E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    Originally posted by GuGi_ View Post
    Entä pystyykö esim.Laakkonen Herttoniemi kertomaan omilla vehkeillään jotain enemmän? Muutakuin jos on käytetty BMW merkkihuollossa niin sinne jää maailmanlaajuseen tietokantaan tuo tieto(ns.luetaan avaimesta). Onko niilläkään siis mitään sen kummempaa mahdollisuutta tutkia auton syövereitä kun mulla itellä inpan kanssa?

    OT:Pakko avata vähän tätä miks kyselen. Kaveri hommas tossa muutama kuukaus takaperin tommosen E91:n ja nyt vasta tuli tarkemmin tutkittua huoltokirjaa, niin siitä puuttuu yks sivu. Ja viimesin merkintä ennen puuttuvaa sivua on -08 ja n.120K km. Seuraava suomessa -12 ja n.150K km. Aika vähän on 320d nähny neljässä vuodessa tietä:think
    Merkkiliikkestä näkyy vähintään tehdyt kampanjat (takuukorjaukset),
    päivämäärä ja km-lukema,
    mahdollisesti uudemmista huoltotietoja,
    E6x:stä 2006 vuosimallista ylöspäin viimeisimmän avaimenlukukerran km-määrä
    (ei päivämäärää).

    Jos kaikki tiedot pitää paikkaansa, voi olla 99% varma että lukema on oikea.

    Mainitsemassasi tapauksessa suhtautuisin todella epäilevästi jos kirjasta
    puuttuu sivu(ja)...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Merkkiliikkestä näkyy vähintään tehdyt kampanjat (takuukorjaukset),
      päivämäärä ja km-lukema,
      mahdollisesti uudemmista huoltotietoja,
      E6x:stä 2006 vuosimallista ylöspäin viimeisimmän avaimenlukukerran km-määrä
      (ei päivämäärää).

      Jos kaikki tiedot pitää paikkaansa, voi olla 99% varma että lukema on oikea.

      Mainitsemassasi tapauksessa suhtautuisin todella epäilevästi jos kirjasta
      puuttuu sivu(ja)...
      Juup, pelkkä soitto Laakkoselle ja homma selvä. Tietokannasta löyty merkintä vuodelta -10 ja 181Kkm. Nykysen omistajan ostohetkellä parikuukautta sitten mittarissa 170Kkm Huoltokirjamerkinnän mukaan, joka on tässä tapaiksessa auton Suomeen tuoneen firman oma merkintä vuodelta -12 ja kilometrit 150K. Nyt tais tulla tupenrapinat

      Saako noista autojen veropäätöksistä muuten tietoja mistään? Niihinhän ilmotetaan mittarilukema. Olis mielenkiintosta nähä mitä siellä tän auton kohalla komeilee. Tekis mieli selvittää missävaiheessa ja kuka tota mittaria on nyt sit ruuvannu. Ja paljonko:think
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Auts.

        Tullille voi laittaa oikaisun kuhan ensin ne kilsat olis sinne päin tiedossa ja vähän todistettavissa.

        Nyt vaan jännityksellä inpalla lukemaan moduleita
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by GuGi_ View Post
          Saako noista autojen veropäätöksistä muuten tietoja mistään? Niihinhän ilmotetaan mittarilukema. Olis mielenkiintosta nähä mitä siellä tän auton kohalla komeilee. Tekis mieli selvittää missävaiheessa ja kuka tota mittaria on nyt sit ruuvannu. Ja paljonko:think
          Otan osaa...

          Tullilta voinet pyytää kopion päätöksestä valmistenumerolla,
          ei tosin ole kokemusta että antaako ne muille kuin verovelvolliselle sitä...

          Päätöksethän löytyy netistä yleistietona mutta ei voi tietää mikä on ko. auton päätös jos ei tiedä päätöskuukautta (eikä sittenkään jos on useampia päätöksiä vastaaville autoille vastaavalla käyttöönottokuukaudelta).
          jos annat tiedot ko-päivästä ja tarkat auton speksit niin voin kaivella päätöksiä...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            Originally posted by Hjördis View Post
            On. Katsastussetän jarrutestissä halkesi E61 -05 toisen takajarrun putki sunnilleen kuljettajanpenkin alla. Ei minkäänlaista näkyvää vauriota, hapeutumaa tai ruostetta missään, vain pieni 'näkymätön' halkeama jarruputken kannattimen kohdalla. Nähtävästi pelkkä tärinä oli heikentänyt putkea siinä kohden sen verran että ei enää kestänyt kovaa jarrutusta. Takapyörien putkethan kulkee siinä kohden pohjasuojan alla, ei helmamuovien alla.
            Nyt on siis jo kaksi tapausta, josa jarruputki katkennut. Liekö sattumaa vai mitä. Joka tapauksessa jonkinlaiseen tarkkailuun pitää siis nuokin ottaa.
            Onko nuo, tässä ketjussa mainitut, Suoli-autoja vai tuonti? Ja paljonko on kilometrejä?
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Otan osaa...

              Tullilta voinet pyytää kopion päätöksestä valmistenumerolla,
              ei tosin ole kokemusta että antaako ne muille kuin verovelvolliselle sitä...

              Päätöksethän löytyy netistä yleistietona mutta ei voi tietää mikä on ko. auton päätös jos ei tiedä päätöskuukautta (eikä sittenkään jos on useampia päätöksiä vastaaville autoille vastaavalla käyttöönottokuukaudelta).
              jos annat tiedot ko-päivästä ja tarkat auton speksit niin voin kaivella päätöksiä...
              Ei oo kovin tarkkaa tietoa koska auto on verotettu. Kaveri osti sen liikkeestä tässä muutama kuukausi taakseppäin. Kyseinen liike on ilmeisesti tuonut auton Suomeen n.2,5-vuotta sitten ja se on ollut jonkun työntekijän käytössä tuon ajan. Nyt sitten talvella laitettu myyntiin ja päätyi kaverin omistukseen. Sen verran selvis tossa että tuo "huoltomerkintä" vuodelta 2010 on tuulilasinvaihto ja tapahtunut auton ollessa vielä saksassa. Melkein heti tuon jälkeen se on rantautunu suomeen, mutta se että onko mittarin numerot vaihtunu jo saksanpäässä vaiko vasta Suomessa ja milloin niin taitaa olla aika hankala selvittää. Tietysti jos ton veropäätöksen sais kaivettua esiin niin näkis mitä se silloin on ollu. Tuskin sitä on vasta verotuksen jälkeen ruuvattu:think Ja se että sais nyt selville todelliset kilometrit voi olla aika lottoa. Huomenna pitäis kattoa läppärin kanssa josko sieltä jotain irtois.

              Vielä tohon vikakoodien kautta kilometrien näkemiseen, niin oisko kellään ideaa miten automaattilaatikkoon sais aiheutettua vikakoodin? Onnistuisko jonkun sulakkeen irrotuksella? Ilman että saa mitään harmia aikaan. Kyseessähän on siis E91 320da.

              Sori tää OT. Pitäs varmaan siirtyä tonne 9X puolelle.
              Last edited by GuGi_; 28-03-2013, 16:43.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • jjari
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 12
                • Kainuu

                Originally posted by jaki View Post
                Nyt on siis jo kaksi tapausta, josa jarruputki katkennut. Liekö sattumaa vai mitä. Joka tapauksessa jonkinlaiseen tarkkailuun pitää siis nuokin ottaa.
                Onko nuo, tässä ketjussa mainitut, Suoli-autoja vai tuonti? Ja paljonko on kilometrejä?
                Oli jarruputki ruostunut puhki ja myös toisella oli sama kohtalo edessä. Syynä pohjapanssarin päälle kertynyt hiekka yms paska. Kilometrejä 230tkm ja "suomi-auto". Ei oo varmaan ikinä tuosta puhdistettu panssaria enkä itsekkään ole vielä ennättänyt purkaa auto atomeiksi kun sen verran tuore tuttavuus

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  kuluttaa akkua, niin pirusti, että justiinsa jaksaa startata? sillonhan on vaikka ja mitä koodia taulussa.

                  Comment

                  • Ganes
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 189
                    • Lounais-Suomi

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Jos se on puhaltimen moottori joka ääntää niin äänen kyllä pitäisi loppua jos pistää puhalluksen kokonaan pois päältä...
                    Pari kertaa on vielä näin lauhemmillakin keleillä tuo puhallin pitänyt pahaa ääntään. Mutta vasta tänään hokasin, että onhan tuossa ilmastointihässäkässä myös se OFF-nappula. Eli sen kun painaa pohjaan niin vasta ssilloin se puhallin lopettaa kokonaan työskentelyn ja se paha äänikin loppuu. Tämä onneksi tarkoittaa sitä, että se puhallinhan siellä sitten ääntelee, eikä onneksi mikään muu. Eli se pelkkä puhallinnopeuden nollaan asettaminen ei ainakaan minun tapauksessa sammuta kokonaan sitä puhallinta. No onneksi tuo ääni kestää aina ilmaantuessaan vain hetken, joten annan asian olla. Korjataan vasta sitten kun ääni muuttuu ihan mahdottomaksi tai vekotin lopettaa puhaltamisen kokonaan.
                    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Ganes View Post
                      Pari kertaa on vielä näin lauhemmillakin keleillä tuo puhallin pitänyt pahaa ääntään. Mutta vasta tänään hokasin, että onhan tuossa ilmastointihässäkässä myös se OFF-nappula.
                      LCI:ssä namiskat on erilaiset, siinä pitää vääntää muistaakseni
                      nuppi ensin "kiinni" ja vielä uudestaan kerran niin saa pois päältä,
                      OFF-nappia ei taida olla...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • niksude`
                        Newbiemmer
                        • Apr 2011
                        • 21
                        • Imatra

                        Nyt kaivattaisiin apuja... Autona siis -04 530i e60 ja ongelmana että ilmastoinnin puhallus alkoi eilen ensin seilaamaan. Pari kilometriä myöhemmin ikkunat alkoivat huurtua, ja koko puhallin meni mykäksi. Ei toimi automaattiasennossa eikä manuaalisesti vaikka laittasi puhalluksen "täysille." Mistä kannattaisi aloittaa vikaa etsimään, olisiko aineet niin vähissä ettei kompura vaan yksinkertaisesti käynnisty? Akussa on virtaa 12,81V ilman että auto on käynnissä, kun jotkin olivat kirjoitelleet että huono akkukin voi vaikuttaa tuohon. :think Autohan oli siis seisonut koko talven ja nyt ensimmäisillä kilometreillä tämä vika.

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          Pitäisi keksiä jotkut siistit rosteriset pakoputken päät (3") noiden ujojen norsunkärsien tilalle. Lisää melua ei haluta, joten alkuperäinen takavaimennin pysyy paikallaan. Juttu onkin, että ko. pöntön ulostuloihin saa väkerreltyä yhtä sun toista, tilaa on hyvin ympärillä (varsinkin kun diffun irrottaa). Mittailin, että alkuperäisten putkien halkaisija on 52 mm ja niiden välissä on noin 30 mm tilaa, eli 78mm torvet sopinevat vielä paikalleen siten, etteivät ota kiinni toisiinsa tai puskuriin. Putkenjatkeen pituus ei saisi olla paljon yli 150 mm, että istuisi puskurin linjaan siististi.

                          Netistä koittanut metsästää, mutta aina on joku mitta pielessä. Ideoita otetaan vastaan



                          Tyylillisesti hakusassa on jotain tällaista, mutta tuokin esimerkin rööri on liian pitkä.

                          e. Ja ehkä takapuskurin linjaan istuisi paremmin kevyesti viistottu, eikä tuollainen suora pää. Clamp on -kiinnitys plussaa, kun ei ole hitsivehkeitä tallissa.
                          Last edited by tabasco; 31-03-2013, 11:53.

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3749
                            • Kajaani

                            Originally posted by tabasco View Post
                            Pitäisi keksiä jotkut siistit rosteriset pakoputken päät (3") noiden ujojen norsunkärsien tilalle. Lisää melua ei haluta, joten alkuperäinen takavaimennin pysyy paikallaan. Juttu onkin, että ko. pöntön ulostuloihin saa väkerreltyä yhtä sun toista, tilaa on hyvin ympärillä (varsinkin kun diffun irrottaa). Mittailin, että alkuperäisten putkien halkaisija on 52 mm ja niiden välissä on noin 30 mm tilaa, eli 78mm torvet sopinevat vielä paikalleen siten, etteivät ota kiinni toisiinsa tai puskuriin. Putkenjatkeen pituus ei saisi olla paljon yli 150 mm, että istuisi puskurin linjaan siististi.

                            Netistä koittanut metsästää, mutta aina on joku mitta pielessä. Ideoita otetaan vastaan



                            Tyylillisesti hakusassa on jotain tällaista, mutta tuokin esimerkin rööri on liian pitkä.

                            e. Ja ehkä takapuskurin linjaan istuisi paremmin kevyesti viistottu, eikä tuollainen suora pää. Clamp on -kiinnitys plussaa, kun ei ole hitsivehkeitä tallissa.
                            Saksalaisella FOX Exhaust Systemsillä on laaja valikoima putkenpäitä. Ne on todella pitkiä, 30-40cm, eli on ilmeisesti tarkoitettu lyhennettäväksi sopivimpaan mittaan.



                            - Antti -

                            Comment

                            • Hjördis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 174
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by jaki View Post
                              Nyt on siis jo kaksi tapausta, josa jarruputki katkennut. Liekö sattumaa vai mitä. Joka tapauksessa jonkinlaiseen tarkkailuun pitää siis nuokin ottaa.
                              Onko nuo, tässä ketjussa mainitut, Suoli-autoja vai tuonti? Ja paljonko on kilometrejä?
                              Omani on nyt 150tkm ajettu hyvin pidetty Lounais-Saksan tuonti. Putket ja pohja uudenveroisessa kunnossa joten ulkoiset aihuttajat voi tässä tapauksessa sulkea pois.

                              Comment

                              • newvintage
                                Newbiemmer
                                • Dec 2012
                                • 11
                                • Suomi

                                Originally posted by newvintage View Post
                                Info sources ->
                                -Traffic Info
                                -Travel Info
                                -Service (on harmaa)

                                En pääse Service valikkoon enää, mistä voi johtuu?

                                Check on "OK"!!
                                Kokeilin akun kengän irroittamista 20 minuutiksi, mutta se ei autanut. Edelleen en pääse Service vaikkoon. Kuka tietää mitä seuraavaksi vois tehdä?

                                Comment

                                Working...
                                X