Originally posted by hihnala
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKuulostaa kiertovesipumpun vikaantumiseen liittyvältä toimintahäiriöltä Webaston käytön yhteydessä, minkä vuoksi johtaa Webaston lukittumiseen ylikuumenemisen johdosta. Tähän voisi auttaa ko. pumpun vaihto.
Jotain ulinoita käynnistyessään nyt päästeli, mut niistä vaikea päätellä. Mikä toi combustion-air-fan on, voiko vika olla siinä(kin)?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hihnala View PostOnko kukaan törmännyt tällaiseen vikakoodisettiin:
IHKA60_2 --- 0x00E71D Message (auxiliary coolant pump, 0x2EC) incorrect, receiver IHKA, transmitter SHZH
SHZH_E65 --- 0x009B2E SHZH: Heater locking
SHZH_E65 --- 0x009B30 SHZH: Combustion-air-fan circuit faulty
Lukitus poistettiin ja käytin sulakkeenkin irti yli 5s. Sen jälkeen webasto lähti pari kertaa käyntiin ja tuuppasi jo selvästi lämpöäkin, mutta on menny ilmeisesti uudestaan lukkoon, kun ei enää käynnisty.
Edit. Saako lukon pois pelkällä sulakkeen irroituksella vai vaatiiko diagnostiikkasoftan?
Tehdasasenteisen Webaston lukituksen poisto ei onnistu pelkällä sulakkeen irroituksella, vaan vaatii myös diagnostiikkaohjelman käyttöä. Sen sijaan jälkiasenteissa lämmittimissä, jotka eivät ole kytketty auton valvontaan, lukituksen avaus onnistuu sulakkeen irroittamisella.
Leave a comment:
-
-
Webasto lukossa
Onko kukaan törmännyt tällaiseen vikakoodisettiin:
IHKA60_2 --- 0x00E71D Message (auxiliary coolant pump, 0x2EC) incorrect, receiver IHKA, transmitter SHZH
SHZH_E65 --- 0x009B2E SHZH: Heater locking
SHZH_E65 --- 0x009B30 SHZH: Combustion-air-fan circuit faulty
Lukitus poistettiin ja käytin sulakkeenkin irti yli 5s. Sen jälkeen webasto lähti pari kertaa käyntiin ja tuuppasi jo selvästi lämpöäkin, mutta on menny ilmeisesti uudestaan lukkoon, kun ei enää käynnisty.
Edit. Saako lukon pois pelkällä sulakkeen irroituksella vai vaatiiko diagnostiikkasoftan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samel View PostToimii.
Ulkona -2, lämmitysaika 20min, moottorin lämmöt 4250rpm kierrosluvun lämpömittarissa, sisälämmmöt +11 keskikonsolin korkeudella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samel View PostNyt on vastus asennettu, huomenna näkee toimiiko se.
Piuhat meni venttiililtä suoraan lokarin läpi hyttiin ei siis olleet johtonipussa.
Sisälokari lähti loppujen lopuksi taivuttelemalla ja kääntelemällä suht helposti irti.
Ulkona -2, lämmitysaika 20min, moottorin lämmöt 4250rpm kierrosluvun lämpömittarissa, sisälämmmöt +11 keskikonsolin korkeudella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostJos on retrofitattu niin on myös varustelistassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostJos on jälkeenpäin retrofitattu webasto niin johot ei mene samassa läjässä vaan yleensä siinä vieressä, toki asentajasta riippuen.
Leave a comment:
-
-
Jos on jälkeenpäin retrofitattu webasto niin johot ei mene samassa läjässä vaan yleensä siinä vieressä, toki asentajasta riippuen.
Leave a comment:
-
-
http://www.pelicanparts.com/techarti...eplacement.htm. Sieltä lisävinkkiä sisälokasuojan irrotukseen...
Leave a comment:
-
-
Sisälokasuojan irrotus ei ole mikään kummonen homma. Ruuvit auki sekä muoviniitit irti niin lähtee taivuttelemalla nätisti pois kolostaan.
Clavurionin ohjeen mukaan kun teet niin varmasti onnistuu. Jos haluat olla varma mitä piuhoja olet katkomassa otat vesiventtiilin liittimen irti ja katsot sieltä juuresta värit.
Vastuksen laitat kuivalle puolelle konehuoneeseen siihen iskaritornin yläosan huitteille. Siitä se johtonippu menee iskaritornin etupuolelta.
Sisälokasuojan kanssa taiteilu on tietysti vähän helpompaa lämpösessä tallissa kuin ulkona pakkasessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuulostaa vähintäänkin erikoiselta. Oletko nyt tutkinut oikeaa johtonippua?
Tarkoitus vielä loppuviikosta tuota tutkia.Last edited by samel; 04-12-2017, 17:20.
Leave a comment:
-
Leave a comment: