Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    Originally posted by sonikk View Post
    Ei täällä dirtysouthissa ole kuin -5C. Kojelaudan suuttimista pukkasi ihan kuumaa mutta jaloille haaleanvilpoista.
    Jooh, tuommosta nuo on tehny molemmat N53B30 530:t mitä mulla on ollu, jaloille ei tule läheskään yhtä hyvin lämpöä mitä ylemmistä suuttimista..
    En usko että tuossa yksilössä sen kummemmin vikaa on sen suhteen. Moottorilämmitintä ei näyttänyt olevan varusteissa? Kestää aikansa että lämpiää jos ei ole esilämmitetty.
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • juster
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 624

      Originally posted by sonikk View Post
      Käytiin tuota E60 530iA LCI:tä ajamassa ja kyllähän se vakuutti, ainut mitä huomasin niin ei oikein puhaltanut lämmintä jaloille vaikka iDrivestä kuinka rukkasi säätöjä. Mikähän mättää? :think
      Voi olla lämmityslaitteen kenno tukossa. Ainakin oireet viittaavat siihen. On jonkinlainen tyyppivika näissä LCI bensamalleissa.

      Comment

      • zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

        Originally posted by juster View Post
        Voi olla lämmityslaitteen kenno tukossa. Ainakin oireet viittaavat siihen. On jonkinlainen tyyppivika näissä LCI bensamalleissa.
        Meinaat että jaloille on erillinen kenno?:think
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

        eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

        Comment

        • juster
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 624

          Originally posted by zanta View Post
          Meinaat että jaloille on erillinen kenno?:think
          En meinaa, ja ainoa toimiva korjaus on vaihtaa kenno. Juttua on asiasta ollut muistaakseni täälläkin.

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Joo tuli luettua tuo kyseinen ketju ja kyllähän oireet on ihan samanlaiset.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5438
              • S:t Karins

              Originally posted by juster View Post
              Voi olla lämmityslaitteen kenno tukossa. Ainakin oireet viittaavat siihen. On jonkinlainen tyyppivika näissä LCI bensamalleissa.
              Sanoisin että on tyyppivika kaikissa LCI malleissa. Huhu kertoo että useasta -08 mallista on kenno vaihdettu, polttoaineesta riippumatta...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Tommix View Post
                Sanoisin että on tyyppivika kaikissa LCI malleissa.
                Parempi jättää LCI ostamatta? Joystick ei ole kovin luotettava, N53 suuttimet menee vaihtoon...?

                Anyway, olen hieman katsellut 530ia 190kw koneella. Alta 100tkm ajettuja 13-16k€ Saksasta, paljonkohan veroa tulee? Ei oikein tullin taulukoissa ole bensakoneisia.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8973
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Anyway, olen hieman katsellut 530ia 190kw koneella. Alta 100tkm ajettuja 13-16k€ Saksasta, paljonkohan veroa tulee? Ei oikein tullin taulukoissa ole bensakoneisia.
                  Kai sää ny osaat itse laskea??

                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Sanoisin että on tyyppivika kaikissa LCI malleissa. Huhu kertoo että useasta -08 mallista on kenno vaihdettu, polttoaineesta riippumatta...
                    Silloin kun omasta LCi 530I:stä asiaa selviteltiin, oli yksi teoria että bensa moottoreissa käytetty magnesium reagoisi jäähdytysnesteen kanssa. Tosin ketjua vilkaistuani huomasin että vika on tosiaan myös dieseleissä.

                    Dieselit muuttuivat 2007 LCI:ssä myös kampikammion osalta alumiinisiksi. Olisikohan yksi mahdollisuus että jäähdytysneste reagoisikin alumiinin kanssa? Kun virtausnopeus kennossa hidastuu kerääntyy jäähdytinnesteessä olevat hiukkaset ja kuona sinne.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Kai sää ny osaat itse laskea??

                      http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
                      No nyt sen osaan laskea kun tiedän sen päästö-veroprosentti taulukon. Kun luulin, että Mahtiin kun näpyttelee tiedot niin se näyttää suoraan veron määrän.

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Sanoisin että on tyyppivika kaikissa LCI malleissa. Huhu kertoo että useasta -08 mallista on kenno vaihdettu, polttoaineesta riippumatta...
                        Voi olla tyyppivika, mutta ei sitä ainakaan jokaisessa LCI:ssä ole, tai sitten on korjattu jo aikaisessa vaiheessa...

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Parempi jättää LCI ostamatta? Joystick ei ole kovin luotettava, N53 suuttimet menee vaihtoon...?
                        Joystick on sama kuin pre-LCI
                        Ainoastaan viimeisissä eli CIC-mallisen iDriven omaavissa on uudempi.
                        Joistain on vaihdettu suuttimet, nekin veloituksetta, samoin puolat.

                        Originally posted by juster View Post
                        Silloin kun omasta LCi 530I:stä asiaa selviteltiin, oli yksi teoria että bensa moottoreissa käytetty magnesium reagoisi jäähdytysnesteen kanssa. Tosin ketjua vilkaistuani huomasin että vika on tosiaan myös dieseleissä.

                        Dieselit muuttuivat 2007 LCI:ssä myös kampikammion osalta alumiinisiksi. Olisikohan yksi mahdollisuus että jäähdytysneste reagoisikin alumiinin kanssa? Kun virtausnopeus kennossa hidastuu kerääntyy jäähdytinnesteessä olevat hiukkaset ja kuona sinne.
                        :think mielenkiintoinen teoria... tosin alumiinia oli E39 M5 termostaatin rakennekin, onko siis jäähdytysneste vaihtunut?
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          No nyt sen osaan laskea kun tiedän sen päästö-veroprosentti taulukon.
                          Muista sitten ottaa kaikista uusin taulukko, muuten voi näyttää liian edulliselta...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            Onkohan näissä tukkeutuneissa kennoissa varmuutta ettei ole jäähdytysnesteitä sekoiteltu?
                            3/2009 näyttäisi keppi muuttuvan, oma 11/2008 CIC-malli ja samalla kepillä ku edelliset.


                            Ei kumpaakaan vikaa kahdessa 530iA LCI mallissa (ainakaan vielä).

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2150
                              • L a h t i

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              No nyt sen osaan laskea kun tiedän sen päästö-veroprosentti taulukon. Kun luulin, että Mahtiin kun näpyttelee tiedot niin se näyttää suoraan veron määrän.
                              Täältä näät mitä on mistäkin autoista oikeesti maksettu sitä veroa..


                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5438
                                • S:t Karins

                                Originally posted by jake2710 View Post
                                Onkohan näissä tukkeutuneissa kennoissa varmuutta ettei ole jäähdytysnesteitä sekoiteltu?
                                Eipä näyttöä sekoituksista ole yhdessäkään tietämässäni tapauksessa. Vihrää limaa ei ala kasvamaan väärien nesteiden sekoittuessa keskenään. Limaa syntyy koska originaali neste on ekologista + E60/61 kennossa voi olla samat nesteet pitkäänkin (venttiiliohjaus).
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎