Katos, sieltähän löyty hyvät ohjeet. Teen ens viikonloppuna nuo irroituskalut noitten mittojen mukaan ja jos joku tarvii niin ovat lainattavissa ja liikkuvat etelä-pohjanmaan alueella aika kivuttomasti.
ilmeisesti kun eteen uusii noita tukivarsia, niin kannattaa vaihtaa tukivarsi sekä reaktiotanko molemmat.
onkos Meylen HD-version käytöstä mitään hyötyä?
Kyllä täällä tutina syö miestä. Tähän mennessä uusittu 3000km sitte levyt schmiedmann toimittamat, reaktiotangot schmiedmann, alatukivarret kl-varaosa ja raidetangot täydellisenä motonet, mutta aina vain tutajaa jarruttaessa erittäin kevyesti tai kovemmin.
tarinan alku. Tärinä alkoi 3000km sitten, joten vaihdoin uudet levyt todella kuluneiden tilalle. 2000km ja sama uudelleen. No ajattelin että etupäässä on väljää joten uusin kaikki tukivarret ja raidetangot, mutta aina vain sama homma. nyt vain huomaa kun tukivarret on tykyssä kunnossa että jarru polustin pumppaa tuntuvasti jarruttaessa. Voisiko olla että levyt on menny kieroksi laatuheiton takia?
Kyllä täällä tutina syö miestä. Tähän mennessä uusittu 3000km sitte levyt schmiedmann toimittamat, reaktiotangot schmiedmann, alatukivarret kl-varaosa ja raidetangot täydellisenä motonet, mutta aina vain tutajaa jarruttaessa erittäin kevyesti tai kovemmin.
tarinan alku. Tärinä alkoi 3000km sitten, joten vaihdoin uudet levyt todella kuluneiden tilalle. 2000km ja sama uudelleen. No ajattelin että etupäässä on väljää joten uusin kaikki tukivarret ja raidetangot, mutta aina vain sama homma. nyt vain huomaa kun tukivarret on tykyssä kunnossa että jarru polustin pumppaa tuntuvasti jarruttaessa. Voisiko olla että levyt on menny kieroksi laatuheiton takia?
vaihdettiin vielä toiset levyt takuuseen ja kestihän sitä iloa 5000tkm ja taas tutisee jarruttaessa. Voisiko vika olla etupyörän laakereissa kun kaikki muut on jo vaihdettu?
Uusittu siis kaikki tukivarret, iskarit bilstein, kaikki jarrut, täydellisenä raidetangot molemmin puolin. enää jää pyöränlaakerit/napa molemmin puolin mikä voisi tämän aiheuttaa.
Täs samalla kyselen,kun vaihdettiin eteen alatukivarret (e61).Nyt muutama tuhat takana ja taas väljä toinen puoli.Jos reaktiotangos välyyttä, syökö se ton alavarren nopeasti vai mikä?
vaihdettiin vielä toiset levyt takuuseen ja kestihän sitä iloa 5000tkm ja taas tutisee jarruttaessa. Voisiko vika olla etupyörän laakereissa kun kaikki muut on jo vaihdettu?
Uusittu siis kaikki tukivarret, iskarit bilstein, kaikki jarrut, täydellisenä raidetangot molemmin puolin. enää jää pyöränlaakerit/napa molemmin puolin mikä voisi tämän aiheuttaa.
Kuullostaa ihan e39:n ongelmalta. Kannttaa lukea vastaava topicci e39:stä. Tekniikka kuitenkin ratkaisultaan pitkälti samaa. Lopputuloksena siellä on kait, osalla renkaat, osalla reaktiotanko ja suurella osalla selvittämättä..
Tämä tutina on kyllä mysteeristä. Sama tutina kesärenkaillakin. Välystä löydettiin oikeen kunnolla hammastangosta. +-1cm klappia ohjausvaihteessa. Luulen että se on syynä vähän ainaiseen ratin vatkailuun. Jatketaan tutkimista.
Tämä tutina on kyllä mysteeristä. Sama tutina kesärenkaillakin. Välystä löydettiin oikeen kunnolla hammastangosta. +-1cm klappia ohjausvaihteessa. Luulen että se on syynä vähän ainaiseen ratin vatkailuun. Jatketaan tutkimista.
Ilmeisesti et ole vielä tuota hammastankoa uusinut?
mjaa a en tiiä, mutta tuossa joku oli noita schmiedmannin levyjä heitellyt paikoilleen... itellä kävi e39 mallissa paikoillaan schmiedmannin levyt edessä ja takana, molemmat aivan soirot. No sitten tuo uusi läjä mikä niiltä tuli tilalle, käytin tuossa kaverin työpaikalla, että kattovat ne levyt kellolla onko suorat ennen ku alan runkuttaan renkaita pois, niin kierothan ne oli ja lähti samantien takas. Nyt on jotkut tarvike levyt autossa, 15000km takana eikä juputa tai tärise rattiin eikä pedaaliin.
Nyt olis hammastanko vaihdettuna. Tärinät väheni jarrutuksesta mutta ei todellakaan loppunut. Prkl sanon minä. Nyt levyt heittokelloon seuraavaksi. Toki on alkanu mietityttää mun motonetin reaktitangot ettei vain olisi kuollu helat varsista? Näihin kun sais powerflexit niin hyvä olis mutta kun ei saa. Täytyy pian tehdä nailoniset.
Comment