memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WarHead
    replied
    Virtaa 5-sarjaan

    Jos auto ei käynnissä, niin normaalilta vaikuttaa jännite, teeppäs testiä myös auton käydessä. Ota tulos myös suoraan akun navoilta.
    Jos 5-sarjalainen alkaa YHTÄÄN käyttäytyä oudosti niin vikaan ku vikaan nyrkkisääntönä: hommaa uus akku ja koodauta se järjestelmään. Kriteerit vaihtoon mielestäni täyttyy.
    Ite tappelin viime pakkasjakson aikaan virtojen kanssa, akku oli menny, onneksi takuun puitteissa. Ostin silti vielä IBS-paketin varalta myös, mutta sen vaihdolle ei vielä tarvetta. IBS-kaapelihässäkästä löytyy tarinaa, etsivä löytää...


    Originally posted by HessuM View Post
    Johtuiskohan tuo akusta:think ? Kävin mittaamassa lepojännitteen konehuoneen navoista--> 12,1V. Mielestäni aika matala.

    Leave a comment:


  • HessuM
    replied
    Johtuiskohan tuo akusta:think ? Kävin mittaamassa lepojännitteen konehuoneen navoista--> 12,1V. Mielestäni aika matala.

    Leave a comment:


  • HessuM
    replied
    Mikähän mahtaa olla kun -05 e61:stä ei saa radiota päälle jos auto on sammuksissa? Näyttö käväsee päällä ja sammuu sitte samantien pienten efektien saattelemana. Jos virrat on päällä tai auto käynnissä niin toimii normaalisti. Akun varaustilan kanssa on ollut vähän ongelmia aikaisemmin talvella, nyt on ctekki ja se tuntu auttaneen.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Pekka84 View Post
    helpompi kytkeä sieltä konehuoneen puolelta. ei kai amppeerimäärällä pitäisi olla väliä kunhan jännite on oikea
    Jos ei hirvee kiire korjaamolle niin mielummin pienillä virroilla niin akkukin säilyy paremmin..

    Leave a comment:


  • 535SD
    replied
    helpompi kytkeä sieltä konehuoneen puolelta. ei kai amppeerimäärällä pitäisi olla väliä kunhan jännite on oikea

    Leave a comment:


  • Masaaa
    replied
    Onko estettä/haittaa käyttää e61d verkkovirtakäyttöistä akkulaturia, kun ei käynnisty? Autossa laturi paskana ja pitäs huoltoon ajaa. Onko väliä onko verkkolaturi esim 10 vai 20A? Kytkenkö sen konepellin alle samaan tapaan kun apuvirtakäynnistyksessä vai peräkonttiin suoraan akun napoihin?
    Last edited by Masaaa; 12-03-2013, 18:14.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    pitääpä kokeilla! Ruutailin liittimeen jo kontakti sprayta ja muutenkin rasvailin sen anturin. mutta kokeillaan irrottamista ja raportoidaan sitten!

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    mikäs vittu tuota e60 vaivaa kun alkaa hälytin huuteleen itsestään? Vaikka ei koske autoon tai sisälläkään ei liiku mikään. oisko vaan joku ovianturi jäässä? jääkö hälyttimestä vikakoodia ? Ja auto herjaa ac ilmastoinnin vesipumppua, missä tää pumppu sijaitsee?
    Kokeile irroittaa konepellin anturin liitin, tuo ainakin edeltävässä korimallissa oli syypää.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    mikäs vittu tuota e60 vaivaa kun alkaa hälytin huuteleen itsestään? Vaikka ei koske autoon tai sisälläkään ei liiku mikään. oisko vaan joku ovianturi jäässä?
    auto vielä herjaa lm moduulista HVAC kela, jatkuva vika. mitäs toi meinaa?
    Last edited by _Rontti; 12-03-2013, 23:07.

    Leave a comment:


  • aak3li
    replied
    led kilpivalot+ sumarit

    osaisko/viittiskö joku laittaa linkkiä mistä vois tilata e61 530d -04 bemariin ledi rekkarikilpi valot ja sumareihin polttimot. lähinnä nuo rekkarikilpivalot sais olla semmoset normi putkimallit ku ei viittis laittaa 50€ niihin "kunnollisiin".
    kiitoksia. ps.nii ja et minkä kantaset nuo ledit pitäis olla.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by syncro^^ View Post
    jos 120tkm tuli täyteen olisko "´vehicle check" huolto eli 60tkm välein mennään auto läpi täysin eli ns isoin huolto
    Tuohan on vain tarkistusta, saranoiden voitelua yms.


    E60/61 huoltovälit:

    -Öljyt ja -suodatin, raitisilmasuodattimet 30 tkm (tai 2 vuotta?)
    -ajoneuvon tarkastus (Vehicle check) 60 tkm
    -Dieseleihin pitää vaihtaa joka 3. öljynvaihtokerta pa- ja ilmansuodatin=~90 tkm, Pre-LCI:ssä tais i-drivessä olla ilmansuodattimelle oma kohtansa, LCI:ssä ei ole.
    -Jarrunesteet 2 vuotta
    -Hiukkassuodatin 200 tkm (Pre-LCI:ssä näkyy I-drivessä ja mukautuu ajotyyliin,
    yleensä vaihtoväli asettuu johonkin 180-200 tkm tienoille).
    Suodatinta ei oikeasti tarvitse vaihtaa jos se ei ole tukossa,
    ja jos on tukossa, voi sen myös pestä.
    Pre-LCI:ssä vaihdon voi kuitata mittaristosta,
    uudemmissa vaatinee DIS:in...

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    Originally posted by Ha-Lo View Post
    Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
    Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think

    jos 120tkm tuli täyteen olisko "´vehicle check" huolto eli 60tkm välein mennään auto läpi täysin eli ns isoin huolto

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    pikkasen ropleeman iski päälle. autona 5/06 linjalta tullu toukka ja keyless go ja nappistartti systeemillä. ongelmana on, että avaimista loppuu virta ~20min aikana. patterinkin vaihdoin avaimiin, mutta ei apua.

    elikkäs:
    molemmat avaimet kokeiltu ja sama ongelma
    patteri vaihdettu
    vikakoodit luettu, mutta ei ollu mitään

    patterin vaihdon jälkeen pääsi autoon sisälle, avaimet lukkoon, ajonpätkä ~7km. pikanen kaupassa käynti, jonka jälkeen kahvasta ovi auki ja 3km matka kotiin avaimet taskussa. auto sammuksiin ja ovia lukittaessa joutu repimään avaimen taas esiin, että sai ovet lukkoon.

    toinen avain on herjannut virtoja jo muutaman kuukauden ja virtalukossa pitämällä hetkenkin on auttanut muutamaks päivää, mutta se ei selitä miks toinen avain herjais ja varsinkin täydellä patterilla molemmat avaimet.

    kauko-ohjain toimii parin sadan metrin päästä ainakin, jos vaan on patterissa virtaa, elikkä vahvistin on varmaankin pois suljettu
    Kyllä noi patterit kestää vuoden pari, ainakin itsellä kesti. Eli veikaan vikaa vastaanottopäässä. Toukka kun on kyseessä niin takaluukun johdot...?
    En kyllä tiedä onko key less go tekemisissä antenivahvistimen kanssa vai oliko niin että tuolle oli oma vastaanotin rattiakselila?

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by Ha-Lo View Post
    Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
    Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think
    Niin siis palaako "Check engine" -vikavalo mittaristossa vai mitä huoltovaloa tarkoitat. Kuten tuumas kertoi, idrive ilmoittaa kyllä selkeästi mitä pitäisi huoltaa.

    Jos keltainen moottorinkuva palaa, taitaa kyseessä olla jokin vika.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by Ha-Lo View Post
    Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
    Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think
    Nuissahan on CBS (condition based service) eli iDrive ilmoittaa mitä on huollettavana. Kannattanee tarkistaa huoltovihkosta että esim. ilma/polttoainesuotimet jne on vaihdettu, vikakoodit lukemalla tietenkin saa selville onko jotakin muuta mistä tulee herjaa...

    Leave a comment:

Working...
X