e61 530da lci 120tkm huolto
Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
pikkasen ropleeman iski päälle. autona 5/06 linjalta tullu toukka ja keyless go ja nappistartti systeemillä. ongelmana on, että avaimista loppuu virta ~20min aikana. patterinkin vaihdoin avaimiin, mutta ei apua.
elikkäs:
molemmat avaimet kokeiltu ja sama ongelma
patteri vaihdettu
vikakoodit luettu, mutta ei ollu mitään
patterin vaihdon jälkeen pääsi autoon sisälle, avaimet lukkoon, ajonpätkä ~7km. pikanen kaupassa käynti, jonka jälkeen kahvasta ovi auki ja 3km matka kotiin avaimet taskussa. auto sammuksiin ja ovia lukittaessa joutu repimään avaimen taas esiin, että sai ovet lukkoon.
toinen avain on herjannut virtoja jo muutaman kuukauden ja virtalukossa pitämällä hetkenkin on auttanut muutamaks päivää, mutta se ei selitä miks toinen avain herjais ja varsinkin täydellä patterilla molemmat avaimet.
kauko-ohjain toimii parin sadan metrin päästä ainakin, jos vaan on patterissa virtaa, elikkä vahvistin on varmaankin pois suljettuLast edited by k0rppi; 08-03-2013, 18:56.
Leave a comment:
-
-
Potilas -04 530d. Ongelma ilmeni huippuja kokeiltaessa, eli nopeuden ollessa 190km/h veto loppuu ja meno hyytyy. Kaasu halvaantuun noin 5-10 minuutiks jonka jälkeen toimii taas normaalisti ja vastaa kaasuun entiseen tapaan. Oisko jollakin samanlaisia vikoja ilmennyt? Auto ois tarkoitus ohjelmoida ja penkittää samalla niin kyseinen vika ois hyvä paikantaa ennen sitä. Haulla en löytäny oikein sopivaa vastausta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Postroger, mimmosta a2dp palikkaa meinasit laitella? itellä olis hanskalokerossa aux in myös ja tuo viritys kuulostaisi suht. halvalta vrt dension / cic
Ei oo saanu huikeita kehuja tuolla kommenteissa, mutta tuo on halpa ku saippua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by firstbimmer View PostMulla on tehny kans muutamia kertoja. Auto on pre-lci ja sillä karvalakki ilmastoinnilla. Ilmastointihuollon teetin vasta mutta on jo tehnyt pari kertaa senkin jälkeen eli ei vaikutusta. Ajattelin jos kylmäaineiden vähyys järjestelmässä tekee sen että putoaa pois päältä. Toi peilihomma kiinnostaisi myöskin. Toisessa peilissä semmoinen ruskea läiskä. Ihan kuin olisi ruoste päässyt väliin.
Leave a comment:
-
-
roger, mimmosta a2dp palikkaa meinasit laitella? itellä olis hanskalokerossa aux in myös ja tuo viritys kuulostaisi suht. halvalta vrt dension / cic
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJtalo View Post...Osaako joku neuvoa valojen suuntauksessa ( e61 530d -05) ? Omani näyttävät liian alas, selvästi näkyy raja mihin lyhyet loppuu, eli onko näissä säätörullia umpioissa ? Automaattisäätö pitäis toimia, ainakin jumppaa valot ylös alas kun laittaa virrat päälle.
Haulla en ainakaan aiheesta löytänyt mitään.
Olikohan 5 mm kuusiokoloavain, jota tarvitaan säätöön -04:ssa, uudemmista ei ole kokemusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hkroger View PostAsiasta kukkaruukkuun:
Miten kannattais asiaa lähestyä jos 2003 e60 530DA autoon yrittäis saada hansikaslokeroon yhtä tupakansytytinvirtalähtöä rakentaa. Mulla on siellä AUX liitin ja meinasin laittaa siihen bluetooth A2DP vastaanottimen ja se tartteis sähköt.
Osaako joku neuvoa valojen suuntauksessa ( e61 530d -05) ? Omani näyttävät liian alas, selvästi näkyy raja mihin lyhyet loppuu, eli onko näissä säätörullia umpioissa ? Automaattisäätö pitäis toimia, ainakin jumppaa valot ylös alas kun laittaa virrat päälle.
Haulla en ainakaan aiheesta löytänyt mitään.
Leave a comment:
-
-
Asiasta kukkaruukkuun:
Miten kannattais asiaa lähestyä jos 2003 e60 530DA autoon yrittäis saada hansikaslokeroon yhtä tupakansytytinvirtalähtöä rakentaa. Mulla on siellä AUX liitin ja meinasin laittaa siihen bluetooth A2DP vastaanottimen ja se tartteis sähköt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by anttiboy View PostVoiko tuo rikkoa jotain jos ajelee tuolla ja throttle valve ei toimi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostKerroppas tuosta lisää..
Engine mount control DDE 5.0/5.1
The controllable engine mounts are switched to ”hard” or ”soft” corresponding to operating conditions.
Function
The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the pressure converter switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.
The engine mounts are activated at:
•low speeds (under around 60 km/h) and
•below engine speeds that are dependent on the coolant temperature (the engine speeds are between 1000 rpm and 1200 rpm)
Troubleshooting
If a defect occurs in the activation of the pressure converter, a fault is stored.
The engine mount control is switched off if one of the following faults occurs:
•”Driving speed signal”
•”Coolant-temperature sensor”
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _juha_ View PostPari juttua tulee mieleen;
1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?
2. Imusarjassa oleva sähköinen läppä, ns. throttle valve ei toimi. Läppä sulkeutuu kun moottori sammutetaan. Jos tuo on hajalla voin kertoa että ravistelee sammuttaessa miehekkäästi. Läpän toiminnan näkee kun akustiikkalevyn irroittaa moottorin päältä ja sammuttaa moottorin -> akselinpää siinä egr putken vieressä pyörähtää selkeästi.
Voiko tuo rikkoa jotain jos ajelee tuolla ja throttle valve ei toimi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: