memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Ganes View Post
    Pari kertaa on vielä näin lauhemmillakin keleillä tuo puhallin pitänyt pahaa ääntään. Mutta vasta tänään hokasin, että onhan tuossa ilmastointihässäkässä myös se OFF-nappula.
    LCI:ssä namiskat on erilaiset, siinä pitää vääntää muistaakseni
    nuppi ensin "kiinni" ja vielä uudestaan kerran niin saa pois päältä,
    OFF-nappia ei taida olla...

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos se on puhaltimen moottori joka ääntää niin äänen kyllä pitäisi loppua jos pistää puhalluksen kokonaan pois päältä...
    Pari kertaa on vielä näin lauhemmillakin keleillä tuo puhallin pitänyt pahaa ääntään. Mutta vasta tänään hokasin, että onhan tuossa ilmastointihässäkässä myös se OFF-nappula. Eli sen kun painaa pohjaan niin vasta ssilloin se puhallin lopettaa kokonaan työskentelyn ja se paha äänikin loppuu. Tämä onneksi tarkoittaa sitä, että se puhallinhan siellä sitten ääntelee, eikä onneksi mikään muu. Eli se pelkkä puhallinnopeuden nollaan asettaminen ei ainakaan minun tapauksessa sammuta kokonaan sitä puhallinta. No onneksi tuo ääni kestää aina ilmaantuessaan vain hetken, joten annan asian olla. Korjataan vasta sitten kun ääni muuttuu ihan mahdottomaksi tai vekotin lopettaa puhaltamisen kokonaan.

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    kuluttaa akkua, niin pirusti, että justiinsa jaksaa startata? sillonhan on vaikka ja mitä koodia taulussa.

    Leave a comment:


  • jjari
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Nyt on siis jo kaksi tapausta, josa jarruputki katkennut. Liekö sattumaa vai mitä. Joka tapauksessa jonkinlaiseen tarkkailuun pitää siis nuokin ottaa.
    Onko nuo, tässä ketjussa mainitut, Suoli-autoja vai tuonti? Ja paljonko on kilometrejä?
    Oli jarruputki ruostunut puhki ja myös toisella oli sama kohtalo edessä. Syynä pohjapanssarin päälle kertynyt hiekka yms paska. Kilometrejä 230tkm ja "suomi-auto". Ei oo varmaan ikinä tuosta puhdistettu panssaria enkä itsekkään ole vielä ennättänyt purkaa auto atomeiksi kun sen verran tuore tuttavuus

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Otan osaa...

    Tullilta voinet pyytää kopion päätöksestä valmistenumerolla,
    ei tosin ole kokemusta että antaako ne muille kuin verovelvolliselle sitä...

    Päätöksethän löytyy netistä yleistietona mutta ei voi tietää mikä on ko. auton päätös jos ei tiedä päätöskuukautta (eikä sittenkään jos on useampia päätöksiä vastaaville autoille vastaavalla käyttöönottokuukaudelta).
    jos annat tiedot ko-päivästä ja tarkat auton speksit niin voin kaivella päätöksiä...
    Ei oo kovin tarkkaa tietoa koska auto on verotettu. Kaveri osti sen liikkeestä tässä muutama kuukausi taakseppäin. Kyseinen liike on ilmeisesti tuonut auton Suomeen n.2,5-vuotta sitten ja se on ollut jonkun työntekijän käytössä tuon ajan. Nyt sitten talvella laitettu myyntiin ja päätyi kaverin omistukseen. Sen verran selvis tossa että tuo "huoltomerkintä" vuodelta 2010 on tuulilasinvaihto ja tapahtunut auton ollessa vielä saksassa. Melkein heti tuon jälkeen se on rantautunu suomeen, mutta se että onko mittarin numerot vaihtunu jo saksanpäässä vaiko vasta Suomessa ja milloin niin taitaa olla aika hankala selvittää. Tietysti jos ton veropäätöksen sais kaivettua esiin niin näkis mitä se silloin on ollu. Tuskin sitä on vasta verotuksen jälkeen ruuvattu:think Ja se että sais nyt selville todelliset kilometrit voi olla aika lottoa. Huomenna pitäis kattoa läppärin kanssa josko sieltä jotain irtois.

    Vielä tohon vikakoodien kautta kilometrien näkemiseen, niin oisko kellään ideaa miten automaattilaatikkoon sais aiheutettua vikakoodin? Onnistuisko jonkun sulakkeen irrotuksella? Ilman että saa mitään harmia aikaan. Kyseessähän on siis E91 320da.

    Sori tää OT. Pitäs varmaan siirtyä tonne 9X puolelle.
    Last edited by GuGi_; 28-03-2013, 16:43.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Hjördis View Post
    On. Katsastussetän jarrutestissä halkesi E61 -05 toisen takajarrun putki sunnilleen kuljettajanpenkin alla. Ei minkäänlaista näkyvää vauriota, hapeutumaa tai ruostetta missään, vain pieni 'näkymätön' halkeama jarruputken kannattimen kohdalla. Nähtävästi pelkkä tärinä oli heikentänyt putkea siinä kohden sen verran että ei enää kestänyt kovaa jarrutusta. Takapyörien putkethan kulkee siinä kohden pohjasuojan alla, ei helmamuovien alla.
    Nyt on siis jo kaksi tapausta, josa jarruputki katkennut. Liekö sattumaa vai mitä. Joka tapauksessa jonkinlaiseen tarkkailuun pitää siis nuokin ottaa.
    Onko nuo, tässä ketjussa mainitut, Suoli-autoja vai tuonti? Ja paljonko on kilometrejä?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Saako noista autojen veropäätöksistä muuten tietoja mistään? Niihinhän ilmotetaan mittarilukema. Olis mielenkiintosta nähä mitä siellä tän auton kohalla komeilee. Tekis mieli selvittää missävaiheessa ja kuka tota mittaria on nyt sit ruuvannu. Ja paljonko:think
    Otan osaa...

    Tullilta voinet pyytää kopion päätöksestä valmistenumerolla,
    ei tosin ole kokemusta että antaako ne muille kuin verovelvolliselle sitä...

    Päätöksethän löytyy netistä yleistietona mutta ei voi tietää mikä on ko. auton päätös jos ei tiedä päätöskuukautta (eikä sittenkään jos on useampia päätöksiä vastaaville autoille vastaavalla käyttöönottokuukaudelta).
    jos annat tiedot ko-päivästä ja tarkat auton speksit niin voin kaivella päätöksiä...

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Auts.

    Tullille voi laittaa oikaisun kuhan ensin ne kilsat olis sinne päin tiedossa ja vähän todistettavissa.

    Nyt vaan jännityksellä inpalla lukemaan moduleita

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Merkkiliikkestä näkyy vähintään tehdyt kampanjat (takuukorjaukset),
    päivämäärä ja km-lukema,
    mahdollisesti uudemmista huoltotietoja,
    E6x:stä 2006 vuosimallista ylöspäin viimeisimmän avaimenlukukerran km-määrä
    (ei päivämäärää).

    Jos kaikki tiedot pitää paikkaansa, voi olla 99% varma että lukema on oikea.

    Mainitsemassasi tapauksessa suhtautuisin todella epäilevästi jos kirjasta
    puuttuu sivu(ja)...
    Juup, pelkkä soitto Laakkoselle ja homma selvä. Tietokannasta löyty merkintä vuodelta -10 ja 181Kkm. Nykysen omistajan ostohetkellä parikuukautta sitten mittarissa 170Kkm Huoltokirjamerkinnän mukaan, joka on tässä tapaiksessa auton Suomeen tuoneen firman oma merkintä vuodelta -12 ja kilometrit 150K. Nyt tais tulla tupenrapinat

    Saako noista autojen veropäätöksistä muuten tietoja mistään? Niihinhän ilmotetaan mittarilukema. Olis mielenkiintosta nähä mitä siellä tän auton kohalla komeilee. Tekis mieli selvittää missävaiheessa ja kuka tota mittaria on nyt sit ruuvannu. Ja paljonko:think

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Entä pystyykö esim.Laakkonen Herttoniemi kertomaan omilla vehkeillään jotain enemmän? Muutakuin jos on käytetty BMW merkkihuollossa niin sinne jää maailmanlaajuseen tietokantaan tuo tieto(ns.luetaan avaimesta). Onko niilläkään siis mitään sen kummempaa mahdollisuutta tutkia auton syövereitä kun mulla itellä inpan kanssa?

    OT:Pakko avata vähän tätä miks kyselen. Kaveri hommas tossa muutama kuukaus takaperin tommosen E91:n ja nyt vasta tuli tarkemmin tutkittua huoltokirjaa, niin siitä puuttuu yks sivu. Ja viimesin merkintä ennen puuttuvaa sivua on -08 ja n.120K km. Seuraava suomessa -12 ja n.150K km. Aika vähän on 320d nähny neljässä vuodessa tietä:think
    Merkkiliikkestä näkyy vähintään tehdyt kampanjat (takuukorjaukset),
    päivämäärä ja km-lukema,
    mahdollisesti uudemmista huoltotietoja,
    E6x:stä 2006 vuosimallista ylöspäin viimeisimmän avaimenlukukerran km-määrä
    (ei päivämäärää).

    Jos kaikki tiedot pitää paikkaansa, voi olla 99% varma että lukema on oikea.

    Mainitsemassasi tapauksessa suhtautuisin todella epäilevästi jos kirjasta
    puuttuu sivu(ja)...

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos on vetokoukku BMW:n johtosarjalla, irroittaa sen sulakkeen,
    tulee DDE:lle ja laatikolle vikakoodi...
    Eipä oo koukkua. Onko kellään mitään muuta ideaa?

    Mittaristostahan sitä on turha katsoa kun se näkyy jo valmiiksi suoraan
    Juu niinhän taitaa näkyä


    Onko noitten vikakoodien kautta ainoo mahollisuus itse tutkia kilometritietoja? Entä pystyykö esim.Laakkonen Herttoniemi kertomaan omilla vehkeillään jotain enemmän? Muutakuin jos on käytetty BMW merkkihuollossa niin sinne jää maailmanlaajuseen tietokantaan tuo tieto(ns.luetaan avaimesta). Onko niilläkään siis mitään sen kummempaa mahdollisuutta tutkia auton syövereitä kun mulla itellä inpan kanssa?

    OT:Pakko avata vähän tätä miks kyselen. Kaveri hommas tossa muutama kuukaus takaperin tommosen E91:n ja nyt vasta tuli tarkemmin tutkittua huoltokirjaa, niin siitä puuttuu yks sivu. Ja viimesin merkintä ennen puuttuvaa sivua on -08 ja n.120K km. Seuraava suomessa -12 ja n.150K km. Aika vähän on 320d nähny neljässä vuodessa tietä:think

    Leave a comment:


  • HBD
    replied
    onko e60 naviin mitään mahdollisuutta saada suomenkielistä opastusta?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Okei, no mut DDE:llehän saa aiheutettua koodin nyppäämällä vaikka MAFfin liittimen irti(kö)? Ja valomoduuliin poistamalla polttimon(ko)? Eli meinaako tää nyt sitä, että kun ottaa esim. inpalla koodin moduulilta. Niin siinä vianmääritteen yhteydessä oleva km-lukema olis se mintä sitten vertailla?
    Mites laatikkoon ja mittaristoon sais aiheutettua koodin mitään särkemättä tai sekoittamatta?
    Jos on vetokoukku BMW:n johtosarjalla, irroittaa sen sulakkeen,
    tulee DDE:lle ja laatikolle vikakoodi...

    Mittaristostahan sitä on turha katsoa kun se näkyy jo valmiiksi suoraan

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    DDE, laatikon boxi ja valomoduuli ja mittaristo löytyy kilometritietoja.
    Tosin saako niitä ilman vikakoodeja ulos onkin sitten eri juttu,
    vinkkejä otetaan vastaan...
    Em. moduuleista taitaa näkyä tieto milloin softat on päivitetty,
    km-lukema ja päivämäärä, on aika monta kertaa Germaaniassa tullut vastaan että ei täsmää huoltokirjaan...
    Okei, no mut DDE:llehän saa aiheutettua koodin nyppäämällä vaikka MAFfin liittimen irti(kö)? Ja valomoduuliin poistamalla polttimon(ko)? Eli meinaako tää nyt sitä, että kun ottaa esim. inpalla koodin moduulilta. Niin siinä vianmääritteen yhteydessä oleva km-lukema olis se mintä sitten vertailla?
    Mites laatikkoon ja mittaristoon sais aiheutettua koodin mitään särkemättä tai sekoittamatta?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Kertokaapas viisaammat paras tapa varmistella autosta ajettuja kilometrejä. Kuullut puhuttavan että pitäs eri moduuleilta katella kilometritietoja ja verrata niitä mittarissa näkyviin. Onnistuuko inpalla tai DISsillä tommonen tsekkaus? Ja miltä moduuleilta se pitäs tarkistella?
    DDE, laatikon boxi ja valomoduuli ja mittaristo löytyy kilometritietoja.
    Tosin saako niitä ilman vikakoodeja ulos onkin sitten eri juttu,
    vinkkejä otetaan vastaan...
    Em. moduuleista taitaa näkyä tieto milloin softat on päivitetty,
    km-lukema ja päivämäärä, on aika monta kertaa Germaaniassa tullut vastaan että ei täsmää huoltokirjaan...

    Leave a comment:

Working...
X