Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6326
    • P-Pohjanmaa

    Ja taitaa olla sama suhde 1\50 (manuaali\tomaatti) kuin E39:ien keskuudessa eli paljon todennäköisempään että se tomaatti leviää tällä foorumilla kuin monikerroin vähempi osaiset manuaali askit.
    Itsellä ollut E61 530DA kohta pari vuotta ja 55 tkm olen ajanut ja voisin väittää että todella pienillä huoltokuluilla(siis normihuoltojen lisäksi) on menty ja vieläpä ollut erittäin tyytyväinen autoon.
    No nyt on parkkitutkan anturi mennyt ja tasonsäädön kompura pitää vaihtaa joten nämä kuuluu siihen tyyppiviat kategoriaan,startin ja pakosarja halkeamien lisäksi.
    Tomaatti sopii hyvin tuon koneen perään,kävin ennen tätä ajamassa 525da E60 manuaskilla ja itse eikä vaimonikaan siitä pitänyt,mutta kannattaa kokeilla molempia niin tietää millä sitten jonkin aikaa ajelee.
    Tämän käyttöauton seuraajakin on tomaatti .
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Hemi View Post
      Missähän vaiheessa diesel e60:sta laatikko antautuu?
      Sitä en tiedä. Näin suoralta kädeltä paha sanoa, ehkä lähipäivinä?

      Luitko tuota linkkiä ollenkaan? Aika monella tuntuu olevan mystisiä vaivoja.

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        Olen lukenut läpi tuon linkkisi topicin ja mahtoiko yhdessäkään tapauksessa olla vika itse laatikossa. Eikö se ollut niin, että näissä on softaongelmia tai pahimmassa tapuksessa joutuu vaihtamaan turbiinin, mikä on mielestäni hinnaltaan aika pikku remontti verrattuna laatikon vaihtoon. Tietenkin automaatti nyt aina voi hajota, mutta eikö se näissä nyt aika harvinaista ole.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3858
          • Nokia

          No, onneksi diiselissä ne hajoamiskohteet ei lopu siihen laatikkoon

          N52 ilman suorasuihkutusta taitaa olla varsin varma peli kuitenkin, ja käyntiääni kohillaan

          Ja tosiaan diesel ei minkäänlaista etua tuo sen paremman "ala"vääntönsä kanssa jos automaattilaatikko on, ja kun senttejä ei laskettu niin miksi diesel? En keksi ensimmäistäkään syytä Paitsi toki 50tkm+ vuodessa.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 54*BMW

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Itse valitsin dieselin vaikka ajomäärä ei tämän auton ekana vuonna yllä edes 20tkm. Ihan vain suorituskyvyn vuoksi. En näe syytä siirtyä bensaan kun dieseleistä saa +100hv/L & ++200nm/L + kaupunki kulutus ~9L/100km ja maantiellä ~6L/100km ajotavasta ja rajoituksista riippuen. Äänimaailmahan näissä on aika karsea verrattuna 6 tai useampi sylinterisiin bensoihin, mutta kun ei ajele ovet auki niin senkin kanssa pystyy elämään. Automaattivaihteista e60 en jättäisi ostamatta sen takia että jotkut foorumilla paisuttelevat siinä ilmenneitä ongelmia, joita ei todellisuudessa ole nimeksikään. Manuaalin valitsemiseen täytyy olla jotkut ihan muut syyt. Jos ei käyttökustannuksia lasketa ja rahaa olisi niin ettei paskalle taivu niin en tokikaan ajaisi tälläisellä autolla, mutta harvassa ne on jolle autoilun/harrastuksen kulut olisivat yhdentekeviä :think
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by Matson^ View Post
              Itse valitsin dieselin vaikka...Ihan vain suorituskyvyn vuoksi. En näe syytä siirtyä bensaan kun dieseleistä saa +100hv/L & ++200nm/L
              Häh???Mistä tollasia lukemia pystyt saamaan...?:think

              Niin jos vertaat 520i vs 530D niin silloin,mutta esim. 530i vs 530D...en nyt menisi mainostamaan että se diesel on ylivertaisesti "suorituskykyisempi" kuin bensa vapari.Tosin mitä sitten itse kukin suorituskyvyllä tarkoittaa...

              EDIT:OT

              Menee taas näihin diesel vs bensa...mutta koska täällä porukka ymmärtää tuon fysiikan kaavan: Teho = Vääntömomentti x kulmanopeus (kierrosluku)
              Last edited by b mutteri kasa; 05-01-2010, 11:20.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Menee taas näihin diesel vs bensa...mutta koska täällä porukka ymmärtää tuon fysiikan kaavan: Teho = Vääntömomentti x kulmanopeus (kierrosluku)
                Joo mutta toiset tykkää kierrätellä konetta ja toiset ei.
                Oikeasti suorituskyvyn kannalta merkitystä on vain teholla käytettävällä olevalla kierosalueella, ei jollain hetkellisellä maksimiteholla. Dieselissä tehokäyrä on yleensä tasaisempi kuin bensassa joten se teho löytyy sellaiselta alueeltä mitä yleensä käytetään.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Ceeray View Post
                  Lyhyehkössä ajossa dieselin kulutus on enemmän kun bensalla.. vasta kun matka kasvaa n. 30 km tai pidemmäksi alkaa dieselin kulutus olla kohdallaan.. pata lämpiää todella hitaasti.
                  Tämä särähti korvaan.. kyllä bensamoottorin kylmäkulutus on dieseliin verrattuna tähtitieteellinen.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Joo mutta toiset tykkää kierrätellä konetta ja toiset ei.
                    Oikeasti suorituskyvyn kannalta merkitystä on vain teholla käytettävällä olevalla kierosalueella
                    Tässä tultiin sitten siihen,että mitä kaikki näkevät sanalla suorituskyky.Niin ja kyllä noi uudet bensa vaparit(3L E6X/E9X) tarjoavat myös hyvää ja laajaa tehokäyrää normaaliajoon.
                    Last edited by b mutteri kasa; 05-01-2010, 11:55.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • Murska
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 382
                      • Savo

                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Tässä tultiin sitten siihen,että mitä kaikki näkevät sanalla suorituskyky.Niin ja kyllä noi uudet bensa vaparit(3L E6X/E9X) tarjoavat myös hyvää ja laajaa tehokäyrää normaaliajoon.
                      Ahdetuista puhumattakaan. nimim. tahtoo x35i:n
                      e61 530i touring M-sport LCI -08
                      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                      Ex:e46 330i -01 Sedan
                      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        Originally posted by Murska View Post
                        Ahdetuista puhumattakaan. nimim. tahtoo x35i:n
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Sitä en tiedä. Näin suoralta kädeltä paha sanoa, ehkä lähipäivinä?

                          Luitko tuota linkkiä ollenkaan? Aika monella tuntuu olevan mystisiä vaivoja.
                          Edelleen haluaisin tietää, tiedätkö sinä yhtäkään tapausta forumilla tai Suomessa että e60/61 dieselistä olisi laatikko levinnyt?
                          Ok, näitä on toki takuusiin muutama vaihdettu tuon nykimisongelman vuoksi, mutta koska vikahan ei ole laatikossa, on nämä vaihdot olleet 100%:sti turhia.
                          Nämä nykimisongelmat EIVÄT johdu laatikosta, eikä e39:n ongelmilla ole mitään tekemistä e60/61:n kanssa, joiden dieselaskitkin ovat käytännössä ikiliikkujia.

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by pmv View Post
                            Eiks tämä ole nyt aika kulunut ja turha aihe, tästä kai on tingattu jo E39:ien kohdalla. Jokaisellahan on se omasta mielestä paras valinta alla. Jos on itsellä bensa-automaatti, niin diesel-manuaali se vasta typerä valinta onkin, mitä ei millään kannata ostaa. Laskelmat kulutuksen perusteella on ihan turhaa. Yksi on saanut menemään 530d:n keskikulutuksen alle kuuteen litraan, kun toisella sellainen on syönyt yli kymppiä. Bensakutosten kulutukset vaihtelee 6.5:sta 13:een litraan satasella. V8:sta huhutaan BMW:n laittaneen anomusta patenttivirastoon laitteena joka tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toiset ei pääse sillä alle 20 litran keskikulutuksen, joka on sitten kuulemma ihan kohtuullinen.

                            Joku postaa, että BMW:n ostaminen ja talouden miettiminen samalla eivät ole millään muotoa yhdistettäviä asioita. Että jos on niin PA, että pitää dieseli ostaa, niin sitten ei kannata ostaa ollenkaan Bemaria. Paitsi nuukat saksalaiset ostaa 70% dieseleinä 5-satkua tätä nykyä. Vielä ei olla päästy edes niihin vikakohteisiin. M54:sta ei ole koskaan hajonnut mitään. Yhdestäkään. Sitä vastoin dieselit hajoilee koko ajan ja missä sattuu. Joulunpyhien aikana näin hinausauton lavalla E60:n, joka varmaan oli dieseli. Vaihdelaatikoissa sama homma.

                            Kun moottori-vaihteisto-korimalli alkaa olla selvillä, kertoo joku, että ei missään nimessä kannata ostaa muuta kuin facelift, jossa on kaikki niin paljon parempaa. Kuulemma parin baari-illan väliin jättämällä kustantaa tämän faceliftin aiheuttaman hinnan lisäyksen. Ja sitten ne varusteet. Nahkapenkit on pakko olla, koska kangasverhoiltuja ei kukaan halua autoa eteenpäin myydessä ja se pitää ajaa suorinta tietä paaliin. Toki jos se on M54 koneinen 520i manuaalina, niin se olisi pitänyt jo tehtaalta tullessa sinne kiikuttaa. Vaikka varusteet olisi mitä tahansa.

                            Vain idiootti ei osta M-Sporttia. Vakiopenkeistä seuraa skolioosi ja jos ei ole ilmastointiautomatiikkaa, niin tulee reuma. HUD voi aiheuttaa syöpää.

                            Eli ostaa sen mistä itse tykkää.
                            Aivan paras postaus pitkään aikaan! Haha... kiitti!

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Lallevihtinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 690
                              • Tampere

                              Kohta topicin alottaja menee ja ostaa sen mesen. Turha täälä on väitellä, kokemuksia peliin ja faktaa vioista. Aivan turha pelotella ketään, KAIKKI ne hajoo joskun jostakin. Ja jos E6x-sarjalaisen ostaa niin voi varautua korjaan vikoja, se on fakta. Eli vähä takataskussa kannattaa pitää varalla, niinkuin kaikkien nyky autojen kohdalla.

                              Joku ajaa bensalla joku dieselillä, siksi molempia autoja valmistetaan.
                              Last edited by Lallevihtinen; 05-01-2010, 12:58.
                              sigpic
                              BMW E93 335i & BMW M550Dx
                              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by pmv View Post
                                Eiks tämä ole nyt aika kulunut ja turha aihe, tästä kai on tingattu jo E39:ien kohdalla. Jokaisellahan on se omasta mielestä paras valinta alla. Jos on itsellä bensa-automaatti, niin diesel-manuaali se vasta typerä valinta onkin, mitä ei millään kannata ostaa. Laskelmat kulutuksen perusteella on ihan turhaa. Yksi on saanut menemään 530d:n keskikulutuksen alle kuuteen litraan, kun toisella sellainen on syönyt yli kymppiä. Bensakutosten kulutukset vaihtelee 6.5:sta 13:een litraan satasella. V8:sta huhutaan BMW:n laittaneen anomusta patenttivirastoon laitteena joka tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toiset ei pääse sillä alle 20 litran keskikulutuksen, joka on sitten kuulemma ihan kohtuullinen.

                                Joku postaa, että BMW:n ostaminen ja talouden miettiminen samalla eivät ole millään muotoa yhdistettäviä asioita. Että jos on niin PA, että pitää dieseli ostaa, niin sitten ei kannata ostaa ollenkaan Bemaria. Paitsi nuukat saksalaiset ostaa 70% dieseleinä 5-satkua tätä nykyä. Vielä ei olla päästy edes niihin vikakohteisiin. M54:sta ei ole koskaan hajonnut mitään. Yhdestäkään. Sitä vastoin dieselit hajoilee koko ajan ja missä sattuu. Joulunpyhien aikana näin hinausauton lavalla E60:n, joka varmaan oli dieseli. Vaihdelaatikoissa sama homma.

                                Kun moottori-vaihteisto-korimalli alkaa olla selvillä, kertoo joku, että ei missään nimessä kannata ostaa muuta kuin facelift, jossa on kaikki niin paljon parempaa. Kuulemma parin baari-illan väliin jättämällä kustantaa tämän faceliftin aiheuttaman hinnan lisäyksen. Ja sitten ne varusteet. Nahkapenkit on pakko olla, koska kangasverhoiltuja ei kukaan halua autoa eteenpäin myydessä ja se pitää ajaa suorinta tietä paaliin. Toki jos se on M54 koneinen 520i manuaalina, niin se olisi pitänyt jo tehtaalta tullessa sinne kiikuttaa. Vaikka varusteet olisi mitä tahansa.

                                Vain idiootti ei osta M-Sporttia. Vakiopenkeistä seuraa skolioosi ja jos ei ole ilmastointiautomatiikkaa, niin tulee reuma. HUD voi aiheuttaa syöpää.

                                Eli ostaa sen mistä itse tykkää.

                                Sama pätee täällä niin moneen muuhunkin juttuun. Eli ostaa ja omistaa juuri sen mitä haluaa. Muuten kaikki ajaa juuri samanlaisella kuljettimella.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎