memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • syncro^^
    replied
    Originally posted by Prison View Post
    Touringissa narahtaa kuskinpuolen takarenkaan kohilla kun nousee autosta ulos, välillä kuuluu ja välillä ei, oisko pakkasen aiheuttamaa vai mikähä tuolta on vaihtokunnossa?
    narinahela :think

    Leave a comment:


  • Prison
    replied
    Touringissa narahtaa kuskinpuolen takarenkaan kohilla kun nousee autosta ulos, välillä kuuluu ja välillä ei, oisko pakkasen aiheuttamaa vai mikähä tuolta on vaihtokunnossa?

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by Ganes View Post
    Aika surkeat on kyllä takuut pemarissa! Esim kuukausi sitten vaihdettiin vaimolle tuliterä Kia Rio ja sen maalitakuu on 5 vuotta ja puhkiruostumattomuustakuu 12 vuotta. Puhumattakaan nyt sitten siitä loistavasta 7 vuoden tehdastakuusta. Mutta siltikin menen siellä pemariliikkeessä käymään ton peilirungon takia. Eihän kysyjä tieltä eksy, vai kuinka se ny menikään? Korkeintaan nolona sieltä sitten poistun kun tyhmäksi haukkuvat Tosiaan itsekkin joskus lueskelin jotakin juttua täällä niistä e39 takakontin saumoista. Muistelisin, että aika vanhaan sellaiseen olivat takuuseen maalanneet jollekkin onnekkaalle ne saumat.
    Niin, jos autot eivät muuten käy kaupaksi, niin pitää antaa pitkiä takuita. Tämän takia BMW:n takuu esim. USA:ssa on 5-vuotta, kun japanilaiset prässää päälle. Euroopassa siihen ei nähtävästi ole tarvetta, eihän täällä kukaan täysipäinen aja aasialaisella autolla Kannattaa myös laskea, minkä hintainen KIA:n takuu tulee olemaan, kun 7-vuoden ajan huollattaa autoa merkkihuollossa, jossa ainakin vielä muutama vuosi sitten esim.polttoainesuodatin vaihdettiin 40tkm välein. Mutta kyllä BMW voisi takuukäytäntöjään paljonkin parantaa euroopassakin, vaikka noiden äärimmäisen surkeiden 4-dieseleiden osalta.
    Last edited by Vesper; 21-03-2013, 14:30.

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    BMW maalitakuu on 3-vuotta, mutta nuo mustat peilikolmiot ja listat jne ei kuulu maalitakuu piiriin vaan ainoastaan normaalin 2v takuun piiriin.
    Aika surkeat on kyllä takuut pemarissa! Esim kuukausi sitten vaihdettiin vaimolle tuliterä Kia Rio ja sen maalitakuu on 5 vuotta ja puhkiruostumattomuustakuu 12 vuotta. Puhumattakaan nyt sitten siitä loistavasta 7 vuoden tehdastakuusta. Mutta siltikin menen siellä pemariliikkeessä käymään ton peilirungon takia. Eihän kysyjä tieltä eksy, vai kuinka se ny menikään? Korkeintaan nolona sieltä sitten poistun kun tyhmäksi haukkuvat Tosiaan itsekkin joskus lueskelin jotakin juttua täällä niistä e39 takakontin saumoista. Muistelisin, että aika vanhaan sellaiseen olivat takuuseen maalanneet jollekkin onnekkaalle ne saumat.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Maalitakuu on 2-3 vuotta uusissa autoissa...
    BMW maalitakuu on 3-vuotta, mutta nuo mustat peilikolmiot ja listat jne ei kuulu maalitakuu piiriin vaan ainoastaan normaalin 2v takuun piiriin.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Ganes View Post
    Ja voihan se olla niin, että tuo vaihtaminen on ihan polttoainekulutuksen takia suunniteltu tuollaiseksi. Eli vaikka voima riittäisikin sillä isommalla vaihteella etenemiseen, niin moottori joutuisi kuitenkin sen verta kovemmalle, että on taloudellisempaa edetä se hetki pienemmällä vaihteella moottorin paremmalla vääntöalueella. Mullahan on tosiaan vasta kahden viikon kokemukset tästä autosta ja voihan se olla niin, että kun päästään ajelemaan kesänopeuksia 100-120km/h, niin tuota vaihtamista ei tapahdukkaan enää niin herkästi. Eli nythän se vaihtaminen tapahtuu tuolla 80-95km/h nopeudessa.
    No nyt oot asian ytimessä. On ne insinöörit sitä lie miettiny tehtaalla

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Ja voihan se olla niin, että tuo vaihtaminen on ihan polttoainekulutuksen takia suunniteltu tuollaiseksi. Eli vaikka voima riittäisikin sillä isommalla vaihteella etenemiseen, niin moottori joutuisi kuitenkin sen verta kovemmalle, että on taloudellisempaa edetä se hetki pienemmällä vaihteella moottorin paremmalla vääntöalueella. Mullahan on tosiaan vasta kahden viikon kokemukset tästä autosta ja voihan se olla niin, että kun päästään ajelemaan kesänopeuksia 100-120km/h, niin tuota vaihtamista ei tapahdukkaan enää niin herkästi. Eli nythän se vaihtaminen tapahtuu tuolla 80-95km/h nopeudessa.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    eikö se oppivalaatikko joka mukautuu ajotapaan vaikuta myös siihen vaihdon ajankohtaan... ?

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    ... ja näyttöön ilmestyy DS. Ja...
    Mulla ainakin viiden tuhannen jälkeen tulee M2, heti kohta taas M3,...

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei vaihda. Ei vaihda tosin 535d ellei kaasulla "houkuta" vaihtamaan.
    Alaspäin taitaa vaihtaa automaatti asennossa jossain 80-85 välissä...
    Just ajoin Joensuuhun ja tahkolle tiirasin tuota vitoselle vaihtoa. 80 vauhdissa vaihtaa mun väännöillä

    Multakin puuttuu 170nm, mistähän ne sais

    Leave a comment:


  • aak3li
    replied
    e61 sumuvalo?

    eli viittiskö joku avittaa sen verran et kertois varmuudella et millä kannalla on 530d e61 -04 normipuskurissa olevien sumuvalojen polttimo?

    osramin tuo hakujutska väittäs et olis HB4 kannalla mut onko näin?

    niin ja mitä kautta tuonne sumuvalon polttimolle pääsee käsiksi? olis tarkoitus vaihtaa led-polttimot sinne.

    kiitoksia!

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Ei kyllä siitä puttuu ainakin 170Nm Ei vaan eipä tuo 530d oikeen taida edes vaihtaa 6. jos ei ole vauhtia yli 90. Tai sitten muistan väärin.
    Ei vaihda. Ei vaihda tosin 535d ellei kaasulla "houkuta" vaihtamaan.
    Alaspäin taitaa vaihtaa automaatti asennossa jossain 80-85 välissä...

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Minun mielestä tuosta ei puutu yhtään vääntöä. Eiköhän ne kaikki siellä ole mitä tehtaalla ovat sinne laittaneet Tosiaan vaan manuaalipuolella 6-vaihteella tuolla 90km/h menee tosi helposti jyrkemmätkin nousut ilman vauhdin tippumista (esim väli Varkaus-Joensuu) Mutta D-asennossa se tosiaan vaihtaa turhan herkästi omasta mielestäni. Joo ja jos tehokkaamman auton olisin itselleni halunnut, niin olisin kyllä sellaisen sitten myöskin ostanut. Tosin lainaa olisi vaan pitänyt ottaa enemmän ja se ei mielestäni olisi ollut kovinkaan järkevää.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Just meinasin kirjottaa että enpä oo niin isoa mäkeä löytänyt jossa auto olis vitoselle vaihtanut jos vauhtia on yli 80km/h.. Sulta puuttuu lie just sekin viiminen 70 nm sitte
    Ei kyllä siitä puttuu ainakin 170Nm Ei vaan eipä tuo 530d oikeen taida edes vaihtaa 6. jos ei ole vauhtia yli 90. Tai sitten muistan väärin.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Anna vaan kiertää yli kuuden, kyllä se kakkonen sieltä vielä tulee
    ... ja näyttöön ilmestyy DS. Ja...

    Leave a comment:

Working...
X