Kyseessä 525d LCI. Keskuslukitus johtuu varmasti johtojen katkeilusta/antennivahvistimesta. Oikean puolen jo avasin ja siellä oli yksi piuha poikki heti vanhan liitoksen jälkeen. Vasenta en ole vielä avannut, mutta siellä käsittääkseni tulee piuhat antennille.
Voiko tuo äänitorvien toimimattomuus olla yhteydessä tähän? Sulake nro 51 ok.
Kyseessä 525d LCI. Keskuslukitus johtuu varmasti johtojen katkeilusta/antennivahvistimesta. Oikean puolen jo avasin ja siellä oli yksi piuha poikki heti vanhan liitoksen jälkeen. Vasenta en ole vielä avannut, mutta siellä käsittääkseni tulee piuhat antennille.
Voiko tuo äänitorvien toimimattomuus olla yhteydessä tähän? Sulake nro 51 ok.
Ei kyllä ole töötin toiminnalla tekemistä kontin johtosarjojen kanssa. Toimiiko ratissa kaikki? Vika voi olla siellä katkaisijassa, slipringissä tai huono kosketus äänitorvella. Seuraavaksi melkein testerillä katsoisin tajuaako auton töötin painamisen. Näin tietäisi vähän mistä päästä alkaisi tutkimaan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei kyllä ole töötin toiminnalla tekemistä kontin johtosarjojen kanssa. Toimiiko ratissa kaikki? Vika voi olla siellä katkaisijassa, slipringissä tai huono kosketus äänitorvella. Seuraavaksi melkein testerillä katsoisin tajuaako auton töötin painamisen. Näin tietäisi vähän mistä päästä alkaisi tutkimaan.
Nonni, nyt ehti taas ihmetellä asiaa lisää. Tööttiä painettaessa ei tule jännitettä torvien liittimille. Mitähän seuraavaksi?
Olihan työmaa. Olen aika hidas tekemään, tulee töpeksittyä ja yleensä hieman jokin vastustaakin. Pari päivää noita ihmettelin, mutta kyllä se siitä lopulta valmistui. Mulla lopetti kaukosäätimet availemasta lukkoja ja avaimilla kun avasi niin hälyt pärähti päälle. Lopettivat heti kun laittoi avaimen lukkoon
Autona E61 2007 LCI 525d
Kuvassa vanhat johdot heti teippien purkujen jälkeen, joten suorastaan ihme etteivät ennen oikutelleet pahemmin.
Muutama ylimääräinen johto oli uudessa nipussa, mutta ei haitannut kun laitoin yhteen siististi. Halpisabikoilla oli kyllä aika ankeeta puristella ja kuoria tuollainen kasa liittimiä, joten suosittelen hankkimaan hieman paremmat.
Johtojen värit ei olleet samat kuin vanhoissa, mutta paksuuksia kun seurasi ja teki omia muistiinpanoja niin kyllä ne kerralla oikein meni ja kaikki toimii taas normaalisti. Tein pari kertaa värien tarkistuksen ja sain kaksi virhettä poistettua. Siis näiden tarkistuksien ansiosta ekassa käynnistyksessä kaikki toimi kuten piti.
Jos vain mahdollista niin nuo abikot kannattaa jättää kauppaan ja käyttää tinakolvia ja kutistesukkaa. Siinä eliminoi yhden tulevaisuudessa mahdollisesti ilmenevän sähkövian/kosketushäiriön. Mutta ei niistä tietysti läheskään aina ongelmia tule.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Jos vain mahdollista niin nuo abikot kannattaa jättää kauppaan ja käyttää tinakolvia ja kutistesukkaa. Siinä eliminoi yhden tulevaisuudessa mahdollisesti ilmenevän sähkövian/kosketushäiriön. Mutta ei niistä tietysti läheskään aina ongelmia tule.
Näin minäkin ajattelin ja aloitin jo kolvaamaan muutamia johtoja mutta sitten iski epäusko ja totesin ettei tule mitään kun tuollaisen määrän johtoja pitäisi juottaa auton sisällä hankalassa asennossa jne. Yritin olla vahva. Vaikka lomalla olinkin ja ilmakin suosi niin kuitenkin lopulta liha oli heikko.
Tuossa setissä tuli ihan laadukkaat puristusliittimet eikä tarvinnut niitä arpoa. Toki niputin lopulta aika huolella kimput yhteen ettei ainakaan yksittäiset johdot sinkoile. Sitten taas urheillaan jos jotain tulee. Tätä se elämä on kun harrastaa.
Näin minäkin ajattelin ja aloitin jo kolvaamaan muutamia johtoja mutta sitten iski epäusko ja totesin ettei tule mitään kun tuollaisen määrän johtoja pitäisi juottaa auton sisällä hankalassa asennossa jne. Yritin olla vahva. Vaikka lomalla olinkin ja ilmakin suosi niin kuitenkin lopulta liha oli heikko.
Tuossa setissä tuli ihan laadukkaat puristusliittimet eikä tarvinnut niitä arpoa. Toki niputin lopulta aika huolella kimput yhteen ettei ainakaan yksittäiset johdot sinkoile. Sitten taas urheillaan jos jotain tulee. Tätä se elämä on kun harrastaa.
Ainakin oman kokemuksen perusteella tuossa Sencomin setissä on laadukkaat piuhat, mutta nuo jatkoholkit on melkoista kuraa. Laadukkaaseen jatkoholkkiin verrattuna nuo on aivan liian kovaa materiaalia. Eli ne jää liian löysäksi tai murtuu.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ainakin oman kokemuksen perusteella tuossa Sencomin setissä on laadukkaat piuhat, mutta nuo jatkoholkit on melkoista kuraa. Laadukkaaseen jatkoholkkiin verrattuna nuo on aivan liian kovaa materiaalia. Eli ne jää liian löysäksi tai murtuu.
Tämä onkin hyvä tietää. En tiennytkään vaan luulin. Minkä merkkisiä, minkälaisia ovat ja mistä löytyy nuo laadukkaat?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment