Joo ja ei olisi pitänyt antaa esmerkkiä toisen automerkin takuusta, koska arvasin heti jutun jo julkaistuani, että joku, jolla tuntuu olevan kyseisen auton takuusta omakohtaista kokemusta, ottaa varmaan hernettä isomman objektin nenäänsä. Ei tule toistumaan! Lupaan
Eipä onneks oo henk.koht. Kokemuksia yhestäkään Kiasta. Sattuneesta syystä vaan pääsen seuraamaan autoalan asioita hyvin läheltä, niin on korviin tarttunu kaikenlaista
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Kyllä mulle nuo idän ihmeet riittää,
huihaita tarjoo aina Hertziltä Saksassa kun ottaa B-luokan vuokra-auton,
yleensä olen pyytänyt Fiestaa kun sillä sentään viittii ajaa sitä 160 km/h,
josku oli i20 ja pelotti ajaa yli 120... On vaan tuskallista tehdä 1000 km päivämatkaa jos pitää hissutella...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Jos se on puhaltimen moottori joka ääntää niin äänen kyllä pitäisi loppua jos pistää puhalluksen kokonaan pois päältä...
Niin tuo pisti just sillon ihmetyttämään kun se ääni vaan jatkui, vaikka puhaltimen veti nollille?? Mutta nyt kun pakkaset on laskenu tuonne -10 asteen hujakoille niin tuota ääntä ei ole kertaakaan enää kuulunut, joten empä ressaa tuollakaan asialla enempää jos nyt vaan äänet pysyy poissa.
No vielä yhen kommentin heitän tuosta Kiasta ja sen jälkeen vaikenen koko asiasta ainakin tässä topikissa. Eli eihän tuommosta autoa kai kukaan mihinkään matka-ajoon itselleen osta. Meilläkin vaimo ajaa sillä töihin ja takas, sekä harrastuksiinsa, että muksujen harrastuksiin. Nopeusrajoitukset ovat kesälläkin noilla matkoilla max 80km/h. Tuohon hommaan se on mielestäni oikein pätevä peli pienen kulutuksen ja näppärän käsiteltävyytensä ansiosta. Jopa itsekkin tykkään ajaa sillä sillontällön lähikauppaan hakemaan. Eli ihan hintaluokkaansa sopiva vehje se on. 7-vuotta sillä nyt pitäisi ainakin kohtalaisen huolettomasti mennä takuunsa ansiosta. Ja olipa autonmerkki mikä vaan, jos sen uutena ostaisin, niin ihan varmasti sitä sen takuun ajan merkkihuollossa sitä myöskin huollattaisin. Kuten myös tätä Kiaa Deltassa. Nyt vaikenen
onko kukaan koodannut kenellekkään jenkkimallin päivävaloja pre-lci e60:seen? itseä kiinnostaisi ettei tarttis ajella auringon paistees xenonit päällä. ja että tämä kaikki toimisi valoautomatiikan kautta. e90 mallissa on mahdollista. auto on 6/2006.
Alkoi -04 e60:sta vuotamaan jarrunestettä kuskinpuolelta takaa, about takapenkkien alta kun putket sukeltaavat pohjamuovien alle piiloon. Onko muille sattunut vastaavaa? Ja osaisko kukaan ehdottaa Kuopion seutuvilla pajaa jonne tuo kannattaisi viedä korjattavaksi, jos Hartikaista ja Avain Vaunua ei lasketa...
Alkoi -04 e60:sta vuotamaan jarrunestettä kuskinpuolelta takaa, about takapenkkien alta kun putket sukeltaavat pohjamuovien alle piiloon. Onko muille sattunut vastaavaa?
Onko varmasti jarrunestettä vai polttoainetta? nehän kulkee siinä samassa paikassa.
Jos jarrunesteet, olisi kiva tietää onko siihen tullut jokin mekaaninen vaurio vai alkaako näissä putket ruostua jo näin uusina...
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Onko varmasti jarrunestettä vai polttoainetta? nehän kulkee siinä samassa paikassa.
Jos jarrunesteet, olisi kiva tietää onko siihen tullut jokin mekaaninen vaurio vai alkaako näissä putket ruostua jo näin uusina...
Jarrunestettä on, hajusta ja koostumuksesta huomaa. Säiliö täyteen, muutamat kerrat polkaista niin jo valuu maahan takakaaren luolta pohjamuovista ja säiliö hupenee. Ei tietoa mistä olisi voinut tulla mekaanista rasitusta kyseiseen paikkaan kun pohjamuovit sun muut näyttös olevan sen verran hyvin edessä.
Meneekö ne jarruputket helmamuovin alla vai jostain muusta kohtaa? Sen verran v-käyrä korkeella kävin firman hallissa ettimässä tuota vuotokohtaa, että jäi tuo helma irroittamatta jos olisi sieltä sattunut löytymään vastaus.
Last edited by jjari; 24-03-2013, 21:13.
Reason: Lisäkysymys
Alkoi -04 e60:sta vuotamaan jarrunestettä kuskinpuolelta takaa, about takapenkkien alta kun putket sukeltaavat pohjamuovien alle piiloon. Onko muille sattunut vastaavaa?
On. Katsastussetän jarrutestissä halkesi E61 -05 toisen takajarrun putki sunnilleen kuljettajanpenkin alla. Ei minkäänlaista näkyvää vauriota, hapeutumaa tai ruostetta missään, vain pieni 'näkymätön' halkeama jarruputken kannattimen kohdalla. Nähtävästi pelkkä tärinä oli heikentänyt putkea siinä kohden sen verran että ei enää kestänyt kovaa jarrutusta. Takapyörien putkethan kulkee siinä kohden pohjasuojan alla, ei helmamuovien alla.
Kertokaapas viisaammat paras tapa varmistella autosta ajettuja kilometrejä. Kuullut puhuttavan että pitäs eri moduuleilta katella kilometritietoja ja verrata niitä mittarissa näkyviin. Onnistuuko inpalla tai DISsillä tommonen tsekkaus? Ja miltä moduuleilta se pitäs tarkistella?
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Kertokaapas viisaammat paras tapa varmistella autosta ajettuja kilometrejä. Kuullut puhuttavan että pitäs eri moduuleilta katella kilometritietoja ja verrata niitä mittarissa näkyviin. Onnistuuko inpalla tai DISsillä tommonen tsekkaus? Ja miltä moduuleilta se pitäs tarkistella?
DDE, laatikon boxi ja valomoduuli ja mittaristo löytyy kilometritietoja.
Tosin saako niitä ilman vikakoodeja ulos onkin sitten eri juttu,
vinkkejä otetaan vastaan...
Em. moduuleista taitaa näkyä tieto milloin softat on päivitetty,
km-lukema ja päivämäärä, on aika monta kertaa Germaaniassa tullut vastaan että ei täsmää huoltokirjaan...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
DDE, laatikon boxi ja valomoduuli ja mittaristo löytyy kilometritietoja.
Tosin saako niitä ilman vikakoodeja ulos onkin sitten eri juttu,
vinkkejä otetaan vastaan...
Em. moduuleista taitaa näkyä tieto milloin softat on päivitetty,
km-lukema ja päivämäärä, on aika monta kertaa Germaaniassa tullut vastaan että ei täsmää huoltokirjaan...
Okei, no mut DDE:llehän saa aiheutettua koodin nyppäämällä vaikka MAFfin liittimen irti(kö)? Ja valomoduuliin poistamalla polttimon(ko)? Eli meinaako tää nyt sitä, että kun ottaa esim. inpalla koodin moduulilta. Niin siinä vianmääritteen yhteydessä oleva km-lukema olis se mintä sitten vertailla?
Mites laatikkoon ja mittaristoon sais aiheutettua koodin mitään särkemättä tai sekoittamatta?
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Okei, no mut DDE:llehän saa aiheutettua koodin nyppäämällä vaikka MAFfin liittimen irti(kö)? Ja valomoduuliin poistamalla polttimon(ko)? Eli meinaako tää nyt sitä, että kun ottaa esim. inpalla koodin moduulilta. Niin siinä vianmääritteen yhteydessä oleva km-lukema olis se mintä sitten vertailla?
Mites laatikkoon ja mittaristoon sais aiheutettua koodin mitään särkemättä tai sekoittamatta?
Jos on vetokoukku BMW:n johtosarjalla, irroittaa sen sulakkeen,
tulee DDE:lle ja laatikolle vikakoodi...
Mittaristostahan sitä on turha katsoa kun se näkyy jo valmiiksi suoraan
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Jos on vetokoukku BMW:n johtosarjalla, irroittaa sen sulakkeen,
tulee DDE:lle ja laatikolle vikakoodi...
Eipä oo koukkua. Onko kellään mitään muuta ideaa?
Mittaristostahan sitä on turha katsoa kun se näkyy jo valmiiksi suoraan
Juu niinhän taitaa näkyä
Onko noitten vikakoodien kautta ainoo mahollisuus itse tutkia kilometritietoja? Entä pystyykö esim.Laakkonen Herttoniemi kertomaan omilla vehkeillään jotain enemmän? Muutakuin jos on käytetty BMW merkkihuollossa niin sinne jää maailmanlaajuseen tietokantaan tuo tieto(ns.luetaan avaimesta). Onko niilläkään siis mitään sen kummempaa mahdollisuutta tutkia auton syövereitä kun mulla itellä inpan kanssa?
OT:Pakko avata vähän tätä miks kyselen. Kaveri hommas tossa muutama kuukaus takaperin tommosen E91:n ja nyt vasta tuli tarkemmin tutkittua huoltokirjaa, niin siitä puuttuu yks sivu. Ja viimesin merkintä ennen puuttuvaa sivua on -08 ja n.120K km. Seuraava suomessa -12 ja n.150K km. Aika vähän on 320d nähny neljässä vuodessa tietä:think
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Comment