Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 605
    • Hämeenlinna

    Originally posted by lao View Post
    Kysyin ihan sillä, että itselläkin on kuulunut jo yli vuoden päivät pientä ulinaa juuri kun kone alkaa ahtamaan pintakaasulla. Kylmänä ääni on huomattavasti kovempi ja yli 60km/h vauhdissa ei enää kuule. Ei kärytä, tehot tallessa, ei syö öljyä ja kuluttaa polttoainetta normaalisti. Puhaltimesta tai pakosarjastahan tuo ääni tulee, korvalla vähän vaikea sanoa konetilasta, mutta turboa veikkaisin. En ole vaihtamassa turboa tuon pienen sivuäänen takia ainakaan vielä...
    Täällä suht samat oireet, kabiiniin kuulunut ulinaa pintakaasulla ajaessa ja äänin nousee ja laskee kierrosten mukaan ja kun vauhtia sitten juurikin tuon 60km/h ja yli niin sitä ei enää kuule.

    Tänään huomasin kun vaimo starttas kaaran niin snadisti pölläytti sinistä savua ja kun lähti pihasta ajamaan niin vihelsihän se ja sen jälkeen onkin luettu foorumia ja imetty bissee et mikähän nyt on vialla.

    Tehot on kuitenkin tallessa, ei kärytä sisään ja polttoaineen kulutus ei ole noussut.
    Öljyä kuluu jonkin verran mutta en ole siitä ollut huolissani vai pitäiskö olla kun vuoden sisään tullut ajettua 30 000km ja lisännyt 5 kertaa litran pänikän. Onko paha??

    Konehuoneeseen kurkkasin ja apparin puolelta konetta on pohjamuovit mustana mutta ei mitään tuoretta öljylätäkköä vaan sellasta mustaa mujua. Laitan tohon nyt kuvan joka laadultaa ei häikäise mut saa nyt jonkilaisen kuvan miltä näyttää konehuone pakosarjan alta alta. Omasta mielestä tän ikäselle kaaralle vissiin ihan ok vai onko ihan hirveä sotku ja tiivisteitä uusittava? Jos pakosarja halki niin sit siinähän samalla vaihtaa kaiken mahollisen tiivisteen sun muun kun kone levällään kuitnekin jonkun verran.

    Sen tiedän et autoon on kaksi kertaa turbo vaihdettu, ensin se oli porsinut ihan itellään ja aika pian sen jälkeen oli imusarjan läpät koneessa ja sitä myöten sit tehty isompi remppa ja turbo vaihdettu toistamiseen.

    Auton ostin vuosi sitten ja silloin kilsoja 250tkm ja nyt 280tkm ja viimesin turbon vaihto muistaakseni kesällä 2011, täytys kattoo huoltokirjasta mitä kilsoja sillon on suurinpiirtein ollut mittarissa, mutta uskoakseni ei noi turbot nyt ihan jatkuvasti hajoo vai onko toiveajattelua et ne kestäis about 150-200tkm??

    Toivottavasti olis "vaan" pakosarja halki kun kaaraan tulossa muutakin rempaa, jarrupalat ja levyt uusiks ja sit vähän isompi alustajumppa olis kans tulossa joten mitään turbohässäköitä tässä ei juuri nyt kaivata.

    Ja katiska on mallia e60 530dA -04.
    Attached Files
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      Öljynkulutus ei ole vielä paha.

      Pakosarjaa kannattaisi vilkuilla jatkovarrellisen peilin ja taskulampun kanssa, yleensä halkeamat on turbolle menevän yhteen juuressa.

      Millä kierroksilla viheltää? Vihellys voi olla myös kovettuneet eli vuotavat ahtoputken tiivisteet tai vuotava ahtoputki. Veikkaisin itse tiivisteitä. Niissä kun ei ole kunnollista klemmaria vaan pikalukot. Tuosta kuvasta osat 2, 3, 7 ja 8. Välijäähyssä voi olla öljyä desinkin verran, kampikammio tuulettuu imusarjaan eli lievää öljysumua kulkee ahtoputken läpi.

      Samalla kun noi vaihtaa kannattaa puhdistaa välijäähdytin. Siellä voi olla uskomaton määrä moskaa etupuolella ja vielä enemmän välijäähyn ja moottorin jäähdyttimen välissä. Iso kliineripurkki tai liotus diisselissä yön yli.

      Moottorin tukikumihan tuosta on halki eli ne kannattaa vaihtaa - molemmat. Kuva on pikkasen epätarkka mutta tukikumille menevä alipaineletku näyttää vähän kärsineeltä.

      Turbolle menevät alipaineletkut tästä kuvasta eli osat 5, 6, 7 ja 8 kannattaa vaihtaa, ehkä myös numero 3 eli painekello. Se on muovia ja letkuja irti repiessä ne liitosputket voi rapsahtaa. Osat ei kustanna paljoa.

      Comment

      • Grapes
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 605
        • Hämeenlinna

        Siinähän tulikin kattavat ohjeet, isot kiitokset!!!
        F11 M550d -13

        ex:
        E60 535d -08 405/800
        E39 M5 -99
        E60 530dA -03 302/660
        E39 523iA -98
        Lada 1600 -91
        Ford Escort Sport -72

        Comment

        • LasseE
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 416
          • Kontiolahti/Joensuu

          Mites tuo liitoskohta 7, kun tuntuu melko väljältä tuo liitos vaikka on uusi tiiviste. Onko tuohon mitään kiristyskeinoa?
          Ex. E46 330d -05
          Ex. e61 530da -05
          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
          Member of Team EastAudio
          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            onko tuo välijäähyn irrottaminen mimmonen urakka? näyttäis että itellä on kans ainakin noiden putkien tiivisteiden vaihtohomma edessä, samallahan tuon sitten valuttelee tyhjäksi

            Comment

            • lao
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 278
              • Tampere

              Mulla meni koko auto vaihtoon, kun alko menee yöunet tonkasvaneen vinkuvan kierrosten mukaan muuttuvan äänen takia. Tuli 33000e turbon vaihto

              Comment

              • L.L.
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 22
                • Hämeenlinna

                Minulla kanssa alkanut auto viheltelemään kohtalaisen äänekkäästi. Tutkailin eilen vähän asiaa niin tuo turbolta välijäähdyttimelle menevä putki tuntui heiluvan sivusuunnassa melkoisesti turbon liitoksessa. Onkohan tuo normaalia? Öljyä sieltä on myös tihkunut selkeästi, joten siinä on kyllä melko potentiaalinen vuotokohta, vai onko tuo öljyisyyskin normaalia tuossa kohtaa? Pakokaasun käryä ei tule sisälle ollenkaan, joten tuskinpa silloin on pakosarjassa vikaa.
                E61 530dA -05

                Comment

                • jake530d
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 146
                  • vaasa

                  Click image for larger version

Name:	IMG_0179.jpg
Views:	1
Size:	46.5 KB
ID:	4828835 Tällästä tänään. Paska homma jatkuu huomenna uuden kiinnityksellä,uusi valurautanen tällä kertaa!
                  E71 X6 35D
                  ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                  Comment

                  • jake530d
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 146
                    • vaasa

                    Uusi valurautainen kiinni. Vuotaa jostain käryä tulee kabiiniin, millä paikallistaa vuoto? Konehuoneessa ei näy savua. Tiivisteet uusittu.
                    E71 X6 35D
                    ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                    Comment

                    • JKYL
                      BTCF Member
                      • Aug 2013
                      • 41
                      • Laukaa

                      Kävitkö koneistamassa valupakosarjan pinnat suoraksi? Jos oli käytetty, mainitsit tuossa kyllä että uusi olisi ollut.
                      Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin

                      Comment

                      • jake530d
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 146
                        • vaasa

                        Originally posted by JKYL View Post
                        Kävitkö koneistamassa valupakosarjan pinnat suoraksi? Jos oli käytetty, mainitsit tuossa kyllä että uusi olisi ollut.
                        Uusi oli englannista ebaystä.
                        E71 X6 35D
                        ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Originally posted by jake530d View Post
                          Uusi oli englannista ebaystä.
                          Öö, niin kuin merkkiliikkeestä?
                          Vai mksi joku kauppaisi uutta netissä? Yksityinenkö?
                          Vai olisiko kuitenkin joku puhallettu uuden näköiseksi :think
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            Originally posted by jaki View Post
                            Öö, niin kuin merkkiliikkeestä?
                            Vai mksi joku kauppaisi uutta netissä? Yksityinenkö?
                            Vai olisiko kuitenkin joku puhallettu uuden näköiseksi :think
                            Orkkiset aina peltiä, lontoolaiset tehneet itte paremman valuversion..?




                            Last edited by Convertible; 06-01-2014, 13:08.
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • jake530d
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 146
                              • vaasa

                              Originally posted by jaki View Post
                              Öö, niin kuin merkkiliikkeestä?
                              Vai mksi joku kauppaisi uutta netissä? Yksityinenkö?
                              Vai olisiko kuitenkin joku puhallettu uuden näköiseksi :think
                              Joku firma tekee niitä itse, ihan fiksun näkönen! Parantelin äskön egr kiinnitystä haju tulee siltä kohtaa. Pitää ny ajella ja katsella uusiks. Vaikka kuinka kaasuttelee ja samalla lampun kans ihmettelee näkyvää savua ei näy. Täs linkki pakosarjaan klik
                              E71 X6 35D
                              ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2979
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Convertible View Post
                                Orkkiset aina peltiä, lontoolaiset tehneet itte paremman valuversion..?

                                http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-EXHAUS...item2ecb9ac179
                                Ok, tuohan on järkevä design. Hintakin huomattavasti halvempi kuin orggiksen. Kovasti vakuuttelevat, että valituksia ei ole tullut.
                                Minua närästää ne E39 pakosarjat, koska nehän hieman ahdistaa ja eihän sellainen käy laatuunsa.

                                Kunhan omasta sarja ratkeaa (siis KUN ), pitää laittaa tuollainen tilaukseen.

                                Vattu, kun ei ollut tuollaista vielä saatavilla reilu vuosi sitten, kun edelliseen vaihdoin orggissarjan.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎