Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tärisee/tutisee..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by janihannula View Post
    Nyt olis hammastanko vaihdettuna. Tärinät väheni jarrutuksesta mutta ei todellakaan loppunut. Prkl sanon minä. Nyt levyt heittokelloon seuraavaksi. Toki on alkanu mietityttää mun motonetin reaktitangot ettei vain olisi kuollu helat varsista? Näihin kun sais powerflexit niin hyvä olis mutta kun ei saa. Täytyy pian tehdä nailoniset.
    Napojen, jarrulevyjen ja vanteiden vastinpinnat varmasti puhtaat? Kiristettiinkö tukivarret oikeaoppisesti 'paino päällä'?
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • janihannula
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 740
      • https://t.me/pump_upp

      #32
      Originally posted by Lakeson View Post
      Napojen, jarrulevyjen ja vanteiden vastinpinnat varmasti puhtaat? Kiristettiinkö tukivarret oikeaoppisesti 'paino päällä'?
      kaikki pinnat on puhdistettu huolella. Toki voisi vielä tarkistaa. Tukivarret on kiristetty paino päällä ottei mee korkkiruuville puslat,
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • eekuusyks
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 164
        • Pohjois-Pohjanmaa

        #33
        Tämmöstä tällä kertaa :

        Ratti tärisee, ei niinkään auto.
        Renkaat on tasapainotettu, kulmat säädettu samalla kun raidetangot vaihdettiin.

        Välyksiä ei kuulema tukitankoissa ollut, eivät kehoituksista huolimatta irroittaneet tukivarsia kun tutkivat puslat.

        Kummat vaihdetaan, alatukivarret vai reaktiotangot?

        Comment

        • janihannula
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 740
          • https://t.me/pump_upp

          #34
          Itse vaihtaisin ekana reaktiotangot.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • jake530d
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 146
            • vaasa

            #35
            Originally posted by janihannula View Post
            Itse vaihtaisin ekana reaktiotangot.
            Mulla oli samaa tutinaa jarrutuksessa! Vaihtelin ekana alatukivarret,mutta koska en vaihtanu reaktiotankoja myös, söi ne sit äkkiä paskaks noi alatukivarret. suosittelen aina vaihtamaan kaikki 4 vartta. Vaikka halpaa se ei ole,mut mikä on
            E71 X6 35D
            ex.E61 530D 282hv. 615nm.

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by jake530d View Post
              Mulla oli samaa tutinaa jarrutuksessa! Vaihtelin ekana alatukivarret,mutta koska en vaihtanu reaktiotankoja myös, söi ne sit äkkiä paskaks noi alatukivarret. suosittelen aina vaihtamaan kaikki 4 vartta. Vaikka halpaa se ei ole,mut mikä on
              Kuulostaa hurjalta. Saa olla dramaattisen paljon väljää reaktiotangoissa, että niillä olisi mitään tekemistä alatukivarsien kulumisen kanssa. Huonolaatuiset osat lienee perimmäinen syy lyhyeen elinkaareen, tai asennusvirhe.
              Last edited by Lakeson; 09-05-2011, 14:53.
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • Limit
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 144
                • Tsuomi

                #37
                Onko kukaan vaihtanut iskunvaimentimia?

                Originally posted by Lakeson View Post
                Kuulostaa hurjalta. Saa olla dramaattisen paljon väljää reaktiotangoissa, että niillä olisi mitään tekemistä alatukivarsien kulumisen kanssa. Huonolaatuiset osat lienee perimmäinen syy lyhyeen elinkaareen, tai asennusvirhe.
                - Kaikilla on vaihdettu tukivarsia, levyjä, paloja,puslia, hammastankoja jne.

                Jos vaihtaa jäykemmät iskunvaimentimet eteen, jotka takaa renkaan otteen tiehen Suomen karkeilla teillä, voisi ongelma poistua. Ei jäykempiä puslia, vaan vain vaimennus paremmaksi.
                Ei halpaa kylläkään.
                Limits in life

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #38
                  Itsellä ei E60, mutta E46 ei ainakaan ollut iskareilla mitään vaikutusta tärinään, vaikka vanhoista etuiskareista tuli mehut kartanolle kun sai ne irti autosta.

                  Comment

                  • janihannula
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 740
                    • https://t.me/pump_upp

                    #39
                    En tosiaan usko jäykempien iskareiden vaikuttavat, ainakaa mulla bilsteinit ei auttanu yhtää. Hammastanko autto vähän mutta nyt oon teettämässä e39:n powerflexit tuohon 61:een. Lisäholkeilla homma hoituu. Katotaan lähteekö tutinat.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • eekuusyks
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 164
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by eekuusyks View Post
                      Tämmöstä tällä kertaa :

                      Ratti tärisee, ei niinkään auto.
                      Renkaat on tasapainotettu, kulmat säädettu samalla kun raidetangot vaihdettiin.

                      Välyksiä ei kuulema tukitankoissa ollut, eivät kehoituksista huolimatta irroittaneet tukivarsia kun tutkivat puslat.

                      Kummat vaihdetaan, alatukivarret vai reaktiotangot?
                      Selvisi tämäkin, autoa tarkistettiin katsastuskonttorin täryyttimellä, välyksiä ei vieläkään löytynyt, vika on ... tadaa , renkaissa , jotka ovat kuluneet epätasaisesti.

                      Enpä tuota settiä katellut tarkemmin kun ostin sen käytettynä, nakkasin vain paikoillen kun pintaa oli. Kädellä kun kumea silittelee, tuntee selvästi kuinka ovat kuluneet enemmän ulkoreunoistaan. Laitoin 3.5 kiloa ilmaa, tärinät vaimenivat huomattavasti. Muutoinkin ajettavuus parani selvästi.

                      Kylläpä hävettää, huomenna rankasen itseäni ja juon itteni vesinokkaeläimeksi.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1836
                        • Kotona/Poissa

                        #41
                        Yksi ehkä hiukan kaukaa haettu tutinan aiheuttaja saattaisi olla väärät lukkopultit vanteissa (siis tietenkin vain jos vanteissa on ylipäätään lukkopultit käytössä )

                        Muutaman kerran olen kuullut tapauksista, joissa lukkopultit poistamalla / vaihtamalla tutinat poistuivat. Syyllisiksi paljastui liian painavat lukkopultit.
                        Last edited by Havis; 13-05-2011, 08:54.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • jengstro
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 380
                          • 02-alue

                          #42
                          E60 tärisi satunnaisesti miedosti... joskus, tietyissä nopeuksissa. Viaksi paljastui liian iso ja erilainen auraus etupyörissä. Epäilin itsekkin puslia, puslat oli ok. Tällästä tällä kertaa.

                          Originally posted by eekuusyks View Post
                          Selvisi tämäkin, autoa tarkistettiin katsastuskonttorin täryyttimellä, välyksiä ei vieläkään löytynyt, vika on ... tadaa , renkaissa , jotka ovat kuluneet epätasaisesti.

                          Enpä tuota settiä katellut tarkemmin kun ostin sen käytettynä, nakkasin vain paikoillen kun pintaa oli. Kädellä kun kumea silittelee, tuntee selvästi kuinka ovat kuluneet enemmän ulkoreunoistaan. Laitoin 3.5 kiloa ilmaa, tärinät vaimenivat huomattavasti. Muutoinkin ajettavuus parani selvästi.

                          Kylläpä hävettää, huomenna rankasen itseäni ja juon itteni vesinokkaeläimeksi.

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2322
                            • Uusimaa

                            #43
                            Originally posted by jengstro View Post
                            Viaksi paljastui liian iso ja erilainen auraus etupyörissä.
                            Kuinka etupyörissä voi olla erilainen auraus? :think
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • jengstro
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 380
                              • 02-alue

                              #44
                              Originally posted by JKK View Post
                              Kuinka etupyörissä voi olla erilainen auraus? :think
                              heh joo :-) pyörän aurauskulmat kun ratti on suorassa. http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

                              Hmm mites se oli, specsi on 0.3.. 0.9 astetta. Vasemmassa oli aurausta 1.2 astetta ja oikealla puolella 1.9!

                              Comment

                              • Janne S
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 437
                                • Keminmaa

                                #45
                                Tärinät jatkuu...

                                Ei oo kyllä hirveesti kehumista noissa Hankook V12:sissa, auto päivän seisoo tasella parkkipaikalla, 500m motarille-> kiihdytys 110, niin itku meinaa tulla ku vatkaa ku kierot ostoskärryt pahimillaan. Jonku matkaa ku jaksaa tärinää sietää, niin tasottuu kummasti, mut ei "korjaannu" kokonaan. Onko juuri tosi et kesärenkaisiinkin tulee ns. flatspotteja ku seisoo paikallaan, oon kuullu kyl et talvirenkaissa on kovilla pakkasilla ollu joskus tommosta ongelmaa, mut että kesärenkaillakin, huh. Selailin ameriiiiikan foorumeita ja samojen ongelmien kanssa olivat sieläkin painineet, eikä ongelma korjaantunut kuin rengasmerkkiä vaihtamalla. Tuossa noita linkkejä, jos kiinnostaa lukea http://forums.5series.net/topic/1130...discount-tire/ http://forums.5series.net/topic/1140...ibration-help/
                                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎