E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 521
    • Rauma

    Originally posted by enins View Post
    Tämä voisi nyt olla NCS:n tai bluetoothin puolellakin, mutta laitetaanpa tähän.
    Potilas on 12/03 E60 530 da, jossa bluetoothyhteys puhelimeen lakkasi toimimasta puhelimen vaihtamisen jälkeen.
    Vanhalla noksun E51:llä homma toimi normaalisti, mutta nyt on vuosi kärsitty N9:llä. Ongelmana on, että yhteys kyllä muodostuu ja voi vastaanottaa puheluita, mutta osoitekirja ei siirry...
    Tämä näyttää nyt siltä, ettei tule pelittämään. Kun en ohjelmapäivitykseen viitsinyt WINKPTF:llä kylmiltäni lähteä, ostin 25 A älylaturin ladatakseni softat sisään Progmanilla. Homma toimi VO:n lukuun asti, jonka jälkeen tuli ilmoitus tunnistamattomasta softasta (eli autossa on uudempi softa, mitä Progman pystyy käsittelemään).
    Lienee siis niin, ettei tuosta ole ainakaan uudempien Noksujen kanssa yhteistyöhön.

    Ongelmaan koitin jo vuosi sitten hakea ratkaisua, mutta ei löytynyt silloinkaan. Löytyi kuitenkin paljon ongelmia Nokialaisten kanssa. Perussyynä on kai Noksun jotenkin BT standardista poikkeava toiminta, jolloin BMW ei halua tehdä korjauksia omaan softaansa (tästä oli jossain softafoorumissa varsin mielenkiintoinen keskustelu...).
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      Originally posted by marsep View Post
      Mistäs johtuu että ajovalot eivät lähde aina päälle? En ole mitään logiikkaa tuohon keksinyt. Aika mielivaltaisesti lähtee tai ei lähde.
      Auto asennossa tunnistaa valoisuuden mukaan. Nytkin itsellä muutamaan otteeseen jättää day lightit päälle ja kun hämärtyy lisää niin sitten vasta xenonit.. ja mittari valot menee samaa tahtia tottakai.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • tabasco
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 851
        • fin

        Originally posted by Boiga View Post
        Auto asennossa tunnistaa valoisuuden mukaan. Nytkin itsellä muutamaan otteeseen jättää day lightit päälle ja kun hämärtyy lisää niin sitten vasta xenonit.. ja mittari valot menee samaa tahtia tottakai.
        Pre-LCI:ssä ei nokalla pala mitään, jos valokatkaisija automaattiasennossa ja iDrivestä ei ole pakotettu päälle daytime running lights:iä. Käsitin, että alkuperäisellä kysyjällä juuri pre-LCI.

        Comment

        • marsep
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2009
          • 361
          • HML

          Originally posted by tabasco View Post
          Pre-LCI:ssä ei nokalla pala mitään, jos valokatkaisija automaattiasennossa ja iDrivestä ei ole pakotettu päälle daytime running lights:iä. Käsitin, että alkuperäisellä kysyjällä juuri pre-LCI.

          En tuolta idrivestä löytänyt mitään daytime running lights kohtaa.
          Ja tosiaan nokalla ei pala mitään, samoin mittaristot pimeenä.
          E61 535d -05 "377/747"

          ex. E38 728 -97

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            Originally posted by marsep View Post
            En tuolta idrivestä löytänyt mitään daytime running lights kohtaa.
            Ja tosiaan nokalla ei pala mitään, samoin mittaristot pimeenä.
            Jos se kohta siellä valikossa on, se on täällä: i-menu -> vehicle settings -> light -> daytime running light. Mutta mutta, pätkiikö sinulla nuo valot vain automaattiasennossa vai silloinkin, jos manuaalisesti valokatkaisimesta käännät ne päälle? Jääkö sammuksiin myös hämärässä?

            Comment

            • marsep
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 361
              • HML

              Originally posted by tabasco View Post
              Jos se kohta siellä valikossa on, se on täällä: i-menu -> vehicle settings -> light -> daytime running light. Mutta mutta, pätkiikö sinulla nuo valot vain automaattiasennossa vai silloinkin, jos manuaalisesti valokatkaisimesta käännät ne päälle? Jääkö sammuksiin myös hämärässä?
              Tuolla valikossa olin. Ei näkynyt siellä.

              Vain automaatti asennolla ei aina lähde päälle. En ole ihan varma miten tuo hämäryys vaikuttaa toimintaan. Voi olla että hämärässä lähtee päälle.
              E61 535d -05 "377/747"

              ex. E38 728 -97

              Comment

              • Nautilus
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 40
                • Riihimäki

                Pari kysymystä taas:

                IM (Intake Manifold) pressure - mikäköhän lienee normaali vaihteluväli tälle arvolle E60 525da -07 (197hv) autossa? Tsekkailin eilen mitä tietoja irtoaa OBDII palikan ja Rev-softan avulla ja softa näytti default vaihteluväliksi 0.0-4.0 PSI (eli softan mittarissa oli alkuun yksiköt 0.0-4.0, välin saa kuitenkin muutettua seuraamaan todellisia arvoja). OBDII-portista se kuitenkin tulkkasi että oma kärry huiteli akselli 15.0-30.0 riippuen siitä kuinka raskaasti kaasua painoa. Mikään varaukseton luotto ei mulla tuota softaa kohtaan ole, näyttää mitä sattuu esim. kulutuksen (sekä hetkellinen että keskikulutus) ja bhp:n suhteen. Sen sijaan coolant temperature ja kierrokset seuraa kyllä tarkasti sitä mitä auton omatkin mittarit näyttää. Tuli vain mieleen että onko nuo sitten jotain ihan poskettomia arvoja vai ihan normaaleita tietyllä tekniikalla oleville autoille...

                Toisena juttuna että oiskos forumilaisilla heittää vinkkejä, missä saisi pääkaupunkiseudulla (no, sanotaan Hki-Hämeenlinna välillä) helpoimmin opetettua saksaa puhuvalle autolle (edelleen siis sama auto kuin yllä kyseessä) englannin jalon taidon, ja sopuhintaan mieluiten Samalla toki voisi softapuolelta pävittää muutakin jos päivitettävää on...:think

                Ja itse asiassa kävi tähän edelliseen liittyen sellainenkin mielessä että jos ois kiinnostusta CCC->CIC päivitykselle, niin missäköhän hintaluokassa mahdollisesti liikutaan (osat + vaihtotyö + koodaus)?

                Comment

                • temppa1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 41
                  • Lahti

                  Tarkoitus olisi tässä tänään vaihtaa EGR termostaatti, Pitääkö järjestelmä/termostaatti ilmata vaihdon jälkeen? Ohjeet vaihtoon kyllä löytyy mutta ei ilmaukseen sikäli jos tarvitsee, Onko tietoa onko TIS näkyvillä uudelleen jossain toisella sivulla? itse ainekaan löytänyt

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Originally posted by Nautilus View Post

                    Toisena juttuna että oiskos forumilaisilla heittää vinkkejä, missä saisi pääkaupunkiseudulla (no, sanotaan Hki-Hämeenlinna välillä) helpoimmin opetettua saksaa puhuvalle autolle (edelleen siis sama auto kuin yllä kyseessä) englannin jalon taidon, ja sopuhintaan mieluiten Samalla toki voisi softapuolelta pävittää muutakin jos päivitettävää on...:think

                    Ja itse asiassa kävi tähän edelliseen liittyen sellainenkin mielessä että jos ois kiinnostusta CCC->CIC päivitykselle, niin missäköhän hintaluokassa mahdollisesti liikutaan (osat + vaihtotyö + koodaus)?
                    nm. Rahu Tuusulassa voi tehdä niitä kielen vaihtoja.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Aceishigh
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 293

                      Originally posted by Aceishigh View Post
                      Mistä olette hommanneet iPhone4 snap in adapterin?

                      Auto on E61 LCI, haulla ei oikein löydä ostomestoja.
                      Nyt löytyi, satasen maksaa. Elämä on.

                      Yksi kysymys ennen tilausta, ottaa se nyt AUX:in käyttöön automaagisesti, jos esim. Iphone on telakassa kiinni ja voiko kuunnella esim. Spotifyita sen kautta?
                      Old golfers never die, they only lose their balls.

                      BMW 740d xDrive (06/2014).

                      Comment

                      • Smartone
                        Newbiemmer
                        • Aug 2005
                        • 29

                        E60 525iA ostoksilla

                        Terve,

                        E39 525dA alkoi kyllästyttää. Päätin siirtyä seuraavaan sukupolveen ja lölysinkin mielenkiintoisen E60 525 iA 2005 / 110tkm

                        Olisin erittäin kiitollinen jonkinmoisesta Check -listasta auton pahimpien pommien löytämiseksi sekä lähitulevaisuuden korjaamolaskujen ennakoimiseksi.

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1424

                          Originally posted by Aceishigh View Post
                          Nyt löytyi, satasen maksaa. Elämä on.

                          Yksi kysymys ennen tilausta, ottaa se nyt AUX:in käyttöön automaagisesti, jos esim. Iphone on telakassa kiinni ja voiko kuunnella esim. Spotifyita sen kautta?
                          Näin olisin itsekin loogisesti päätellyt mutta tällä fuurumilla on todettu että kaikki ääni menee mono BT:nä , josta seuraakin seuraava kysymys: Mitä iloa koko adapterista on? No ehkä se lataa puhelinta ja käyttää auton ulkoista antennia? Useimmilla taitaa olla iPhonessa vielä kumisuojus, jonka kanssa puhelin ei sopine adapteriin?
                          e39 M54B22 manual
                          Polestar2 LRDM -21
                          Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                          Comment

                          • Aceishigh
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 293

                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Useimmilla taitaa olla iPhonessa vielä kumisuojus, jonka kanssa puhelin ei sopine adapteriin?
                            Tämä on muuten showstopperi, jos omppu ei mahdu kortsun kanssa telakkaan. Onko kenelläkään varmaa tietoa?
                            Old golfers never die, they only lose their balls.

                            BMW 740d xDrive (06/2014).

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5466
                              • S:t Karins

                              Originally posted by 205/65-15H View Post
                              Näin olisin itsekin loogisesti päätellyt mutta tällä fuurumilla on todettu että kaikki ääni menee mono BT:nä , josta seuraakin seuraava kysymys: Mitä iloa koko adapterista on? No ehkä se lataa puhelinta ja käyttää auton ulkoista antennia? Useimmilla taitaa olla iPhonessa vielä kumisuojus, jonka kanssa puhelin ei sopine adapteriin?
                              Juuri näin, mutta tuohon voi sitten liittää comboxin jolloin mukaan tulee netti,sähköpostit ym. ym. kivaa ja tarpeetonta ei kun tarpeellista
                              Originally posted by Aceishigh View Post
                              Tämä on muuten showstopperi, jos omppu ei mahdu kortsun kanssa telakkaan. Onko kenelläkään varmaa tietoa?
                              Jäähdytettyyn ainakaan ei mene kortsu päällä...
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • relic
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 29
                                • Tuusula

                                Sellasta lievää ongelmaa ilmenny itelläni 535d:n kanssa. Pienempi ahdin luovutti 180tkm kohalla, oli imusiipi 4 osassa kotelossa. Nyt sellanen 10tkm tullu kilsoja uudella pikkuturbolla, jotenki on tuntunu et viimeaikoina on ollu havaittavissa ehkä hieman tehonpuutetta! Kulutuskin on omastamielestäni ehkä hieman korkeahko taas, en saa oikein menemään alle 8.7(matka-ajossa)? :think

                                Tänään joutessani purkailin vähä muoveja eestä ja rupesin kattelee mikä vois olla vialla. Ahtoputkissa eioo normaalia enempää öljyä, ja pienempiahdin on edelleen uuden olonen. Altapäinkatsottuna isompi hyrrä on työntäny öljyä pihalle jostaki öljyputken tjsp tiivisteen välistä... Porttien tangot liikkuu normaalisti ja alipainevuotoja en havainnu. Vedossa kuormalla, 2500rpm ylöspäin kuuluu korkea vihellys sisälle asti.

                                Ideoita kellään mikä on seuraava liike??

                                Vaihelaatikkoki vituttaa! Ei tunnu tietävä lodjukaan aina mitä tapahtuu
                                Siitä sit kun tämä saatu selvitettyä..

                                Comment

                                Working...
                                X