Originally posted by lao
View Post
Tänään huomasin kun vaimo starttas kaaran niin snadisti pölläytti sinistä savua ja kun lähti pihasta ajamaan niin vihelsihän se ja sen jälkeen onkin luettu foorumia ja imetty bissee et mikähän nyt on vialla.
Tehot on kuitenkin tallessa, ei kärytä sisään ja polttoaineen kulutus ei ole noussut.
Öljyä kuluu jonkin verran mutta en ole siitä ollut huolissani vai pitäiskö olla kun vuoden sisään tullut ajettua 30 000km ja lisännyt 5 kertaa litran pänikän. Onko paha??
Konehuoneeseen kurkkasin ja apparin puolelta konetta on pohjamuovit mustana mutta ei mitään tuoretta öljylätäkköä vaan sellasta mustaa mujua. Laitan tohon nyt kuvan joka laadultaa ei häikäise mut saa nyt jonkilaisen kuvan miltä näyttää konehuone pakosarjan alta alta. Omasta mielestä tän ikäselle kaaralle vissiin ihan ok vai onko ihan hirveä sotku ja tiivisteitä uusittava? Jos pakosarja halki niin sit siinähän samalla vaihtaa kaiken mahollisen tiivisteen sun muun kun kone levällään kuitnekin jonkun verran.
Sen tiedän et autoon on kaksi kertaa turbo vaihdettu, ensin se oli porsinut ihan itellään ja aika pian sen jälkeen oli imusarjan läpät koneessa ja sitä myöten sit tehty isompi remppa ja turbo vaihdettu toistamiseen.
Auton ostin vuosi sitten ja silloin kilsoja 250tkm ja nyt 280tkm ja viimesin turbon vaihto muistaakseni kesällä 2011, täytys kattoo huoltokirjasta mitä kilsoja sillon on suurinpiirtein ollut mittarissa, mutta uskoakseni ei noi turbot nyt ihan jatkuvasti hajoo vai onko toiveajattelua et ne kestäis about 150-200tkm??
Toivottavasti olis "vaan" pakosarja halki kun kaaraan tulossa muutakin rempaa, jarrupalat ja levyt uusiks ja sit vähän isompi alustajumppa olis kans tulossa joten mitään turbohässäköitä tässä ei juuri nyt kaivata.
Ja katiska on mallia e60 530dA -04.
Comment