memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ha-Lo
    replied
    e61 530da lci 120tkm huolto

    Tuli hankittua otsikon mukainen peli. 120tkm tuli mittariin ja service valo palaa.
    Mitähän 120000 huoltoon kuuluu? Kiva olisi se merkkiliikkeen leima saada sinne huoltovihkoon kun on tähänki asti näköjään. Mietin vaan että huollanko itse jos kyseessä on vaan öljyn vaihtoa tms :think

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    pikkasen ropleeman iski päälle. autona 5/06 linjalta tullu toukka ja keyless go ja nappistartti systeemillä. ongelmana on, että avaimista loppuu virta ~20min aikana. patterinkin vaihdoin avaimiin, mutta ei apua.

    elikkäs:
    molemmat avaimet kokeiltu ja sama ongelma
    patteri vaihdettu
    vikakoodit luettu, mutta ei ollu mitään

    patterin vaihdon jälkeen pääsi autoon sisälle, avaimet lukkoon, ajonpätkä ~7km. pikanen kaupassa käynti, jonka jälkeen kahvasta ovi auki ja 3km matka kotiin avaimet taskussa. auto sammuksiin ja ovia lukittaessa joutu repimään avaimen taas esiin, että sai ovet lukkoon.

    toinen avain on herjannut virtoja jo muutaman kuukauden ja virtalukossa pitämällä hetkenkin on auttanut muutamaks päivää, mutta se ei selitä miks toinen avain herjais ja varsinkin täydellä patterilla molemmat avaimet.

    kauko-ohjain toimii parin sadan metrin päästä ainakin, jos vaan on patterissa virtaa, elikkä vahvistin on varmaankin pois suljettu
    Last edited by k0rppi; 08-03-2013, 18:56.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Näkyy melko varmasti vikakoodeissa.

    Leave a comment:


  • ctc
    replied
    Potilas -04 530d. Ongelma ilmeni huippuja kokeiltaessa, eli nopeuden ollessa 190km/h veto loppuu ja meno hyytyy. Kaasu halvaantuun noin 5-10 minuutiks jonka jälkeen toimii taas normaalisti ja vastaa kaasuun entiseen tapaan. Oisko jollakin samanlaisia vikoja ilmennyt? Auto ois tarkoitus ohjelmoida ja penkittää samalla niin kyseinen vika ois hyvä paikantaa ennen sitä. Haulla en löytäny oikein sopivaa vastausta.

    Leave a comment:


  • hkroger
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    roger, mimmosta a2dp palikkaa meinasit laitella? itellä olis hanskalokerossa aux in myös ja tuo viritys kuulostaisi suht. halvalta vrt dension / cic
    Ajattelin kokeilla tämmöstä:


    Ei oo saanu huikeita kehuja tuolla kommenteissa, mutta tuo on halpa ku saippua.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    mikäs o ku e60 näyttää vikakoodia ac lisävesipumppu, ei signaalia tai arvoa, jatkuva vika? ja missä lisävesipumppu sijaitsee? ja toinen oli valomodulilta HVAC kelan pulssitus, ei signaalia tai arvoa. Jatkuva vika.
    Last edited by _Rontti; 08-03-2013, 17:27.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by firstbimmer View Post
    Mulla on tehny kans muutamia kertoja. Auto on pre-lci ja sillä karvalakki ilmastoinnilla. Ilmastointihuollon teetin vasta mutta on jo tehnyt pari kertaa senkin jälkeen eli ei vaikutusta. Ajattelin jos kylmäaineiden vähyys järjestelmässä tekee sen että putoaa pois päältä. Toi peilihomma kiinnostaisi myöskin. Toisessa peilissä semmoinen ruskea läiskä. Ihan kuin olisi ruoste päässyt väliin.
    Mitä muut ovat mieltä, voisiko johtua kylmäaineen vähyydestä. Sillä kyselen, että takuuta on vielä 6 kk jäljellä ja, jos se on joku h-vetin sähkövika, pitänee alkaa jo nyt selvittelemään.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    roger, mimmosta a2dp palikkaa meinasit laitella? itellä olis hanskalokerossa aux in myös ja tuo viritys kuulostaisi suht. halvalta vrt dension / cic

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    ...Osaako joku neuvoa valojen suuntauksessa ( e61 530d -05) ? Omani näyttävät liian alas, selvästi näkyy raja mihin lyhyet loppuu, eli onko näissä säätörullia umpioissa ? Automaattisäätö pitäis toimia, ainakin jumppaa valot ylös alas kun laittaa virrat päälle.
    Haulla en ainakaan aiheesta löytänyt mitään.
    Oli sitten automaatti (xenon) tai manuaalinen korkeussäätö, niin perussäätö tehdään umpioista käsin. Sen voi tehdä itsekin, jos löytää riittävän pitkän tasaisen alustan. Umpion päälle on merkitty laskeuma (1,2 %), joka tarkoittaa valokuvion laskeutumista (mittaat kuvion korkeuden maasta heti umpion edessä ja 5 m päässä valokuvion tulee olla 60 mm alempana).

    Olikohan 5 mm kuusiokoloavain, jota tarvitaan säätöön -04:ssa, uudemmista ei ole kokemusta.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Originally posted by hkroger View Post
    Asiasta kukkaruukkuun:
    Miten kannattais asiaa lähestyä jos 2003 e60 530DA autoon yrittäis saada hansikaslokeroon yhtä tupakansytytinvirtalähtöä rakentaa. Mulla on siellä AUX liitin ja meinasin laittaa siihen bluetooth A2DP vastaanottimen ja se tartteis sähköt.
    Biltemasta tupakansytytin ( olikohan 2,95e) ja tuhkiksen töpseliltä ryöstää sähköt, äkkiseltään tulis mieleen. Olis valmiiks oikean sulakkeen takanakin tuolleen. Ei tietoa löytyiskö oikea piuha suoraan hanskanlokeron takaa...



    Osaako joku neuvoa valojen suuntauksessa ( e61 530d -05) ? Omani näyttävät liian alas, selvästi näkyy raja mihin lyhyet loppuu, eli onko näissä säätörullia umpioissa ? Automaattisäätö pitäis toimia, ainakin jumppaa valot ylös alas kun laittaa virrat päälle.
    Haulla en ainakaan aiheesta löytänyt mitään.

    Leave a comment:


  • hkroger
    replied
    Asiasta kukkaruukkuun:
    Miten kannattais asiaa lähestyä jos 2003 e60 530DA autoon yrittäis saada hansikaslokeroon yhtä tupakansytytinvirtalähtöä rakentaa. Mulla on siellä AUX liitin ja meinasin laittaa siihen bluetooth A2DP vastaanottimen ja se tartteis sähköt.

    Leave a comment:


  • _juha_
    replied
    Originally posted by anttiboy View Post
    Voiko tuo rikkoa jotain jos ajelee tuolla ja throttle valve ei toimi?
    Eikai tommonen ravistelu pidemmän päälle ehjemmäksi mitään tee.. thottle ohjaa myös pakokaasun takaisinkierrätystä, jos ei toimi niin satunnaisesti sopivissa olosuhteissa antaa emission control vikakoodia ja mittaristoon syttyy häiriövalo. Käy luetuttaa vikakoodit, voihan se olla monesta muustakin kiinni mutta noi tuli nyt ekana mieleen..

    Leave a comment:


  • _juha_
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Kerroppas tuosta lisää..
    Kun tietää tarkan mallin niin voihan tuon tissistä varmistaa koskeeko juuri anttiboy:n autoa:

    Engine mount control DDE 5.0/5.1
    The controllable engine mounts are switched to ”hard” or ”soft” corresponding to operating conditions.

    Function
    The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the pressure converter switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.

    The engine mounts are activated at:

    •low speeds (under around 60 km/h) and

    •below engine speeds that are dependent on the coolant temperature (the engine speeds are between 1000 rpm and 1200 rpm)

    Troubleshooting
    If a defect occurs in the activation of the pressure converter, a fault is stored.

    The engine mount control is switched off if one of the following faults occurs:

    •”Driving speed signal”

    •”Coolant-temperature sensor”

    Leave a comment:


  • anttiboy
    replied
    Originally posted by _juha_ View Post
    Pari juttua tulee mieleen;

    1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?

    2. Imusarjassa oleva sähköinen läppä, ns. throttle valve ei toimi. Läppä sulkeutuu kun moottori sammutetaan. Jos tuo on hajalla voin kertoa että ravistelee sammuttaessa miehekkäästi. Läpän toiminnan näkee kun akustiikkalevyn irroittaa moottorin päältä ja sammuttaa moottorin -> akselinpää siinä egr putken vieressä pyörähtää selkeästi.

    Voiko tuo rikkoa jotain jos ajelee tuolla ja throttle valve ei toimi?

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by _juha_ View Post
    Pari juttua tulee mieleen;

    1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?
    Kerroppas tuosta lisää..

    Leave a comment:

Working...
X