Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jylle
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 5
    • Kotka

    E60 pakosarja halki!?

    Ongelma alkoi kun huomasin kierrosluvun vaeltavan +-5000 rpm moottoritie nopeusilla. Kun hankin ko. auton (vm 04) noin 4 kk sitten niin sain autooni vuoden takuun. Onneksi!

    Vien auton viime viikolla huoltoon ja kertoivat, että pakosarja halki. Turbosta nyt ei vielä tarkkaa tietoa, mutta vaihtoo taitaa menne kumpikin.

    Kysyin myös imusarja läpistä, koska niissäkin onn ollut tämän ikäisissä vikaa. Muistaakseeni raja meni jossain 4/2004 paikkeilla ja siitä uudemman on ok.

    Luin aikaisempia tarinoita niin huomasin, että en taida olla ainut kellä näin olisi käynyt.

    Onko laatu oikeasta näin huonoa vai mikä mättää? Uskaltaa ko. autoa kuin kauan pitää? Onko jotain kunon viripajan tekemiä osia jotka kestäis?

    Muuten kiva auto, mutta jos tuollasia vikoja tulee vastaan niin taitaa tulla vähä turhan kalliisi toi autoilu...:think

    ps. jotain hyviä www-sivustoja tiedossa, josta löytyy ensikesäksi 21" vanteet ja isot Brembon jarrut niin kertokaa, kiitti
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6326
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Tyyppivika toi pakosarjan halkeaminen uutta tilalle ja menoksi.
    Samoin läpät vekeen niin saat jatkaa nauttimista autoilusta.
    Startti on kanssa yksi joka tulee jossain vaiheessa tiensä päähän ,hieman alimitoiettu kapistus mutta siitäkin selviää kun uusii sen .
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • jylle
      Newbiemmer
      • Nov 2009
      • 5
      • Kotka

      #3
      [quote = veku; 1836010] Tyyppivika toi pakosarjan halkeaminen uutta Tilalle ja menoksi.
      Samoin läpät vekeen Niin saat jatkaa nauttimista autoilusta.
      Startti on Kanssa Yksi Joka TULEE jossain vaiheessa tiensä päähän, hieman alimitoiettu kapistus Mutta siitäkin selviää kun uusii sen. [/ Quote]


      Kun auto menee merkkihuoltoon pakosarjan ja ehkä myös turbon vaihtoon niin kannattaako samalla kertoa, että ottavat ne läpät pois. Onko iso jobi ottaa ne kotona vai... .. joku kertoi, että tunnin työ ja sitten pelaa.

      Mikä muuten on noiden läppien tarkoitus? Likaisia ne näyttävät olleen kivien perusteella mistä niitä on nypitty irti...

      Paraneeko/huononeeko ajomukavuus...?

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #4
        Läpät heti pois, rauhassa tehtynä parin tunnin työ. Ei tee mikään vuosimallien myötä tullut parannus autuaaksi tuon läppäongelman kanssa, on todistettavasti hajonnut myös tuota parannettua mallia olevat.

        Et huomaa ajossa mitään eroa läppien poiston jälkeen.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • jylle
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 5
          • Kotka

          #5
          Originally posted by joko View Post
          Läpät heti pois, rauhassa tehtynä parin tunnin työ. Ei tee mikään vuosimallien myötä tullut parannus autuaaksi tuon läppäongelman kanssa, on todistettavasti hajonnut myös tuota parannettua mallia olevat.

          Et huomaa ajossa mitään eroa läppien poiston jälkeen.

          Kiitoksia vinkeistä. Tämä näyttää olevan hyvä, aktiivinen foorumi ja tulee pätevää tietoa nopeesti! kiittos...

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            Läppien tehtävä on auttaa hieman moottorijarrutuksessa.
            Ei taida sen tärkeämpää tehtävää olla. Jotain päästöihin voi myös vaikuttaa.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Originally posted by jylle View Post
              Kun auto menee merkkihuoltoon pakosarjan ja ehkä myös turbon vaihtoon niin kannattaako samalla kertoa, että ottavat ne läpät pois. Onko iso jobi ottaa ne kotona vai... .. joku kertoi, että tunnin työ ja sitten pelaa.
              Virallisen ohjeistuksen mukaan homma tehdään alakautta ja näin ainakin, jos myös turbo menee vaihtoon. Pelkän pakosarjan voi vaihtaa myös yläkautta. Silloin vaatii imusarjan, suuttimien ja venttiilikopan irrotuksen. Jos imusarja on muutenkin irti, niin toki kannattaa ne läpät poistattaa samoilla tulilla.

              Originally posted by Luntti View Post
              Läppien tehtävä on auttaa hieman moottorijarrutuksessa.
              Ei taida sen tärkeämpää tehtävää olla. Jotain päästöihin voi myös vaikuttaa.
              Näistä läpistä on täällä jauhettu niin hartaasti, että kuvittelin kaikille jo tulleen selväksi, että läpät on siellä imusarjassa ensisijaisesti alakierrosten päästöjen vähentämiseksi. Ja haulla lisää.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • HTH
                Newbiemmer
                • May 2009
                • 21
                • Lpr

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Virallisen ohjeistuksen mukaan homma tehdään alakautta ja näin ainakin, jos myös turbo menee vaihtoon. Pelkän pakosarjan voi vaihtaa myös yläkautta. Silloin vaatii imusarjan, suuttimien ja venttiilikopan irrotuksen. Jos imusarja on muutenkin irti, niin toki kannattaa ne läpät poistattaa samoilla tulilla.



                Näistä läpistä on täällä jauhettu niin hartaasti, että kuvittelin kaikille jo tulleen selväksi, että läpät on siellä imusarjassa ensisijaisesti alakierrosten päästöjen vähentämiseksi. Ja haulla lisää.
                Jos vaihdat pelkän pakosarjan niin älä koske imusarjaan / suuttimiin / vielä vähemmin venttiilikoppaan,kyllä se sieltä välistä tulee,ilmanputsari vain pois... mutta suosittelen kuitenkin ottamaan ne läpät poies.
                Last edited by HTH; 16-11-2009, 11:59.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by BMWservice View Post
                  Jos vaihdat pelkän pakosarjan niin älä koske imusarjaan / suuttimiin / vielä vähemmin venttiilikoppaan,kyllä se sieltä valistä tulee,ilmanputsari vain pois... mutta suosittelen kuitenkin ottamaan ne läpät poies.
                  Jos homman haluaa suorittaa yläkautta, niin näkyvyys ilman venttiilikopan irrotusta on aika nollissa. Jos olet homman suorittanut yläkautta ilman ylimääräistä purkamista, niin toki vinkit ovat tervetulleita.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Älkää nyt helv....ssä lähtekö mitään suuttimia ja imusarjoja irroittelemaan jos pelkkää pakosarjaa lähdetään vaihtamaan. Alakautta pohjapanssarin irroituksen jälkeen saa kyllä tehtyä homman ilman sen suurempia purkamisia.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Älkää nyt helv....ssä lähtekö mitään suuttimia ja imusarjoja irroittelemaan jos pelkkää pakosarjaa lähdetään vaihtamaan. Alakautta pohjapanssarin irroituksen jälkeen saa kyllä tehtyä homman ilman sen suurempia purkamisia.
                      Se on vaan, kun omaa nosturia ei ole, niin auton alla psykedeelisissä asennoissa könyäminen ei välttämättä aina ole se helpoin ratkaisu.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Se on vaan, kun omaa nosturia ei ole, niin auton alla psykedeelisissä asennoissa könyäminen ei välttämättä aina ole se helpoin ratkaisu.
                        Jos nyt saat auton ylös edes sen verran että äijä nyt yleensäkkin mahtuu alle, niin eiköhän se homma siltikin ole kokonaan alakautta helpompi, varsinkin kun joka tapauksessa joudut alakautta hommaa purkamaan.
                        Suodatin+sen kotelo on tietenkin yläpuolelta irroitettava jotta saat avattua turbon laipan pultit.

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          #13
                          En lähtis moiseen hommaan ilman nosturia ihan heti. Pakosarjan etupään mutterit aukeaa helpommin yläkautta ja takapään mutterit alakautta.

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Tunkkien varassa pakosarjan vaihto vie tunnista kolmeen riippuen tekijästä. Nosturista ei ole mainittavaa hyötyä kun homma tehdään kädet korkealla konehuoneessa. Makuullaan mielestäni ehkä mukavampi. Kummallakin tavalla olen homman suorittanut (nosturilla sekä tunkeilla).
                            ---

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Tunkkien varassa pakosarjan vaihto vie tunnista kolmeen riippuen tekijästä. Nosturista ei ole mainittavaa hyötyä kun homma tehdään kädet korkealla konehuoneessa. Makuullaan mielestäni ehkä mukavampi. Kummallakin tavalla olen homman suorittanut (nosturilla sekä tunkeilla).
                              Nimenomaan näin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎