Originally posted by Pete--
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 pakosarja halki!?
Collapse
X
-
Originally posted by viktor View PostHuohotus tullee juurikin tuohon osan 6 kautta, joten öljyisyys tuossa alapäässä ja ahtoputkissa ylipäänsä on normaalia.
Tuohan on turbon imupuoli, joten on huolestuttavaa jos sieltä puskee painetta ja käryä isommin. Toki kuuma ahdin voi hiukan sitä imupuolellakin käryttää, muttei heti startissa.
Putki on varmaan ollut aika kauan irti jos on paljon öljyä jo levittänyt ympäriinsä. Lienee jonkun MAF tms huollon jäljiltä jäänyt, josko on liikaa väännetty putkea.
Tiivistevuoto voi aiheuttaa huonoa käyntiä jne koska saa ilmamassamittauksen ohi ilmaa koneelle. Lisäksi jos imee paskaa sisään, on ahdin suuressa vaarassa vioittua. Eli suosittelen imusiipien huolellista tarkastusta ennen niputusta. Kenties koko ahtimen tarkistuttamista pakosarjarempan yhteydessä.
Pakosarjan halkeamaa en itsekään päällepäin nähnyt, enkä edes nosturilta. Peilillä olisi voinut onnistua. Alkaa nokeamaan konehuonetta niin siitä varmaan huomaa jossei muuten tohdi aukoa.
Ok..kiitos viktor neuvoista ja vinkeistä.
Vielä muutama seikka...
Onko tuo pakosarja ny helpompi vaihtaa ala- vaiko yläkautta....(tiedän
vaan että varaan itelleni nosturin ajoissa).
Muistikuvani mukaan pohjamuovien jälkeen tullee vastaan ns alumiininen
"pohjapanssari", tuonkin joutuu ilmeisesti irroittaan jotta pääsee käsiksi....ainaki alakautta!?
Yritän kysellä mahd. tarkkaan ettei tarttis tehä ylimääräistä purku/kasaus hommaa
Comment
-
-
Onko viisaammilla tietoa onko tuo sama ongelma pakosarjan halkeamisen kanssa e46 M57N-koneisissa?
Itsellä turbo hieman viheltää aikaisempaa enempi, vetoja hieman vähemmän ja hiljaisessa vauhdissa/paikallaan tulee savut hyttiin. Myös hieman viivettä tuntuu olevan ahtimen heräämisessä. Savutus ei ole mitenkään merkittävästi lisääntynyt.
Ajettu 280tkm, enemmän tai vähemmän nätisti. Karalan valmislastu ollut noin 90 tkm (258/550). Nyt kk ajan tuota katkua tullut hyttiin ja muutenkin oireet lisineet kesän aikana. Huiput pudonneet noin 10-15km/h. Kulutuksessa ei muutosta.
Pukkia ei ole niin alle hankala päästä tiirailemaan. Kannattaako tilata suorilta uusi pakosarja vai kuulostaako enempi garretin pettämiseltä?-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostOnko viisaammilla tietoa onko tuo sama ongelma pakosarjan halkeamisen kanssa e46 M57N-koneisissa?
Itsellä turbo hieman viheltää aikaisempaa enempi, vetoja hieman vähemmän ja hiljaisessa vauhdissa/paikallaan tulee savut hyttiin. Myös hieman viivettä tuntuu olevan ahtimen heräämisessä. Savutus ei ole mitenkään merkittävästi lisääntynyt.
Ajettu 280tkm, enemmän tai vähemmän nätisti. Karalan valmislastu ollut noin 90 tkm (258/550). Nyt kk ajan tuota katkua tullut hyttiin ja muutenkin oireet lisineet kesän aikana. Huiput pudonneet noin 10-15km/h. Kulutuksessa ei muutosta.
Pukkia ei ole niin alle hankala päästä tiirailemaan. Kannattaako tilata suorilta uusi pakosarja vai kuulostaako enempi garretin pettämiseltä?
Comment
-
-
Vastataas nyt tähän ketjuun.
Tehonpuutteen ja vikamoodien vuoksi E61:stä on poistettu DPF, vaihdettu turbo ja haljennut pakosarja. Savua ei tule enää kabiiniin ja liikepuolikin tuntuisi olevan OK kierroksilla, mutta häiritsevänä piirteenä on nyt tehon puute alakierroksilla ja ennen kaikkea hidas vaste kaasuun. jos 1500 kierroksilla lämää kaasun pohjaan kone alkaa pikkuhiljaa kerryttää kierroksia ja jossain 2000-2500 välillä tulee voima tulee sitten lapiolla selkään tyylisesti.
Olisko ajatuksia vikapaikan sijainnista? Lisäksi huolestuttaa kun tuo vaihdettu turbo ulisee nyt jo enemmän kuin vanha ennen vaihtoa?
Comment
-
-
Omasta e61:stä vaihdettiin pakosarja käytettyyn valurautaiseen mutta silti pukkaa varsinkin kylmänä käynnistettäessä savua jostain pakosarjan seuduilta..Voiko vuoto olla muualla kuin pakosarjassa,esim dfp ja turbon välissä? Myös auton pohja on nokinen siitä teräspunoskulman kohdilta, mutta ilman nosturia ei oikein saa selvää onko vuoto siinä.
Auto kulkee normaalisti eikä vikakoodeja tule joten vuoto ei voine olla ennen turboa..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostOmasta e61:stä vaihdettiin pakosarja käytettyyn valurautaiseen mutta silti pukkaa varsinkin kylmänä käynnistettäessä savua jostain pakosarjan seuduilta..Voiko vuoto olla muualla kuin pakosarjassa,esim dfp ja turbon välissä? Myös auton pohja on nokinen siitä teräspunoskulman kohdilta, mutta ilman nosturia ei oikein saa selvää onko vuoto siinä.
Auto kulkee normaalisti eikä vikakoodeja tule joten vuoto ei voine olla ennen turboa..Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostVastataas nyt tähän ketjuun.
Tehonpuutteen ja vikamoodien vuoksi E61:stä on poistettu DPF, vaihdettu turbo ja haljennut pakosarja. Savua ei tule enää kabiiniin ja liikepuolikin tuntuisi olevan OK kierroksilla, mutta häiritsevänä piirteenä on nyt tehon puute alakierroksilla ja ennen kaikkea hidas vaste kaasuun. jos 1500 kierroksilla lämää kaasun pohjaan kone alkaa pikkuhiljaa kerryttää kierroksia ja jossain 2000-2500 välillä tulee voima tulee sitten lapiolla selkään tyylisesti.
Olisko ajatuksia vikapaikan sijainnista? Lisäksi huolestuttaa kun tuo vaihdettu turbo ulisee nyt jo enemmän kuin vanha ennen vaihtoa?Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Raine View Post
Samassa remontissa vaihdettiin myös pakoputkesta teräspunoksinen jousto-osa, että se on hyvin mahdollista, että se vuotaa myös sinulla.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by MasaYards View PostOnko nyt sitten E39 525tds:n pakosarja myös sellainen,
joka passaisi E61 530tda -04 mallin peltisen tilalle?
Comment
-
-
Mitenkäs tuon pakosarjan saa helpoiten vaihdettua? Eilen vaihdoin hehkureleen ja hehkut ja siinä samalla tutkin myös tuota pakosarjan vaihto remonttia ja aika ahtaalta näyttää niin ylhäältä kuin alhaaltakin. Olen lukennut että venttiilikoppaa ei tavitsisi irrottaa mutta miten ilman sen irrottamista pääsee käsiksi turbon/pakosarjan pultteihin koska eikös se ilmansuodattimen pohja ole yhtäpuuta tuon venttiilikopan kanssa? Sama ongelma alhaaltapäin katsottuna sieltä pitää tietysti irrottaa catti ja putki mutta mitä muuta joutuu purkamaan edestä jos alhaalta meinaa homman hoitaa?
Comment
-
Comment