Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5175
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by -Tapi View Post
    Nosturista ei ole mainittavaa hyötyä kun homma tehdään kädet korkealla konehuoneessa.
    Päivän paras vitsi!
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by jani View Post
      Päivän paras vitsi!
      Selvennätkö hieman?

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5175
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Selvennätkö hieman?
        En...
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • kvt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 236
          • Satakunta

          #19
          Kuulin kaverilta juuri, että yksi jamppa tästä kyliltä oli tehnyt tuon pakosarjan irroitusoperaation ja oli ottanut hukkaportin irti turbosta tai irroittanut jonkun niiden välisen johdon tai jotain sinnepäin. Oli kuitenkin tämän homman jälkeen käynyt niin, ettei auto ahtanut enää ollenkaan. Hommaa oli selvitelty ja joku asiaan perehtynyt korjaaja oli tiennyt lopulta kertoa, että jonkun can-väyläohjauksen takia turboa ei koskaan saa irroitaa hukkaportista, vaan ne kulkevat aina parina. Vian olisi kyllä saanyt kuulema korjattua, mutta olisi vaatinut auton kokonaan uudelleen ohjelmoinnin ja vienyt aikaa useita päiviä. Neuvoksi annettiin, että tulee halvemmaksi ostaa ennemmin uusi turbo+hukkaportti ja näin kuulema tehtiin ja auto toimii jälleen. Tiedä sitten miten paljon juttu on mahtanut matkan varrella muuttua, ennen kuin kuulin sen, mutta osaako joku kertoa tarkemmin mistä tuossa on mahtanut olla kyse.
          -12 F11 530Da

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by kvt View Post
            Kuulin kaverilta juuri, että yksi jamppa tästä kyliltä oli tehnyt tuon pakosarjan irroitusoperaation ja oli ottanut hukkaportin irti turbosta tai irroittanut jonkun niiden välisen johdon tai jotain sinnepäin. Oli kuitenkin tämän homman jälkeen käynyt niin, ettei auto ahtanut enää ollenkaan. Hommaa oli selvitelty ja joku asiaan perehtynyt korjaaja oli tiennyt lopulta kertoa, että jonkun can-väyläohjauksen takia turboa ei koskaan saa irroitaa hukkaportista, vaan ne kulkevat aina parina. Vian olisi kyllä saanyt kuulema korjattua, mutta olisi vaatinut auton kokonaan uudelleen ohjelmoinnin ja vienyt aikaa useita päiviä. Neuvoksi annettiin, että tulee halvemmaksi ostaa ennemmin uusi turbo+hukkaportti ja näin kuulema tehtiin ja auto toimii jälleen. Tiedä sitten miten paljon juttu on mahtanut matkan varrella muuttua, ennen kuin kuulin sen, mutta osaako joku kertoa tarkemmin mistä tuossa on mahtanut olla kyse.
            Tarinahan on mielenkiintoinen, mutta tuossa turbossa ei ole hukkaporttia eikä CAN-väylää.

            Ahtopaineita säädetään turbon (VNT) johdesiivillä. Siipien ohjaukseen on vanhemmissa alipainekello +solenoidi ja uudemmissa suora sähköinen servo. Näissä molemmissa moottorinohjaukselta tulee PWM-signaali solenoidille/servolle, ei mitään muuta. Liekö tuossa operaatiossa jotenkin saatu sotkettua siipien säädön perusasento tai saatu servo rikki???
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • kvt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 236
              • Satakunta

              #21
              No oli siinä tarinassa ehkä sitten jotain pieniä asiavirheitä.
              Turbo kuitenkin ilmeisesti jouduttiin uusimaan. Onko tuo siipien säädön perusarvo ihan mekaaninen säätö, vai säädetäänkö se jollain ohjelmoinnilla, millä tuokin olis saatu kuulema korjattua. Entä jos tuon alipainekellon irroittaa, niin voiko se sekoittaa ton toiminnan. Pitää varmaan kysyä tarkemmin niiltä kun sen rempan teki, että tietää mitä pitää välttää tossa hommassa.
              -12 F11 530Da

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #22
                Pakosarja etiäinen

                Auto alkanut savuttamaan reippaammin polkiessa ja nyt viime viikkoina alkanu tulemaan pakokaasunkäryä hyttään liikennevaloissa.
                Puhaltimelta lähtevä kirkas metalliputki on nokeentunut muutaman viikontakaisesta puunauksesta.
                Auto vetää suht normaalista, ehkä viivettä normaalia enemmän. Puhallin ei äännä normaalia enempää saati sitte vihellä. Polttoainekulutus maltillista.

                Onko merkkiliike se ainoa pakosarjan toimittaja vai onko muita?
                Tiivistesarja luonnollisesti ostetaan uusi, mutta onko muita tarpeita? Pultteja, muttereita, viinaa vai mennäänkö iha panimo-tuotteilla?
                Halkeaako se satsi nyt turbon vai kannen puolelta?
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Pakosarja halkeaa turbon puolelta niin että halkeama jää laipan alle piiloon:

                  Comment

                  • HerttaJätkä
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 26
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by WarHead View Post
                    Auto alkanut savuttamaan reippaammin polkiessa ja nyt viime viikkoina alkanu tulemaan pakokaasunkäryä hyttään liikennevaloissa.
                    Puhaltimelta lähtevä kirkas metalliputki on nokeentunut muutaman viikontakaisesta puunauksesta.
                    Auto vetää suht normaalista, ehkä viivettä normaalia enemmän. Puhallin ei äännä normaalia enempää saati sitte vihellä. Polttoainekulutus maltillista.

                    Onko merkkiliike se ainoa pakosarjan toimittaja vai onko muita?
                    Tiivistesarja luonnollisesti ostetaan uusi, mutta onko muita tarpeita? Pultteja, muttereita, viinaa vai mennäänkö iha panimo-tuotteilla?
                    Halkeaako se satsi nyt turbon vai kannen puolelta?
                    Schmiedmann´lta löytyy myös. Tiivistesarjan lisäksi kannattaa vaihtaa kupariset mutterit.

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #25
                      Pakostelua

                      Originally posted by HerttaJätkä View Post
                      Schmiedmann´lta löytyy myös. Tiivistesarjan lisäksi kannattaa vaihtaa kupariset mutterit.
                      Merkkiliikkeestä tilasin. Mukaan tiivisteet ja tosiaan noi mutterit tuli mukaan myös.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #26
                        Mulla on just pajotettavana, pakosarja halki alapuolelta pitkittäissaumasta.

                        n.3-4 cm repeämä. Kone vislasi ihan mukavasti..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • DerPastor
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 145
                          • Tku

                          #27
                          2005 E61 530dA 190tkm alkanut viime aikoina "huokailemaan" turbon seudulta kun löysää kaasun. Ääni ei ole ihan vihellystä mutta kuulostaa kyllä siltä että sen aiheuttaa liikkuva ilma/pakokaasu. Tehot tuntuvat olevan tallella eikä savun hajua ole havaittavissa sisällä eikä konehuoneessa. Kurkin tuonne turbon luo ja näyttäisi että turbon ja pakosarjan laipan välissä olisi pieni rako, jossa on (yllättävän) vähän havaittavissa vuotojälkiä. Paha sanoa tuosta onko antautuja turbon vai pakosarjan laippa. Kun noita Hemin linkittämiä kuvia katsoo niin pakosarja voi siis olla sisältä halki niin ettei se näy ulospäin? Voiko tätä varmaksi todeta muuten kuin avaamalla tuon?

                          Tässä kuva raosta:

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by DerPastor View Post
                            2.... niin pakosarja voi siis olla sisältä halki niin ettei se näy ulospäin? Voiko tätä varmaksi todeta muuten kuin avaamalla tuon?
                            Ainoastaan pakosarjan irroittamalla voi täysin varmistua onko se halki vai ei. Pidemmälle ehtineissä tapauksissa kuten tuo omani, irroittamalla turbon tukiraudan lohkosta ja pakoputken lähtöä vääntelemällä voi isommat ratkeimet havaita koska turbo liikkuu suhteessa pakosarjaan.

                            Comment

                            • jani1632
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 2243
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #29
                              Tänään kävn koeajamassa erään -04 525da:n ostomielessä.
                              Pakosarja vuoti ko.autossa reilusti,minkä hintainen tuo pakosarja on BMW dealerillä?
                              Tallin täytteet:
                              E70 3.0d -09
                              E34 540ia -94
                              E39 520d -00
                              E39 528i M-sport -00
                              E60 520i -04
                              E30 -86
                              E61 520da -09

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by jani1632 View Post
                                Tänään kävn koeajamassa erään -04 525da:n ostomielessä.
                                Pakosarja vuoti ko.autossa reilusti,minkä hintainen tuo pakosarja on BMW dealerillä?
                                Noin 400e riippuen myyjästä/ostopaikasta.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎