E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    Originally posted by veku View Post
    Sinuna laittaisin m-sportin kun on tuon verran matalat jousetkin,tuosta m-iskarista voisi olettaa että on molempia matalampi ja kovempi .
    Originally posted by kt0510 View Post
    Juurikin näin.


    Jos yhdellä sanalla kuvaa niin jämäkkä. Pääset itse kokeilemaan kun poikkeat mittariasialla...
    Kiitoksia. Täytyypä muistaa ihmetellä koneja joo sitten. Niihin varmaan taipuu, kun on hyviä kokemuksia niistä supran alla. Ja edukkaampi parihintakin kuin m-sportissa. Toki jos taakse jää vakiot niin voipi tulla kiikkerä.. Toisaalta sitten ne on helppo vaihtaa sinnekin.

    Onko millainen homma tuo etuiskarin vaihto? Ilmeisesti prässiä ainakin saa näyttää että vanhan patruunan saa irti navasta? Mitenkäs uuden laitto tilalle?
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Mikä on nelivetoisten normi vannekoko? Onko eroja vuosimallien ja moottorivaihtoehtojen välillä? Onko takavetoisten ja nelivetoisten vanteet samanlaisia? Käykö 16" vanteet mihinkään nelivetoiseen e6x-sarjalaiseen? Jos haussa on mahdollisimman suurella ilmatilavuudella (lue mukava, hiljainen ja elastinen) rengas niin mikä koko on suositeltavin? Mikä nelivetoihin sopiva BMW:n orkkisvanne on kevein massaltaan?

      ET on nelivedoissa isompi oliko 45 tjsp., takavedoissa ~20.
      Taitaa olla nelivedoissa 16" pienin vannekoko?

      Jos haluat paljon ilmaa niin 225/55-16 kumit alle.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • loukkis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 73
        • Vantaa

        Originally posted by MajorDrake View Post
        ET on nelivedoissa isompi oliko 45 tjsp., takavedoissa ~20.
        Taitaa olla nelivedoissa 16" pienin vannekoko?

        Jos haluat paljon ilmaa niin 225/55-16 kumit alle.
        Nelivedossa pienin vannekoko, joka rekisteriotteeseen on merkitty, on 17". ET muistaakseni mun orkkisvanteissa 43.
        320d LCI

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Mikä on nelivetoisten normi vannekoko? Onko eroja vuosimallien ja moottorivaihtoehtojen välillä? Onko takavetoisten ja nelivetoisten vanteet samanlaisia? Käykö 16" vanteet mihinkään nelivetoiseen e6x-sarjalaiseen? Jos haussa on mahdollisimman suurella ilmatilavuudella (lue mukava, hiljainen ja elastinen) rengas niin mikä koko on suositeltavin? Mikä nelivetoihin sopiva BMW:n orkkisvanne on kevein massaltaan?
          Tuolta näet nelivedon eli allrad-vanteet ja painot:

          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Vesper
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 240
            • Vantaa

            E60 pakkasongelmia?

            Eli 2008 LCI 520dA, teki tänään seuraavat temput, pakkasta -22.

            -ajotietokone nollautui
            -kello jätättää, parissa tunnissa muutaman minuutin
            -"welcome lights" ei toimi. Eli siis enkelit+led "kulmakarvat" eivät
            syty kun ovet avaa, vaikka valot ovat automaattiasennossa.
            Tätä ennen syttyivät normaalisti.

            Kärry oli päivällä lämpimässä parkkihallissa (+13) kolme tuntia mutta
            se ei muuttanut asiaa kellon ja valojen osalta.
            Auto ei herjaa huonosta akusta tai mistään muustakaan, joten
            pitäisikö näistä olla huolissaan vai onko em. kuvatut
            asiat normaaleja?

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Jahas, sanoikohan soitin sopimuksensa irti kun molemmat subit lakkas soimasta? Erillisiä sulakkeita noille ei taida olla soittimen takanakaan joten oliskohan kanava pimeenä? Jos olis virran vähyydestä kiinni niin luulisi että muutakin toimintoa tippuisi pelistä pois. Eikä pitäis olla siitä kiinni kun auto on ollut monta tuntia piuhan päässä (c-tek kytkettynä)

              Jos vaihdan tilalle samanlaisen soittimen niin pitäiskö sen toimia ilman koodaamista? Kyseessä karvalakki äänentoistojärjestelmä.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • tuomkiti81
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1162
                • Seinäjoki

                Originally posted by Vesper View Post
                Eli 2008 LCI 520dA, teki tänään seuraavat temput, pakkasta -22.

                -ajotietokone nollautui
                -kello jätättää, parissa tunnissa muutaman minuutin
                -"welcome lights" ei toimi. Eli siis enkelit+led "kulmakarvat" eivät
                syty kun ovet avaa, vaikka valot ovat automaattiasennossa.
                Tätä ennen syttyivät normaalisti.

                Kärry oli päivällä lämpimässä parkkihallissa (+13) kolme tuntia mutta
                se ei muuttanut asiaa kellon ja valojen osalta.
                Auto ei herjaa huonosta akusta tai mistään muustakaan, joten
                pitäisikö näistä olla huolissaan vai onko em. kuvatut
                asiat normaaleja?
                Ettei ny vaan olisi kuitenki se akku mikä sielä alkaa olla hyytyny?Onko webastoa? Mulla autossa c-tekin ylläpito-laturi jota oon käyttäny varsinki näillä kovilla pakkasilla melki joka yö. Tänää aamulla -28c ja webasto aluksi päällä sen puoli tuntia sitte kärry tulille>kaikki ok. Kun auto oli käynyt tyhjäkäynnillä n.10min niin mittaristossa/i-drivessa paloi kaikenmaailman rattaan kuvat,ratin kuva,transmission failure jne jne. Kokeilin sammuttaa eikä enää lähteny tulille. Hetki odottelua ja käynnistyi eikä mitää vikailmotuksia. Sit yhtäkkiä koko kosla sammui ittellään eikä enää käyntiin. Akkukaupan kautta uus vartan patteri 100Ah ja sit tonne siperiaan vaihtamaan se.Ny kaikki pelaa(ainaki vielä) Edellinen akku ei ollu ilmeisesti ku n.2vuotta vanha
                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                Opel Insignia 2.0 Cdti
                Scania R560 8x4

                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                Ex. E60 530dA -05
                Ex. E39 530dA -01
                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                Comment

                • Vesper
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 240
                  • Vantaa

                  Originally posted by tuomkiti81 View Post
                  Ettei ny vaan olisi kuitenki se akku mikä sielä alkaa olla hyytyny?Onko webastoa? Mulla autossa c-tekin ylläpito-laturi jota oon käyttäny varsinki näillä kovilla pakkasilla melki joka yö. Tänää aamulla -28c ja webasto aluksi päällä sen puoli tuntia sitte kärry tulille>kaikki ok. Kun auto oli käynyt tyhjäkäynnillä n.10min niin mittaristossa/i-drivessa paloi kaikenmaailman rattaan kuvat,ratin kuva,transmission failure jne jne. Kokeilin sammuttaa eikä enää lähteny tulille. Hetki odottelua ja käynnistyi eikä mitää vikailmotuksia. Sit yhtäkkiä koko kosla sammui ittellään eikä enää käyntiin. Akkukaupan kautta uus vartan patteri 100Ah ja sit tonne siperiaan vaihtamaan se.Ny kaikki pelaa(ainaki vielä) Edellinen akku ei ollu ilmeisesti ku n.2vuotta vanha
                  Ei ole Webastoa. Mutta mietin vain, että eikös näiden E6x-mallien pitäisi kertoa kun akku on vaihtokunnossa? :think

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    Originally posted by tuomkiti81 View Post
                    Ettei ny vaan olisi kuitenki se akku mikä sielä alkaa olla hyytyny?Onko webastoa? Mulla autossa c-tekin ylläpito-laturi jota oon käyttäny varsinki näillä kovilla pakkasilla melki joka yö. Tänää aamulla -28c ja webasto aluksi päällä sen puoli tuntia sitte kärry tulille>kaikki ok. Kun auto oli käynyt tyhjäkäynnillä n.10min niin mittaristossa/i-drivessa paloi kaikenmaailman rattaan kuvat,ratin kuva,transmission failure jne jne. Kokeilin sammuttaa eikä enää lähteny tulille. Hetki odottelua ja käynnistyi eikä mitää vikailmotuksia. Sit yhtäkkiä koko kosla sammui ittellään eikä enää käyntiin. Akkukaupan kautta uus vartan patteri 100Ah ja sit tonne siperiaan vaihtamaan se.Ny kaikki pelaa(ainaki vielä) Edellinen akku ei ollu ilmeisesti ku n.2vuotta vanha
                    Varaudu ettei ongelma poistunut. Ton kanssa tappelin viime talven ja tänä talvena kun teki ekan kerran alle 10 asteen pakkasella, nöyrryin ja vaihdoin IBS kaapelin. Nyt ei ole ollut ongelmia vaikka kuinka pakkasta. Koputetaan puuta kuitenkin vielä.

                    Tossa autto se että kun laitteiden irtikytkentä alkaa niin heti auto sammuksiin, ja oottelee sen 15min kun nollautuu ja menee horrokseen. Yleensä ekasta "nollauksesta" poistu ongelmat, nyt tälle talvea vasta yön yli seisotus auttoi.
                    Akussa vika ei ollut kun kokeilin toisella, ja alko tekemään ihan samaa kunhan akun varaustila laskee. Ei kuitenkaan ehdi laskea niin paljon etteikö startteja kestä jos vaan heti sammuttaa. IBS tekee sen että akku vaan ei yksinkertasesti lataudu kun auto ei sitä tajua ladata. Lopulta se sitten menee tyhjäksi tietenkin.
                    Mulla akku on alkuperäinen, tosin ei ole webaa millä sen saa tuhottua ennen aikojaan.
                    Voi toki olla että sulla vika oli vaan akussa, ja IBS:n hintakin oli miellyttävästi laskenut viime talvesta reilulla satkulla, ei enää maksa kun parisataa sellanen 10cm pätkä kaapelia ja yks akunnapa
                    Uus IBS ei vaadi koodausta, tää oli nyt jo merkkihuollonkin kanta.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by viktor View Post
                      Varaudu ettei ongelma poistunut. Ton kanssa tappelin viime talven ja tänä talvena kun teki ekan kerran alle 10 asteen pakkasella, nöyrryin ja vaihdoin IBS kaapelin. Nyt ei ole ollut ongelmia vaikka kuinka pakkasta. Koputetaan puuta kuitenkin vielä.

                      Tossa autto se että kun laitteiden irtikytkentä alkaa niin heti auto sammuksiin, ja oottelee sen 15min kun nollautuu ja menee horrokseen. Yleensä ekasta "nollauksesta" poistu ongelmat, nyt tälle talvea vasta yön yli seisotus auttoi.
                      Akussa vika ei ollut kun kokeilin toisella, ja alko tekemään ihan samaa kunhan akun varaustila laskee. Ei kuitenkaan ehdi laskea niin paljon etteikö startteja kestä jos vaan heti sammuttaa. IBS tekee sen että akku vaan ei yksinkertasesti lataudu kun auto ei sitä tajua ladata. Lopulta se sitten menee tyhjäksi tietenkin.
                      Mulla akku on alkuperäinen, tosin ei ole webaa millä sen saa tuhottua ennen aikojaan.
                      Voi toki olla että sulla vika oli vaan akussa, ja IBS:n hintakin oli miellyttävästi laskenut viime talvesta reilulla satkulla, ei enää maksa kun parisataa sellanen 10cm pätkä kaapelia ja yks akunnapa
                      Uus IBS ei vaadi koodausta, tää oli nyt jo merkkihuollonkin kanta.
                      Se mun "vanha" akku mitattiin sielä akkuliikkeessä ja kyllä siitä alkoi olla jo paras terä poissa. Lisäksi mun autoon vaihdettiin jo syksyllä 2009 toi ibs+joku toinen boksi(en muista enää mikä)

                      Mutta kyllähän näitten romujen kans pitää varautua aina kaikkeen ja lisäksi varata se toiminta-neljätonnia piirongin lootaan

                      Originally posted by Vesper View Post
                      Ei ole Webastoa. Mutta mietin vain, että eikös näiden E6x-mallien pitäisi kertoa kun akku on vaihtokunnossa? :think
                      Mulla ei ole tosta kokemusta ja kun tätä foorumia on lukenut niin en muista että kukaan olis maininnu että auto on alkanu jotenki "virallisesti" varottamaan huonosta akusta. Yleensähän alkaa auton täydellinen sekoaminen,jolloin olis kiva että akkukauppa olisi naapurissa
                      Last edited by tuomkiti81; 23-12-2010, 18:51.
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        Originally posted by tuomkiti81 View Post
                        Mulla ei ole tosta kokemusta ja kun tätä foorumia on lukenut niin en muista että kukaan olis maininnu että auto on alkanu jotenki "virallisesti" varottamaan huonosta akusta. Yleensähän alkaa auton täydellinen sekoaminen,jolloin olis kiva että akkukauppa olisi naapurissa
                        Kyllähän akun varaukselle varoitusvalo on, koomista vaan että ainakin itelle se vilahti vasta just ennen kun auto zippas kokonaan
                        Ekana tuo ainakin itellä heitti flektin pois ja takalasinlämppärit jne.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • JSt
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 47
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by joko View Post
                          Jahas, sanoikohan soitin sopimuksensa irti kun molemmat subit lakkas soimasta? Erillisiä sulakkeita noille ei taida olla soittimen takanakaan joten oliskohan kanava pimeenä? Jos olis virran vähyydestä kiinni niin luulisi että muutakin toimintoa tippuisi pelistä pois. Eikä pitäis olla siitä kiinni kun auto on ollut monta tuntia piuhan päässä (c-tek kytkettynä)

                          Jos vaihdan tilalle samanlaisen soittimen niin pitäiskö sen toimia ilman koodaamista? Kyseessä karvalakki äänentoistojärjestelmä.
                          Tänään lakeuksilla kolmenkympin pinnassa pakkanen, ja bassotoisto hukassa myöskin siihen saakka ennen kuin alkoi kabiini lämpenemään. Sama tapahtui sekä aamulla että illalla. :think
                          ...Mersu

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            Originally posted by JSt View Post
                            Tänään lakeuksilla kolmenkympin pinnassa pakkanen, ja bassotoisto hukassa myöskin siihen saakka ennen kuin alkoi kabiini lämpenemään. Sama tapahtui sekä aamulla että illalla. :think
                            Vettä/kosteutta lattialla tarpeeksi niin jäätää elementit? Kylmässä paikkaahan ne siellä pohjassa on.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              Olisko ehdotuksia mistä voi johtua sellainen, että kun autolla 530da ajaa vähintään tunnin eli ilmeisesti kun kaikki moottorin osat ovat kunnolla lämmeneet niin alkaa kuulua tyhjäkäynnillä semmoinen naputus /naksutus. Se ääni on jatkuvaa ja aika tiheää, en varmasti osaa sanoa mistä päin ääni tulee vaikka olen sitä tuossa kuunnellut, mutta luulen että jostakin tuolta turbolta päin. Ääni kuuluu vain ja ainoastaa kuumana ja ei ole kovin kova. Voiskohan turbolla olla kohta vaihdon/korjauksen aika vai mistä muusta tuollainen ääni voisi tulla?

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                Onko kukaan vaihtanut takaripustuksiin niitä isoja puslia?
                                Millainen homma vaihtaa? Mahtanee olla tiukassa.
                                Suosiolla vaihtaa taakse samalla kertaa kaikki ylemmät tukivarret jne hilut?
                                Ongelmana on että väljää tuntuu 45 asteen kulmassa kun renkaasta heiluttaa. Näyttäisi nopeasti tosta puslasta antavan periksi. Alatukivarsi se ei ainakaan ollut kokonaisuudessaan.

                                Eli kuvasta osa numero 2 ja liittyvänä osa nro 4.

                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X