Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    Originally posted by lofjussi View Post
    ohjeet miten puskuri on kiinni : )
    Takaluukku auki, aukon alakulmissa on kaksu suojanastaa jonka alla 10 millin pultit.
    Sisälokarin kaarissa on muutama torxi pultti jotka pitää ottaa irti.

    Lisäksi puskurin pyöränkaarien alapäässä on nastat joiden keskusta pitää painaa sisään (siinä no sellainen hatullinen tappi mutta ei lähde vetämällä irti vaan nastan hattu repeää -> sen jälkeen paina tappi sisään) ja vetää nasta ulos, älä hukkaa sitä tappia...
    Lisäksi puskurin alareunassa voi olla lisää noita muovinastoja.

    Kun nastat/torxit ja pultit on irti, vedät puskurin päitä ulospäin jolloin kiinnikkeet irtoaa.
    Vaatii kaverin jotta et naarmi autoa.
    Sen jälkeen pitää irroittaa parkkitutkan liitin oikeasta takakulmasta kun saat puskurin käsiisi.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      Kiitos Major Drakelle hyvistä ohjeista, eiköhän näillä ohjeilla puskin lähde irtoaan.
      t. Jussi
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • vilivaltteri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 58
        • Söderkulla

        Itsellä tuli nyt toi PDC failure kun yritin nollata trippinappia painelemalla jarrunesteen huoltoa. BMWhatilla katsoin koodit niin oli 5 vikakoodia mitkä nollasin, mutta yksi niistä palaa aina uudelleen ja PDC ei toimi. Voiko ton oikeesti saada rikottua painelemalla tota trippinappia? :think

        Autosta kyllä maalattiin puskuri uusiks vähän aika sitten, jonka jälkeen maalari oli nollannut koodit PDC:stä ja se toimi ihan moitteetta kunnes aloin räplätä tolla trippinapilla. Vikakoodia en muista nyt mutta taisi lukea jotain converter wiresta?

        Onko sieltä mennyt joku anturi rikki vai saako sen johonkin ihme vikatilaan tota trippinappia painelemalla?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          Ei trippimittarin painelemisen pitäisi mitään vaikuttaa parkkitutkan toimintaan...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • vilivaltteri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 58
            • Söderkulla

            Niin mäkin järkeilin, mutta toi sytty vaan just sillä hetkellä kun päästin sen trippinapin pohjasta niin toivoin, että siinä olis ollu joku yhteys ettei tarvi ruveta heti seuraavaa vikaa ettimään (just maksoin ~800e saadakseni xenonien korkeussäädön toimimaan)

            Ei se kai auta muu kun päätä rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

            Comment

            • vilivaltteri
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 58
              • Söderkulla

              Haha, ja nyt se alkoi sitten itsestään taas toimimaan ilman mitään toimenpidettä, kyllä nää sähkövempeleet on hienoja....

              Comment

              • kalevi67
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 47
                • Pirkanmaa

                Originally posted by vilivaltteri View Post
                Haha, ja nyt se alkoi sitten itsestään taas toimimaan ilman mitään toimenpidettä...
                ...kunnes lakkaa taas toimimasta. Itselläni 2 taka-anturia temppuilleet vuoden verran ja nyt alkoi riittämään. Irrotin takapuskurin ja kaikki anturit johtoineen. Laitoin kiinni liittimen takaisin ja testailin antureita siinä toivossa, että vika olisi vain kontakteissa. Vaihdoin toimivan ja rikkinäisen päikseen ja totesin, että vika on antureissa eikä johdoissa/liittimissä. Sitten ajattelin, että koitetaan korjata rikkinäinen anturi. Avasin sen pientä väkivaltaa käyttäen, mutta hajoitin sen lopullisesti. Jotain ihme mustaa mömmöä siellä sisällä oli ja ohutta johtoa (mikäli oikein näin) joka meni poikki. Lopputuloksena PDC-failure, mutta sekin on parempi kuin jatkuvasti huutavat anturit aina kun laittaa pakin päälle.

                Kysyin marmorlilta hintaa, 164e kappale, vaihtotyötä en edes kysynyt kun joka tapauksessa itse ne vaihdan! No tarkoitus ei ollutkaan ostaa sieltä vaan ebaysta josta saa 45e kpl ja 10 postikulut. Nyt anturit on tulossa postissa ja toivottavasti ensiviikolla paikoillaan. Puskurin irrottaminen on kyllä yllättävän helppo homma, ainoastaan noiden muovipidikkeiden irrotus (että ne säilyy ehjänä) on hankalinta. Onnistuin hajoittamaan niistä neljästä kaksi, mutta uudet maksavat marmorilla alle 1e kipale joten hommasin ne sieltä. Kyllä tuossa itse tehtynä tuntipalkoille pääsee. Että semmosta.
                E61 530dA -04

                Comment

                • tovayryn
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 464
                  • Kajaani

                  Kannattaa se johtosarjaki tarkistaa, sehän oireilee just niin, että välillä pelaa ja välillä ei, ku osuu runkoon..
                  MB W164
                  ex: //DTM535

                  Comment

                  • kalevi67
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 47
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by tovayryn View Post
                    Kannattaa se johtosarjaki tarkistaa, sehän oireilee just niin, että välillä pelaa ja välillä ei, ku osuu runkoon..
                    Joo, tsekkasin kyllä ja ehjä oli. Nyt on vaihdettu uudet kikkulat ja homma toimii taas niinkuin ennenkin Otin valokuvia työvaiheista joten niitä löytyy tarvittaessa.
                    E61 530dA -04

                    Comment

                    • Aski
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 93
                      • Finland

                      Mielellään otetaan kuvia vastaan. Itsellä alkanut yksittäinen (sama) anturi piippailemaan silloin tällöin, vaikka takana ei ole estettä. Toivottavasti olis vaan jäässä tms. Lienee vaan turha toivo...

                      Comment

                      • kalevi67
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 47
                        • Pirkanmaa

                        Tein tuosta vaihdosta pdf-ohjeen, mutta näköjään sitä ei pysty laittamaan liitteeksi. Onko foorumilla paikkaa mihin pdf:n voi ladata?
                        E61 530dA -04

                        Comment

                        • A-Lo
                          Newbiemmer
                          • Dec 2011
                          • 19
                          • Rovaniemi

                          Mulla kans temppuili tutka pitkän aikaa ennenkuin heitti kokonaan pelaamasta. Varmaan jotain vuoden ollut toimimatta kun omaa laiskuuttani en ole sitä saanut korjattua kunnes viime Torstaina jostain ihmeestä sain inspiksen tutkia mikä tutka on rikki. Korvakuulolla niitä kuuntelin ja niinpä viallinen löytyi edestä keskeltä vasemmalta. Perjantai aamuna tilasin uuden tutkan ebaystä ja tänään se tuli perille. Ärsyttää nyt jälkeenpäin kun 30min homma ja ei ole aikasemmin sitä saanut tehtyä.

                          55€ makso maalattuna. toimitus siis vajaassa viikossa Saksasta. ei paha sanoisin... löytyhän niitä parillakympillä maalaamattomiakin...

                          tässä linkki

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by A-Lo View Post
                            Mulla kans temppuili tutka pitkän aikaa ennenkuin heitti kokonaan pelaamasta. Varmaan jotain vuoden ollut toimimatta kun omaa laiskuuttani en ole sitä saanut korjattua kunnes viime Torstaina jostain ihmeestä sain inspiksen tutkia mikä tutka on rikki. Korvakuulolla niitä kuuntelin ja niinpä viallinen löytyi edestä keskeltä vasemmalta. Perjantai aamuna tilasin uuden tutkan ebaystä ja tänään se tuli perille. Ärsyttää nyt jälkeenpäin kun 30min homma ja ei ole aikasemmin sitä saanut tehtyä.

                            55€ makso maalattuna. toimitus siis vajaassa viikossa Saksasta. ei paha sanoisin... löytyhän niitä parillakympillä maalaamattomiakin...

                            tässä linkki
                            http://www.ebay.com/itm/PDC-Parksens...ht_1976wt_1104
                            Noista dropeedoista lens mulla maalit ekassa pesussa. Tosin mustassa autossa ei merkitystä..

                            Neljä oon tuolta tilannut, yks on ollut viallinen.

                            edittiä. Laitoin sähköpostin niille niin toimittavat kuuleman uuden, joten jonkinlainen takuukin toimii heillä.. Pyysin kyllä mattamustana tällä kertaa.
                            Last edited by Mlatvala; 24-01-2014, 11:08.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • zarde
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 70
                              • Helsinki

                              Moi,

                              pannaas tämä tähän samaan ketjuun kun kerran samantapaisesta ongelmasta on kyse.
                              Eli parkkitutka lakkasi toimimasta kokonaan. Se pätkäisi pari kertaa peruuttaessa, mutta sitten se vaan sammui lennosta. Tutka ei mene päälle ollenkaan, eikä näyttöön tule sitä auton kuvaa. Mikään anturi ei värise. Olen tutkinut sen verran, että virta tulee ainakin sulakkeelle asti, pakkivalo toimii eli ilmeisesti vika ei ole laatikon päässä. Saisiko tuota keskusyksikköä mitattua jollain keinolla? Ja toinen kysymys, tietääkö joku mikä rele on kyseessä? Väri on lohenpunainen ja sijainti on PDC keskusyksikön vieressä takakontissa. Releeseen menee keltaisia ja punaisia johtoja kuusi kappaletta. Osanumero on 1263-1742690. Googlettamalla löytyy infoa että se on rele.
                              BMW 320i -88
                              BMW 525Tds -94
                              BMW 525IA -01
                              BMW 530D -06
                              BMW 525D -11 M-sport

                              Comment

                              • yrd3
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 163
                                • Ylistaro

                                sullon siis joko 2 tai enemmän tutkia pimeänä, itellä ainakin yhen pimeän anturin kestää mutta jos kaksi lopettaa toiminnan niin tutka ei pelaa. vilkuttaa vaan valoa. monta kertaa ruvennut hetken ajan kanssa toimimaan. orottele ny vajaa viikko nii sit kannattaa lähtiä vasta tilailemaan uusia osia. sanoisin siis loppupäätelmänä et muutama uus anturi niin niillä pärjää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎