E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • caltsu
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 81
    • orimattila

    Originally posted by RS9 View Post
    Joo kyllähän se varmaan on viisain ne termarit vaihdella.. Sitä tuossa vaan mietin kun auto lämpes viel syksyllä ihan ok että tekeekö tuo pakkanen nyt vaan sen että ei tahdo lämmöt tuonne 90 nousta.
    Just ajelin -20 pakkasessa 80km/h ja lämmöt jumahti n.74ast jonka jälkeen korotin nopeuden rivakalla kiihdytyksellä 120km/h jonka jälkeen jatkoin 100km/h ja lämmöt nousi 92ast.
    Vaikka uudet termarit ja pahvi keulassa niin hiljaa tasanopeutta ajamalla ei lämpiä kunnolla.
    Sisälämpöpyynti oli asetettu 18ast.

    Comment

    • RS9
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 65
      • Finland

      Kyllä mullakin välillä nousee lähelle 85 mutta 90 en oo saanu nouseen millään ajolla.

      Ootteko muuten laittanu pahvia tuohon alaritiläänkiin tuossa puskurissa. oliskohan sillä vaikutusta..

      Comment

      • uijui
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 172
        • suomi

        Originally posted by RS9 View Post
        Kyllä mullakin välillä nousee lähelle 85 mutta 90 en oo saanu nouseen millään ajolla.

        Ootteko muuten laittanu pahvia tuohon alaritiläänkiin tuossa puskurissa. oliskohan sillä vaikutusta..
        Meidän E91:ssä on syyläri ja välijäähdytin peitetty osittain ja niiden takana on vielä toinen peite, joka estää suoran puhalluksen koneen etuosaan. Ja toimii, sanoi kuka vitun viisas joka uskoo saksaninssin edes uneksineen pakkasista, mitä vaan.

        Comment

        • teme[[
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 269
          • Lake Worth, FL

          Ei ole mitään järkeä ainakaan minun mielestä sitä välijäähdytintä peittää pahveilla. Kun termarit on kunnossa niin lämmöt on ainakin minun 530d:ssä tasan 92c kovassakin pakkasessa alle kymmenen kilometrin ajolla.

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3124

            Originally posted by Vesper View Post
            Ei todellakaan kuulu aueta ajoviimasta. Nuo "läpäthän" ovat keulalla sen takia, että saadaan pienennettyä ilmanvastusta.
            Jos ne aukevat ajoviimasta, ne ovat rikki. Noita liikutellaan sähköllä.
            ok. kiitos tiedosta.
            Kulkineet/projektit:

            M2 F87
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • jiipee
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 130
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by poke View Post
              kaikissa? jotka on uutena tuotu pohjoismaihin uutena ne löytyy. sen sijaan esim. eteläsaksan tuonneista hyvinkin puuttuvat.
              Rohkenen olla erimieltä noista Air Flapeista että kaikissa suomiautoissa nuo olisi, esim M-Sporteisa noita ei tainnu olla, ainakaan alkupään, voi olla että muistan väärinki, joku varmaan osaa sanoa paremmin onko kyseessä peräti lisävaruste.

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                Originally posted by Vesper View Post
                Ei todellakaan kuulu aueta ajoviimasta. Nuo "läpäthän" ovat keulalla sen takia, että saadaan pienennettyä ilmanvastusta.
                Jos ne aukevat ajoviimasta, ne ovat rikki. Noita liikutellaan sähköllä.
                kyllähän ne siinä vaiheessa aukee ilmavirrasta, kun moottori tarvitsee lisää jäähdytystä ja sulkeutuu, kun moottori tarvitsee lisää lämpöä.

                etk:ssa oli mainittu myös tuo aerodynamiikkajuttu lämmityksen lisäksi.

                Comment

                • Vesper
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 240
                  • Vantaa

                  Originally posted by k0rppi View Post
                  kyllähän ne siinä vaiheessa aukee ilmavirrasta, kun moottori tarvitsee lisää jäähdytystä ja sulkeutuu, kun moottori tarvitsee lisää lämpöä.

                  etk:ssa oli mainittu myös tuo aerodynamiikkajuttu lämmityksen lisäksi.
                  Juuri niin, aukeavat kun moottori tarvitsee jäähdytystä, ja aukeavat
                  sähköllä, ei ajoviiman vaikutuksesta

                  Comment

                  • k0rppi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 784
                    • Varkaus

                    Originally posted by Vesper View Post
                    Juuri niin, aukeavat kun moottori tarvitsee jäähdytystä, ja aukeavat
                    sähköllä, ei ajoviiman vaikutuksesta
                    passiivimalli aukee ilmavirrasta ja aktiivissa on sitten moottori mikä sitä aukoo. tiedä sitten mistä saa aktiivimallin, kun vara-osanumerolla ei ainakaan diiseliin ole moista saatavilla.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by k0rppi View Post
                      passiivimalli aukee ilmavirrasta ja aktiivissa on sitten moottori mikä sitä aukoo. tiedä sitten mistä saa aktiivimallin, kun vara-osanumerolla ei ainakaan diiseliin ole moista saatavilla.
                      No ei mulla ainakaan ne läpät aukea kun auto on parkissa
                      ja niitä yritin käsin avata. Ei viima riitä niitä avaamaan,
                      vai miten meinasit sen passiivimallin toimivan?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • avp
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 4
                        • Hki

                        Originally posted by jiipee View Post
                        Rohkenen olla erimieltä noista Air Flapeista että kaikissa suomiautoissa nuo olisi, esim M-Sporteisa noita ei tainnu olla, ainakaan alkupään, voi olla että muistan väärinki, joku varmaan osaa sanoa paremmin onko kyseessä peräti lisävaruste.
                        Taidat olla oikeassa. Mun autossa ei ainakaan mitään läppiä ole. Auto siis "suomi" e60 m-sport 7/05.

                        Comment

                        • k0rppi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 784
                          • Varkaus

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          No ei mulla ainakaan ne läpät aukea kun auto on parkissa
                          ja niitä yritin käsin avata. Ei viima riitä niitä avaamaan,
                          vai miten meinasit sen passiivimallin toimivan?
                          eihän siinä passiivimallissa ole kun yks sähkömagneetti mikä pitää läpät kiinni tai vapauttaa ne. ei sillä virityksellä saa kovin kummosta säätöö aikaseks

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            E61 Takaluukun johtosarja

                            Muija sanoi ettei takaikkunan lämmitys enää toimisi? Kokeilin tänään pikaisesti laittaa lämmityksen päälle ja ainakin peilit tuntuivat lämpenevän ja takalasikin, mutta lasi ilmeisesti sen takia että tuli jo niin lämmintä ilmaa kabiinista?! :think Tiedä sitten..

                            Koitin haulla etsiä, tuloksetta, että voisiko siinä surullisen kuuluisassa takaluukun johtosarjassa olla tällä kertaa vikaa.

                            Osaisiko joku sanoa, että mitä johtoja siellä menee/minkä värinen voisi olla takaikkunan lämmityksen? Mitäs muita "toimintoja" yleensä tippuu pelistä, kun nuo johdot käyvät katkeilemaan? Takavaloille ja rek. kilvenvaloille tulee ainakin virtaa ja ovien avaus/lukitus, takaluukun avauspainike & takalasinpyyhinkin tuntuisi toimivan. Lasi-ikkunaa en ole uskaltanut avata, kun on auto ollut sen verran luminen/jäinen.

                            Pääseekö em. johtoihin miten helpolla käsiksi? Ei viitsisi -10c pakkasessa käydä välttämättä puolta autoa purkamaan. Eli näkeekö siihen yleisimpään(?) nirhauskohtaan miten helposti?
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • Jarkka
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 70
                              • Pks

                              Originally posted by K2Ri View Post
                              Osaisiko joku sanoa, että mitä johtoja siellä menee/minkä värinen voisi olla takaikkunan lämmityksen? Mitäs muita "toimintoja" yleensä tippuu pelistä, kun nuo johdot käyvät katkeilemaan? Takavaloille ja rek. kilvenvaloille tulee ainakin virtaa ja ovien avaus/lukitus, takaluukun avauspainike & takalasinpyyhinkin tuntuisi toimivan. Lasi-ikkunaa en ole uskaltanut avata, kun on auto ollut sen verran luminen/jäinen.

                              Pääseekö em. johtoihin miten helpolla käsiksi? Ei viitsisi -10c pakkasessa käydä välttämättä puolta autoa purkamaan. Eli näkeekö siihen yleisimpään(?) nirhauskohtaan miten helposti?
                              Ohessa lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205343

                              Itsellä oli juuri niin että takalasin lämmitys ei toiminut mutta kaikki muut toimivat. Vasemman saranan vierestä kun ruuvarilla varovasti siirteli johtosarjaa niin näkyi ruskea poikki mennyt johto.
                              F15 X5 50i

                              Comment

                              • K2Ri
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1829
                                • London, UK & Germany

                                Originally posted by Jarkka View Post
                                Ohessa lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205343

                                Itsellä oli juuri niin että takalasin lämmitys ei toiminut mutta kaikki muut toimivat. Vasemman saranan vierestä kun ruuvarilla varovasti siirteli johtosarjaa niin näkyi ruskea poikki mennyt johto.
                                Kiitän!
                                sigpic
                                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                                Comment

                                Working...
                                X