E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• bmwe61lci
    replied
    Vastusmuutos on nyt tehty. Tilasin sen 47ohm vastuksen joka ohjeistettiin sinne laittamaan.

Sisälokasuojan irroitus oli juuri niin hankalaa kuin odotinkin, oli kuitenkin mielestäni kannattava homma.

Lopulta minulla venttiilin menevien johtojen oikeat värit oli, harmaa johto mustalla raidalla, sekä ruskea keltaisella raidalla. Siinä iskaritolpan juurella olevassa johtonipussa menee n.10 muutakin johtoa, ja seassa ruskeita joissa myös keltainen raita. Oikeassa ruskeassa johdossa oli kaikkein paksuin se keltainen raita. Tämä oli helppo varmentaa suoraan vesiventiililtä.

Nyt alustavan testin jälkeen lämpenee myös moottori

Kiitos kaikille minua auttaneille!

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Itse vaihtaisin samalla tuon Weban oman vesipumpun varuiksi,jos sen kerran vaivautuu esille kaivamaan. Orkkis hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa takuuvarmasti. Ei ole kallis investointi ja hommana helppo,kuten pyroz tuossa homman kuvaili. Letkupuristimia hyödyntämällä ei tule edes mainittavaa nestehukkaa.
    Minun koslaani tuo pumppu vaihdettiin merkkikorjaamolla ennen kauppoja

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Itse vaihtaisin samalla tuon Weban oman vesipumpun varuiksi,jos sen kerran vaivautuu esille kaivamaan. Orkkis hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa takuuvarmasti. Ei ole kallis investointi ja hommana helppo,kuten pyroz tuossa homman kuvaili. Letkupuristimia hyödyntämällä ei tule edes mainittavaa nestehukkaa.

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Auto ylös, rengas irti, sisälokasuoja irti niin siinä sinulla on silmien edessä venttiilit johtoineen ja webastot ja webaston vesipumppukin.

Kiitoksia

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Ajattelin itse asentaa sen vastuksen viikonloppuna. Aion tarkistaa suoraan weban vesiventtiilistä johtojen värit niin ei tarvi arpoa.

Kysymys kuuluukin, pitääkö koko kuskinpuolen sisälokasuoja irroittaa, jotta johdot näkee tarpeeksi läheltä? Konehuoneen puolelta näin juuri ja juuri venttiilin. Sieltä kautta oli mahdotonta nähdä värejä tarpeeksi selvästi.

Kiitos avusta!
    Auto ylös, rengas irti, sisälokasuoja irti niin siinä sinulla on silmien edessä venttiilit johtoineen ja webastot ja webaston vesipumppukin.

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Ajattelin itse asentaa sen vastuksen viikonloppuna. Aion tarkistaa suoraan weban vesiventtiilistä johtojen värit niin ei tarvi arpoa.

Kysymys kuuluukin, pitääkö koko kuskinpuolen sisälokasuoja irroittaa, jotta johdot näkee tarpeeksi läheltä? Konehuoneen puolelta näin juuri ja juuri venttiilin. Sieltä kautta oli mahdotonta nähdä värejä tarpeeksi selvästi.

Kiitos avusta!

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    47 ohm järkevin valinta. KLIK Tästä keskustelusta pitäisi kyllä löytyä riittävästi ohjeistusta omatoimiseen asennukseen, kun jaksaa kahlata läpi. Ei tarvi akkua irrottaa, eikä koodeja nollailla (jos asennus tehty oikein).

Leave a comment:

• bmwe61lci
    replied
    Vastus muutos

Tuli hommattua e61 530da -08

Autossa tehdas webasto kaukosäätimellä. Haluaisin muuttaa webaston lämmittämään myös moottorin. Luin täältä, että 15,Ohm/25w vastus pitäisi sopia.

Käykö tämä? http://www.partco.fi/fi/elektroniika...s-25w-15r.html

Uskaltaako sitä itse asentaa ja juottaa tuon vastuksen piuhojen väliin vai vienkö paikalliselle pajalle?

Minulla ei ole mitään laitteita, jos tuon jälkeen pitää nollata vikakoodeja!

Eli olisiko kellään kuvia tai videota tuosta vastuksen asennuksesta? Jäi vielä epäselväksi miten se vastus käytännössä laitetaan piuhojen väliin. Pitääkö akunkenkä irroittaa asennuksen ajaksi, vai miten?

Täällä Kokkolassa olen löytänyt vasta yhden pienen korjamon, jossa kaveri suostui vastuksen asentamaan. Hän on bmw harrastaja ja ruuvannut paljon bmw autoja. Hän ei kuitenkaan ollut koskaan tehnyt tuommoista muutosta e61 autoon.

Toivottavasti joku osais auttaa, talvi on tullossa!

Kiitos etukäteen

Leave a comment:

• Hattis
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Omaani hain Motonetistä. Perus pumppu on sama kuin monessa mallissa kiertovesipumput. Pumpun letkulähdöt vaan lähtee vähän eri suuntaan. Vanhasta Webaston pumpusta on kuitenkin helppo irroittaa se pääty ja vaihtaa uuteen.

Tuotenumero: 30-9210

Kuvassa uuteen pumppuun ruuvattu vanhat letkulähdöt:
    Kuva pumpusta
    Mätänettiin siis, kiitos nopeasta vastauksesta.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by Hattis View Post
    Webaston vesipumpulla tuli tunnit täyteen.
    Mistä olette noita tilannu, kotimaisista kaupoista katselin niin oli hinnat 150€ paikkeilla.
    Muistan että oon joskus nähnyt puhetta 80€ hinnoistakin.
    Omaani hain Motonetistä. Perus pumppu on sama kuin monessa mallissa kiertovesipumput. Pumpun letkulähdöt vaan lähtee vähän eri suuntaan. Vanhasta Webaston pumpusta on kuitenkin helppo irroittaa se pääty ja vaihtaa uuteen.

Tuotenumero: 30-9210

Kuvassa uuteen pumppuun ruuvattu vanhat letkulähdöt:

Leave a comment:

• Hattis
    replied
    Webaston vesipumpulla tuli tunnit täyteen.
    Mistä olette noita tilannu, kotimaisista kaupoista katselin niin oli hinnat 150€ paikkeilla.
    Muistan että oon joskus nähnyt puhetta 80€ hinnoistakin.

Leave a comment:

• Rocckk_
    replied
    Noniin, homma tuli kuntoon koodauksella. Weba pelaa nyt niinkuin ennenkin ja vikakoodit katosi. Kiitoksia koodauksesta Kissvesalalle.
    Last edited by Rocckk_; 29-10-2017, 10:53.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Rocckk_ View Post
    Jahas. No en. Voisko olla sellasesta kiinni. Noviisina ei tullut mieleenkään. Eikä kyllä tietoa miten se edes tehtäisiin. Kannattaako edes kysyä miten onnistuu vai löytyisikö foorumilta Oulun seudulta apuja? Nyt auto kylläkin epohjanmaalla.
    Koodaus onnistuu esim. NCS Expertillä. Näissä melkein kaikki yksiköt pitää koodata kun niitä vaihtaa. Varustevaihtoehtoja on paljon eikä BMW ole halunnut tehdä jokaiselle varusteelle omaa versiota, joten koodauksella saadaa toimintaan. Tuossa edellä tulikin jo kaksi foorumilaista Oulusta, joilla koodaus onnistuu. Jos tuo paneeli on autosta, jossa ei ollut webastoa, niin eihän se toimi.

Kiitos vinkeistä.
    Voisikohan tuo koodaamattomuus selittää noita vikakoodeja vai onko ne vielä mahdollisesti aitoja erillisiä vikoja? ..selvinnee koodauksen jälkeen viimeistään, ropleema vaan kun en saa autoa ouluun muutamaan viikoon ja vaihto-osa ostetun ohjauspaneelin "takuu" taisi olla n. viikkoa.. No ei puhuta isoista rahoista mutta toisaalta en viallisellakaan paneelilla mitään tee..
    Eiköhän sieltä pohjanmaaltakin löydy koodaaja, kannattaa vilkaista sen tiepiirin keskusteluista: http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=77
    Last edited by HTK12; 30-09-2017, 21:49.

Leave a comment:

• Rocckk_
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Oulussa homma hoituu ainakin nimimerkeiltä Clavurion ja Kissvesala.
    Kiitos vinkeistä.
    Voisikohan tuo koodaamattomuus selittää noita vikakoodeja vai onko ne vielä mahdollisesti aitoja erillisiä vikoja? ..selvinnee koodauksen jälkeen viimeistään, ropleema vaan kun en saa autoa ouluun muutamaan viikoon ja käytettynä ostetun ohjauspaneelin "takuu" taisi olla vain kaksi viikkoa.. No ei puhuta isoista rahoista mutta toisaalta en viallisellakaan paneelilla mitään tee..
    Last edited by Rocckk_; 30-09-2017, 21:48.

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    Jahas. No en. Voisko olla sellasesta kiinni. Noviisina ei tullut mieleenkään. Eikä kyllä tietoa miten se edes tehtäisiin. Kannattaako edes kysyä miten onnistuu vai löytyisikö foorumilta Oulun seudulta apuja? Nyt auto kylläkin epohjanmaalla.
    Oulussa homma hoituu ainakin nimimerkeiltä Clavurion ja Kissvesala.

Leave a comment:

Working...
X