Originally posted by Jube
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-05 ja 160tkm ajettu, ihan Suomi-auto että metrit pitäisi olla mittarissa kun huoltokirjakin on aukoton :think
Ei taida johtua m-sport alustasta, kyllä se ohjausken levottomuus on se mikä häiritsee. Ukko vain vertaa sitä edelliseen autoonsa ja on siitä syystä pettynyt kun odotukset uudemman ja luonnollisesti kalliimman suhteen olivat korkealla...
Jos tuo nyt vaihtoon menee niin tilalle taitaa tulla takuun alainen auto, Mb tai Bmw :think
Voihan olla että olen väärässäkin mutta sellainen mielikuva on tullut että takuun alaista autoa havittelee, se kun on niin helppo viedä pajalle jos joku ei miellytä.
Eipä ne siellä pajallakaan luonnollisesti auto perus ominaisuuksia saa muutettua mutta minulle se olisi helppoa kun olisi takuun alainen auto eikä minun tarvisi jokaista asiaa tutkia ja yrittää selvittää mistä johtuu...
Mutta aika näyttää mitä tahtuu, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Ei se elämä todellakaan siihen pääty jos e60 ajo-ominaisuudet eivät täytä jokaisen meistä odotuksiaLast edited by Jube; 10-03-2012, 00:22.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Alustan tarkistus ja kulmien säätöön.:think Muistakaa kuitenkin, ettei takuu kata normaalista kulumasta johtuvia vikoja.Last edited by bemarikari5; 10-03-2012, 00:22.-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
-
Originally posted by bemarikari5 View PostAlustan tarkistus ja kulmien säätöön.:think Muistakaa kuitenkin, ettei takuu kata normaalista kulumasta johtuvia vikoja.
Vaikea tosin saada BMW/mb tason autoa joka on takuun alainen ainakaan halvemmalla :think:Last edited by tuumas; 10-03-2012, 00:28.
Comment
-
-
Heh, vaikea ilmaista itseään kun pitäisi kirjoittaa jokainen sana mitä ajattellee
Jos aletaan kierteeseen niin tuo siis voitaisiin vaihtaa halvempaan e39 koriseen (joka tulisi siskolle) ja ostaa sitten isälle suoralla uudempi, ei uusi mutta takuunlaianen koska e39 on jo liian vanha hänelle vaikka ajettavuudesta tykkääkin... Suoralla kaupalla kun tapaa päästä ostajan kannalta parempiin kauppoihin eteenkin kalliimmassa hintaluokassa.
Jos auto olisi takuunalainen niin minun ei tarvisi toimia minkäänlaisena välikätenä missään asiassa auton suhteen :think
Meinaan em. välikäden osuus ei ole aivan helppo siinä kun auton omistaja ei ole tekniikan miehiä edes sitä vähäistä mitä minä. Mutta kuten jos aiemmin on todettu moneen kertaan niin spekulointia ja vaihtoehtojen puimista kaikki ja aika näyttää mihin päädytään, tämä ei varmasti ole eikä tule olemaan elämän suurin epäkohtaLast edited by Jube; 10-03-2012, 00:53.Näillä mennään:
Comment
-
-
Jotain vikaa on autossa jos ei e60 ohjaus tai sen tuntuma miellytä. Tuntumaa kyllä löytyy 16" vellipussikumeillakin enemmän kuin monesta muusta kotterosta, verrokkina vaikka sitten se e-mersu. Yleensä onkin niin päin että tien urat yms tuntuu liiaksi rattiin, mutta tämäkin on kiinni vain huonoista renkaista ja/tai vääristä kulmista.
Toki jos maku on jo mennyt niin ei kannata itseään kiusata, vaan vaihtaa mieleinen| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostTuota raideleveyttä olen itsekkin miettinyt mutta onko se sitten niin paljon e39:stä poikkeava että olisi yksin syyllinen hakemiseen?
39:ssä on alla 225/45/17 talvirenkaat ja 60:ssä 225/55/16 jotta sekin tietty vaikuttaa ajettavuuteen jotain mutta ei, tämä ero ei tule pelkästä rengastuksesta...
E60 m-sport alutainen on kyllä huomattavasti kehittyneempi kun mitä e39 vastaava, joten auton vaihtoon on tuskin syytä ruveta pelkästään tän takia. Eli epäilen vahvasti, etteikö isällesi riittäisi ehjän säädöissään ja suunnitelluilla palkkoilla olevan m-sportin tarkkuus ja ohjaustuntuma alustan osalta.Last edited by LeMansBlau; 10-03-2012, 06:43.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Ei ole rft kumit, nokian hakka 4 muistaakseni? Orkkis 16" koossa.
Mulla tuo auto on ainaki menny ihan suoraan hienosti ja vaimoki tykkäsi ajettavuudesta. Eihän sitä ole ajettu mihinkään kanttariin tmv.? Sehän toki on tosi että nuo 16" nokiat on löysät ko mitkä. Kesällä alla mulla ollut 18" orkkis koossa ventus v12 ja meni tosi hienosti, ei mihinkään uriin napannut kiinni. Kesäksi kannattaa tosin Jube uusia ne kumit koska parhaat päivät ne on jo nähnyt...
Comment
-
-
Autossa on Hakkapeliitta 5 nastat alla koossa 225/55/16 (ei runflat)
Täytyy ottaa auto ensi viikonloppuna pukille ja käydä keulan ripustukset läpi, jos välyksiä löytyy niin laittaa kuntoon ja kokeilla käyttää suuntauksessa...
Ongelma ei ole ohjauksen tarkkuudessa vaan nimenomaan siinä keskialueen tunnottomuudessa, onhausliike ei todellakaan ole suuri mutta sitä saa tehdä kokoajan joka tekee ajamisesta maantiellä rasittavaa :think
Kuten jo moneen kertaan on mainittu niin ei se elämä tähän lopu, ehkä itse ottanut turhankin suuren paineen asiasta kun olen tuon auton hänelle "touhunnut" ja se ei vastaakkaan kaikiltaosin odotuksia.
Kaikki ymmärtänee mitä tarkoitan
Lähinnä halusin kuulla muiden kokemuksia siitä että onko kyseinen asia vika vai ominaisuus?Näillä mennään:
Comment
-
-
Uskoisin vian löytyvän pyörien suuntauksesta, samoin kävi itsellänikin. Auto oli muutamaa kk ennen minulle tuloa käynyt säädettävänä ja arvot olivat tarkastuslapun mukaan kohdallaan, mutta vaati kuitenkin jatkuvaa ohjailua.
Käytin koslan merkkihuollossa suuntauksessa ja kyllä muuttui ohjaustuntuma.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostLähinnä halusin kuulla muiden kokemuksia siitä että onko kyseinen asia vika vai ominaisuus?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Comment