Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    Pelasi ja päivän parkissa pihalla ja ei sit pelaakkaan. Pitäsköhän vaan tilata uus johtosarja tohon pdc:lle eteen, ei realoem mukaan ois kaameen kallis..
    MB W164
    ex: //DTM535

    Comment

    • JJtalo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 350
      • Kokkola

      Originally posted by tovayryn View Post
      Pelasi ja päivän parkissa pihalla ja ei sit pelaakkaan. Pitäsköhän vaan tilata uus johtosarja tohon pdc:lle eteen, ei realoem mukaan ois kaameen kallis..
      Itelläni oli vänkärin puolella johto hiestänyt suojakuoren puhki auton koriin ja otti maihin. Ei näkynyt mitenkään selvästi, piti tarkasti käydä johdot läpi. Toki on mahdollista että johto menee suojakuoren sisältä poikki, mutta vaatii kovan vedon tai vastaavaa.

      Comment

      • tovayryn
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 464
        • Kajaani

        Originally posted by JJtalo View Post
        Itelläni oli vänkärin puolella johto hiestänyt suojakuoren puhki auton koriin ja otti maihin. Ei näkynyt mitenkään selvästi, piti tarkasti käydä johdot läpi. Toki on mahdollista että johto menee suojakuoren sisältä poikki, mutta vaatii kovan vedon tai vastaavaa.
        Pitänee tutkia ja irrotella puskuri jos alkaa siltä näyttää, että ei löydy hiertymää sieltä.
        MB W164
        ex: //DTM535

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          Originally posted by tovayryn View Post
          Pitänee tutkia ja irrotella puskuri jos alkaa siltä näyttää, että ei löydy hiertymää sieltä.
          Kerrohan Tommi jos apuja kaipaat .

          - Antti -

          Comment

          • tovayryn
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 464
            • Kajaani

            Anzafinin kans saatiin toimii tutkat lopussaanki.
            Vika oli johtosarjassa melkeen liittimen jälkeen, oli päässyt hinkkaamaan töötin runkoa vasten itsensä puhki ja juurikin tuon laitimmaiselle anturille menevän signaalijohdon poikki Nyt on pelannu jo 2 päivää, niin uskaltaa tänne kirjottaa

            ISO kiitos Antille avusta!
            MB W164
            ex: //DTM535

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              Originally posted by tovayryn View Post
              Anzafinin kans saatiin toimii tutkat lopussaanki.
              Vika oli johtosarjassa melkeen liittimen jälkeen, oli päässyt hinkkaamaan töötin runkoa vasten itsensä puhki ja juurikin tuon laitimmaiselle anturille menevän signaalijohdon poikki Nyt on pelannu jo 2 päivää, niin uskaltaa tänne kirjottaa

              ISO kiitos Antille avusta!
              En oo pessy käsiä vielä että voidaan samalla vauhdilla katella ne valot .

              - Antti -

              Comment

              • tovayryn
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 464
                • Kajaani

                Originally posted by Anzafin View Post
                En oo pessy käsiä vielä että voidaan samalla vauhdilla katella ne valot .

                - Antti -
                Eläkä pese!
                MB W164
                ex: //DTM535

                Comment

                • tovayryn
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 464
                  • Kajaani

                  Unohtu eilen kirjottaa, että Wetterillä sanoi asentaja, et näihin on ollu ihan kampanja johtosarjaan, tuohon töötin runkoon hikkaamisen takia..
                  Mistäs noista saa tietoo millon mikäki kampanja on päällä? Ei tuu niinku Lidl sanomat kotiin mistä näkee tarjoukset..
                  MB W164
                  ex: //DTM535

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Hyvä korjaamo tarkistaa joka kerta....right.

                    Kerran kyllä sanottiin marmorilta että ilmastoinnin sähköflektistä on kampanja eli biimeri-kielellä aktio. Kannattaa kysäistä joka kerta huollossa käydessä onko aktioita.

                    Mistään näitä ei ilman rahaa näe, vain isoimmat ja turvallisuutta vaarantavat aktiot aiheuttavat yleisen takaisinkutsun.

                    Lisäksi yleisin tapa BMW:llä lienee että SIB/TSB-dokussa sanotaan "Based on customer complaint, replace...." eli vaihdetaan vain jos asiakas valittaa. Näinhän oli esim. prefacelift E46 etualatukivarsien kohdalla.

                    Comment

                    • lofjussi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 183
                      • Rovaniemi

                      Takapuskuri, farmari ja m-sport. Kuskinpuolella reunimmainen. Anturiin yltää kädellä kun alakautta käden työntää, mutta ei uskalla väännellä kun en tiedä kuinka irtoaa. Pitänee vissiin puskuri irroittaa?
                      Kertoisko joku tarkasti mitä kaikkia ruuveja pitää irroittaa jotta puskuri irtoaa?
                      Vai onnistuko vaihto käsikopelolla ?
                      Kiitos etukäteen.
                      t. Jussi
                      645 ci cabriolet m-performance 2004

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by lofjussi View Post
                        Takapuskuri, farmari ja m-sport. Kuskinpuolella reunimmainen. Anturiin yltää kädellä kun alakautta käden työntää, mutta ei uskalla väännellä kun en tiedä kuinka irtoaa. Pitänee vissiin puskuri irroittaa?
                        Kertoisko joku tarkasti mitä kaikkia ruuveja pitää irroittaa jotta puskuri irtoaa?
                        Vai onnistuko vaihto käsikopelolla ?
                        Kiitos etukäteen.
                        t. Jussi
                        Anturi on "putkessa" jonka päässä on hakanen joka pitää vetää sivuun jolloin anturi painuu "sisään".
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • lofjussi
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 183
                          • Rovaniemi

                          Onnistuuko anturi vaihtaa puskuria irroittamatta?
                          645 ci cabriolet m-performance 2004

                          Comment

                          • tovayryn
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 464
                            • Kajaani

                            jos on pienet kädet
                            MB W164
                            ex: //DTM535

                            Comment

                            • lofjussi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 183
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by tovayryn View Post
                              jos on pienet kädet
                              Joo, kyllä sen sai vaihdettua sieltä, oli vaan mennyt lisää antureita pimeäksi siitä kun vikakoodit aikoinaan luettiin. Oikean puoleinen anturi ei myös naputa joten puskuri pitää ottaa pois jahka saa lisää antureita...
                              645 ci cabriolet m-performance 2004

                              Comment

                              • lofjussi
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 183
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by lofjussi View Post
                                Joo, kyllä sen sai vaihdettua sieltä, oli vaan mennyt lisää antureita pimeäksi siitä kun vikakoodit aikoinaan luettiin. Oikean puoleinen anturi ei myös naputa joten puskuri pitää ottaa pois jahka saa lisää antureita...
                                Tarkennusta vielä jos jollain mennyt vasemmanpuoleinen anturi takaa, m-sport ja farmari. Auto renkaillaan mitään muoveja ei tarvi poistaa eikä autoa tunkata. Pakoputken vierestä käsi vaan työnnetään ylös ja anturi tuntuu kädellä. Anturissa on kaksi klipsiä joita pitää nostaa ylös jotta anturi lähtee pakenemaan. Ensin nostat toisen klipsin ja kevyesti työnnät anturia ulkoapäin sisään. Pidä painaminen päällä ja nosta toinen klipsi niin anturi holahtaa puskurin sisään. Sitten otat pikkumeisselin jolla saat liittimen klipsin auki jotta liitin irtoaa anturista. Tämänkin joudut tekeen puskurin sisällä koska johdot on lyhyet. Lamppua tarvit näissä klipsien irroituksessa.
                                Ei mikään kauhian mukava homma, semmosta näpräämistä ja hiekkaa tippuu silmiin...
                                Mutta varmaankin nopeempi kuin puskurin irroitus...
                                Toivottavasti tästä on jollekin apuja...
                                Nyt tarvin lisää noita tutkia ja ohjeet miten puskuri on kiinni : )
                                645 ci cabriolet m-performance 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎