E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikaSS
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jossain vaiheessa tehtaalta on lähtenyt Webastollisia myös Bühlerin vesipumpulla. Eli ennen "modattavan" pumpun ostoa kannattaa tarkistaa, onko siellä Pierburg vai Bühler, koska letkuyhde ja pumpun liitin voivat olla epäsopivat toiseen pumppuun. Tai sitten hommaa oikean Pierburgin tuolla pitemmällä asennusjohdolla. KLIK
    Joo oli tarkoituskin ennen pumpun tilaamista kurkata paikalla olevaa niin tulee kerralla oikea.

    Eipä ole sinänsä paljoa hinnoissa eroa Motonetin ja tuon Ebayn pumpun kanssa :think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jossain vaiheessa tehtaalta on lähtenyt Webastollisia myös Bühlerin vesipumpulla. Eli ennen "modattavan" pumpun ostoa kannattaa tarkistaa, onko siellä Pierburg vai Bühler, koska letkuyhde ja pumpun liitin voivat olla epäsopivat toiseen pumppuun. Tai sitten hommaa oikean Pierburgin tuolla pitemmällä asennusjohdolla. KLIK

    Leave a comment:


  • Hattis
    replied
    Originally posted by MikaSS View Post
    Hei!

    Näin oli itselläkin tarkoitus eli kokeilla ottaa lokari irti ja webasto käyntiin niin tuntee kyllä käsin että lähteekö pumppu hyrrää vai ei

    Mistä muuten hommasit uuden pumpun? :think
    Motonetissä modaamalla käypänen pumppu, tarkoitettu siis E65 autoon.
    Joutuu vanhasta pumpusta vaihtamaan kannen uuteen, jotta letkulähdöt on oikeaan suuntaan.

    Pohja-osa siis on kaikissa sama, "merkkikohtaisuus" tulee vain niistä letkulähtöjen suunnasta
    Itsellä tuo oli n.5 minuutin temppu (3 ruuvia).

    Last edited by Hattis; 11-10-2018, 14:26.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    replied
    Originally posted by ranis View Post
    Minulla oli ihan samat oireet. Otin sisälokarin irti, laitoin Webaston päälle ja kokeilin kädellä lähteekö kiertovesipumppu käyntiin. Ei lähtenyt, joten ostin uuden ja Webasto rupesi laakista pelaamaan
    Hei!

    Näin oli itselläkin tarkoitus eli kokeilla ottaa lokari irti ja webasto käyntiin niin tuntee kyllä käsin että lähteekö pumppu hyrrää vai ei

    Mistä muuten hommasit uuden pumpun? :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Voit varmistaa asian syöttämällä 12v pumpulle. Olisin aika varma, että vika on kortissa.
    Jep, kortti vaihtui kun vanha oli korjauskelvoton. Nyt töhisee.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kortti vika lienee käsillä e65 webassa? Metering pump ja lock up koodia. Eikä ole pystynyt koodeja poistamaan ennen tätä päivää. Mutta inpalla kun pakko käynnistää, tulee vaan lock up samantien takasi. Polttoainepumppu ei puhu mitään vaikka pakotaa inpalla sitäkin.
    Voit varmistaa asian syöttämällä 12v pumpulle. Olisin aika varma, että vika on kortissa.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by ate262 View Post
    Laitetaas tähän, kun on valmis topic..

    Potilas siis 520d pre-LCI E61 (jossa independent heating), joka antaa vikakoodia (carlylla luettuna):

    Embassy (KCAN: Status Air SH / ZH auxiliary water pump, 2EC)
    Code: 00E71D

    Autossa on webasto, mutta nähtävästi jälkiasenteinen ns. yleismalli, kun laite löytyy konehuoneesta vasemman etuvalon takaa. iDriven valikoista ei löydy mitään lisälämmittimeen viittaavaa, ja webastoa operoidaan kaukosäätimellä (carly näyttää myös, että "additional heater ECU not present"). Käytettäessä esilämmittää moottorin, ja puskee sisäänkin lämpöä jonkun verran - eli lienee jotenkin kytketty myös vesikiertoon? Webasto näyttäisi toimivan normaalisti kaikin puolin.

    Kysymys kuuluukin, että ellei tuo vikakoodi liity webastoon, niin mihinkäs sitten..?

    Seuraavat koodit löytyvät yleensä myös carlylla:

    K-CAN Physical bus error
    Code: 00E704

    Water valve left
    Code: 009C79

    Water valve right
    Code: 009C7A


    Nää koodit taitaa kaikki liittyä toisiinsa? Miten tässä pitäisi edetä?

    EDIT: "Independent heating" tarkoittaa ilmeisesti juurikin orkkiswebastoa, mutta tarkoitus oli siis kertoa että autosta löytyy lämppärin säädöt kuskille ja apukuskille erikseen.
    Nuo koodit on webasto asentajan tekemisiä ja kuuluu asiaan. Jos kaikki toimii niin elä välitä.

    Leave a comment:


  • ranis
    replied
    Minulla oli ihan samat oireet. Otin sisälokarin irti, laitoin Webaston päälle ja kokeilin kädellä lähteekö kiertovesipumppu käyntiin. Ei lähtenyt, joten ostin uuden ja Webasto rupesi laakista pelaamaan

    Leave a comment:


  • MikaSS
    replied
    Omassa autossa (E60 523iA LCI m-sport) tehtaan Webasto ja nyt kun täräyttelin tulille kesän jälkeen huomasin et hörähtää eli noin minuutin verran ehkä päällä ja sen jälkeen sammuu. Epäilys kohdistuu tähän kiertovesipumppuun joka vissiin yleinen syy webaston toimimattomuuteen :think

    Pysytyykö tuota jotenkin testaamaan ja varmistamaan että toimiikko? Niin ja mistä mahdollisesti uutta osaa tilalle? Vaihto ei näyttänyt kuitenkaan pahalta kun ottaa sisälokasuojan irti niin pumppu taitaakin jo näkyä siinä

    Leave a comment:


  • ranis
    replied
    Tein tämän ohjeen mukaan: Irroita alaosa venttiilistä. Alaosan sisällä on ruskea muovinen holkki (Kuva 2). Huomaa holkin reunassa on reikä joka osoittaa letkun reikää kohti. Nosta holkki ylös sopivalla työkalulla. Hieman tiukka, mutta lähtee kyllä.
    Holkin alla on sitten se kyseinen kartiotiiviste, joka lähtee nyt helposti irti.
    Sitten kasaus käänteisessä järjestyksessä. Huomaa laittaessasi muoviholkkia takaisin että se on oikein päin ja holkin reikä osoittaa letkunreikää kohti.

    Nyt sisätilat ovat kylmät ja haluaisin sen lämpimämmäksi moottorin lämmön kustannuksella. Millainen vastus olisi paras laittaa?
    Voisin ostaa sinulta sen vesiventtili kartiotiivisteenosan jotta saisin sen vastuksen laitettua käyttöön

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ranis View Post
    Minä poistin vesiventtiilistä yhden osan pari vuotta sitten jotta moottorikin rupesi lämpiämään. Haluaisin palauttaa vesiventtiilin alkuperäiseen tilaan jotta sisätilatkin lämpiäisi ja laittaa vastuksen tilalle. Tietääkö kukaan mikä vesiventtiilin osa oli kyseessä ja mistä sen voisi ostaa?
    Ilmeisesti tarkoitat vaihtoventtiilin lautasen tiivistettä. Pelkkää tiivistettä ei saa erikseen, ainoastaan kokonaista vaihtoventtiiliä. Toki minultakin noita taitaa muutama löytyä miljoonalaarista.

    Leave a comment:


  • ranis
    replied
    Minä poistin vesiventtiilistä yhden osan pari vuotta sitten jotta moottorikin rupesi lämpiämään. Haluaisin palauttaa vesiventtiilin alkuperäiseen tilaan jotta sisätilatkin lämpiäisi ja laittaa vastuksen tilalle. Tietääkö kukaan mikä vesiventtiilin osa oli kyseessä ja mistä sen voisi ostaa?

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Ihan vaan varmistuksena. Toimiiko vastus-modi bensakoneisissa LCI malleissa. Tässä ketjussa ainakin oli joku kirjoittanut ongelmista bensakoneen kanssa vastuksen laiton jälkeen. Auto jota asia koskee on 525xi 2008 orggis webastolla.

    Leave a comment:


  • ate262
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Tuo Auxiliary water pump on lisä kiertovesipumppu, joka mahdollistaa mm. "rest" toiminnon auto sammutettuna. Lähes 100% näistä rikki ja kukaan ei viitsi korjata kun auto toimii ilmankin. Ilman REST:iä vaan.
    Joo, tuo "rest" toiminto löytyykin. Kyseessä lienee siis oheisessa linkissä oleva osa nro. 6 "additional water pump" (varaosanro 64216917700):



    Jos tuon jossain välissä uusisi, kun siltä tuntuu..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ate262 View Post
    Laitetaas tähän, kun on valmis topic..

    Potilas siis 520d pre-LCI E61 (jossa independent heating), joka antaa vikakoodia (carlylla luettuna):

    Embassy (KCAN: Status Air SH / ZH auxiliary water pump, 2EC)
    Code: 00E71D

    Autossa on webasto, mutta nähtävästi jälkiasenteinen ns. yleismalli, kun laite löytyy konehuoneesta vasemman etuvalon takaa. iDriven valikoista ei löydy mitään lisälämmittimeen viittaavaa, ja webastoa operoidaan kaukosäätimellä (carly näyttää myös, että "additional heater ECU not present"). Käytettäessä esilämmittää moottorin, ja puskee sisäänkin lämpöä jonkun verran - eli lienee jotenkin kytketty myös vesikiertoon? Webasto näyttäisi toimivan normaalisti kaikin puolin.

    Kysymys kuuluukin, että ellei tuo vikakoodi liity webastoon, niin mihinkäs sitten..?

    Seuraavat koodit löytyvät yleensä myös carlylla:

    K-CAN Physical bus error
    Code: 00E704

    Water valve left
    Code: 009C79

    Water valve right
    Code: 009C7A


    Nää koodit taitaa kaikki liittyä toisiinsa? Miten tässä pitäisi edetä?
    Tuo Auxiliary water pump on lisä kiertovesipumppu, joka mahdollistaa mm. "rest" toiminnon auto sammutettuna. Lähes 100% näistä rikki ja kukaan ei viitsi korjata kun auto toimii ilmankin. Ilman REST:iä vaan.

    Leave a comment:

Working...
X