E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jani_88
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 367
    • jkl

Nyt tarvittas hitusen apua, mitkäs nyt on ne yleisimmät paikat josta -04 e61 530dA purkaa akkuaan? Ja miten sitä lähtisitte selvittämään?

Kiitos.

Comment

• harriba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 420
      • Espoo

Originally posted by Jani_88 View Post
      Nyt tarvittas hitusen apua, mitkäs nyt on ne yleisimmät paikat josta -04 e61 530dA purkaa akkuaan? Ja miten sitä lähtisitte selvittämään?

Kiitos.
      Tiedä niistä nimenomaan e61:sen yleisimmistä paikoista, mutta itse lähtisin selvittämään käymällä sulakeboksit yksitellen virtamittarilla läpi (sulake irti, virtamittari+sulake tilalle, jos virtaa kulkee niin potentiaalinen syypää selviää sulakekaaviosta lukemalla).

Joissakin paikossa virtaa toki kulkee jatkuvasti (keskuslukituksen vastaanotin jne), mutta pienellä laskutoimituksella selviää nopeasti onko virrankulutus tervettä vai ei. Jos esim. 60Ah akku on ehjä ja täynnä ja se tyhjenee parissa päivässä niin virtaa kuluu ampeeritolkulla, kun taas sähkölaitteiden valmiustilassa pito lienee max. satoja milliampeereita. Webaston käyttö, kehno akku, pätkäajo ja pakkanen hyydyttää tietty akun ilman ylimääräisiä virtavuotojakin.

Kannattaa aloittaa valojen (varsinkin sisävalojen), poppikoneiden jne. sulakkeista, ja erityisesti jälkiasennuksista joihin liittyy virtavarkaita ja paukkulankaa
      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

Comment

• enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 521
        • Rauma

Originally posted by enins View Post
        Kohteena 530da E60/-03, jossa jälkiasenteiset xenonit (retrofit-sarja). Minulla on herännyt vahva epäilys korkeudensäädön ainakin osittaisesta toimimattomuudesta. Mitään vikakoodeja ei asiaan liittyen ole, mutta toisaalta DIS ei pääse kiinni korkeudensäädön antureihinkaan. Liekö LCM2 liikaa tuolle DIS V57:lle? Vai eikö noita oikeasti pysty sähköisesti tsekkaamaan?
        Ongelma ilmenee, kun autoon tulee porukkaa. Tällöin valojen suuntaus menee alas, reunan jääden lyhimmillään vain noin 10 m päähän autosta. Yksin liikkeellä ollessa suuntaus on ok. Ongelma voisi johtua etupään anturin toimimattomuudesta, mutta kun sieltäkään ei siis tule mitään vikaa.

Auton alle en nyt ole kovin halukas menemään (pihalla tehdään korjaukset), mutta ainakin anturin tanko on paikoillaan.
        Kevätauringon noustessa tätäkin olen ehtinyt tutkiskelemaan. DIS löytää anturit ja molemmat antavat 0,5 - 4,5 V, kuten kuulukin.

Antureita testaillessa huomasin, että etupään painuessa alas, säätö ajaa valoja alas . Tästä on helppo arvata jonkin olevan perseellään. Etupään anturin kääntö varaosakuvan mukaiseen asentoon korjasi tämän vian . Hämmästyttävää, että jokin toimii paremmin, kun se asennetaan suunnitellusti ...

Anturi oli siis asennettu merkkihuollossa väärinpäin.
        Autokalusto: 320d f30

Comment

• 338LM
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 191

Originally posted by Väiski View Post
          E39:essä mulla toi pelas mutta nyt kävin vielä autolla testailemassa niin ihan sama kummassa asenossa se vipu on, ei käänny peili kun laittaa pakin päälle :think

Testailin manuaalisesti liikuttaa peiliä niin toimii ok kyllä.
          Jos se peruutusasennon paikka on vaan opetettu liian ylös- tai samaksi kuin normaaliasento?
          Eikös se opetus mennyt jotenkin -> pakki päälle -> säädetään peili sopivaksi -> ja pitiköhän vielä painaa jotain.

Mulla kääntyy kyllä, mutta liikaa. Pitäisi opettaa muttakun ei muista miten se tehtiin..
          2007 E61 LCI 530xd M-sport

Comment

• Rikke
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 578
            • Paimio

Olisiko jollain heittää valistunutta arvausta siitä että mikä on alkanut narisemaan e61 takapäässä ennen kuin menen auton alle ryömimään?
            Ääniä tulee kahta sorttia, metallinen hivenen jouselta kuulostava ja vaimeampi rahina, vähän kuin rengas raapisi sisälokasuojaan.
            Ilmenee yleensä hyvin hitaissa vauhdeissa kun auto kallistelee, kapeista hidasteista ja isoista montuista ajaessa.

Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
            Nyk. VW Golf '00
            Nyk. VW Golf '95
            Historiaa:x17 BMW +Muuta

Comment

• Suburbanbody
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 8
              • Pirkkala

Eilen autonpesun yhteydessä huomasin, että moottoria suojaava "muovikoppa" kaikki ruuvit löysässä. Yritin kiristää, mutta tuntuivat vaan pyörivän tyhjää.

Autonn vaihdettiin kuukausi sitten kaikki venttiilinnostimet, eli pajalla ei olla laitettu kunnolla kiinni. Pitääkö mennä korjaamolle takaisin valittamaan vai pystyykö jotenkin helposti korjaamaan itse ?

Auto: E60 523IA - 05

Kuvassa siis tuo hopeinen osa.

Kiitos jo etukäteen.
              Nyt: 530dA -06 E60
              Ex: 523iA -05 E60

Comment

• Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

Originally posted by Suburbanbody View Post
                Eilen autonpesun yhteydessä huomasin, että moottoria suojaava "muovikoppa" kaikki ruuvit löysässä. Yritin kiristää, mutta tuntuivat vaan pyörivän tyhjää.

Autonn vaihdettiin kuukausi sitten kaikki venttiilinnostimet, eli pajalla ei olla laitettu kunnolla kiinni. Pitääkö mennä korjaamolle takaisin valittamaan vai pystyykö jotenkin helposti korjaamaan itse ?

Auto: E60 523IA - 05

Kuvassa siis tuo hopeinen osa.

Kiitos jo etukäteen.
                No katsohan alkuun ne mutterit noiden pulttien kohdilta, miks ne pyörii siellä,...
                E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• Suburbanbody
                  Newbiemmer
                  • Mar 2012
                  • 8
                  • Pirkkala

Originally posted by Mlatvala View Post
                  No katsohan alkuun ne mutterit noiden pulttien kohdilta, miks ne pyörii siellä,...
                  Varsinaisia muttereita ei näkynyt. Ruuvikin on sellainen "ikea" tyylinen lukitus ruuvi. Ei nyt vaan syystä tai toisesta lukitu kun kääntää sen puolikierrosta
                  Nyt: 530dA -06 E60
                  Ex: 523iA -05 E60

Comment

• enins
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 521
                    • Rauma

Originally posted by Rikke View Post
                    Olisiko jollain heittää valistunutta arvausta siitä että mikä on alkanut narisemaan e61 takapäässä ennen kuin menen auton alle ryömimään?
                    Ääniä tulee kahta sorttia, metallinen hivenen jouselta kuulostava ja vaimeampi rahina, vähän kuin rengas raapisi sisälokasuojaan.
                    Ilmenee yleensä hyvin hitaissa vauhdeissa kun auto kallistelee, kapeista hidasteista ja isoista montuista ajaessa.
                    Narinanivelet taitaa olla aika yleinen narinan aiheuttaja E60:ssäkin, tosin jousimaista/raapivaa ääntä noista ei taida lähteä.
                    Autokalusto: 320d f30

Comment

• -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2150
                      • L a h t i

Rikke kato ny ainakin renkaasta että näkyykö siinä mitään nirhauman jälkeä, jos näkyy niin sillon se rengas ottaa jonnekin kiinni

Comment

• eri-ernesti
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 241
                        • Hämeenlinna / Mikkeli

Missä teillä on vakuutukset näissä kuuskymppisissä? Oon koittanu kovasti kilpailuttaa ja joka paikassa maksaa helvetisti. Nyt on pohjantähdellä, tähän mennessä ollu edullisin. Oon kyselly Tapiolan, Fennian, Lähivakuutuksen ja Iffin.
                        VOOORT
                        K7 gsx-r 1000 rata

Comment

• Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5466
                          • S:t Karins

Originally posted by eri-ernesti View Post
                          Missä teillä on vakuutukset näissä kuuskymppisissä? Oon koittanu kovasti kilpailuttaa ja joka paikassa maksaa helvetisti. Nyt on pohjantähdellä, tähän mennessä ollu edullisin. Oon kyselly Tapiolan, Fennian, Lähivakuutuksen ja Iffin.
                          Täällä paljon keskustelua/vertailuja:

vakuutuksien vartailuja
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• k0rppi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 784
                            • Varkaus

turvassa metalliliiton liittokasko ja hintaa ~980e/v. liikenteessä 35% ja kaskossa täydet, elikkä 50% vai mitä liene
                            Last edited by k0rppi; 21-03-2012, 21:56.

Comment

• tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

Fenniassa E61 hieman yli 400 eur / vuosi kaikilla hilppeillä, E63 yllättävää kyllä hieman edullisempi Tuo hinta tietenkin kaikilla bonuksilla jne.

Comment

• Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

Laitoin sulle privaatti viestin..
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

Working...
                                X