Originally posted by 205/65-15H
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostNo niin eli ongelmat sen ku jatkuu...kyllähän toi romu jo toimikin akun vaihdon jälkeen reilun päivän.Tänään aamulla webasto puolituntia päällä ja auto starttasi normaalisti..kun lähdin ajamaan niin huomasin että sisäpuhallin ei pyöri kunnolla eikä penkinlämmitin toimi. Ajettuani n.20km alkoi taas sama rumba i-drivessa eli kaikki mahdolliset valitukset pyöri taulus.Katoin salavalikosta jännitteen ja se oli vain 11V. Sammutin auton kun pääsin kotia ja annoin olla niin kauan että meni lepotilaan. Sit taas tulille parin vikailmotuksen saattelemana ja nyt i-drivessa on enää 1 vika päällä> "Battery terminals check! Battery not securely connected. Electricial power supply endangered."
Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudesta
Alkaa jo vähän hymyilyttää tän foorumin lukeminen ku nyt on ollu näitä kovia pakkasia niin tekniikka ja ongelmat osiossa on astetta enemmän "E60 teki sitä ja tätä tai ei tehnyt" On nää vaan niin mahtavia talviautoja
Eilen jouluruualla haastattelin emännän siskonmiestä jolla on ollut syksystä asti F10 525dA. Sanoi että muuten pelannut hyvin mutta ajotietokone varoittelee akusta ja välillä muutamat sähkölaitteet ei toimiSanoin että onneksi olkoon...tiedä vaikka siinäki olis jo joku muu syyllinen ku se akku??
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Tehtaan ohjelmapäivitys 286 hv ja 580 Nm
Mikähän tehdas on kyseessä? Valkeakosken paperitehdas
Muuten kyllä aika kiinnostava peli. Tarttiskos...?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostTehtaan ohjelmapäivitys 286 hv ja 580 Nm
Mikähän tehdas on kyseessä? Valkeakosken paperitehdas
Muuten kyllä aika kiinnostava peli. Tarttiskos...?
On tuohon joku, luultavammin kopio, lippa lätkästy eteen.
Ihan hieno peli kyllä, mutta taas naurattaa nämä myyjien vedätykset///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Paljonko teillä 530da omistajilla on keskikulutus, onko kukaan seurannut?
Tuolla jossakin toisessa topiikissa väitettiin että menisi jopa 6 litraan?
Mulla menee 8.5-9.5l/100km vaikka ajaa kuinka rauhallisesti. Tosin pakkasta on yli 10 astetta ja webasto päällä ajon aikana, jonka kulutus ilmeisesti sisältyy tuohon ajotietokoneen näyttämään. Suurin osa ajosta on kaupunkiajoa, joten tuo kulutus on aika normaalia ainakin mun mielestä, mutta miten joillakin muka menee noin pienellä kulutuksella?
edit: niin tosiaan mulla on pre-lci ,meneekö nuo lci mallit nuin paljon pienemällä kulutuksella?
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostPaljonko teillä 530da omistajilla on keskikulutus, onko kukaan seurannut?
Tuolla jossakin toisessa topiikissa väitettiin että menisi jopa 6 litraan?
Mulla menee 8.5-9.5l/100km vaikka ajaa kuinka rauhallisesti. Tosin pakkasta on yli 10 astetta ja webasto päällä ajon aikana, jonka kulutus ilmeisesti sisältyy tuohon ajotietokoneen näyttämään. Suurin osa ajosta on kaupunkiajoa, joten tuo kulutus on aika normaalia ainakin mun mielestä, mutta miten joillakin muka menee noin pienellä kulutuksella?
edit: niin tosiaan mulla on pre-lci ,meneekö nuo lci mallit nuin paljon pienemällä kulutuksella?
Comment
-
-
Löytyipä mielenkiintoinen linkki jenkkisivustolta koskien takaisinkutsuja..
Yksi pisti silmään minkä takia pitääkin soitella maahantuojalle, nimittäin penkinlämppärien takaisinkutsu. Usa:ssa nuo vaihdetaan tietyn vuotisista tehtaan piikkiin jos on tullut vikaa, voi muuten palaa jotenkin ja huonolla tuurilla saa polttomerkin kankkuun.
Omassa on kuskinpenkistä lämmitys sekoillut, ja asiaa kun kävin kyselemässä, höhötteli huoltomyyjä vaan että vaihda penkkiin uudet nahat niin ei ole ongelmia. Muuten kiva mutta individual nahkojen kanssa ei oikein ole optio.
Oli tuolla listattu takaisinkutsuja myös apparin penkin tunnistinmatosta. Sekin on ollut ongelmana joissain autoissa myös suomessa. Onko nyt käynyt niin että joku taho on vetänyt hyvät rahat välistä jättämällä tehtään takaisinkutsut kertomatta, vai onko epäsuhtaisuus vain yhdysvaltojen kieroutuneen oikeuskäytännön takia. Olisi kiva tietää.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostOmassa on kuskinpenkistä lämmitys sekoillut, ja asiaa kun kävin kyselemässä, höhötteli huoltomyyjä vaan että vaihda penkkiin uudet nahat niin ei ole ongelmia.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEi jumalauta näitä kusipäitä. Lopputilin ansaitsisi tämä sankari.
Tämä taisi olla hyvinkin hauskaa kyseisen henkilön mielestä.
Mutta täytyy kysellä tuosta takaisinkutsusta.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
QUOTE=viktor;2232691]Toi on kyllä jännä miten se hukkaa kokonaan latauksen, jos on IBS vika, sen kun ei kuulemma pitäs vaikuttaa kun on niin pieni vastus siinä
Melkein kannattais kattoa nyt se päävirtakaapelin läpivienti. Se pitää vissiin kuitenkin katsoa altapäin, vaikka oliko Hemi kuka sanoi että näkee kontistakin. Ainakin itsellä se oli kontinpuolelta jollain pultti tms liitoksella enkä hoksannut miten se siitä vois hapettua kuivassa kontissa. Tiedä sitten olisko vaihdettu jo joskus esim takuuseen saksassa.[/QUOTE]
Tutun kuulosia vikaselityksiä. Kolme kertaa auto tehnyt nyt saman vikakoodimylläkän. Ensimmäiselle ajolla -15 ajoa takana 40km ja alkaa puhaltimet, näytöt jne sammuileen. Ei muutako P-paikalle ja ihmetteleen tilannetta ja päätin päräyttää 5km kotia etten jää tienvarteen ihmetteleen menee jos menee. Kilometri P-paikalta ja kaikki ok.
Toisella kertaa kävi kotona tyhjäkäyntiä (lämpiämässä) -20 ja tulin autoon niin mylläkkä päällä. Sammutin, ei starttaa, vähän yrittää. Sähköjohot irti akusta, akun jännite mittarilla 12,2 ei starttaa. No keulasta virtaa, auto käyntiin ja ei valoja. Sammutin auton minuutin sisällä starttauksesta ja irroitin kaapelit ja uudestaan starttaan. Iloisesti starttaa ja 14,8 akulle ja vika poissa.
Mutta viime yönä, pieni tie, -32 pakkasta ja lähimpään taloon varmasti 20km ja välillä ei edes puhelimessa kenttiä.
Mylläkkä käyntiinRiskillä sammutin auton ja se suostu jopa lähtemään käyntiin, sammutin heti kun alkoi latausherjat tulemaan näyttöön. Auto lähti käyntiin ja homma jatku. Lähin jatkamaan ajamista ja soitin jo kaveria tulemaan vastaan mutta yhtäkkiä kaikki toiminnot nousi pintaan ja viat hävisi, Eli ekana tulee akku valo, latauksesta herjaa. Sammuttaa lämmitykset, keskusnäytön, absit, luistonestot, laatikon vikavalot eli sitä vauhtia kun virta vähenee .Lisäksi autolla oli ajettu jo noin 300km putkella.
Sitten vikakooditopicin puolelta kysyin vinkkejä webastoon mutta vastausta ei tullut eli seuraavaa pukkaa:
Webasto ei meinaa alkaa millekkään, osaisko joku paikantaa vikaa enempää?
Tämmöstä tarjoaa inpa:
9B32 Wasserpumpenkreis fehlerhaft
1. Umweltsatz
2. Umweltsatz
3. Umweltsatz
Signal oder Wert oberhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Error code: 9B 32 21 7D 42 F0 5E 48 CA
Webaston vesipumppu vaihdettu, inpa näyttää että pumppu pyörii ja myös korva kertoo sen. Vanhalla pumpulla ei mitään elämää. Webasto ei yritäkkään päälle, eli olisko vihjeita asiaan?
Lisäksi allaolevia löytyi:
7A SHZH OKAY 3 Error stored•
9B32 21•
9B32 22•
9B2E 21•
KLIMA OKAY 1 Error stored•
E71D 62•
[Last edited by oo-pee; 29-12-2010, 11:38.
Comment
-
-
Laturin jännitteensäädin tai laturi!
Oopeella samankuuloisia vaivoja mitä mullaki oli, ennenkuin vaihdoin jännitteensäätäjän. Kattelehan tuolta esim. minun tarinaa, jos auttaa yhtään http://www.btcf.fi/forum/showthread....138709&page=24 Tuohon webasto-ongelmaan en ota mitään kantaa.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
webasto ??
Sitten vikakooditopicin puolelta kysyin vinkkejä webastoon mutta vastausta ei tullut eli seuraavaa pukkaa:
Webasto ei meinaa alkaa millekkään, osaisko joku paikantaa vikaa enempää?
Tämmöstä tarjoaa inpa:
9B32 Wasserpumpenkreis fehlerhaft
1. Umweltsatz
2. Umweltsatz
3. Umweltsatz
Signal oder Wert oberhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Error code: 9B 32 21 7D 42 F0 5E 48 CA
Webaston vesipumppu vaihdettu, inpa näyttää että pumppu pyörii ja myös korva kertoo sen. Vanhalla pumpulla ei mitään elämää. Webasto ei yritäkkään päälle, eli olisko vihjeita asiaan?
Lisäksi allaolevia löytyi:
7A SHZH OKAY 3 Error stored•
9B32 21•
9B32 22•
9B2E 21•
KLIMA OKAY 1 Error stored•
E71D 62•
[[/QUOTE]
Kipaiseppas JP-Ollin tykönä Rovaniemellä
siellä tuo OLETETTAVASTI ohjainkortilla oleva vika korjaantuu
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostLöytyipä mielenkiintoinen linkki jenkkisivustolta koskien takaisinkutsuja..
Yksi pisti silmään minkä takia pitääkin soitella maahantuojalle, nimittäin penkinlämppärien takaisinkutsu. Usa:ssa nuo vaihdetaan tietyn vuotisista tehtaan piikkiin jos on tullut vikaa, voi muuten palaa jotenkin ja huonolla tuurilla saa polttomerkin kankkuun.
Omassa on kuskinpenkistä lämmitys sekoillut, ja asiaa kun kävin kyselemässä, höhötteli huoltomyyjä vaan että vaihda penkkiin uudet nahat niin ei ole ongelmia. Muuten kiva mutta individual nahkojen kanssa ei oikein ole optio.
Oli tuolla listattu takaisinkutsuja myös apparin penkin tunnistinmatosta. Sekin on ollut ongelmana joissain autoissa myös suomessa. Onko nyt käynyt niin että joku taho on vetänyt hyvät rahat välistä jättämällä tehtään takaisinkutsut kertomatta, vai onko epäsuhtaisuus vain yhdysvaltojen kieroutuneen oikeuskäytännön takia. Olisi kiva tietää.
Itsekin kyselin BMW suomelta tuosta apparin penkin tunnistematosta noin kuukausi sitten eikä minkään laista vastausta ole tullut. Ei se 500 euroo sinänsä ole paljon rahaa vaihdosta mutta sillä sais melkein lennot lämpimään pariks viikkoo..
Comment
-
Comment