E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aceishigh
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 293

    Pari kertaa automaatti-ilmastointi on hypännyt pois päältä eli valo ei enää pala nupin keskellä ja se näyttää ainoastaan puhaltimen voimakkuuden.

    Onko muilla tullut vastaavaa ja mistä voisi johtua?

    Toinen juttu, sivupeilit pitäisi uusia, kannattaako tehdä itse vai teettää?

    Auto on E61 LCI.
    Old golfers never die, they only lose their balls.

    BMW 740d xDrive (06/2014).

    Comment

    • anttiboy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 258
      • Alajärvi

      Miten pahasti 530d? tai 525d? heilahtaa sammuttaessa?

      Kävin tänään koejamassa yhtä, jossa heilahti ihan kohtuullisen reippaasti, oikein yllätyin ja jäi vaivaamaan.
      Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
      Ex: Porsche 911 "GT3RS"
      Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
      Ex: E71 X6 40d Titangrau
      EX: F07 530d Carbonschwarz
      Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
      Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
      Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E38 730d Biarritzblau
      Ex: E65 730d White
      Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
      Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
      Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
      Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        Originally posted by anttiboy View Post
        Miten pahasti 530d? tai 525d? heilahtaa sammuttaessa?

        Kävin tänään koejamassa yhtä, jossa heilahti ihan kohtuullisen reippaasti, oikein yllätyin ja jäi vaivaamaan.
        Jotain vikaa siinä on jos siihen erityisesti kiinnitit huomiota,
        ei nuo kunnossa ollessaan mitenkään erityisesti heilahtele.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Jotain vikaa siinä on jos siihen erityisesti kiinnitit huomiota,
          ei nuo kunnossa ollessaan mitenkään erityisesti heilahtele.
          Ei nää juu hirveemmin "heilahtele". Mutta kyllä koneen värinät tuntuu aikalailla reiluilta verrattuna vaikka samanlaiseen bensaan. Mutsin bensagolffilla tuli tossa joulunaikaan ajettua pikku lenkki ni piti pysähdyksissä tarkistaa jengamittarista että sammuko se Tommosen jälkeen tuntuu ku omaa käynnistää että kone varmaan tippuu
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • firstbimmer
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 79
            • Lahti

            Originally posted by Aceishigh View Post
            Pari kertaa automaatti-ilmastointi on hypännyt pois päältä eli valo ei enää pala nupin keskellä ja se näyttää ainoastaan puhaltimen voimakkuuden.

            Onko muilla tullut vastaavaa ja mistä voisi johtua?

            Toinen juttu, sivupeilit pitäisi uusia, kannattaako tehdä itse vai teettää?

            Auto on E61 LCI.
            Mulla on tehny kans muutamia kertoja. Auto on pre-lci ja sillä karvalakki ilmastoinnilla. Ilmastointihuollon teetin vasta mutta on jo tehnyt pari kertaa senkin jälkeen eli ei vaikutusta. Ajattelin jos kylmäaineiden vähyys järjestelmässä tekee sen että putoaa pois päältä. Toi peilihomma kiinnostaisi myöskin. Toisessa peilissä semmoinen ruskea läiskä. Ihan kuin olisi ruoste päässyt väliin.

            Comment

            • anttiboy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 258
              • Alajärvi

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Jotain vikaa siinä on jos siihen erityisesti kiinnitit huomiota,
              ei nuo kunnossa ollessaan mitenkään erityisesti heilahtele.
              Tosiaan sammuttaessa tuo kone heilahti oudosti, tuntui oikein sisällä asti. Muuten kone kyllä kävi siististi, huomaamattomasti ajossa ja tehot oli tallella. Mistähän tuo voi johtua? Moottorin tukikumit väsähtäneet?
              Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
              Ex: Porsche 911 "GT3RS"
              Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
              Ex: E71 X6 40d Titangrau
              EX: F07 530d Carbonschwarz
              Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
              Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
              Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
              Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
              Ex: E38 730d Biarritzblau
              Ex: E65 730d White
              Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
              Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
              Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
              Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1447

                Sivupeilit lähtee kun vähän kampeaa takaa. Vaikka ruuvimeisseli sinne ja kääntää varovasti.

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  Originally posted by Jesper View Post
                  Sivupeilit lähtee kun vähän kampeaa takaa. Vaikka ruuvimeisseli sinne ja kääntää varovasti.
                  Jep, ulkoreunasta muovilastalla tms. varovasti vääntämällä. Kannattaa tehdä huoneenlämmössä, niin ei hajoa muoviklipsit niin helposti kuin pakkasessa.

                  Comment

                  • _juha_
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 36
                    • Finland

                    Originally posted by anttiboy View Post
                    Tosiaan sammuttaessa tuo kone heilahti oudosti, tuntui oikein sisällä asti. Muuten kone kyllä kävi siististi, huomaamattomasti ajossa ja tehot oli tallella. Mistähän tuo voi johtua? Moottorin tukikumit väsähtäneet?
                    Pari juttua tulee mieleen;

                    1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?

                    2. Imusarjassa oleva sähköinen läppä, ns. throttle valve ei toimi. Läppä sulkeutuu kun moottori sammutetaan. Jos tuo on hajalla voin kertoa että ravistelee sammuttaessa miehekkäästi. Läpän toiminnan näkee kun akustiikkalevyn irroittaa moottorin päältä ja sammuttaa moottorin -> akselinpää siinä egr putken vieressä pyörähtää selkeästi.

                    Comment

                    • relic
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 29
                      • Tuusula

                      Semmosta pikkuhäikkää tarttinapillisessa versiossa, että ei huoli avainta virtalukkoon jäädäkseen. Virrat kyllä lähtee päälle.. sit ei muutaku auto käyntiin ja voit ajaa normaalisti, pikkurillillä sit virrat pois

                      Remote control tulee idriven näytölle.. Mikähän tuota vois riivata jälleen?

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by _juha_ View Post
                        Pari juttua tulee mieleen;

                        1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?
                        Kerroppas tuosta lisää..
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • anttiboy
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 258
                          • Alajärvi

                          Originally posted by _juha_ View Post
                          Pari juttua tulee mieleen;

                          1. Moottorin tukikumeja kontrolloi dde, niiden jäykkyyttä muutetaan ainakin moottoria sammuttaessa ravistelun minimoimiseksi. Alipainevuoto tms?

                          2. Imusarjassa oleva sähköinen läppä, ns. throttle valve ei toimi. Läppä sulkeutuu kun moottori sammutetaan. Jos tuo on hajalla voin kertoa että ravistelee sammuttaessa miehekkäästi. Läpän toiminnan näkee kun akustiikkalevyn irroittaa moottorin päältä ja sammuttaa moottorin -> akselinpää siinä egr putken vieressä pyörähtää selkeästi.

                          Voiko tuo rikkoa jotain jos ajelee tuolla ja throttle valve ei toimi?
                          Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                          Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                          Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                          Ex: E71 X6 40d Titangrau
                          EX: F07 530d Carbonschwarz
                          Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                          Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                          Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                          Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                          Ex: E38 730d Biarritzblau
                          Ex: E65 730d White
                          Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                          Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                          Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                          Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                          Comment

                          • _juha_
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 36
                            • Finland

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Kerroppas tuosta lisää..
                            Kun tietää tarkan mallin niin voihan tuon tissistä varmistaa koskeeko juuri anttiboy:n autoa:

                            Engine mount control DDE 5.0/5.1
                            The controllable engine mounts are switched to ”hard” or ”soft” corresponding to operating conditions.

                            Function
                            The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the pressure converter switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.

                            The engine mounts are activated at:

                            •low speeds (under around 60 km/h) and

                            •below engine speeds that are dependent on the coolant temperature (the engine speeds are between 1000 rpm and 1200 rpm)

                            Troubleshooting
                            If a defect occurs in the activation of the pressure converter, a fault is stored.

                            The engine mount control is switched off if one of the following faults occurs:

                            •”Driving speed signal”

                            •”Coolant-temperature sensor”

                            Comment

                            • _juha_
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 36
                              • Finland

                              Originally posted by anttiboy View Post
                              Voiko tuo rikkoa jotain jos ajelee tuolla ja throttle valve ei toimi?
                              Eikai tommonen ravistelu pidemmän päälle ehjemmäksi mitään tee.. thottle ohjaa myös pakokaasun takaisinkierrätystä, jos ei toimi niin satunnaisesti sopivissa olosuhteissa antaa emission control vikakoodia ja mittaristoon syttyy häiriövalo. Käy luetuttaa vikakoodit, voihan se olla monesta muustakin kiinni mutta noi tuli nyt ekana mieleen..

                              Comment

                              • hkroger
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 104
                                • Espoo

                                Asiasta kukkaruukkuun:
                                Miten kannattais asiaa lähestyä jos 2003 e60 530DA autoon yrittäis saada hansikaslokeroon yhtä tupakansytytinvirtalähtöä rakentaa. Mulla on siellä AUX liitin ja meinasin laittaa siihen bluetooth A2DP vastaanottimen ja se tartteis sähköt.
                                BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

                                Comment

                                Working...
                                X