Mulla on tossa e92 samaa vikaa että ravistaa välillä. Toisessa eturenkaassa on pikkusen pystyheittoa. Ravistus väheni huomattavasti kun rengasta pyöräytettiin vanteella. Nyt tuntuu enää erittäin pientä vapinaa 75-85 nopeudessa,ennen toimenpidettä ravisti perkeleesti 60-95 nopeudessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tärisee/tutisee..
Collapse
X
-
Originally posted by Tofu View PostJoo ei lopu. Oon kokeillut kaikenlaisia kombinaatoita. Välillä vapaalle, erinlaisia vetoja ym. Mutta en ole vielä mitään yhdistelmää löytänyt mikä lisäisi tai vähentäisi tutinaa.
Pitää laittaa renkaisiin ilmaa ja kattoa, josko se vaikuttaisi.
E: Jos se turbiini aiheuttaisi tutinaa, olisiko se jatkuvaa vai vain välillä?
E II: tosiaan tutina tuntuu takapuolessa. Ratti mun mielestä on ihan okLast edited by Tofu; 10-06-2014, 17:17.F01 730d -13
Comment
-
-
joo rupeaa tuo tärinä syömään miestä jo pikkuhiljaa.ei meinaan löydy syy millään.tärinä tuntuu etujakkaroissa.ei juurikaan takapenkille
vapisee siis n.75-120km/h vauhdissa.ja joskus tuntuu hiljaisessakin vauhdissa että auto "heijjaa"
kokeiltu 3 eri vanne/kumisarjalla.joka kulmasta tunkattu ilmaan ja tarkistettu että ei väljää missään.etupäähän vaihettu suurinpiirtein kaikki tukivarret,iskarin yläpään laakerit,raidetangon päät.2 kertaa tehty 4-pyörä suuntaus.renkaita pyöritelty tunkilla ollessa,niin ei jarrut tunnu laahaavan tai levyt ei pitäs olla kierossa,vain hieman kihnittää.renkaita varmuuden vuoksi vielä tasapainotettu.vetarit rasvattu.
tänään vaihdoin kardaanin rättinivelen kun oli aivan revennyt ja mielessäni jo tuuletin että nyt se tärinä loppui mutta ei.
kardaanin tukilaakerista en osaa sanoa oliko kunnossa ku se näkyy olevan kuminen joka joustaa hieman.
auton alla huomasin äsken että toinen vetari oli toista senttiä ulkona murikasta ja kun siihen kevyesti löi meni melkein kokonaan sisään,onko normaalia???
voisko iskunvaimentimet vaikuttaa tuohon tärinään kun vänkärin puolen etu iskari jäätyi talvella?äsken testiajossa reilusti satkun vauhdissa rattia reilummin kääntäessä auto tuntui ihmeen makaroonilta siis huojui yllättävän paljon vaikka autoa madallettu ja 35 profiilin kumit
Comment
-
-
Originally posted by Jölli View Postjoo rupeaa tuo tärinä syömään miestä jo pikkuhiljaa.ei meinaan löydy syy millään.tärinä tuntuu etujakkaroissa.ei juurikaan takapenkille
vapisee siis n.75-120km/h vauhdissa.ja joskus tuntuu hiljaisessakin vauhdissa että auto "heijjaa"
kokeiltu 3 eri vanne/kumisarjalla.joka kulmasta tunkattu ilmaan ja tarkistettu että ei väljää missään.etupäähän vaihettu suurinpiirtein kaikki tukivarret,iskarin yläpään laakerit,raidetangon päät.2 kertaa tehty 4-pyörä suuntaus.renkaita pyöritelty tunkilla ollessa,niin ei jarrut tunnu laahaavan tai levyt ei pitäs olla kierossa,vain hieman kihnittää.renkaita varmuuden vuoksi vielä tasapainotettu.vetarit rasvattu.
tänään vaihdoin kardaanin rättinivelen kun oli aivan revennyt ja mielessäni jo tuuletin että nyt se tärinä loppui mutta ei.
kardaanin tukilaakerista en osaa sanoa oliko kunnossa ku se näkyy olevan kuminen joka joustaa hieman.
auton alla huomasin äsken että toinen vetari oli toista senttiä ulkona murikasta ja kun siihen kevyesti löi meni melkein kokonaan sisään,onko normaalia???
voisko iskunvaimentimet vaikuttaa tuohon tärinään kun vänkärin puolen etu iskari jäätyi talvella?äsken testiajossa reilusti satkun vauhdissa rattia reilummin kääntäessä auto tuntui ihmeen makaroonilta siis huojui yllättävän paljon vaikka autoa madallettu ja 35 profiilin kumit
Aikalailla nappiin menee kyllä tuo sun kuvaus. Ite oon aatellut tuon rättinivelen ja tukilaakerin vaihtaa, jos rikki. Ärsyttävä juttu!F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Jölli View Postois jo mukava löytää tuo tutinan aiheuttaja ku kohta vuoden tutissu ja rahaakin jo mukava summa palanu osia vaihtaessa.
autokuumekkin olis mutta eihän tuota kukaan tuommosena osta:thinkF01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Jölli View PostKyllä se rättinivelen vaihto jotaki autto.kävin sitte vielä äsken vanteet ottamassa irti ja katselin niin yhdestä vanteesta puuttui keskitysrengas kun noihin oli sorvattu e39 käypät reiät.
Nyt aikalailla tärinätön auto.MAHTAVAAF01 730d -13
Comment
-
-
Ymmärsinkö nyt oikein että tällä kitillä saa nuo reaktiotangoista johtuvat tutinat poistettua?
Noissa ei vissiin kuuluis olla tollasta käsin tuntuvaa klappia?
Siis tuo numero 2.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...and_wishbones/Last edited by Pola; 13-06-2014, 19:59.E60 530 xdA -06
Comment
-
-
Originally posted by Jölli View Postjoo rupeaa tuo tärinä syömään miestä jo pikkuhiljaa.ei meinaan löydy syy millään.tärinä tuntuu etujakkaroissa.ei juurikaan takapenkille
vapisee siis n.75-120km/h vauhdissa.ja joskus tuntuu hiljaisessakin vauhdissa että auto "heijjaa"
kokeiltu 3 eri vanne/kumisarjalla.joka kulmasta tunkattu ilmaan ja tarkistettu että ei väljää missään.etupäähän vaihettu suurinpiirtein kaikki tukivarret,iskarin yläpään laakerit,raidetangon päät.2 kertaa tehty 4-pyörä suuntaus.renkaita pyöritelty tunkilla ollessa,niin ei jarrut tunnu laahaavan tai levyt ei pitäs olla kierossa,vain hieman kihnittää.renkaita varmuuden vuoksi vielä tasapainotettu.vetarit rasvattu.
tänään vaihdoin kardaanin rättinivelen kun oli aivan revennyt ja mielessäni jo tuuletin että nyt se tärinä loppui mutta ei.
kardaanin tukilaakerista en osaa sanoa oliko kunnossa ku se näkyy olevan kuminen joka joustaa hieman.
auton alla huomasin äsken että toinen vetari oli toista senttiä ulkona murikasta ja kun siihen kevyesti löi meni melkein kokonaan sisään,onko normaalia???
voisko iskunvaimentimet vaikuttaa tuohon tärinään kun vänkärin puolen etu iskari jäätyi talvella?äsken testiajossa reilusti satkun vauhdissa rattia reilummin kääntäessä auto tuntui ihmeen makaroonilta siis huojui yllättävän paljon vaikka autoa madallettu ja 35 profiilin kumitF01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostOsaisko joku laittaa osanumero rättinivelelle ja tukilaakerille?Last edited by Heguli 31; 15-06-2014, 10:46.
Comment
-
Comment