Originally posted by diablo
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Originally posted by peeämvee View PostNe johdot näkyy siellä alhaalla vesiventiilillä, voit sieltä tsekata värit. Osa nro 7, on siellä kuskinpuolen sisälokarin alla, näkyy myös konehuoneen puolelta. http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_1358
Leave a comment:
-
Originally posted by karppa29 View PostLaitoin johdot takaisin. Webasto toimii entiseen tapaan.
Joko väärät piuhat tai vääränlainen vastus mutta vastus on kyllä viestiketjussa esiintyneiden juttujen mukainen...
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostLue koodit, joko se webasto hajosi vain samaan aikaan tai sitten pistit väärät piuhat poikki...
Laitoin johdot takaisin. Webasto toimii entiseen tapaan.
Joko väärät piuhat tai vääränlainen vastus mutta vastus on kyllä viestiketjussa esiintyneiden juttujen mukainen...
Leave a comment:
-
Originally posted by karppa29 View PostMoro! Tarkoitus olis BMW E61 530xda -08 (LCI) tehtaan webasto laittaa lämmittämään myös moottoria heti esilämmityksessä.
Foorumilla oli ohje että harmaa/mustan ja ruskean(paksumman) väliin vastus.
Hommasin vastuksen HSA25-47R Lankavastus 25W 47ohm ja kytkin sen ha/mu ja ru/ke väliin koska tuo oli ainoa ruskea joka oli paksumpi jossa kulki virtaa yhtä paljon kuin ha/mu. Pihtivirtamittarilla mitattuna.
Webasto lähti kyllä käyntiin ja pyöri mallikkaasti 4min kunnes sammui.
Veikkauksia mikä meni pieleen ja miten vastuspatentti saadaan toimimaan?
Leave a comment:
-
Moro! Tarkoitus olis BMW E61 530xda -08 (LCI) tehtaan webasto laittaa lämmittämään myös moottoria heti esilämmityksessä.
Foorumilla oli ohje että harmaa/mustan ja ruskean(paksumman) väliin vastus.
Hommasin vastuksen HSA25-47R Lankavastus 25W 47ohm ja kytkin sen ha/mu ja ru/ke väliin koska tuo oli ainoa ruskea joka oli paksumpi jossa kulki virtaa yhtä paljon kuin ha/mu. Pihtivirtamittarilla mitattuna.
Webasto lähti kyllä käyntiin ja pyöri mallikkaasti 4min kunnes sammui.
Veikkauksia mikä meni pieleen ja miten vastuspatentti saadaan toimimaan?
Leave a comment:
-
Omaan E60:n orggis webastoon on tullut omituinen ominaisuus.
Kabiini lämpiää hienosti kun käyttää ajastinta mutta kaukosäätimestä lähtee hetkeksi päälle ja lopettaa hetken päästä käryn saattelemana.
Sen verran tässä ketjussa on jo sivuja ettei ihan kaikkea tullut luettua läpi mutta fiksuin tapa saada myös pata lämpenemään on tehdä ns. "vastusmodi"? Tuo ei sitten muuten kylmässä aiheuta ongelmia kabiinin tai koneen lämpimänä pysymisessä?
Leave a comment:
-
Itsellä E60 530d -03 orggis lisälämmittimellä ja manuaali-ilmastointi, IHKA basic.
Sisäilman kierto on aivan onneton; puhallin ykkösellä eikä läppien suuntaa saa mitenkään muutettua. Olen yrittänyt löytää NCSllä jotain järkeä niiden muuttamiseen, mut ei ymmärrys taivu niin pitkälle. Olisi kiva saada puhallus edes kolmoselle ja suunnattua tuulilasiin.
Lämmitin kyllä toimii, moottori lämpiää ja virrat laittaa päälle niin puhaltimen kierrokset nousee.
En jaksanut koko viestiketjua tavaamaan, vinkkejä otetaan vastaan.
Että tämmöstä...
Leave a comment:
-
530xd LCI -09, jossa tehtaan webasto. Direct Operation valikossa josta webasto pitäisi pystyä ajastamaan ei löydy kuin independent ventilation vaihtoehto.
Miksei löydy independent heateria valikosta vaikka webasto autosta löytyy?
Leave a comment:
-
Originally posted by levis69 View PostMiten noiden kaukosäätimien paritus tapahtuu..
Itsellä kanssa tehdasasenteinen webasto mutta auton (E61 02/2005) mukana ei tullut kaukosäädintä...
Jos joltain löytyy ylimääräinen niin saa tarjota..
Initialize the converter I
- Close the central locking with the car’s remote control and then reopen it
- Within 5 seconds: Switch the ignition lock from terminal “0” to terminal “R” and back to terminal “0”
- Press and hold the “Off” button on the converter I
- Press the “On” button on the converter I 3 times in succession
If the initialisation has been successful the car’s central locking will lock and then open again automatically.
Precise instructions for using the remote control are set out in the separate owner’s manual.
Leave a comment:
-
Originally posted by geeteevee View PostMulla on saksasta tuotu -04 e61 530da johon on suomessa asennettu webasto. Webasto pöhisee nätisti mutta ongelmana on että se ilmeisesti rikkoo automaatin lämmönvaihtimen. Nyt kolmas lämmönvaihdin menossa ja auto nosti lämmöt siihen asti ihan hyvin kunnes ensimmäisen kerran käynnistin webaston. Sen jälkeen lämmöt jäivät alle 70c kun automaatinlämmönvaihtimen kautta kiertää vesi koko ajan. En viitsisi uutta lämmönvaihdinta taas ostaa ennen kuin saan selville mikä sen aina rikkoo.
Webasto on asennettu siten että lohkon kyljestä ylävesiletkun y-haarasta (9)http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3465 lähtevä letku menee pumpun kautta webastolle jossa ilmeisesti myös pumppu? josta menee vesiventtiilille mistä lähtee kaksi letkua lämppärin kennolle.
Tuo ennen webastoa oleva pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä. Pitäisikö pyöriä muulloin? Tossa on myös jonkin näköinen vastus (~1.5 ohmia) jolla on ilmeisesti hoidettu puhaltimen pienempi pyörintänopeus.
Oisko kellään hyviä ideoita mistä alkaa etsimään vikaa?
Leave a comment:
-
Mulla on saksasta tuotu -04 e61 530da johon on suomessa asennettu webasto. Webasto pöhisee nätisti mutta ongelmana on että se ilmeisesti rikkoo automaatin lämmönvaihtimen. Nyt kolmas lämmönvaihdin menossa ja auto nosti lämmöt siihen asti ihan hyvin kunnes ensimmäisen kerran käynnistin webaston. Sen jälkeen lämmöt jäivät alle 70c kun automaatinlämmönvaihtimen kautta kiertää vesi koko ajan. En viitsisi uutta lämmönvaihdinta taas ostaa ennen kuin saan selville mikä sen aina rikkoo.
Webasto on asennettu siten että lohkon kyljestä ylävesiletkun y-haarasta (9)http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3465 lähtevä letku menee pumpun kautta webastolle jossa ilmeisesti myös pumppu? josta menee vesiventtiilille mistä lähtee kaksi letkua lämppärin kennolle.
Tuo ennen webastoa oleva pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä. Pitäisikö pyöriä muulloin? Tossa on myös jonkin näköinen vastus (~1.5 ohmia) jolla on ilmeisesti hoidettu puhaltimen pienempi pyörintänopeus.
Oisko kellään hyviä ideoita mistä alkaa etsimään vikaa?
Leave a comment:
-
Pitää olla sitte e60 lähtösin. E65 samanlainen mutta se ei paritu e60 sarjassa.
Leave a comment:
-
Joo voi olla että T60 oli väärä termi, em. kuvassa näkyvää tarkoitin.
Leave a comment:
Leave a comment: