E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Herkku View Post
    Kyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...

    Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.

    Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
    Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
    Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?

    Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?
    Tuliko tämä ongelma tuon Webasto-modauksen jälkeen? Jos vaihtoventtiili on poistettu, niin miten letkutus on toteutettu?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Herkku View Post
    Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?
    Onko tästä vikakoodia? Tuo moottorin toiminnan voi varmaan myös tuntea käteen. Tai taukolämmityksellä sen ainakin pitäisi pyöriä niin että moottori ei ole vieressä häiritsemässä...

    Kuvailemiesi oireiden perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että vesi ei kierrä riittävästi.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Ed. ei mitn

    Leave a comment:


  • Herkku
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Lienee tarpeeton tiedustelu, mutta onhan auton lämmönpyynti asetettu kuumimmalle asetukselle iDrivesta tai ilmastoinnin säädöistä?
    Jep,täysillä on

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Herkku View Post
    Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen.
    Lienee tarpeeton tiedustelu, mutta onhan auton lämmönpyynti asetettu kuumimmalle asetukselle iDrivesta tai ilmastoinnin säädöistä?

    Leave a comment:


  • Herkku
    replied
    Kyselläänpäs täältä josko jollain ideaa mitä tutkia seuraavaksi...

    Eilen vaihdoin vesiventtiilin joka ohjaa nestettä sisäkierrolle ja ei ollut vaikutusta asiaan.

    Eli ongelmana on ettei sisälle tule lämmintä kunnolla,jos kierrokset jää 1500 tai alle niin tulee melkolailla jääkylmää,yli 1500 kun mennään niin alkaa tulla haaleaa ja lämpenee kierrosten noustessa. Salavalikosta seurailtuna lämmöt nousee 80 paremmalle puolelle mutta harvoin 88 asteeseen. Autossa siis tehdas asenteinen webasto joka muokattu lämmittämään myös konetta poistamalla vesiventtiili kuskin eturenkaan vierestä ja asentamalla vastus johdotuksiin. Auto siis on e61 525 lci manuaali eli laatikolle ei ole enää erillistä termaria.
    Webaston kiertovesipumpun toimintaa en jaksa epäillä kun parkissa webasto toimii ok ja lämmittää koneen ja sisältä niinkuin pitää,jos pumppu olisi rikki eikä kierrättäisi nestettä sammuisi webastokin.
    Mites tuo koneen oma kiertovesipumppu, voisiko siinä olla ongelmaani syy?Vai voiko termarit muka oireilla noin jos eivät ihan viimeisen päälle kunnossa ole?

    Vai voiko vain olla että ilmalukkoa on jonnekin jäänyt esimerkiksi sisäkennolle?

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Liittyykö nyt siihen mitä muistelen E9x puolelta lukeneeni N53 moottorisista, että jos esilämmittää konetta niin startissa lähtee sähköflekti huutamaan kun auto ihmettelee että mitäs nämä tälläiset lämpötilat on? En muista oliko tuohon ratkaisua. Kokeile hakea E9x puolelta tuosta
    Sieltähän löytyikin enemmän aiheesta, kiitoksia vinkistä. Moottorin ohjauksen ominaisuus...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Jatketaan yksinpuhelua, vai pitäiskö avata omat topicci koskien bensakoneita?
    Tänään testasin miten vastusmodi toimii... Ulkona -8°C, webasto 9min päällä, nesteet +24°C ennen starttia. Kone starttasi hienosti, tyhjäkäynti 1000rpm:n tuntumassa josta lähti putoamaan alas - käyden jopa liian alhaalla hetkellisesti. Lämmöt alkoi nousta, jossain +30°C:n paikkeilla flekti lähti pyörimään ja mittaristoon tuli joku saksankielinen teksti salavalikkoon 7-testin kohdalla. Kone sekoili tyhjäkäynnillä jotenkin.
    Puhelinta ei ollut lähellä, enkä opetellut tuota tekstiä ulkoa... Olisi pitänyt.
    Voiko tuo sekoilu johtua siitä että Webasto oli päällä koko ajan? Pitäiskö se sammuttaa ennen starttia? INPAlla löytyi muutama vikakoodi moottoriin ja ilmastointiin liittyen. Olin laittanut vastuksen liittimillä kiinni, joten otin vastuksen pois ja yhdistin johdot ennalleen. Kuittasin vikakoodit pois. Testasin Webastoa, toimi normaalisti - sisätilat alkoi lämmetä, auto käynnistyi normaalisti eikä mitään outoja oireita tullut.
    Onko tuo modi toiminut oikeasti kenelläkään n53 koneessa?
    Liittyykö nyt siihen mitä muistelen E9x puolelta lukeneeni N53 moottorisista, että jos esilämmittää konetta niin startissa lähtee sähköflekti huutamaan kun auto ihmettelee että mitäs nämä tälläiset lämpötilat on? En muista oliko tuohon ratkaisua. Kokeile hakea E9x puolelta tuosta

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Jatketaan yksinpuhelua, vai pitäiskö avata omat topicci koskien bensakoneita?
    Tänään testasin miten vastusmodi toimii... Ulkona -8°C, webasto 9min päällä, nesteet +24°C ennen starttia. Kone starttasi hienosti, tyhjäkäynti 1000rpm:n tuntumassa josta lähti putoamaan alas - käyden jopa liian alhaalla hetkellisesti. Lämmöt alkoi nousta, jossain +30°C:n paikkeilla flekti lähti pyörimään ja mittaristoon tuli joku saksankielinen teksti salavalikkoon 7-testin kohdalla. Kone sekoili tyhjäkäynnillä jotenkin.
    Puhelinta ei ollut lähellä, enkä opetellut tuota tekstiä ulkoa... Olisi pitänyt.
    Voiko tuo sekoilu johtua siitä että Webasto oli päällä koko ajan? Pitäiskö se sammuttaa ennen starttia? INPAlla löytyi muutama vikakoodi moottoriin ja ilmastointiin liittyen. Olin laittanut vastuksen liittimillä kiinni, joten otin vastuksen pois ja yhdistin johdot ennalleen. Kuittasin vikakoodit pois. Testasin Webastoa, toimi normaalisti - sisätilat alkoi lämmetä, auto käynnistyi normaalisti eikä mitään outoja oireita tullut.
    Onko tuo modi toiminut oikeasti kenelläkään n53 koneessa?

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Kysymyksiä bensawebastoon liittyen johon on vastusmodaus tehty. Missä tilanteissa flekti on lähtenyt pyörimään Webaston käytön jälkeen? Onko tarvinnut pitkän Webasto päälläolo ajan, vai onko ulkolämpötilalla ollut merkitystä asiaan? Mikä on ollut nesteen lämpötila silloin?

    Leave a comment:


  • Jusesti
    replied
    Löytyykö joensuun lähistöltä, joku joka voisi tuon weban laittaa lämmittämään myös moottoria. Korvausta vastaan tietty. E60 535d 06vm

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko täällä tietoa voiko tuota idrive valikossa olevan "aux eng. heating" valinnan toimivuutta koodata eriksi? Nythän se täytyy joka kerta näpätä pois päältä, jos ei halua että webasto lähtee ajossa päälle.

    Saako tuota muutettua, että kerran ku ottaa sen pois päältä niin se olisi pois päältä niin pitkään ku itse näppää päälle. Vai voiko tuon vain ainoastaan koodata kokonaan pois?

    Ajot on lyhyttä matkaa paljolti ja webasto ei paljoa kerkeä polttamaan joten sinällään vähän turhan karstottavaa... Mutta välillä taas ajaa pitempääkin ja silloin voisi kovemmilla pakkasilla sitä webastoa käyttääkkin ajon aikana.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    61316917816 tuon hommasin aikanaan E65:een
    Aux heating kaukosäätimen tilasin myös, eli 815 loppunen. Reilu 200€ kun ei käytettyä löytynyt.

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Onkos jollain tarkemmin tietoa nuista alkupään webaston kaukosäätimistä? Tilasin E60 kaukosäätimen (6934807) ja ei ainakaan halua paritella E65:en kanssa.
    61316917816 tuon hommasin aikanaan E65:een

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onkos jollain tarkemmin tietoa nuista alkupään webaston kaukosäätimistä? Tilasin E60 kaukosäätimen (6934807) ja ei ainakaan halua paritella E65:en kanssa.

    ETK toki kertoo, että kaukosäädin olisi muka E65 omansa, mutta sehän ei välttämättä kerro mitään: https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search...7N/ECE/61_1558

    Oman auton varustelistast ei löydy ollenkaan webastoa. Kuitenki muutos on tehty ja tosiaan idrivestä sen voi ajastaa tai kytkeä päälle. Voiko olla siis koodaus ongelma, vai eikö tuo E60 kaukkari vaan tosiaan toimi tuossa? :think

    Leave a comment:

Working...
X