E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    Originally posted by hkroger View Post
    Asiasta kukkaruukkuun:
    Miten kannattais asiaa lähestyä jos 2003 e60 530DA autoon yrittäis saada hansikaslokeroon yhtä tupakansytytinvirtalähtöä rakentaa. Mulla on siellä AUX liitin ja meinasin laittaa siihen bluetooth A2DP vastaanottimen ja se tartteis sähköt.
    Biltemasta tupakansytytin ( olikohan 2,95e) ja tuhkiksen töpseliltä ryöstää sähköt, äkkiseltään tulis mieleen. Olis valmiiks oikean sulakkeen takanakin tuolleen. Ei tietoa löytyiskö oikea piuha suoraan hanskanlokeron takaa...



    Osaako joku neuvoa valojen suuntauksessa ( e61 530d -05) ? Omani näyttävät liian alas, selvästi näkyy raja mihin lyhyet loppuu, eli onko näissä säätörullia umpioissa ? Automaattisäätö pitäis toimia, ainakin jumppaa valot ylös alas kun laittaa virrat päälle.
    Haulla en ainakaan aiheesta löytänyt mitään.

    Comment

    • enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 521
      • Rauma

      Originally posted by JJtalo View Post
      ...Osaako joku neuvoa valojen suuntauksessa ( e61 530d -05) ? Omani näyttävät liian alas, selvästi näkyy raja mihin lyhyet loppuu, eli onko näissä säätörullia umpioissa ? Automaattisäätö pitäis toimia, ainakin jumppaa valot ylös alas kun laittaa virrat päälle.
      Haulla en ainakaan aiheesta löytänyt mitään.
      Oli sitten automaatti (xenon) tai manuaalinen korkeussäätö, niin perussäätö tehdään umpioista käsin. Sen voi tehdä itsekin, jos löytää riittävän pitkän tasaisen alustan. Umpion päälle on merkitty laskeuma (1,2 %), joka tarkoittaa valokuvion laskeutumista (mittaat kuvion korkeuden maasta heti umpion edessä ja 5 m päässä valokuvion tulee olla 60 mm alempana).

      Olikohan 5 mm kuusiokoloavain, jota tarvitaan säätöön -04:ssa, uudemmista ei ole kokemusta.
      Autokalusto: 320d f30

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1577

        roger, mimmosta a2dp palikkaa meinasit laitella? itellä olis hanskalokerossa aux in myös ja tuo viritys kuulostaisi suht. halvalta vrt dension / cic

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 293

          Originally posted by firstbimmer View Post
          Mulla on tehny kans muutamia kertoja. Auto on pre-lci ja sillä karvalakki ilmastoinnilla. Ilmastointihuollon teetin vasta mutta on jo tehnyt pari kertaa senkin jälkeen eli ei vaikutusta. Ajattelin jos kylmäaineiden vähyys järjestelmässä tekee sen että putoaa pois päältä. Toi peilihomma kiinnostaisi myöskin. Toisessa peilissä semmoinen ruskea läiskä. Ihan kuin olisi ruoste päässyt väliin.
          Mitä muut ovat mieltä, voisiko johtua kylmäaineen vähyydestä. Sillä kyselen, että takuuta on vielä 6 kk jäljellä ja, jos se on joku h-vetin sähkövika, pitänee alkaa jo nyt selvittelemään.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • _Rontti
            BTCF Member
            • Sep 2008
            • 1195
            • Raahe

            mikäs o ku e60 näyttää vikakoodia ac lisävesipumppu, ei signaalia tai arvoa, jatkuva vika? ja missä lisävesipumppu sijaitsee? ja toinen oli valomodulilta HVAC kelan pulssitus, ei signaalia tai arvoa. Jatkuva vika.
            Last edited by _Rontti; 08-03-2013, 17:27.
            -Raahe connection-
            E39 LeMans BlueM5
            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
            E39 523i Montrealblau
            E34 DiamantSchwartz 535i
            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

            Comment

            • hkroger
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 104
              • Espoo

              Originally posted by ptikkala View Post
              roger, mimmosta a2dp palikkaa meinasit laitella? itellä olis hanskalokerossa aux in myös ja tuo viritys kuulostaisi suht. halvalta vrt dension / cic
              Ajattelin kokeilla tämmöstä:


              Ei oo saanu huikeita kehuja tuolla kommenteissa, mutta tuo on halpa ku saippua.
              BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

              Comment

              • ctc
                Newbiemmer
                • Dec 2008
                • 17
                • fishriver

                Potilas -04 530d. Ongelma ilmeni huippuja kokeiltaessa, eli nopeuden ollessa 190km/h veto loppuu ja meno hyytyy. Kaasu halvaantuun noin 5-10 minuutiks jonka jälkeen toimii taas normaalisti ja vastaa kaasuun entiseen tapaan. Oisko jollakin samanlaisia vikoja ilmennyt? Auto ois tarkoitus ohjelmoida ja penkittää samalla niin kyseinen vika ois hyvä paikantaa ennen sitä. Haulla en löytäny oikein sopivaa vastausta.
                F10 535d

                Comment

                • Jesper
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1447

                  Näkyy melko varmasti vikakoodeissa.

                  Comment

                  • k0rppi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 784
                    • Varkaus

                    pikkasen ropleeman iski päälle. autona 5/06 linjalta tullu toukka ja keyless go ja nappistartti systeemillä. ongelmana on, että avaimista loppuu virta ~20min aikana. patterinkin vaihdoin avaimiin, mutta ei apua.

                    elikkäs:
                    molemmat avaimet kokeiltu ja sama ongelma
                    patteri vaihdettu
                    vikakoodit luettu, mutta ei ollu mitään

                    patterin vaihdon jälkeen pääsi autoon sisälle, avaimet lukkoon, ajonpätkä ~7km. pikanen kaupassa käynti, jonka jälkeen kahvasta ovi auki ja 3km matka kotiin avaimet taskussa. auto sammuksiin ja ovia lukittaessa joutu repimään avaimen taas esiin, että sai ovet lukkoon.

                    toinen avain on herjannut virtoja jo muutaman kuukauden ja virtalukossa pitämällä hetkenkin on auttanut muutamaks päivää, mutta se ei selitä miks toinen avain herjais ja varsinkin täydellä patterilla molemmat avaimet.

                    kauko-ohjain toimii parin sadan metrin päästä ainakin, jos vaan on patterissa virtaa, elikkä vahvistin on varmaankin pois suljettu
                    Last edited by k0rppi; 08-03-2013, 18:56.

                    Comment

                    • Ha-Lo
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 42
                      • Joensuu

                      e61 530da lci 120tkm huolto

                      Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
                      Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think
                      Current: f11 lci
                      ex: f31 320d, f31 318d, e61 530d lci, e91 320d M-sport, Z4 2.5i, e46 320i M-sport II cabrio, e46 330ci M-sport II , e36 328i M-sport cabrio, e36 318i sedan

                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        Originally posted by Ha-Lo View Post
                        Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
                        Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think
                        Nuissahan on CBS (condition based service) eli iDrive ilmoittaa mitä on huollettavana. Kannattanee tarkistaa huoltovihkosta että esim. ilma/polttoainesuotimet jne on vaihdettu, vikakoodit lukemalla tietenkin saa selville onko jotakin muuta mistä tulee herjaa...

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3749
                          • Kajaani

                          Originally posted by Ha-Lo View Post
                          Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
                          Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think
                          Niin siis palaako "Check engine" -vikavalo mittaristossa vai mitä huoltovaloa tarkoitat. Kuten tuumas kertoi, idrive ilmoittaa kyllä selkeästi mitä pitäisi huoltaa.

                          Jos keltainen moottorinkuva palaa, taitaa kyseessä olla jokin vika.

                          - Antti -

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5466
                            • S:t Karins

                            Originally posted by k0rppi View Post
                            pikkasen ropleeman iski päälle. autona 5/06 linjalta tullu toukka ja keyless go ja nappistartti systeemillä. ongelmana on, että avaimista loppuu virta ~20min aikana. patterinkin vaihdoin avaimiin, mutta ei apua.

                            elikkäs:
                            molemmat avaimet kokeiltu ja sama ongelma
                            patteri vaihdettu
                            vikakoodit luettu, mutta ei ollu mitään

                            patterin vaihdon jälkeen pääsi autoon sisälle, avaimet lukkoon, ajonpätkä ~7km. pikanen kaupassa käynti, jonka jälkeen kahvasta ovi auki ja 3km matka kotiin avaimet taskussa. auto sammuksiin ja ovia lukittaessa joutu repimään avaimen taas esiin, että sai ovet lukkoon.

                            toinen avain on herjannut virtoja jo muutaman kuukauden ja virtalukossa pitämällä hetkenkin on auttanut muutamaks päivää, mutta se ei selitä miks toinen avain herjais ja varsinkin täydellä patterilla molemmat avaimet.

                            kauko-ohjain toimii parin sadan metrin päästä ainakin, jos vaan on patterissa virtaa, elikkä vahvistin on varmaankin pois suljettu
                            Kyllä noi patterit kestää vuoden pari, ainakin itsellä kesti. Eli veikaan vikaa vastaanottopäässä. Toukka kun on kyseessä niin takaluukun johdot...?
                            En kyllä tiedä onko key less go tekemisissä antenivahvistimen kanssa vai oliko niin että tuolle oli oma vastaanotin rattiakselila?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • syncro^^
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 765
                              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                              Originally posted by Ha-Lo View Post
                              Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
                              Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think

                              jos 120tkm tuli täyteen olisko "´vehicle check" huolto eli 60tkm välein mennään auto läpi täysin eli ns isoin huolto
                              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                              BMW G31 540D x-Drive
                              BMW F11 530DA -12

                              Ex:
                              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                              BMW F30 320Da -12
                              Bmw E70 3.0DA -07
                              Bmw F10 525DA -10
                              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by syncro^^ View Post
                                jos 120tkm tuli täyteen olisko "´vehicle check" huolto eli 60tkm välein mennään auto läpi täysin eli ns isoin huolto
                                Tuohan on vain tarkistusta, saranoiden voitelua yms.


                                E60/61 huoltovälit:

                                -Öljyt ja -suodatin, raitisilmasuodattimet 30 tkm (tai 2 vuotta?)
                                -ajoneuvon tarkastus (Vehicle check) 60 tkm
                                -Dieseleihin pitää vaihtaa joka 3. öljynvaihtokerta pa- ja ilmansuodatin=~90 tkm, Pre-LCI:ssä tais i-drivessä olla ilmansuodattimelle oma kohtansa, LCI:ssä ei ole.
                                -Jarrunesteet 2 vuotta
                                -Hiukkassuodatin 200 tkm (Pre-LCI:ssä näkyy I-drivessä ja mukautuu ajotyyliin,
                                yleensä vaihtoväli asettuu johonkin 180-200 tkm tienoille).
                                Suodatinta ei oikeasti tarvitse vaihtaa jos se ei ole tukossa,
                                ja jos on tukossa, voi sen myös pestä.
                                Pre-LCI:ssä vaihdon voi kuitata mittaristosta,
                                uudemmissa vaatinee DIS:in...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X