Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by WSE1 View Post
    Vanhemman mallin (e39) valupakosarjaa vain tilalle, joko uutta tai käytettyä, niin ongelma poistuu iäksi. siis niihin malleihin mihin se sopii.
    Nimenomaan juuri näin.
    Jos vielä haluaa hifistellä, niin käyttää vanhan valusarjan sisäpuolelta teräskuulapuhalluksessa ennen asennusta, niin pääsee ko.sarjan vanhemmiten turbon siipiä kuluttavasta hilseilyongelmasta.
    Last edited by Hemi; 19-11-2010, 13:03.

    Comment

    • HerttaJätkä
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 26
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by Hemi View Post
      Nimenomaan juuri näin.
      Jos vielä haluaa hifistellä, niin käyttää vanhan valusarjan sisäpuolelta teräskuulapuhalluksessa ennen asennusta, niin pääsee ko.sarjan vanhemmiten turbon siipiä kuluttavasta hilseilyongelmasta.
      Käykö vanhan mallin valurautainen pakosarja dpf:llä varustettuun e60:een?

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #48
        Pari pakosarjaa olis tarjolla. Jos joku haluaa hitsaamista koittaa, niin saa tulla hakemaan.

        Edit: Meni jo, ei kannata enää kysellä.
        Last edited by Bullitt; 06-03-2011, 10:00. Reason: Meni jo.


        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #49
          .........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:41.
          ///Motorporot

          Comment

          • Peksa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 29

            #50
            Ei se valurauta sarjakaan ikuinen ole. Juuri irroitin kokonaan katkenneen sarjan.

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1332
              • Liminka

              #51
              Originally posted by WSE1 View Post
              Vanhemman mallin (e39) valupakosarjaa vain tilalle, joko uutta tai käytettyä, niin ongelma poistuu iäksi. siis niihin malleihin mihin se sopii.
              Kuinkahan tehojen käy? Kohtuu paljon pienemmät kanavat tuossa E39 valurautaisessa sarjassa kuin E60 peltisessä. :think
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #52
                ........
                Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:41.
                ///Motorporot

                Comment

                • vekkuli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1332
                  • Liminka

                  #53
                  Originally posted by Raine View Post
                  Ei ainakaan persdynossa ole huomannut mitään eroa, potkii ihan entiseen malliin. Tällä hetkellä ajettu joku 6-7tkm valurautasarjalla.
                  Joo, ei sitä varmastikkaan persdynolla huomaa, mutta kanavat ovat kyllä sen 1/4 pienemmät niin jotain taikaa siinä varmasti on. Itselläni on paikalleen menossa vielä nuo 535d suuttimet, jonka jälkeen Karalalle ohjelmointiin, niin vituttaahan se jos sieltä ei sitten poneja tulekkaan yli 300 kun pakosarja ahdistaa. Pitääköhän tuo vielä käydä ostamassa tuommonen peltinenkin uusi. :think Voihan tuo valurautaisen laittaa sitten vaikka verkonpainoksi.

                  Hemi tai -Tapi vois nakata jotain faktaa tähän!
                  E93 ///M3
                  E60 530dA aka M5
                  F11 525dA Xdrive
                  Tesla model 3 LR MY22

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #54
                    Kaikki on mutuilua niin kauan, kunnes on jotain mittaustuloksia. Ole sinä ensimmäinan, ja penkitä molemmilla pakosarjoilla.


                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #55
                      Minä vaihdoin aikoinaan E39:iin tuon peltisen sarjan valurautaisen tilalle enkä saanut sillä merkittävää tehollista hyötyä (penkitetty on sekä ennen että jälkeen moneen kertaan mutta en muista enää tuloksia). Eli alle 300 hepan se valurautainen ei ainakaan ahdista. Veikkaan ettei ahdista ihan pian senkään jälkeen. Uudemman etu voisi tulla ehkä alakierroksilla hieman nopeampana heräämisenä kun kanavat on jaettu niin että virtausnopeus kasvaa verrattuna valurautaiseen.
                      ---

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by vekkuli View Post
                        Joo, ei sitä varmastikkaan persdynolla huomaa, mutta kanavat ovat kyllä sen 1/4 pienemmät niin jotain taikaa siinä varmasti on. Itselläni on paikalleen menossa vielä nuo 535d suuttimet, jonka jälkeen Karalalle ohjelmointiin, niin vituttaahan se jos sieltä ei sitten poneja tulekkaan yli 300 kun pakosarja ahdistaa. Pitääköhän tuo vielä käydä ostamassa tuommonen peltinenkin uusi. :think Voihan tuo valurautaisen laittaa sitten vaikka verkonpainoksi.

                        Hemi tai -Tapi vois nakata jotain faktaa tähän!
                        Minulla ei ole mitattua tietoa kuin yksi tapaus jossa 250hvaiemmin jarrutettuun koneeseen vaihdetiin valusarja ja jonka hepat olivat myös vaihdon jälkeen muutaman hevosvoiman tarkkuudella samat.
                        Myös vääntökäyrä oli identtinen.
                        Ok, orggis sarjahan oli jo halki kun alkuperäinen mittaus tehtiin, joka voi muutaman hepan tehoista karsia verrattuna ehjään peltisarjaan.
                        Teho kun ei kuitenkaan noussut vuotamattoman/ohipuhaltamattoman valusarjan myötä, voi olla että ehjään peltiseen verrattuna heppa tai pari voi tuossa 250hv tasossa kadotakkin.
                        Joka tapauksessa mahdollinen olematon tehohäviö on merkityksetön hyötyihin nähden ja ainakaan "persdynossa" eroa ei voi havaita. Tätä taas on tukenut jokainen itse koettu ja kuultu vaihtotyö peltisestä valurautaiseksi.
                        Last edited by Hemi; 07-03-2011, 12:15.

                        Comment

                        • _chris_
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 442
                          • Nokia

                          #57
                          Tuli omaan kärryyn (X5, M57D30N) vaihdatettua pakosarja. Oireet oli aika tutut: ärsyttävä vihellys, pakokaasun hajua kabiinissa parkkipaikalla pyöriteltäessä, tehon puutetta alakierroksilla (laatikko pudotti tosi herkästi pienemmälle kiihdytyksissä kun alakierroksilla ei tapahtunut mitään). Vaihdon jälkeen vedot ovat nyt hyvät alhaalta asti ja laatikonkin toiminta rauhoittui samalla. Merkkikorjaamon kaveri kertoi uuden pakosarjan olevan vahvistettu turbon laipan kiinnityksen osalta ja pitäisi kestää paremmin kuin tuo vanha.
                          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Originally posted by _chris_ View Post
                            Tuli omaan kärryyn (X5, M57D30N) vaihdatettua pakosarja. Oireet oli aika tutut: ärsyttävä vihellys, pakokaasun hajua kabiinissa parkkipaikalla pyöriteltäessä, tehon puutetta alakierroksilla (laatikko pudotti tosi herkästi pienemmälle kiihdytyksissä kun alakierroksilla ei tapahtunut mitään). Vaihdon jälkeen vedot ovat nyt hyvät alhaalta asti ja laatikonkin toiminta rauhoittui samalla. Merkkikorjaamon kaveri kertoi uuden pakosarjan olevan vahvistettu turbon laipan kiinnityksen osalta ja pitäisi kestää paremmin kuin tuo vanha.
                            On vain "vahvistettu" ihan väärästä paikasta ja nämä varaosana myytävät reprot kestää suunnilleen tasan sen mitä orggiskin.
                            Nimittäin tuossa reilu kuukausi sitten viimeksi vaihdettiin valurautaiseen tällainen "vahvistettu" ja jo kertaalleen vaihdettu pakosarja.

                            Comment

                            • _chris_
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 442
                              • Nokia

                              #59
                              Originally posted by Hemi View Post
                              On vain "vahvistettu" ihan väärästä paikasta ja nämä varaosana myytävät reprot kestää suunnilleen tasan sen mitä orggiskin.
                              Nimittäin tuossa reilu kuukausi sitten viimeksi vaihdettiin valurautaiseen tällainen "vahvistettu" ja jo kertaalleen vaihdettu pakosarja.
                              No niin sillä lailla . Jos tuo nyt menis edes sen mitä tämä alkuperäinenkin, niin ei tarttis heti olla vaihtamassa.
                              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                              Comment

                              • huppe
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 371
                                • Suomi

                                #60
                                Taisi tulla sama vika täälläkin?

                                Kuvanmukaisesta paikasta tulee silleen aika reilusti savua kun antaa kenkää. Eniten tulee savua konehuoneeseen kun antaa olla hetken tyhjäkäynnillä ja sitten lyö kierrosta sellaiset 3000 hetkeksi. Aloin tutkimaan tuota kun huomasin nykimistä, googlettelin ja sitten onhan tuota hajua hieman tullut hyttiinkin.

                                Marmoritiski lie ainoa paikka saada uusi pakosarja?
                                Attached Files
                                ex E61 530da 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎