Semmosta pikkuhäikkää tarttinapillisessa versiossa, että ei huoli avainta virtalukkoon jäädäkseen. Virrat kyllä lähtee päälle.. sit ei muutaku auto käyntiin ja voit ajaa normaalisti, pikkurillillä sit virrat pois
Remote control tulee idriven näytölle.. Mikähän tuota vois riivata jälleen?
Tosiaan sammuttaessa tuo kone heilahti oudosti, tuntui oikein sisällä asti. Muuten kone kyllä kävi siististi, huomaamattomasti ajossa ja tehot oli tallella. Mistähän tuo voi johtua? Moottorin tukikumit väsähtäneet?
Pari juttua tulee mieleen;
1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?
2. Imusarjassa oleva sähköinen läppä, ns. throttle valve ei toimi. Läppä sulkeutuu kun moottori sammutetaan. Jos tuo on hajalla voin kertoa että ravistelee sammuttaessa miehekkäästi. Läpän toiminnan näkee kun akustiikkalevyn irroittaa moottorin päältä ja sammuttaa moottorin -> akselinpää siinä egr putken vieressä pyörähtää selkeästi.
Jotain vikaa siinä on jos siihen erityisesti kiinnitit huomiota,
ei nuo kunnossa ollessaan mitenkään erityisesti heilahtele.
Tosiaan sammuttaessa tuo kone heilahti oudosti, tuntui oikein sisällä asti. Muuten kone kyllä kävi siististi, huomaamattomasti ajossa ja tehot oli tallella. Mistähän tuo voi johtua? Moottorin tukikumit väsähtäneet?
Pari kertaa automaatti-ilmastointi on hypännyt pois päältä eli valo ei enää pala nupin keskellä ja se näyttää ainoastaan puhaltimen voimakkuuden.
Onko muilla tullut vastaavaa ja mistä voisi johtua?
Toinen juttu, sivupeilit pitäisi uusia, kannattaako tehdä itse vai teettää?
Auto on E61 LCI.
Mulla on tehny kans muutamia kertoja. Auto on pre-lci ja sillä karvalakki ilmastoinnilla. Ilmastointihuollon teetin vasta mutta on jo tehnyt pari kertaa senkin jälkeen eli ei vaikutusta. Ajattelin jos kylmäaineiden vähyys järjestelmässä tekee sen että putoaa pois päältä. Toi peilihomma kiinnostaisi myöskin. Toisessa peilissä semmoinen ruskea läiskä. Ihan kuin olisi ruoste päässyt väliin.
Jotain vikaa siinä on jos siihen erityisesti kiinnitit huomiota,
ei nuo kunnossa ollessaan mitenkään erityisesti heilahtele.
Ei nää juu hirveemmin "heilahtele". Mutta kyllä koneen värinät tuntuu aikalailla reiluilta verrattuna vaikka samanlaiseen bensaan. Mutsin bensagolffilla tuli tossa joulunaikaan ajettua pikku lenkki ni piti pysähdyksissä tarkistaa jengamittarista että sammuko se Tommosen jälkeen tuntuu ku omaa käynnistää että kone varmaan tippuu
Melkein veikkaan että virheellinen suihkun asento johtuu riittämättömästä paineesta. Se taas johtunee siitä, että pumpun sihti on tukossa. Kannattaa aukaista kuskin puolen pyöräkotelon kautta säiliö pumppuineen esiin ja puhdistaa sihti, jos ei ole koskaan putsattu.
Leave a comment: