Originally posted by Herkku
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Herkku View PostMites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?
Kuvailemiesi oireiden perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että vesi ei kierrä riittävästi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Herkku View PostEli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen.
Leave a comment:
-
-
Kyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...
Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.
Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?
Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostLiittyykö nyt siihen mitä muistelen E9x puolelta lukeneeni N53 moottorisista, että jos esilämmittää konetta niin startissa lähtee sähköflekti huutamaan kun auto ihmettelee että mitäs nämä tälläiset lämpötilat on? En muista oliko tuohon ratkaisua. Kokeile hakea E9x puolelta tuosta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWFW24 View PostJatketaan yksinpuhelua, vai pitäiskö avata omat topicci koskien bensakoneita?
Tänään testasin miten vastusmodi toimii... Ulkona -8°C, webasto 9min päällä, nesteet +24°C ennen starttia. Kone starttasi hienosti, tyhjäkäynti 1000rpm:n tuntumassa josta lähti putoamaan alas - käyden jopa liian alhaalla hetkellisesti. Lämmöt alkoi nousta, jossain +30°C:n paikkeilla flekti lähti pyörimään ja mittaristoon tuli joku saksankielinen teksti salavalikkoon 7-testin kohdalla. Kone sekoili tyhjäkäynnillä jotenkin.
Puhelinta ei ollut lähellä, enkä opetellut tuota tekstiä ulkoa... Olisi pitänyt.
Voiko tuo sekoilu johtua siitä että Webasto oli päällä koko ajan? Pitäiskö se sammuttaa ennen starttia? INPAlla löytyi muutama vikakoodi moottoriin ja ilmastointiin liittyen. Olin laittanut vastuksen liittimillä kiinni, joten otin vastuksen pois ja yhdistin johdot ennalleen. Kuittasin vikakoodit pois. Testasin Webastoa, toimi normaalisti - sisätilat alkoi lämmetä, auto käynnistyi normaalisti eikä mitään outoja oireita tullut.
Onko tuo modi toiminut oikeasti kenelläkään n53 koneessa?
Leave a comment:
-
-
Jatketaan yksinpuhelua, vai pitäiskö avata omat topicci koskien bensakoneita?
Tänään testasin miten vastusmodi toimii... Ulkona -8°C, webasto 9min päällä, nesteet +24°C ennen starttia. Kone starttasi hienosti, tyhjäkäynti 1000rpm:n tuntumassa josta lähti putoamaan alas - käyden jopa liian alhaalla hetkellisesti. Lämmöt alkoi nousta, jossain +30°C:n paikkeilla flekti lähti pyörimään ja mittaristoon tuli joku saksankielinen teksti salavalikkoon 7-testin kohdalla. Kone sekoili tyhjäkäynnillä jotenkin.
Puhelinta ei ollut lähellä, enkä opetellut tuota tekstiä ulkoa... Olisi pitänyt.
Voiko tuo sekoilu johtua siitä että Webasto oli päällä koko ajan? Pitäiskö se sammuttaa ennen starttia? INPAlla löytyi muutama vikakoodi moottoriin ja ilmastointiin liittyen. Olin laittanut vastuksen liittimillä kiinni, joten otin vastuksen pois ja yhdistin johdot ennalleen. Kuittasin vikakoodit pois. Testasin Webastoa, toimi normaalisti - sisätilat alkoi lämmetä, auto käynnistyi normaalisti eikä mitään outoja oireita tullut.
Onko tuo modi toiminut oikeasti kenelläkään n53 koneessa?
Leave a comment:
-
-
Kysymyksiä bensawebastoon liittyen johon on vastusmodaus tehty. Missä tilanteissa flekti on lähtenyt pyörimään Webaston käytön jälkeen? Onko tarvinnut pitkän Webasto päälläolo ajan, vai onko ulkolämpötilalla ollut merkitystä asiaan? Mikä on ollut nesteen lämpötila silloin?
Leave a comment:
-
-
Löytyykö joensuun lähistöltä, joku joka voisi tuon weban laittaa lämmittämään myös moottoria. Korvausta vastaan tietty. E60 535d 06vm
Leave a comment:
-
-
Onko täällä tietoa voiko tuota idrive valikossa olevan "aux eng. heating" valinnan toimivuutta koodata eriksi? Nythän se täytyy joka kerta näpätä pois päältä, jos ei halua että webasto lähtee ajossa päälle.
Saako tuota muutettua, että kerran ku ottaa sen pois päältä niin se olisi pois päältä niin pitkään ku itse näppää päälle. Vai voiko tuon vain ainoastaan koodata kokonaan pois?
Ajot on lyhyttä matkaa paljolti ja webasto ei paljoa kerkeä polttamaan joten sinällään vähän turhan karstottavaa... Mutta välillä taas ajaa pitempääkin ja silloin voisi kovemmilla pakkasilla sitä webastoa käyttääkkin ajon aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mr81 View Post61316917816 tuon hommasin aikanaan E65:een
Leave a comment:
-
-
Onkos jollain tarkemmin tietoa nuista alkupään webaston kaukosäätimistä? Tilasin E60 kaukosäätimen (6934807) ja ei ainakaan halua paritella E65:en kanssa.
Leave a comment:
-
-
Onkos jollain tarkemmin tietoa nuista alkupään webaston kaukosäätimistä? Tilasin E60 kaukosäätimen (6934807) ja ei ainakaan halua paritella E65:en kanssa.
ETK toki kertoo, että kaukosäädin olisi muka E65 omansa, mutta sehän ei välttämättä kerro mitään: https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search...7N/ECE/61_1558
Oman auton varustelistast ei löydy ollenkaan webastoa. Kuitenki muutos on tehty ja tosiaan idrivestä sen voi ajastaa tai kytkeä päälle. Voiko olla siis koodaus ongelma, vai eikö tuo E60 kaukkari vaan tosiaan toimi tuossa? :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: