ihmettelin tuossa että eikö alkupään kuuskympeissä oo ajovalojen päällä niitä oransseja "kulmakarvoja" mutta tarkemman tutkiskelun jälkeen huomasin että ahaa, täälä on piuhat irti. laitoin kiinni ja kokeilin niin vaan toisella puolella paloi koko "karva" ja toisella puolella pelkät ledit sielä taaempana, minkälainen polttimo tuohon pitkään karvaan sopii vai pitääkö vaihtaa koko roska? kuvittelisin itse että tuo on toteutettu samalla tavalla kuin angelien rinkulat että yhdellä ledillä palaa koko rengas / renkaat.
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
-
Niin siis eikös siellä ole 6 vai 7 lediä jotka palaa. Ledit ovat kiinni kapeassa ja pitkänmallisessa piirilevyssä. Todella veemäinen vaihtaa, sillä ledien kohta pitää leikata takapuolelta auki, saada piirilevy ehjänä irti, ja sitten vielä saada juotettua vahnat ledit irti ja uudet tilalle. Piirilevyn ujuttaminen takaisin ja sitten vielä leikatun aukon sulkeminen. Plus uusien ledien etsiminen siihen päälle.Originally posted by bimmerjones View Postihmettelin tuossa että eikö alkupään kuuskympeissä oo ajovalojen päällä niitä oransseja "kulmakarvoja" mutta tarkemman tutkiskelun jälkeen huomasin että ahaa, täälä on piuhat irti. laitoin kiinni ja kokeilin niin vaan toisella puolella paloi koko "karva" ja toisella puolella pelkät ledit sielä taaempana, minkälainen polttimo tuohon pitkään karvaan sopii vai pitääkö vaihtaa koko roska? kuvittelisin itse että tuo on toteutettu samalla tavalla kuin angelien rinkulat että yhdellä ledillä palaa koko rengas / renkaat.
Kokeile aluksi niin, että irrotat piuhan, ja jollakin erillisellä virtalähteellä annat suoraan ledeille virtaa 16-17V jännitteellä. Veikkaan että kaikki ledit syttyy. Annat soittaa vähän aikaa ja sitten piuha takaisin auton piuhaan kiinni. Saattaa pelata pitkänkin aikaa normaalisti. Ainakin minulla näin.
- Antti -
Comment
-
täytynee kokeilla, jos löydän sopivan muuntajanOriginally posted by Anzafin View PostNiin siis eikös siellä ole 6 vai 7 lediä jotka palaa. Ledit ovat kiinni kapeassa ja pitkänmallisessa piirilevyssä. Todella veemäinen vaihtaa, sillä ledien kohta pitää leikata takapuolelta auki, saada piirilevy ehjänä irti, ja sitten vielä saada juotettua vahnat ledit irti ja uudet tilalle. Piirilevyn ujuttaminen takaisin ja sitten vielä leikatun aukon sulkeminen. Plus uusien ledien etsiminen siihen päälle.
Kokeile aluksi niin, että irrotat piuhan, ja jollakin erillisellä virtalähteellä annat suoraan ledeille virtaa 16-17V jännitteellä. Veikkaan että kaikki ledit syttyy. Annat soittaa vähän aikaa ja sitten piuha takaisin auton piuhaan kiinni. Saattaa pelata pitkänkin aikaa normaalisti. Ainakin minulla näin.
- Antti -
tuli vaan mieleen että molemmilla puolilla ajovalot on niiden oranssien raitojen kohdalta "hikikarpaloilla" että vois tuosta kosteudestakin johtua ettei pala? onko niille joku oma tuuletusreikä vai tuulettuuko samalla koko muun valon kanssa?
Last edited by bimmerjones; 19-09-2012, 07:17.Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
Se kulmakarva on ainakin minun tutkimusteni mukaan erillinen "luola" eikä näin ollen tuuletu muun umpion kanssa.Originally posted by bimmerjones View Posttäytynee kokeilla, jos löydän sopivan muuntajan
tuli vaan mieleen että molemmilla puolilla ajovalot on niiden oranssien raitojen kohdalta "hikikarpaloilla" että vois tuosta kosteudestakin johtua ettei pala? onko niille joku oma tuuletusreikä vai tuulettuuko samalla koko muun valon kanssa?
- Antti -
Comment
-
Katsastuseläin kertoi raidetankojen päiden olevan vaihdon tarpeessa. Kävin ostamassa osat, ja käsittääkseni ko. osien vaihto on renkaidenvaihdosta seuraava helppouden suhteen.
Olisiko arvon foorumilaista pk-seudulla, joka haluaisi -07 e60:n nuo rahaa vastaan vaihtaa? Tarkoitus olisi näin ensimmäisen kerran väijyä sivulta miten homma toimii, ja jatkossa vaihtaa itse.
Comment
-
No vaihto on varsin helppia jos on oikeat työkalut. En ole E6x:ään joutunut noita vaihtamaan, eli en tiedä onko nuo kartiolla, jos on, tarvitsee sopivan "ulosvetäjän/painajan" joka helpottaa hommaa huomattavasti.Originally posted by cchaou View PostKatsastuseläin kertoi raidetankojen päiden olevan vaihdon tarpeessa. Kävin ostamassa osat, ja käsittääkseni ko. osien vaihto on renkaidenvaihdosta seuraava helppouden suhteen.
Olisiko arvon foorumilaista pk-seudulla, joka haluaisi -07 e60:n nuo rahaa vastaan vaihtaa? Tarkoitus olisi näin ensimmäisen kerran väijyä sivulta miten homma toimii, ja jatkossa vaihtaa itse.
Ei siinä mitään opastusta sinänsä tarvi, kyllä ne vaihtaa jokainen
joka vähänkään tykkää värkätä autojen kanssa.
Kannattaa myös sen sisemmän nivelen kunto tarkistaa,
ei olisi ensimmänen kerta kun katsastussetä vaihdattaa ulommat vaikka vika onkin sisemmissä...
Oleellista on mitata ENNEN irroitusta että minkä pituinen se raidetangon pää on ja säätää uudet samalle.
Suosittelen aurauksen tarkastusta säädön jälkeen ettei itse tehty etu huku rengaskappaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Juurikin näin, ovat omassa kolossaan täysin ja mitä ite yhden umpion aukasin niin aika tiiviiltä paketilta näytti. Voin kertoa että oli todella perseestä tuo "kulmakarvan" irrottaminen kolostaan. Maltti oli valttiaOriginally posted by Anzafin View PostSe kulmakarva on ainakin minun tutkimusteni mukaan erillinen "luola" eikä näin ollen tuuletu muun umpion kanssa.
- Antti -
///MotorporotE34 ///M5 -91
E28 535iA projekti
ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Comment
-
Originally posted by bimmerjones View Postkuvittelisin itse että tuo on toteutettu samalla tavalla kuin angelien rinkulat että yhdellä ledillä palaa koko rengas / renkaat.
eikös se juuriki pelaa nuin :thinkSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Itsellä oli tarkoitus herkistellä osa ja mennä sitten tallille se vaihtamaan. Mutta, se irtosikin ilman ulosvedintä, kunhan hieman napautti kylkeen. Sen sijaan pallon mutteri on muistaakseni 20 mm, sellaista avainta ei varmaan monelta pakista löydy..minulta löytyy nytOriginally posted by MajorDrake View PostNo vaihto on varsin helppia jos on oikeat työkalut. En ole E6x:ään joutunut noita vaihtamaan, eli en tiedä onko nuo kartiolla, jos on, tarvitsee sopivan "ulosvetäjän/painajan" joka helpottaa hommaa huomattavasti.
Vaikka kuinka mittailin ja laskin kierteitä, ratti meni eri tavalla vinoon operaation jälkeen = kulmien säätöön. Ei sielä kuitenkaan säädöt juuri pielessä olleet.Suosittelen aurauksen tarkastusta säädön jälkeen ettei itse tehty etu huku rengaskappaan...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Nyt ois tulossa ajankohtaiseksi tuo umpioiden irrotus tuosta 2005/11 mallin e61:stä kun toinen Xenon pimeni. Mietin että samalla vois tehdä seuraavat hommat:
-Ajovalojen linssin vaihto (nykyiset aika kiveniskuilla)
-Angel eyessien polttimoiden vaihto kirkkaampaan
Kysymys kuuluu, saiko näihin nyt jostain noita umpioiden linssejä irrallaan vai oliko se no go? Ainakaan alkuperäisenä/tarvikkeena ei saa KL / Merkkiliike.
Ja mitkäs ne kaikista parhaat/kirkkaimmat polttimot näihin enkeleihin ovat?
:thinkMyydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
Laseja tuskin saa irtallaan, ja ehjänä irroittaminen ilman umpion "leikkaamista" on haastavaa.
Paras tapa entisöidä on hioa ja kiillottaa umpiot ja sen jälkeen lakata ne.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
Liekö noista oikein mitkään kirkkaita?Originally posted by J-Beat View PostNyt ois tulossa ajankohtaiseksi tuo umpioiden irrotus tuosta 2005/11 mallin e61:stä kun toinen Xenon pimeni. Mietin että samalla vois tehdä seuraavat hommat:
-Ajovalojen linssin vaihto (nykyiset aika kiveniskuilla)
-Angel eyessien polttimoiden vaihto kirkkaampaan
Kysymys kuuluu, saiko näihin nyt jostain noita umpioiden linssejä irrallaan vai oliko se no go? Ainakaan alkuperäisenä/tarvikkeena ei saa KL / Merkkiliike.
Ja mitkäs ne kaikista parhaat/kirkkaimmat polttimot näihin enkeleihin ovat?
:think
Mut asiaan:






E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
kerros vielä monellako eri karkeudella hioit? (paperilla siis) ja monellako eri hiomatahnalla päästelit? kokeilin 2 tonnisella paperilla ja jää aika pahaa jälkeä vielä, en uskaltanu sitte enempää kokeilla kun en ollu varma riittääkö prestan ultimate cutting creme light poistamaan sen jäljen
Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
Comment