Laitetaas tähän, kun on valmis topic..
Potilas siis 520d pre-LCI E61 (jossa independent heating), joka antaa vikakoodia (carlylla luettuna):
Embassy (KCAN: Status Air SH / ZH auxiliary water pump, 2EC)
Code: 00E71D
Autossa on webasto, mutta nähtävästi jälkiasenteinen ns. yleismalli, kun laite löytyy konehuoneesta vasemman etuvalon takaa. iDriven valikoista ei löydy mitään lisälämmittimeen viittaavaa, ja webastoa operoidaan kaukosäätimellä (carly näyttää myös, että "additional heater ECU not present"). Käytettäessä esilämmittää moottorin, ja puskee sisäänkin lämpöä jonkun verran - eli lienee jotenkin kytketty myös vesikiertoon? Webasto näyttäisi toimivan normaalisti kaikin puolin.
Kysymys kuuluukin, että ellei tuo vikakoodi liity webastoon, niin mihinkäs sitten..?
Seuraavat koodit löytyvät yleensä myös carlylla:
K-CAN Physical bus error
Code: 00E704
Water valve left
Code: 009C79
Water valve right
Code: 009C7A
Nää koodit taitaa kaikki liittyä toisiinsa? Miten tässä pitäisi edetä?
EDIT: "Independent heating" tarkoittaa ilmeisesti juurikin orkkiswebastoa, mutta tarkoitus oli siis kertoa että autosta löytyy lämppärin säädöt kuskille ja apukuskille erikseen.
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Kortti vika lienee käsillä e65 webassa? Metering pump ja lock up koodia. Eikä ole pystynyt koodeja poistamaan ennen tätä päivää. Mutta inpalla kun pakko käynnistää, tulee vaan lock up samantien takasi. Polttoainepumppu ei puhu mitään vaikka pakotaa inpalla sitäkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostKortti rikki.
Että liekö kortti menossa, ettei ole vielä täysin rikki. 3 vuotta sitten kortti käynyt korjauksessa, ettei sitten kauhean pitkäikäinen korjaus ollut. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by spottti View PostVaihtelin paloilmapuhaltimen uuteen. Muttei lähde polttamaan enää. Ekalla yrityksellä meinasi lähteä, mutta tuli vaan kauhea savutus(saattoi kyllä johtua siitä että käytin inpalla polttoainepumppua ennen käynnistystä polttoaineen saannin varmistamiseksi). Toisella kerralla ei savuttanut enää juurikaan.
Loppujen lopuksi meni lukkoon. Vikakoodina inpalla "combustion air fan circuit fault" muistaakseni
Olisiko esim polttoainelinjaan voinut jäädä ilmaa, ettei sen takia lähde päälle vai mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
Tänään tarkoitus yrittää ilmata sekä polttoainelinja että vesikierto.
Vaatiiko polttoainelinja alipainepumppua ilmaukseen, vai riittääkö että inpalla käyttää pumppua niin kauan että tulee pelkkää dieseliä putkesta?
Kiitokset jo etukäteen, jos joku osaisi neuvoa.
Kortti rikki.
Leave a comment:
-
-
Vaihtelin paloilmapuhaltimen uuteen. Muttei lähde polttamaan enää. Ekalla yrityksellä meinasi lähteä, mutta tuli vaan kauhea savutus(saattoi kyllä johtua siitä että käytin inpalla polttoainepumppua ennen käynnistystä polttoaineen saannin varmistamiseksi). Toisella kerralla ei savuttanut enää juurikaan.
Loppujen lopuksi meni lukkoon. Vikakoodina inpalla "combustion air fan circuit fault" muistaakseni
Olisiko esim polttoainelinjaan voinut jäädä ilmaa, ettei sen takia lähde päälle vai mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
Tänään tarkoitus yrittää ilmata sekä polttoainelinja että vesikierto.
Vaatiiko polttoainelinja alipainepumppua ilmaukseen, vai riittääkö että inpalla käyttää pumppua niin kauan että tulee pelkkää dieseliä putkesta?
Kiitokset jo etukäteen, jos joku osaisi neuvoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View PostEi saa ollenkaan yhteyttä webastoon, tarkista sulake ja webaston päästä liittimet.
Sen jälkeen kortti korjaukseen.
Mutta mutta.. sielä oli kaikkiaan 7kpl liittimiä 5kiinni ja 2 vapaana. Mitäh ne 2muuta on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esal View PostKyllä se polttoainepumpun naksutuksen taajuus tulee webastolta eli on solenoidityyppinen. Väittäisin että pumppu on ehjä.
EDIT: Inpan kautta vikakoodi oli puhaltimesta ja ali- ylijännitteestä. Akku on vaihdettu ja inpalla kerrottu akun vaihto autolle.
Inpalla käytin "metering pump" pumppua, niin hyvin nakutti(polttoainepumppu?). On kyllä vaan 7 pakkastakaan enää.
Eli taitaa olla puhaltimessa sitten vikaa? :think Kovilla pakkasilla ainakin pienoista ulinaa oli havaittavissa puhaltimesta.
Tarvinnee ottaa weba pöydälle ja öljytä puhallin kunhan ehtii, jos sais sen vielä tekohengitettyä.Last edited by spottti; 03-03-2018, 11:20.
Leave a comment:
-
-
Kyllä se polttoainepumpun naksutuksen taajuus tulee webastolta eli on solenoidityyppinen. Väittäisin että pumppu on ehjä.
Leave a comment:
-
-
Mistä ukot on tilailleet polttoainepumppua webaan, vai kiinasta? Missä se pumppu tarkalleen sijaitsee?
Omassa vähän kallistuisin pumpun hiipumiseen toimimattomuuden aiheuttajaksi.
Meinaan nyt kun on ollut kovia pakkasia, niin pumpun taajuus on ollut ehkä puolet normaalista jos sitäkään, jos on sattunut lähtemään päälle. Tänään illalla pumppu ei nakuttanut lainkaan kun kakesta painoin päälle. Puhallin puhalsi hienosti hetken, muttei edes yrittänyt polttaa ja meni vaihteeksi lukkoon.
Viimeisimpänä vikakoodina antoi päivällä mm puhaltimen nopeuden alentamista, puhallin silti kuulostaa ihan normaalilta. Päivällä toimi ihan hyvin muuten viimeisimmän lukon avaamisen jälkeen, mutta tuo pumpun taajuus oli suhteellisen alhainen.
Pääsen aamusella lukemaan inpalla koodit taas, niin näkee jos siellä on jotain tarkempaa vikakoodia tullut illan toimimattomuudesta.
Pystyykö inpalla muuten nollaamaan käynnistyslaskuria? Siellä kun lukee start saving counter tms. yhdessä kohdassa.
Kyseessä orkkis-webasto ja autona e61 530d -04. Myös vinkkiä mistä lähteä vikaa paikantamaan otetaan vastaan, jos oon omien ajatusten kanssa ihan kujalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLöytyykö sen alta independent heater? Mikäli löytyy vain ventilation, niin pelkkä tuuletus. Koodaamalla saa sinne ajastuksen. Vastusmodilla sitten lämmittää moottorin.
Eli koodaus ja vastus niin saa webaston esilämmittimeks lämmittämään moottoria ja sisätiloja?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jug0 View PostNyt oli nii paljo sivuja etten vastausta löytäny kohtuullisella etsimisellä.. Elikkäs:
E61 530D, löytyy webasto mikä ilmeisesti lämmittää ajon aikana. Idrivestä löytyy "independent mode" ja tässä "direct mode" ja toisena semmoinen mistä ajan saa valita. Onko tämä vain jokin joka puhaltaa autoon sisään ilmaa ajastettuna? Onnistuuko tähän muuttamaan webaston esilämmittimeks vastuksella, vai minkälainen homma?
Leave a comment:
-
-
Nyt oli nii paljo sivuja etten vastausta löytäny kohtuullisella etsimisellä.. Elikkäs:
E61 530D, löytyy webasto mikä ilmeisesti lämmittää ajon aikana. Idrivestä löytyy "independent mode" ja tässä "direct mode" ja toisena semmoinen mistä ajan saa valita. Onko tämä vain jokin joka puhaltaa autoon sisään ilmaa ajastettuna? Onnistuuko tähän muuttamaan webaston esilämmittimeks vastuksella, vai minkälainen homma?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toipi View PostWebasto ei lähde käyntiin ja antoi tälläset vikakoodit:
00E71D message (auxiliary coolant pump, 0x2EC)incorrect, receiver IHKA,transmitter SHZH
S 0179 no communication possible with: indep./aux heater
Kuinkah noita lähtis purkaan? Ainakin uuden/huolletun webaston ohjainkortin tarttis?
Sen jälkeen kortti korjaukseen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: