Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #91
    Originally posted by Pete-- View Post
    edit: Nyt on korjattu. Pakosarja oli ehjä ja vuoto tuli "EGR:n yläpään liittimestä". x35d pakosarja taitaa olla x30 verrattuna kestävämpää mallia.
    On joo kestävämpi, kun on valurautaa samoin kuin E39 käytetyn 530D:n sarja. Valusarja lienee ikuinen turbon laipan ratkeamisen osalta, joten sellainen tuli itsellekin nyt uusi.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • lyfi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 110

      #92
      Originally posted by viktor View Post
      Huohotus tullee juurikin tuohon osan 6 kautta, joten öljyisyys tuossa alapäässä ja ahtoputkissa ylipäänsä on normaalia.
      Tuohan on turbon imupuoli, joten on huolestuttavaa jos sieltä puskee painetta ja käryä isommin. Toki kuuma ahdin voi hiukan sitä imupuolellakin käryttää, muttei heti startissa.
      Putki on varmaan ollut aika kauan irti jos on paljon öljyä jo levittänyt ympäriinsä. Lienee jonkun MAF tms huollon jäljiltä jäänyt, josko on liikaa väännetty putkea.
      Tiivistevuoto voi aiheuttaa huonoa käyntiä jne koska saa ilmamassamittauksen ohi ilmaa koneelle. Lisäksi jos imee paskaa sisään, on ahdin suuressa vaarassa vioittua. Eli suosittelen imusiipien huolellista tarkastusta ennen niputusta. Kenties koko ahtimen tarkistuttamista pakosarjarempan yhteydessä.

      Pakosarjan halkeamaa en itsekään päällepäin nähnyt, enkä edes nosturilta. Peilillä olisi voinut onnistua. Alkaa nokeamaan konehuonetta niin siitä varmaan huomaa jossei muuten tohdi aukoa.


      Ok..kiitos viktor neuvoista ja vinkeistä.

      Vielä muutama seikka...
      Onko tuo pakosarja ny helpompi vaihtaa ala- vaiko yläkautta....(tiedän
      vaan että varaan itelleni nosturin ajoissa).

      Muistikuvani mukaan pohjamuovien jälkeen tullee vastaan ns alumiininen
      "pohjapanssari", tuonkin joutuu ilmeisesti irroittaan jotta pääsee käsiksi....ainaki alakautta!?

      Yritän kysellä mahd. tarkkaan ettei tarttis tehä ylimääräistä purku/kasaus hommaa

      Comment

      • estervainaa
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 665
        • Kuopio

        #93
        Onko viisaammilla tietoa onko tuo sama ongelma pakosarjan halkeamisen kanssa e46 M57N-koneisissa?

        Itsellä turbo hieman viheltää aikaisempaa enempi, vetoja hieman vähemmän ja hiljaisessa vauhdissa/paikallaan tulee savut hyttiin. Myös hieman viivettä tuntuu olevan ahtimen heräämisessä. Savutus ei ole mitenkään merkittävästi lisääntynyt.

        Ajettu 280tkm, enemmän tai vähemmän nätisti. Karalan valmislastu ollut noin 90 tkm (258/550). Nyt kk ajan tuota katkua tullut hyttiin ja muutenkin oireet lisineet kesän aikana. Huiput pudonneet noin 10-15km/h. Kulutuksessa ei muutosta.

        Pukkia ei ole niin alle hankala päästä tiirailemaan. Kannattaako tilata suorilta uusi pakosarja vai kuulostaako enempi garretin pettämiseltä?
        -89 "m5" rataprojekti
        -02 transporter syncro
        -01 e53 3.0i
        -93 318is rataprojekti nro II

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #94
          Originally posted by estervainaa View Post
          Onko viisaammilla tietoa onko tuo sama ongelma pakosarjan halkeamisen kanssa e46 M57N-koneisissa?

          Itsellä turbo hieman viheltää aikaisempaa enempi, vetoja hieman vähemmän ja hiljaisessa vauhdissa/paikallaan tulee savut hyttiin. Myös hieman viivettä tuntuu olevan ahtimen heräämisessä. Savutus ei ole mitenkään merkittävästi lisääntynyt.

          Ajettu 280tkm, enemmän tai vähemmän nätisti. Karalan valmislastu ollut noin 90 tkm (258/550). Nyt kk ajan tuota katkua tullut hyttiin ja muutenkin oireet lisineet kesän aikana. Huiput pudonneet noin 10-15km/h. Kulutuksessa ei muutosta.

          Pukkia ei ole niin alle hankala päästä tiirailemaan. Kannattaako tilata suorilta uusi pakosarja vai kuulostaako enempi garretin pettämiseltä?
          On ongelmia pakosarjojen kanssa, eikä sitä savua kyllä tule kabiiniin kuin pakosarjan pettäessä.

          Comment

          • estervainaa
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 665
            • Kuopio

            #95
            Originally posted by Hemi View Post
            On ongelmia pakosarjojen kanssa, eikä sitä savua kyllä tule kabiiniin kuin pakosarjan pettäessä.
            Ok, kiitti! Pitää alkaa uutta pakosarjaa ettimään.
            -89 "m5" rataprojekti
            -02 transporter syncro
            -01 e53 3.0i
            -93 318is rataprojekti nro II

            Comment

            • A62
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 117
              • Oulu

              #96
              Vastataas nyt tähän ketjuun.

              Tehonpuutteen ja vikamoodien vuoksi E61:stä on poistettu DPF, vaihdettu turbo ja haljennut pakosarja. Savua ei tule enää kabiiniin ja liikepuolikin tuntuisi olevan OK kierroksilla, mutta häiritsevänä piirteenä on nyt tehon puute alakierroksilla ja ennen kaikkea hidas vaste kaasuun. jos 1500 kierroksilla lämää kaasun pohjaan kone alkaa pikkuhiljaa kerryttää kierroksia ja jossain 2000-2500 välillä tulee voima tulee sitten lapiolla selkään tyylisesti.

              Olisko ajatuksia vikapaikan sijainnista? Lisäksi huolestuttaa kun tuo vaihdettu turbo ulisee nyt jo enemmän kuin vanha ennen vaihtoa?

              Comment

              • LasseE
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 416
                • Kontiolahti/Joensuu

                #97
                Omasta e61:stä vaihdettiin pakosarja käytettyyn valurautaiseen mutta silti pukkaa varsinkin kylmänä käynnistettäessä savua jostain pakosarjan seuduilta..Voiko vuoto olla muualla kuin pakosarjassa,esim dfp ja turbon välissä? Myös auton pohja on nokinen siitä teräspunoskulman kohdilta, mutta ilman nosturia ei oikein saa selvää onko vuoto siinä.
                Auto kulkee normaalisti eikä vikakoodeja tule joten vuoto ei voine olla ennen turboa..
                Ex. E46 330d -05
                Ex. e61 530da -05
                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                Member of Team EastAudio
                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                Comment

                • pouri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 370
                  • 06 area

                  #98
                  Originally posted by LasseE View Post
                  Omasta e61:stä vaihdettiin pakosarja käytettyyn valurautaiseen mutta silti pukkaa varsinkin kylmänä käynnistettäessä savua jostain pakosarjan seuduilta..Voiko vuoto olla muualla kuin pakosarjassa,esim dfp ja turbon välissä? Myös auton pohja on nokinen siitä teräspunoskulman kohdilta, mutta ilman nosturia ei oikein saa selvää onko vuoto siinä.
                  Auto kulkee normaalisti eikä vikakoodeja tule joten vuoto ei voine olla ennen turboa..
                  Noissa E39:sä ainakin on ollut vuotoja noissa teräspunosjatkoissa, joten varmaan mahdollista myös tässä.
                  Diesel, fuel of satin man

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #99
                    Originally posted by A62 View Post
                    Vastataas nyt tähän ketjuun.

                    Tehonpuutteen ja vikamoodien vuoksi E61:stä on poistettu DPF, vaihdettu turbo ja haljennut pakosarja. Savua ei tule enää kabiiniin ja liikepuolikin tuntuisi olevan OK kierroksilla, mutta häiritsevänä piirteenä on nyt tehon puute alakierroksilla ja ennen kaikkea hidas vaste kaasuun. jos 1500 kierroksilla lämää kaasun pohjaan kone alkaa pikkuhiljaa kerryttää kierroksia ja jossain 2000-2500 välillä tulee voima tulee sitten lapiolla selkään tyylisesti.

                    Olisko ajatuksia vikapaikan sijainnista? Lisäksi huolestuttaa kun tuo vaihdettu turbo ulisee nyt jo enemmän kuin vanha ennen vaihtoa?
                    Jotenkin tuntuisi että turbon siivistön säätö ei pelaa niinkuin pitäis..
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      ........
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:40.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • LasseE
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 416
                        • Kontiolahti/Joensuu

                        Originally posted by Raine View Post

                        Samassa remontissa vaihdettiin myös pakoputkesta teräspunoksinen jousto-osa, että se on hyvin mahdollista, että se vuotaa myös sinulla.
                        Onnistuuko tuon teräspunososan vaihto ilman pakoputken/dfp;n irrotusta? Pohja on sen verran nokinen siltä kohti että melko varmasti vuotaa siitä..savu tulee lisäksi pienellä viiveellä kun kaasuttaa eli se tulee todennäköisesti alempaa kuin pakosarja.
                        Ex. E46 330d -05
                        Ex. e61 530da -05
                        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                        Member of Team EastAudio
                        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          .............
                          Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:40.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • MasaYards
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 93

                            Pikaista apua tarvitaan?

                            Onko nyt sitten E39 525tds:n pakosarja myös sellainen,
                            joka passaisi E61 530tda -04 mallin peltisen tilalle?

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3452
                              • Janakkala

                              Originally posted by MasaYards View Post
                              Onko nyt sitten E39 525tds:n pakosarja myös sellainen,
                              joka passaisi E61 530tda -04 mallin peltisen tilalle?
                              Ei sovi....
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • Speed79
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 40
                                • Päijät-häme

                                Mitenkäs tuon pakosarjan saa helpoiten vaihdettua? Eilen vaihdoin hehkureleen ja hehkut ja siinä samalla tutkin myös tuota pakosarjan vaihto remonttia ja aika ahtaalta näyttää niin ylhäältä kuin alhaaltakin. Olen lukennut että venttiilikoppaa ei tavitsisi irrottaa mutta miten ilman sen irrottamista pääsee käsiksi turbon/pakosarjan pultteihin koska eikös se ilmansuodattimen pohja ole yhtäpuuta tuon venttiilikopan kanssa? Sama ongelma alhaaltapäin katsottuna sieltä pitää tietysti irrottaa catti ja putki mutta mitä muuta joutuu purkamaan edestä jos alhaalta meinaa homman hoitaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎