Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tärisee/tutisee..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    #16
    ja tärinä et onneks tuli aamulla naitua, muuten ois pian lauennu penkille, jumaliste.

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      #17
      Katos, sieltähän löyty hyvät ohjeet. Teen ens viikonloppuna nuo irroituskalut noitten mittojen mukaan ja jos joku tarvii niin ovat lainattavissa ja liikkuvat etelä-pohjanmaan alueella aika kivuttomasti.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • mattipuh
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 150
        • Espoo, Finland

        #18
        ilmeisesti kun eteen uusii noita tukivarsia, niin kannattaa vaihtaa tukivarsi sekä reaktiotanko molemmat.
        onkos Meylen HD-version käytöstä mitään hyötyä?



        noitten mukana tullee puslat, eli vaihtohomma on astetta helpompi (ei tarvitse ulosvetäjiä tms).
        Matti
        E61 530DA (2005)

        Comment

        • janihannula
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 740
          • https://t.me/pump_upp

          #19
          Kyllä täällä tutina syö miestä. Tähän mennessä uusittu 3000km sitte levyt schmiedmann toimittamat, reaktiotangot schmiedmann, alatukivarret kl-varaosa ja raidetangot täydellisenä motonet, mutta aina vain tutajaa jarruttaessa erittäin kevyesti tai kovemmin.

          tarinan alku. Tärinä alkoi 3000km sitten, joten vaihdoin uudet levyt todella kuluneiden tilalle. 2000km ja sama uudelleen. No ajattelin että etupäässä on väljää joten uusin kaikki tukivarret ja raidetangot, mutta aina vain sama homma. nyt vain huomaa kun tukivarret on tykyssä kunnossa että jarru polustin pumppaa tuntuvasti jarruttaessa. Voisiko olla että levyt on menny kieroksi laatuheiton takia?

          Syö miestä hivenen tämmönen!
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • uijui
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 172
            • suomi

            #20
            Originally posted by janihannula View Post
            Kyllä täällä tutina syö miestä. Tähän mennessä uusittu 3000km sitte levyt schmiedmann toimittamat, reaktiotangot schmiedmann, alatukivarret kl-varaosa ja raidetangot täydellisenä motonet, mutta aina vain tutajaa jarruttaessa erittäin kevyesti tai kovemmin.

            tarinan alku. Tärinä alkoi 3000km sitten, joten vaihdoin uudet levyt todella kuluneiden tilalle. 2000km ja sama uudelleen. No ajattelin että etupäässä on väljää joten uusin kaikki tukivarret ja raidetangot, mutta aina vain sama homma. nyt vain huomaa kun tukivarret on tykyssä kunnossa että jarru polustin pumppaa tuntuvasti jarruttaessa. Voisiko olla että levyt on menny kieroksi laatuheiton takia?

            Syö miestä hivenen tämmönen!
            Etunapa kiero??

            Comment

            • janihannula
              BTCF Member
              • Jun 2006
              • 740
              • https://t.me/pump_upp

              #21
              Originally posted by uijui View Post
              Etunapa kiero??
              Juurikin tässä pähkäilen että voisiko olla mahdollista. Vielä voisi irroittaa levyt ja putsata vielä navat. keinot alkaa olla vähissä.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • janihannula
                BTCF Member
                • Jun 2006
                • 740
                • https://t.me/pump_upp

                #22
                vaihdettiin vielä toiset levyt takuuseen ja kestihän sitä iloa 5000tkm ja taas tutisee jarruttaessa. Voisiko vika olla etupyörän laakereissa kun kaikki muut on jo vaihdettu?

                Uusittu siis kaikki tukivarret, iskarit bilstein, kaikki jarrut, täydellisenä raidetangot molemmin puolin. enää jää pyöränlaakerit/napa molemmin puolin mikä voisi tämän aiheuttaa.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • jake530d
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 146
                  • vaasa

                  #23
                  Täs samalla kyselen,kun vaihdettiin eteen alatukivarret (e61).Nyt muutama tuhat takana ja taas väljä toinen puoli.Jos reaktiotangos välyyttä, syökö se ton alavarren nopeasti vai mikä?
                  E71 X6 35D
                  ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #24
                    Originally posted by janihannula View Post
                    vaihdettiin vielä toiset levyt takuuseen ja kestihän sitä iloa 5000tkm ja taas tutisee jarruttaessa. Voisiko vika olla etupyörän laakereissa kun kaikki muut on jo vaihdettu?

                    Uusittu siis kaikki tukivarret, iskarit bilstein, kaikki jarrut, täydellisenä raidetangot molemmin puolin. enää jää pyöränlaakerit/napa molemmin puolin mikä voisi tämän aiheuttaa.
                    Kuullostaa ihan e39:n ongelmalta. Kannttaa lukea vastaava topicci e39:stä. Tekniikka kuitenkin ratkaisultaan pitkälti samaa. Lopputuloksena siellä on kait, osalla renkaat, osalla reaktiotanko ja suurella osalla selvittämättä..

                    Comment

                    • janihannula
                      BTCF Member
                      • Jun 2006
                      • 740
                      • https://t.me/pump_upp

                      #25
                      Tämä tutina on kyllä mysteeristä. Sama tutina kesärenkaillakin. Välystä löydettiin oikeen kunnolla hammastangosta. +-1cm klappia ohjausvaihteessa. Luulen että se on syynä vähän ainaiseen ratin vatkailuun. Jatketaan tutkimista.
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by janihannula View Post
                        Tämä tutina on kyllä mysteeristä. Sama tutina kesärenkaillakin. Välystä löydettiin oikeen kunnolla hammastangosta. +-1cm klappia ohjausvaihteessa. Luulen että se on syynä vähän ainaiseen ratin vatkailuun. Jatketaan tutkimista.
                        Ilmeisesti et ole vielä tuota hammastankoa uusinut?

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #27
                          mjaa a en tiiä, mutta tuossa joku oli noita schmiedmannin levyjä heitellyt paikoilleen... itellä kävi e39 mallissa paikoillaan schmiedmannin levyt edessä ja takana, molemmat aivan soirot. No sitten tuo uusi läjä mikä niiltä tuli tilalle, käytin tuossa kaverin työpaikalla, että kattovat ne levyt kellolla onko suorat ennen ku alan runkuttaan renkaita pois, niin kierothan ne oli ja lähti samantien takas. Nyt on jotkut tarvike levyt autossa, 15000km takana eikä juputa tai tärise rattiin eikä pedaaliin.

                          Comment

                          • janihannula
                            BTCF Member
                            • Jun 2006
                            • 740
                            • https://t.me/pump_upp

                            #28
                            Nyt olis hammastanko vaihdettuna. Tärinät väheni jarrutuksesta mutta ei todellakaan loppunut. Prkl sanon minä. Nyt levyt heittokelloon seuraavaksi. Toki on alkanu mietityttää mun motonetin reaktitangot ettei vain olisi kuollu helat varsista? Näihin kun sais powerflexit niin hyvä olis mutta kun ei saa. Täytyy pian tehdä nailoniset.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • leed
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 31
                              • Hki

                              #29
                              Motonet - Tulee jo kylmät väreet pelkästä nimestä.

                              Comment

                              • eekuusyks
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 164
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by MakeH View Post
                                Puslat vaihdettu, toisessa oli halkeamia. Tutinat ja vapinat hävisivät.
                                Mitä puslien vaihto maksoi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎