E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete--
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 65
    • JKL

    Montako touhutonnia tällä kertaa?

    Vinkkejä seuraavaan ongelmaan? Työreissulla, joten heti ei pääse korjaamolle.

    Sigun potilas, DPF poistettu, Karalan softa, mittarilukema 144tkm, hehkut vaihdettu kaikki, laatikon öljymäärä tarkistettu, suuttimien kunto korjaamon mukaan ok, lämmöt ok eikä vikakoodejakaan ilmeisesti ollut kun eivät maininneet. Kaikki em. tehty korjaamolla. Tyyppiviat korjattu ja ylihuollettu kuten harrastaja tekee, mutta silti tämä prkl auto vaan jaksaa tasaisin väliajoin keksiä uusia ongelmia...

    Oireet:
    - Pari viikkoa on nyt kylmällä koneella (alle 50c) tyhjäkäyntikierrokset satunnaisesti pomppineet 30-50rpm ylöspäin vaikuttamatta kulkuun, tästä kyselin täällä aiemmin ja käytin auton tutkimuksissa ja mitään vikaa eivät löytäneet -> Ohjeena ajoa vain ja palata asiaan jos pahenee. Väittivät tyyppiviaksi josta ei kannata huolehtia. Nyt en ole varma pomppiiko vapaallakin, vai vain vaihde päällä.
    - Tänään työreissulla alkoi myös lämpöisellä koneella pomppimaan: vakkari päällä, vauhtia 80-110km/h, varsinkin alamäessä ja tasaisella, ihan sama oliko D, DS tai manuaalipuolella -> kierrokset satunnaisesti pomppivat tuon 30-50rpm (tarkistin salavalikosta). Kulutusmittarin en huomannut tässä pomppineen ja ajossa ei huomannut nykimistä (Kukaan matkustajista ei huomannut mitään). Tyhjäkäynnillä kävi tasaisesti 680rpm. Ehkä "paranoidina" huomannut joskus veto päällä auton alta/takaata hyvin hiljaista "ylimääräistä ääntä", ei kolinaa kuitenkaan.

    Mikä tässä voisi olla vikana? Turbiinin lukitus ei tahdo toimia? Vai voisiko olla jokin imuvuoto tai MAF-vika? Vetoja tuntuu olevan ihan normaalisti ja autolla EI harrasteta kumin polttoa, 0-100km/h kiihdytyksiä tai vastaavaa. Äkkiseltään en löytänyt vinkkiä nykimisviat FAQ:sta.

    Ennen DPF:n poistoa oli muutaman kerran tuota kierrosten humppaamista jota muillakin E6x omistajilla on ollut, mutta silloin auto oikeasti nyki ja kulutusmittarikin pomppi. DPF poiston jälkeen ei tätä ole ollut.
    Last edited by Pete--; 02-01-2012, 16:47.
    E61 535d M-Sport Touring

    Comment

    • Rimmon
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 110
      • Rauma

      Originally posted by loukkis View Post
      Mulla 12/06 tehty 530xda, siinä myös umpiossa D2S, mutta polttimona oikeasti D1S...
      D1S siellä näytti olevan
      E61 530xda -06

      Comment

      • syncro^^
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 765
        • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

        Originally posted by Pete-- View Post
        Vinkkejä seuraavaan ongelmaan? Työreissulla, joten heti ei pääse korjaamolle.

        Sigun potilas, DPF poistettu, Karalan softa, mittarilukema 144tkm, hehkut vaihdettu kaikki, laatikon öljymäärä tarkistettu, suuttimien kunto korjaamon mukaan ok, lämmöt ok eikä vikakoodejakaan ilmeisesti ollut kun eivät maininneet. Kaikki em. tehty korjaamolla. Tyyppiviat korjattu ja ylihuollettu kuten harrastaja tekee, mutta silti tämä prkl auto vaan jaksaa tasaisin väliajoin keksiä uusia ongelmia...

        Oireet:
        - Pari viikkoa on nyt kylmällä koneella kierrokset satunnaisesti pomppineet 30-50rpm ylöspäin vaikuttamatta kulkuun, tästä kyselin täällä aiemmin ja käytin auton tutkimuksissa ja mitään vikaa eivät löytäneet -> Ohjeena ajoa vain ja palata asiaan jos pahenee. Väittivät tyyppiviaksi josta ei kannata huolehtia.
        - Tänään työreissulla alkoi myös lämpöisellä koneella pomppimaan: vakkari päällä, vauhtia 80-110km/h, varsinkin alamäessä ja tasaisella, ihan sama oliko D, DS tai manuaalipuolella -> kierrokset satunnaisesti pomppivat tuon 30-50rpm (tarkistin salavalikosta). Kulutusmittarin en huomannut tässä pomppineen ja ajossa ei huomannut nykimistä (Kukaan matkustajista ei huomannut mitään). Tyhjäkäynnillä kävi tasaisesti 680rpm. Ehkä "paranoidina" huomannut joskus veto päällä auton alta/takaata hyvin hiljaista "ylimääräistä ääntä", ei kolinaa kuitenkaan.

        Mikä tässä voisi olla vikana? Turbiinin lukitus ei tahdo toimia? Vai voisiko olla jokin imuvuoto tai MAF-vika? Vetoja tuntuu olevan ihan normaalisti ja autolla EI harrasteta kumin polttoa, 0-100km/h kiihdytyksiä tai vastaavaa. Äkkiseltään en löytänyt vinkkiä nykimisviat FAQ:sta.

        Ennen DPF:n poistoa oli muutaman kerran tuota kierrosten humppaamista jota muillakin E6x omistajilla on ollut, mutta silloin auto oikeasti nyki ja kulutusmittarikin pomppi. DPF poiston jälkeen ei tätä ole ollut.

        tosiaan 90"km/h on pahin vauhti tälle autolle, sillon alkaa vaihteen arpominen monesti itellä auttaa "vikaan" reipas kaasunpolkasu ja sillon loppuu.. tätä hummaamista on kaikilla ei kannata pelätä vittumaine tyyppivika mut ite ainaki meinasin ajamalla ajan kans hajottaa kunnolla jos sieltä jtn on porsiakseen sen verran tympäsee vähän käytettyjä laatikoita tosiaan saa halvemmalla mitä vanhan korjaaminen joskus tulis maksamaan että muutako auton vaihto tai ajelet vaan menemään:think
        Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

        BMW G31 540D x-Drive
        BMW F11 530DA -12

        Ex:
        BMW E61 535da individual -10 340/680nm
        BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
        BMW F30 320Da -12
        Bmw E70 3.0DA -07
        Bmw F10 525DA -10
        Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

        Comment

        • Pete--
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 65
          • JKL

          Originally posted by syncro^^ View Post
          tosiaan 90"km/h on pahin vauhti tälle autolle, sillon alkaa vaihteen arpominen monesti itellä auttaa "vikaan" reipas kaasunpolkasu ja sillon loppuu.. tätä hummaamista on kaikilla ei kannata pelätä vittumaine tyyppivika mut ite ainaki meinasin ajamalla ajan kans hajottaa kunnolla jos sieltä jtn on porsiakseen sen verran tympäsee vähän käytettyjä laatikoita tosiaan saa halvemmalla mitä vanhan korjaaminen joskus tulis maksamaan että muutako auton vaihto tai ajelet vaan menemään:think
          Kiitti nopeasta vastauksesta. Minusta tämä kierrosten pomppiminen on nyt erilaista kuin tuo tasainen rauhallinen humppaaminen aiemmin, jolloin auto nyki ihan tasaisesti uudestaan ja uudestaan ja nopeuskin silloin vaihteli. Nyt tämä tekee nopeammin kierrosluvun nykäisyjä, satunnaisemmin ja ei tosiaan nopeus muutu mihinkään. Samoin tuntu tekevän tätä laajalla nopeusalueella vrt. perushumppaus. Tein muutaman "vetäsyn" matkalla kun alko vitu**amaan, eikä ollut vaikutusta.

          On tämä upea auto silloin kun kaikki toimii 100%, mutta näitä ominaisuuksia on liikaa. Nytkin eilisillan pesun jälkeen parkkitutkat luulee kaikki edessä, että oon seinässä kiinni...

          edit: upeakuntoinen, hyvinvarusteltu ja ylihuollettu tehodiesel voisi vaikka etsiä uuden kodin. Privaa jos kiinnostuit :P
          Last edited by Pete--; 02-01-2012, 16:59.
          E61 535d M-Sport Touring

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            Originally posted by Pete-- View Post
            Kiitti nopeasta vastauksesta. Minusta tämä kierrosten pomppiminen on nyt erilaista kuin tuo tasainen rauhallinen humppaaminen aiemmin, jolloin auto nyki ihan tasaisesti uudestaan ja uudestaan ja nopeuskin silloin vaihteli. Nyt tämä tekee nopeammin kierrosluvun nykäisyjä, satunnaisemmin ja ei tosiaan nopeus muutu mihinkään. Samoin tuntu tekevän tätä laajalla nopeusalueella vrt. perushumppaus. Tein muutaman "vetäsyn" matkalla kun alko vitu**amaan, eikä ollut vaikutusta.

            On tämä upea auto silloin kun kaikki toimii 100%, mutta näitä ominaisuuksia on liikaa. Nytkin eilisillan pesun jälkeen parkkitutkat luulee kaikki edessä, että oon seinässä kiinni...

            edit: upeakuntoinen, hyvinvarusteltu ja ylihuollettu tehodiesel voisi vaikka etsiä uuden kodin. Privaa jos kiinnostuit :P
            Ensi hätään voi tosiaan kokeilla antaa kunnolla kenkää ja lämpöjä. Vetää vaikka maantiellä kolmosella 5min tai jotain. Ja sitten voi kokeilla resettiä eli akun kenkä hetkeksi irti. Toimi kuulema bensakoneisen vastaaviin vaivoihin.. Ainakaan ei maksa mitään

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1374
              • Lempäälä

              turbiineissa on ollu kaiketi joskus näis isokoneisis tossa nopeudessa ilmenevää tommosta nykimistä. Hakua käyttämällä varmaan löytyy aihe, ite en het löytäny (eikä jaksa ettiä, itsellä kestävä manuaali :think )
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Nouseeko ne kierrokset oikeasti?
                Muistelisin että pre-lci 535d:ssä joskus se kierroslukumittari
                seilasi n. viisarin leveyden verran,
                en kylläkään tarkistanut menusta että mitä siellä näytti.
                Väittäisin sen pienen heilumisen olevan enemmän mittariin liittyvä ongelma...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Pete--
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 65
                  • JKL

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Nouseeko ne kierrokset oikeasti?
                  Muistelisin että pre-lci 535d:ssä joskus se kierroslukumittari
                  seilasi n. viisarin leveyden verran,
                  en kylläkään tarkistanut menusta että mitä siellä näytti.
                  Väittäisin sen pienen heilumisen olevan enemmän mittariin liittyvä ongelma...
                  Tämmöisestä tyyppiviasta muistan myös lukeneeni ja siksi katsoin vielä salavalikosta mitä näyttää ja sielläkin kierrokset heilui, joten taitaa oikeastikin koneen kierrokset pomppia, eikä vain mittarissa...? Ihmeellistä, että yhtäkkiä tällainen tulisi kun näin paljon ajettu ja edelliset 20tkm mennyt ihan tasaisesti.

                  No pitää seurata huomenna 200km matkalla takaisin kotiin miten toimii ja testata aiemmin mainitut akun irtikäyttö ja polkeminen. Jos ei ota talttuakseen --> korjaamolle tutkittavaksi. Luin just nykimisviat FAQ:n suurimmaksi osaksi läpi ja yhdessä 535d pre-LCI ja X5 3.0d:ssä korjaantuneet vastaavat viat laatikon öljynvaihdolla... Nettiauton selailu alkoi myös, autoiluharrastuksen pitäisi tuottaa iloa eikä jatkuvia harmeja... Olisiko taas bensan aika kun diesel hintakin nousi
                  E61 535d M-Sport Touring

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    Kytkin illalla 6A laturin konepellin alla olevaan napaan ja nyt aamulla mittasin akun jännitteen niin se oli 12,27V ? Aivan kuin akku ei olisi latautunut ollenkaan. Onkohan lauri mennyt sököksi vai voiko esim. rikkinäinen ibs estää akun latauksen? Pitää seuraavaksi koittaa ladata suoraan akun navoista. Niin ja akku on puoli vuotta vanha laatu akku..

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by S.P.R View Post
                      Kytkin illalla 6A laturin konepellin alla olevaan napaan ja nyt aamulla mittasin akun jännitteen niin se oli 12,27V ? Aivan kuin akku ei olisi latautunut ollenkaan. Onkohan lauri mennyt sököksi vai voiko esim. rikkinäinen ibs estää akun latauksen? Pitää seuraavaksi koittaa ladata suoraan akun navoista. Niin ja akku on puoli vuotta vanha laatu akku..
                      Mikäs se tämä ibs on ja mistä mihin se on? Akun kengältä suoraan ja minne asti? jonkun kuvan katsonut mutta näytti lyhyeltä sen mukaan..

                      Paljonko sun jännite on auton ollessa käynnissä?

                      - heti käynnistyttyä ?

                      - ja puolen tunnin ajon jälkeen?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Mikäs se tämä ibs on ja mistä mihin se on? Akun kengältä suoraan ja minne asti? jonkun kuvan katsonut mutta näytti lyhyeltä sen mukaan..

                        Paljonko sun jännite on auton ollessa käynnissä?

                        - heti käynnistyttyä ?

                        - ja puolen tunnin ajon jälkeen?
                        IBS on älykäs akkukaapeli.
                        Navoissa on lämpöanturit.

                        Yleesä tuosta hapettuu se pohjan läpivienti jos sen kanssa ongelmaa...
                        Helpointa ongelma on havaita kurkkaamalla auton alle
                        takapöntön etupuolelle.
                        Foorumilla oli vastikään linkkin hyvään kuvaan.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Mikäs se tämä ibs on ja mistä mihin se on? Akun kengältä suoraan ja minne asti? jonkun kuvan katsonut mutta näytti lyhyeltä sen mukaan..

                          Paljonko sun jännite on auton ollessa käynnissä?

                          - heti käynnistyttyä ?

                          - ja puolen tunnin ajon jälkeen?
                          Jännite on kivunnut nopsaan sinne 14,4-14,8 korville missä se on sitten pysynytkin kokoajan. En ole nyt ajanut 60km pidempiä pätkiä.

                          Ehdin ladata akkua suoraan navoista vajaat pari tuntia ja nyt kun kävin ajamassa niin huomasin, että jännite pyöri 13,8-14,1 välissä. Onko ihan normaalia kun akkua vähän ladattiin?

                          Edelleen ihmetyttää että miksi akku ei latautunut sieltä konehuoneen navasta?

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by S.P.R View Post
                            Jännite on kivunnut nopsaan sinne 14,4-14,8 korville missä se on sitten pysynytkin kokoajan. En ole nyt ajanut 60km pidempiä pätkiä.

                            Ehdin ladata akkua suoraan navoista vajaat pari tuntia ja nyt kun kävin ajamassa niin huomasin, että jännite pyöri 13,8-14,1 välissä. Onko ihan normaalia kun akkua vähän ladattiin?

                            Edelleen ihmetyttää että miksi akku ei latautunut sieltä konehuoneen navasta?

                            Voisiko olla niinkin hyvä tuuri että löysä liitos? Muistaakseni kyllä sinne saa hauenleuatkin helposti mahtumaan ilman että konepelti niitä pääsee söhimään minnekään suuntaan..

                            Kyllähän nuo ihan oikeat jännitteet on, mulla agm ohjelmoiduks taitaa olla lähellä 15 volttiakin latauksessa..
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • syncro^^
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 765
                              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                              jotkut puhuu että lastuttamalla auton, kierrosten hummaamis ongelma poistuu:think = vääntö lisääntyy, onkoha perää
                              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                              BMW G31 540D x-Drive
                              BMW F11 530DA -12

                              Ex:
                              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                              BMW F30 320Da -12
                              Bmw E70 3.0DA -07
                              Bmw F10 525DA -10
                              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by syncro^^ View Post
                                jotkut puhuu että lastuttamalla auton, kierrosten hummaamis ongelma poistuu:think = vääntö lisääntyy, onkoha perää
                                Mut eikös se tuon lastuttamisen kanssa aina ja miltei usein oteta dpf varaston hyllylle? Ja poisteta poltot samalla kertaa ohjelmista..
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X