Originally posted by -Tapi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 pakosarja halki!?
Collapse
X
-
Kuulin kaverilta juuri, että yksi jamppa tästä kyliltä oli tehnyt tuon pakosarjan irroitusoperaation ja oli ottanut hukkaportin irti turbosta tai irroittanut jonkun niiden välisen johdon tai jotain sinnepäin. Oli kuitenkin tämän homman jälkeen käynyt niin, ettei auto ahtanut enää ollenkaan. Hommaa oli selvitelty ja joku asiaan perehtynyt korjaaja oli tiennyt lopulta kertoa, että jonkun can-väyläohjauksen takia turboa ei koskaan saa irroitaa hukkaportista, vaan ne kulkevat aina parina. Vian olisi kyllä saanyt kuulema korjattua, mutta olisi vaatinut auton kokonaan uudelleen ohjelmoinnin ja vienyt aikaa useita päiviä. Neuvoksi annettiin, että tulee halvemmaksi ostaa ennemmin uusi turbo+hukkaportti ja näin kuulema tehtiin ja auto toimii jälleen. Tiedä sitten miten paljon juttu on mahtanut matkan varrella muuttua, ennen kuin kuulin sen, mutta osaako joku kertoa tarkemmin mistä tuossa on mahtanut olla kyse.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostKuulin kaverilta juuri, että yksi jamppa tästä kyliltä oli tehnyt tuon pakosarjan irroitusoperaation ja oli ottanut hukkaportin irti turbosta tai irroittanut jonkun niiden välisen johdon tai jotain sinnepäin. Oli kuitenkin tämän homman jälkeen käynyt niin, ettei auto ahtanut enää ollenkaan. Hommaa oli selvitelty ja joku asiaan perehtynyt korjaaja oli tiennyt lopulta kertoa, että jonkun can-väyläohjauksen takia turboa ei koskaan saa irroitaa hukkaportista, vaan ne kulkevat aina parina. Vian olisi kyllä saanyt kuulema korjattua, mutta olisi vaatinut auton kokonaan uudelleen ohjelmoinnin ja vienyt aikaa useita päiviä. Neuvoksi annettiin, että tulee halvemmaksi ostaa ennemmin uusi turbo+hukkaportti ja näin kuulema tehtiin ja auto toimii jälleen. Tiedä sitten miten paljon juttu on mahtanut matkan varrella muuttua, ennen kuin kuulin sen, mutta osaako joku kertoa tarkemmin mistä tuossa on mahtanut olla kyse.
Ahtopaineita säädetään turbon (VNT) johdesiivillä. Siipien ohjaukseen on vanhemmissa alipainekello +solenoidi ja uudemmissa suora sähköinen servo. Näissä molemmissa moottorinohjaukselta tulee PWM-signaali solenoidille/servolle, ei mitään muuta. Liekö tuossa operaatiossa jotenkin saatu sotkettua siipien säädön perusasento tai saatu servo rikki???E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
No oli siinä tarinassa ehkä sitten jotain pieniä asiavirheitä.
Turbo kuitenkin ilmeisesti jouduttiin uusimaan. Onko tuo siipien säädön perusarvo ihan mekaaninen säätö, vai säädetäänkö se jollain ohjelmoinnilla, millä tuokin olis saatu kuulema korjattua. Entä jos tuon alipainekellon irroittaa, niin voiko se sekoittaa ton toiminnan. Pitää varmaan kysyä tarkemmin niiltä kun sen rempan teki, että tietää mitä pitää välttää tossa hommassa.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Pakosarja etiäinen
Auto alkanut savuttamaan reippaammin polkiessa ja nyt viime viikkoina alkanu tulemaan pakokaasunkäryä hyttään liikennevaloissa.
Puhaltimelta lähtevä kirkas metalliputki on nokeentunut muutaman viikontakaisesta puunauksesta.
Auto vetää suht normaalista, ehkä viivettä normaalia enemmän. Puhallin ei äännä normaalia enempää saati sitte vihellä. Polttoainekulutus maltillista.
Onko merkkiliike se ainoa pakosarjan toimittaja vai onko muita?
Tiivistesarja luonnollisesti ostetaan uusi, mutta onko muita tarpeita? Pultteja, muttereita, viinaa vai mennäänkö iha panimo-tuotteilla?
Halkeaako se satsi nyt turbon vai kannen puolelta?E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostAuto alkanut savuttamaan reippaammin polkiessa ja nyt viime viikkoina alkanu tulemaan pakokaasunkäryä hyttään liikennevaloissa.
Puhaltimelta lähtevä kirkas metalliputki on nokeentunut muutaman viikontakaisesta puunauksesta.
Auto vetää suht normaalista, ehkä viivettä normaalia enemmän. Puhallin ei äännä normaalia enempää saati sitte vihellä. Polttoainekulutus maltillista.
Onko merkkiliike se ainoa pakosarjan toimittaja vai onko muita?
Tiivistesarja luonnollisesti ostetaan uusi, mutta onko muita tarpeita? Pultteja, muttereita, viinaa vai mennäänkö iha panimo-tuotteilla?
Halkeaako se satsi nyt turbon vai kannen puolelta?
Comment
-
-
2005 E61 530dA 190tkm alkanut viime aikoina "huokailemaan" turbon seudulta kun löysää kaasun. Ääni ei ole ihan vihellystä mutta kuulostaa kyllä siltä että sen aiheuttaa liikkuva ilma/pakokaasu. Tehot tuntuvat olevan tallella eikä savun hajua ole havaittavissa sisällä eikä konehuoneessa. Kurkin tuonne turbon luo ja näyttäisi että turbon ja pakosarjan laipan välissä olisi pieni rako, jossa on (yllättävän) vähän havaittavissa vuotojälkiä. Paha sanoa tuosta onko antautuja turbon vai pakosarjan laippa. Kun noita Hemin linkittämiä kuvia katsoo niin pakosarja voi siis olla sisältä halki niin ettei se näy ulospäin? Voiko tätä varmaksi todeta muuten kuin avaamalla tuon?
Tässä kuva raosta:
Comment
-
-
Originally posted by DerPastor View Post2.... niin pakosarja voi siis olla sisältä halki niin ettei se näy ulospäin? Voiko tätä varmaksi todeta muuten kuin avaamalla tuon?
Comment
-
Comment