Montako touhutonnia tällä kertaa?
Vinkkejä seuraavaan ongelmaan? Työreissulla, joten heti ei pääse korjaamolle.
Sigun potilas, DPF poistettu, Karalan softa, mittarilukema 144tkm, hehkut vaihdettu kaikki, laatikon öljymäärä tarkistettu, suuttimien kunto korjaamon mukaan ok, lämmöt ok eikä vikakoodejakaan ilmeisesti ollut kun eivät maininneet. Kaikki em. tehty korjaamolla. Tyyppiviat korjattu ja ylihuollettu kuten harrastaja tekee, mutta silti tämä prkl auto vaan jaksaa tasaisin väliajoin keksiä uusia ongelmia...
Oireet:
- Pari viikkoa on nyt kylmällä koneella (alle 50c) tyhjäkäyntikierrokset satunnaisesti pomppineet 30-50rpm ylöspäin vaikuttamatta kulkuun, tästä kyselin täällä aiemmin ja käytin auton tutkimuksissa ja mitään vikaa eivät löytäneet -> Ohjeena ajoa vain ja palata asiaan jos pahenee. Väittivät tyyppiviaksi josta ei kannata huolehtia. Nyt en ole varma pomppiiko vapaallakin, vai vain vaihde päällä.
- Tänään työreissulla alkoi myös lämpöisellä koneella pomppimaan: vakkari päällä, vauhtia 80-110km/h, varsinkin alamäessä ja tasaisella, ihan sama oliko D, DS tai manuaalipuolella -> kierrokset satunnaisesti pomppivat tuon 30-50rpm (tarkistin salavalikosta). Kulutusmittarin en huomannut tässä pomppineen ja ajossa ei huomannut nykimistä (Kukaan matkustajista ei huomannut mitään). Tyhjäkäynnillä kävi tasaisesti 680rpm. Ehkä "paranoidina" huomannut joskus veto päällä auton alta/takaata hyvin hiljaista "ylimääräistä ääntä", ei kolinaa kuitenkaan.
Mikä tässä voisi olla vikana? Turbiinin lukitus ei tahdo toimia? Vai voisiko olla jokin imuvuoto tai MAF-vika? Vetoja tuntuu olevan ihan normaalisti ja autolla EI harrasteta kumin polttoa, 0-100km/h kiihdytyksiä tai vastaavaa. Äkkiseltään en löytänyt vinkkiä nykimisviat FAQ:sta.
Ennen DPF:n poistoa oli muutaman kerran tuota kierrosten humppaamista jota muillakin E6x omistajilla on ollut, mutta silloin auto oikeasti nyki ja kulutusmittarikin pomppi. DPF poiston jälkeen ei tätä ole ollut.
Vinkkejä seuraavaan ongelmaan? Työreissulla, joten heti ei pääse korjaamolle.
Sigun potilas, DPF poistettu, Karalan softa, mittarilukema 144tkm, hehkut vaihdettu kaikki, laatikon öljymäärä tarkistettu, suuttimien kunto korjaamon mukaan ok, lämmöt ok eikä vikakoodejakaan ilmeisesti ollut kun eivät maininneet. Kaikki em. tehty korjaamolla. Tyyppiviat korjattu ja ylihuollettu kuten harrastaja tekee, mutta silti tämä prkl auto vaan jaksaa tasaisin väliajoin keksiä uusia ongelmia...
Oireet:
- Pari viikkoa on nyt kylmällä koneella (alle 50c) tyhjäkäyntikierrokset satunnaisesti pomppineet 30-50rpm ylöspäin vaikuttamatta kulkuun, tästä kyselin täällä aiemmin ja käytin auton tutkimuksissa ja mitään vikaa eivät löytäneet -> Ohjeena ajoa vain ja palata asiaan jos pahenee. Väittivät tyyppiviaksi josta ei kannata huolehtia. Nyt en ole varma pomppiiko vapaallakin, vai vain vaihde päällä.
- Tänään työreissulla alkoi myös lämpöisellä koneella pomppimaan: vakkari päällä, vauhtia 80-110km/h, varsinkin alamäessä ja tasaisella, ihan sama oliko D, DS tai manuaalipuolella -> kierrokset satunnaisesti pomppivat tuon 30-50rpm (tarkistin salavalikosta). Kulutusmittarin en huomannut tässä pomppineen ja ajossa ei huomannut nykimistä (Kukaan matkustajista ei huomannut mitään). Tyhjäkäynnillä kävi tasaisesti 680rpm. Ehkä "paranoidina" huomannut joskus veto päällä auton alta/takaata hyvin hiljaista "ylimääräistä ääntä", ei kolinaa kuitenkaan.
Mikä tässä voisi olla vikana? Turbiinin lukitus ei tahdo toimia? Vai voisiko olla jokin imuvuoto tai MAF-vika? Vetoja tuntuu olevan ihan normaalisti ja autolla EI harrasteta kumin polttoa, 0-100km/h kiihdytyksiä tai vastaavaa. Äkkiseltään en löytänyt vinkkiä nykimisviat FAQ:sta.
Ennen DPF:n poistoa oli muutaman kerran tuota kierrosten humppaamista jota muillakin E6x omistajilla on ollut, mutta silloin auto oikeasti nyki ja kulutusmittarikin pomppi. DPF poiston jälkeen ei tätä ole ollut.
Comment