämmitin ei käynnisty. Ojasta allikkoon Testasin sieltä 'direct operation' valikosta laittaa ruksit niihin ventilation ja heater kohtiin, niin heater kohdan ruksi ei pysy päällä vaan katoaa 2sec jälkeen. Luin BMWcarlyllä (tm) puhelimella koodit ja sanoo ao. eli kaksi koodia asiaan liittyen voisi olla aktiivisia (resetoin koodit eka mutta tulee heti takaisin):

    Heating / AC:
    Air conditioning / Klimaanlage
    PTC auxiliary heaters Code: 009C53
    Short circuit to positive or open circuit - additional water pump Code: 009C77
    Additional heater / Zusatzheizung ECU OK, no Fault Code

    Ennen kuin vaihdan alkuperäisen ohjauspaneelin takaisin ja koitan toimiiko sillä, olisi kiva tietää onko ohjauspaneeli aina sama riippumatta onko autossa webastoa?
    Omassa autossa siis tehdasasenteinen lisälämmitin.

    Kaikki ideat tervetulleita mitä kannattaisi tutkia nioden koodien perusteella.

    Akun vikailmokin käväisi ruudussa jossain vaiheessa, kun luin että sekin voisi ehkä webaston lukita. Tosin ei se varmaan noita vikakoodeja selitä..?

    Auto on 220tkm ajettu 10/2006 530da.
    Oliko olosuhteet käynnistymiselle "otolliset" ?
    Kylmä moottori, ulkolämpö alle +15/sisälämpö/lämmönpyynti riittävä, polttoainetta tankissa riittävästi (opiskelijavalo ei saa palaa).
    Ei välttämättä ole vastaus ongelmiin, mutta jos kriteerit ei täyty, niin ei se ehjänäkään lähde tulille

    Leave a comment:


  • Rocckk_
    replied
    Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kanssa ilmeni seuraavanlaisia murheita: Ensinnäkin auto on seissyt ajamattomana pari kuukautta. Alkuperäisessä lämmönsäädin paneelissa (6411698850401) on ollut sellainen vaiva pidempään, että AC kompura ei lähde automaattimoodissa päälle. Ostin purkuautosta uuden ohjauspaneelin ja laitoin just paikalleen mutta nyt sitten lisälämmitin ei käynnisty. Ojasta allikkoon Testasin sieltä 'direct operation' valikosta laittaa ruksit niihin ventilation ja heater kohtiin, niin heater kohdan ruksi ei pysy päällä vaan katoaa 2sec jälkeen. Luin BMWcarlyllä (tm) puhelimella koodit ja sanoo ao. eli kaksi koodia asiaan liittyen voisi olla aktiivisia (resetoin koodit eka mutta tulee heti takaisin):

    Heating / AC:
    Air conditioning / Klimaanlage
    PTC auxiliary heaters Code: 009C53
    Short circuit to positive or open circuit - additional water pump Code: 009C77
    Additional heater / Zusatzheizung ECU OK, no Fault Code

    Ennen kuin vaihdan alkuperäisen ohjauspaneelin takaisin ja koitan toimiiko sillä, olisi kiva tietää onko ohjauspaneeli aina sama riippumatta onko autossa webastoa?
    Omassa autossa siis tehdasasenteinen lisälämmitin.

    Kaikki ideat tervetulleita mitä kannattaisi tutkia nioden koodien perusteella.

    Akun vikailmokin käväisi ruudussa jossain vaiheessa, kun luin että sekin voisi ehkä webaston lukita. Tosin ei se varmaan noita vikakoodeja selitä..?

    Auto on 220tkm ajettu 10/2006 530da.
    Last edited by Rocckk_; 30-09-2017, 15:49.

    Leave a comment:


  • musscle
    replied
    Onnistuneesti suoritettu modaus. Vartissa koneen lämmöt 17c --> 39c. Kabiinikin lämpeni. Kylmillä ilmoilla sitten näkee miten pelaa mutta hyvältä vaikuttaa.

    Onko noilla vastuksilla joku elinaika, vai onko käytännössä ikuisia? Paikalla on 47ohm 25w tehovastus alumiinirungolla.
    Lämpeni vartissa siten että ei ihan enää pystynyt sormissa piteleen..

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Ota vaan suosiolla se sisälokari irti. Samalla vaihdat sen weban vesipumpun, niin ei tarvii heti avata uudelleen.

    Leave a comment:


  • musscle
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Se venttiili on aika kettumaisesti siellä sisälokarin takana. Ensimmäisessä viestissä mainitut johtovärit pitäisi täsmätä, niin ei tarvi kuin johtosarja avata konehuoneen puolelta.
    Tää on 06 vuotinen mutta nappistartilla, eli jokin sekasikiö ennen LCI:tä?
    Tämän threadin lukeneena, ei ilmeisesti kuitenkaan kannata luottaa pelkkiin johtojen väreihin. Saisihan sen yleismittarilla testattua kun vähän eristeitä avaisi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by musscle View Post
    Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä vastusmodaus omaan vm. 06 525d e60. jossa tehdaswebasto.
    Ajattelin jo tänään vilkaista mitkä no oikeat johdot on.
    Onko tuo itse venttiili kuskin puolen iskaritolpan takana? Webasto itsessää on kuskin puolen eturenkaan takana.
    Inhottaa vanhasta kokemuksesta joka kerta mennä repimään muoveja pois, kun takaisin istuttamisessa yleensä perkeleet lentää.
    Eikös tuosta selviä pienemmällä purkamisella jos ottaa esille vain venttiilin? Eli kaikkia suojamuoveja ei tarvitsisi poistaa?
    Se venttiili on aika kettumaisesti siellä sisälokarin takana. Ensimmäisessä viestissä mainitut johtovärit pitäisi täsmätä, niin ei tarvi kuin johtosarja avata konehuoneen puolelta.

    Leave a comment:


  • musscle
    replied
    Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä vastusmodaus omaan vm. 06 525d e60. jossa tehdaswebasto.
    Ajattelin jo tänään vilkaista mitkä no oikeat johdot on.
    Onko tuo itse venttiili kuskin puolen iskaritolpan takana? Webasto itsessää on kuskin puolen eturenkaan takana.
    Inhottaa vanhasta kokemuksesta joka kerta mennä repimään muoveja pois, kun takaisin istuttamisessa yleensä perkeleet lentää.
    Eikös tuosta selviä pienemmällä purkamisella jos ottaa esille vain venttiilin? Eli kaikkia suojamuoveja ei tarvitsisi poistaa?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Diesel 75C Bensa 80C
    Thanks. Hyvä että varmistelin,kun takaraivossa jostain syystä kolkutteli 65C (dieselissä).

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by musscle View Post

    Kuinka onnettomaksi sisätilojen lämmitys sen jälkeen muuttuu?
    Enää ei tule saunaksi, vaan sopivan lämpöiseksi. Varsinkin Etelä-Suomen talvikeleissä.

    Leave a comment:


  • musscle
    replied
    Onko varsinaissuomen alueella tekijöitä, jotka voisivat toteuttaa tuon Webaston "laajennuksen" myös moottoria lämmittäväksi?
    Auto on vm. 06 e60 525d.

    Kuinka onnettomaksi sisätilojen lämmitys sen jälkeen muuttuu?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mikä olikaan tehdas asenteisen weban max.käynti lämpötila? Eli mikä on nesteen lämpötila,kun weba sammuu automaattisesti/ei käynnisty?
    Diesel 75C Bensa 80C

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Mikä olikaan tehdas asenteisen weban max.käynti lämpötila? Eli mikä on nesteen lämpötila,kun weba sammuu automaattisesti/ei käynnisty?

    Leave a comment:

Working...
X