E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • diablo
    replied
    Originally posted by diablo View Post
    Samanlaista vikaa pukkaa, e60 530d -08. Vepa käy muutaman minuutin ja sammuu. Mitä arvelisitte näistä INPAn kuvista. Aluksi pumput käy, voltit ok, lämpö alhaalla, glow toimii.
    Missään vaiheessa Heating ei käynnisty. Glow % alenee nollaan ja parin minuutin päästä nanosekunnissa lämpö pomppaa 89, pumput sammuu ja Vepa jäähtyy.
    Oli privana kyselty miten ongelma ratkesi. Vastaus löytyy täältä

    Leave a comment:


  • karppa29
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Ne johdot näkyy siellä alhaalla vesiventiilillä, voit sieltä tsekata värit. Osa nro 7, on siellä kuskinpuolen sisälokarin alla, näkyy myös konehuoneen puolelta. http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_1358
    Kiitti! Mietinkin että seuraavaks etsin käsiini sen venttiilin ja katon siitä suoraan johtojen värit!

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Originally posted by karppa29 View Post
    Laitoin johdot takaisin. Webasto toimii entiseen tapaan.

    Joko väärät piuhat tai vääränlainen vastus mutta vastus on kyllä viestiketjussa esiintyneiden juttujen mukainen...
    Ne johdot näkyy siellä alhaalla vesiventiilillä, voit sieltä tsekata värit. Osa nro 7, on siellä kuskinpuolen sisälokarin alla, näkyy myös konehuoneen puolelta. http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_1358

    Leave a comment:


  • karppa29
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Lue koodit, joko se webasto hajosi vain samaan aikaan tai sitten pistit väärät piuhat poikki...


    Laitoin johdot takaisin. Webasto toimii entiseen tapaan.

    Joko väärät piuhat tai vääränlainen vastus mutta vastus on kyllä viestiketjussa esiintyneiden juttujen mukainen...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by karppa29 View Post
    Moro! Tarkoitus olis BMW E61 530xda -08 (LCI) tehtaan webasto laittaa lämmittämään myös moottoria heti esilämmityksessä.

    Foorumilla oli ohje että harmaa/mustan ja ruskean(paksumman) väliin vastus.

    Hommasin vastuksen HSA25-47R Lankavastus 25W 47ohm ja kytkin sen ha/mu ja ru/ke väliin koska tuo oli ainoa ruskea joka oli paksumpi jossa kulki virtaa yhtä paljon kuin ha/mu. Pihtivirtamittarilla mitattuna.

    Webasto lähti kyllä käyntiin ja pyöri mallikkaasti 4min kunnes sammui.

    Veikkauksia mikä meni pieleen ja miten vastuspatentti saadaan toimimaan?
    Lue koodit, joko se webasto hajosi vain samaan aikaan tai sitten pistit väärät piuhat poikki...

    Leave a comment:


  • karppa29
    replied
    Moro! Tarkoitus olis BMW E61 530xda -08 (LCI) tehtaan webasto laittaa lämmittämään myös moottoria heti esilämmityksessä.

    Foorumilla oli ohje että harmaa/mustan ja ruskean(paksumman) väliin vastus.

    Hommasin vastuksen HSA25-47R Lankavastus 25W 47ohm ja kytkin sen ha/mu ja ru/ke väliin koska tuo oli ainoa ruskea joka oli paksumpi jossa kulki virtaa yhtä paljon kuin ha/mu. Pihtivirtamittarilla mitattuna.

    Webasto lähti kyllä käyntiin ja pyöri mallikkaasti 4min kunnes sammui.

    Veikkauksia mikä meni pieleen ja miten vastuspatentti saadaan toimimaan?

    Leave a comment:


  • stoma
    replied
    Omaan E60:n orggis webastoon on tullut omituinen ominaisuus.

    Kabiini lämpiää hienosti kun käyttää ajastinta mutta kaukosäätimestä lähtee hetkeksi päälle ja lopettaa hetken päästä käryn saattelemana.

    Sen verran tässä ketjussa on jo sivuja ettei ihan kaikkea tullut luettua läpi mutta fiksuin tapa saada myös pata lämpenemään on tehdä ns. "vastusmodi"? Tuo ei sitten muuten kylmässä aiheuta ongelmia kabiinin tai koneen lämpimänä pysymisessä?

    Leave a comment:


  • Jantteri
    replied
    Itsellä E60 530d -03 orggis lisälämmittimellä ja manuaali-ilmastointi, IHKA basic.
    Sisäilman kierto on aivan onneton; puhallin ykkösellä eikä läppien suuntaa saa mitenkään muutettua. Olen yrittänyt löytää NCSllä jotain järkeä niiden muuttamiseen, mut ei ymmärrys taivu niin pitkälle. Olisi kiva saada puhallus edes kolmoselle ja suunnattua tuulilasiin.
    Lämmitin kyllä toimii, moottori lämpiää ja virrat laittaa päälle niin puhaltimen kierrokset nousee.
    En jaksanut koko viestiketjua tavaamaan, vinkkejä otetaan vastaan.
    Että tämmöstä...

    Leave a comment:


  • Jackled
    replied
    530xd LCI -09, jossa tehtaan webasto. Direct Operation valikossa josta webasto pitäisi pystyä ajastamaan ei löydy kuin independent ventilation vaihtoehto.

    Miksei löydy independent heateria valikosta vaikka webasto autosta löytyy?

    Leave a comment:


  • harossi
    replied
    Originally posted by levis69 View Post
    Miten noiden kaukosäätimien paritus tapahtuu..
    Itsellä kanssa tehdasasenteinen webasto mutta auton (E61 02/2005) mukana ei tullut kaukosäädintä...
    Jos joltain löytyy ylimääräinen niin saa tarjota..
    näillä ohjeilla juuri äsken onnistuneesti paritettu:

    Initialize the converter I
    - Close the central locking with the car’s remote control and then reopen it
    - Within 5 seconds: Switch the ignition lock from terminal “0” to terminal “R” and back to terminal “0”
    - Press and hold the “Off” button on the converter I
    - Press the “On” button on the converter I 3 times in succession
    If the initialisation has been successful the car’s central locking will lock and then open again automatically.
    Precise instructions for using the remote control are set out in the separate owner’s manual.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by geeteevee View Post
    Mulla on saksasta tuotu -04 e61 530da johon on suomessa asennettu webasto. Webasto pöhisee nätisti mutta ongelmana on että se ilmeisesti rikkoo automaatin lämmönvaihtimen. Nyt kolmas lämmönvaihdin menossa ja auto nosti lämmöt siihen asti ihan hyvin kunnes ensimmäisen kerran käynnistin webaston. Sen jälkeen lämmöt jäivät alle 70c kun automaatinlämmönvaihtimen kautta kiertää vesi koko ajan. En viitsisi uutta lämmönvaihdinta taas ostaa ennen kuin saan selville mikä sen aina rikkoo.

    Webasto on asennettu siten että lohkon kyljestä ylävesiletkun y-haarasta (9)http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3465 lähtevä letku menee pumpun kautta webastolle jossa ilmeisesti myös pumppu? josta menee vesiventtiilille mistä lähtee kaksi letkua lämppärin kennolle.
    Tuo ennen webastoa oleva pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä. Pitäisikö pyöriä muulloin? Tossa on myös jonkin näköinen vastus (~1.5 ohmia) jolla on ilmeisesti hoidettu puhaltimen pienempi pyörintänopeus.

    Oisko kellään hyviä ideoita mistä alkaa etsimään vikaa?
    Vaikuttaisi siltä, että ihan oikein se Webaston nestekierto on tehty, eikä sillä ole kyllä mitään tekemistä laatikon lämmönvaihtimen kanssa.

    Leave a comment:


  • geeteevee
    replied
    Mulla on saksasta tuotu -04 e61 530da johon on suomessa asennettu webasto. Webasto pöhisee nätisti mutta ongelmana on että se ilmeisesti rikkoo automaatin lämmönvaihtimen. Nyt kolmas lämmönvaihdin menossa ja auto nosti lämmöt siihen asti ihan hyvin kunnes ensimmäisen kerran käynnistin webaston. Sen jälkeen lämmöt jäivät alle 70c kun automaatinlämmönvaihtimen kautta kiertää vesi koko ajan. En viitsisi uutta lämmönvaihdinta taas ostaa ennen kuin saan selville mikä sen aina rikkoo.

    Webasto on asennettu siten että lohkon kyljestä ylävesiletkun y-haarasta (9)http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3465 lähtevä letku menee pumpun kautta webastolle jossa ilmeisesti myös pumppu? josta menee vesiventtiilille mistä lähtee kaksi letkua lämppärin kennolle.
    Tuo ennen webastoa oleva pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä. Pitäisikö pyöriä muulloin? Tossa on myös jonkin näköinen vastus (~1.5 ohmia) jolla on ilmeisesti hoidettu puhaltimen pienempi pyörintänopeus.

    Oisko kellään hyviä ideoita mistä alkaa etsimään vikaa?

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Miten noiden kaukosäätimien paritus tapahtuu..
    Itsellä kanssa tehdasasenteinen webasto mutta auton (E61 02/2005) mukana ei tullut kaukosäädintä...
    Jos joltain löytyy ylimääräinen niin saa tarjota..
    Last edited by levis69; 20-10-2016, 20:37.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Pitää olla sitte e60 lähtösin. E65 samanlainen mutta se ei paritu e60 sarjassa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Joo voi olla että T60 oli väärä termi, em. kuvassa näkyvää tarkoitin.

    Leave a comment:

Working...
X