Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halza
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 20
    • Rauma

    Originally posted by daro View Post
    Onko kukaan tilannut viimeaikoina tuolta Sencomilta? Tilasin omaan autoon johtosarjan korjaussetin ja en ole saanut mitään toimitusilmoitusta siihen liittyen, meileihinkään ei vastata. Tilauksesta aikaa kuitenkin jo 2 viikkoa.
    Minua kiinnostaisi myös. Olisi tarvetta korjaussetille.

    Comment

    • daro
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 113
      • Oulu

      Vieläkään ei mitään vastausta. Jos joku on käynyt sähköpostikeskustelua suoraan jonkin Sencomin henkilön kanssa lähikuukausina niin voisiko nakata mulle vaikka privana osoitteen ja koitan sitä kautta lähestyä (jos en ole jo laittanut samaan osoitteeseen).

      Suosittelisin malttamaan tuolta tilaamista ainakin hetkeksi.

      Comment

      • daro
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 113
        • Oulu

        Johtosarja saapui lopultakin, Paypal disputen jälkeen jne. Toki paketista uupui antennivahvistimen vänkärin puoleiseen päähän tulevat johdot ja sen sijaan oikeanpuoleisia johtosarjoja oli kaksin kappalein. Tuon toisen oikeanpuoleisen johtosarjan voi lunastaa pois, näppäilen ostoilmoituksen kunhan ehdin.

        Itse ongelma: viikonlopun aikana vaihdoin vasemmanpuoleisen johtosarjan ja radion kuulumattomuus johtui näköjään siitä että antennijohto oli paria säiettä lukuunottamatta poikki.

        Onko tuollaisen jatkamiseen muita vaihtoehtoja kuin Fakra-liittimen avulla?

        Comment

        • daro
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 113
          • Oulu

          Ei kellään olisi tuohon antennijohdon korjaukseen vinkkejä? Ostin ebaysta SMA-tyypin liittimiä mutta en kyllä noilla saa kuulumaan vaikka on oikeat pihdit puristeluun jne.

          Johdon tyyppi taitaa olla RG174, jos oikein muistelen.

          Comment

          • apche
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 94
            • Somalia

            Lisäjarruvalo pimeänä. Aiemmin toimi vain osittain, eli paloi vain osa ledeistä. Nyt siis täysin mykkä ja katsastusmies ei tykänny. Eli olettaisin, että se jarruvalo hajalla ja johtosarja ok? Mieluummin vaihtaisin vain tuon jarruvalon kun ei kiinnostaisi tuohon johtosarjajumppaan alkaa...
            Pitääkö tuosta e61:stä koko takalasi ottaa irti, että saa sen jarruvalon piuhan liittimen esille?
            -

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 957
              • Salo

              Originally posted by apche View Post
              Lisäjarruvalo pimeänä. Aiemmin toimi vain osittain, eli paloi vain osa ledeistä. Nyt siis täysin mykkä ja katsastusmies ei tykänny. Eli olettaisin, että se jarruvalo hajalla ja johtosarja ok? Mieluummin vaihtaisin vain tuon jarruvalon kun ei kiinnostaisi tuohon johtosarjajumppaan alkaa...
              Pitääkö tuosta e61:stä koko takalasi ottaa irti, että saa sen jarruvalon piuhan liittimen esille?

              Ei tarvitse irroittaa kuin se "takasiipi" jossa jarruvalo on kiinni. Jarruvalo irtoaa siitä helposti, 3 ruuvia ja liitin.


              Itsellä oli viime syksynä sama homma, kaikki ledit pimeänä. Totesin että liian kallis varaosa, vaihdoin ledit.
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • apche
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 94
                • Somalia

                Originally posted by kalevik View Post
                Ei tarvitse irroittaa kuin se "takasiipi" jossa jarruvalo on kiinni. Jarruvalo irtoaa siitä helposti, 3 ruuvia ja liitin.


                Itsellä oli viime syksynä sama homma, kaikki ledit pimeänä. Totesin että liian kallis varaosa, vaihdoin ledit.
                Siis se takasiipi irtoaa niillä muutamilla ruuveilla sisäpuolelta? Ei koko lasi?

                Hintaa hämmästelin itsekin. Minkälainen homma tuo ledien vaihto oli?
                -

                Comment

                • Hattis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 166
                  • Finland

                  Originally posted by apche View Post
                  Siis se takasiipi irtoaa niillä muutamilla ruuveilla sisäpuolelta? Ei koko lasi?

                  Hintaa hämmästelin itsekin. Minkälainen homma tuo ledien vaihto oli?
                  Autopurkaamon/AVK:n valikoima kannattaa tsekata myös

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    Originally posted by apche View Post
                    Siis se takasiipi irtoaa niillä muutamilla ruuveilla sisäpuolelta? Ei koko lasi?

                    Hintaa hämmästelin itsekin. Minkälainen homma tuo ledien vaihto oli?
                    Joo, muutama ruuvi, olikos niitä nyt 4.

                    Valohan on tehty 'ikuiseksi' eli avasin rälläkällä (1 mm laikka). Vedot sellaiseen kohtaan että eivät tule näkyviin. Muuten ihan normi kolvaushommaa. Sisäisen johdotuksen uusin, koska ihan koppuraa ja johtoja piti kuitenkin irroittaa jotta levyt sai pöydälle.

                    Sisällä siis 3 piirilevynpätkää, jossa oli muistaakseni 26 lediä yhteensä. Ne on kytketty 3 ryhmään.

                    TME:ltä tilasin 3 * 30 lediä, ja valitsin sen tyypin joka oli lähinnä alkuperäistä sävyltään/kirkkaudeltaan. Kaikki ledit eivät olleet rikki, mutta kytkennästä johtuen muutama rikkinäinen pimentää koko paneelin.

                    WW05G3SRC4-W
                    WW05G3SRP4-W
                    OS5RPM5B61A

                    30 kpl kutakin, koko roska noin 20€. En muista mitkä laitoin, mutta jos löydän jäljelle jääneet 2 pussia, se selviää..

                    Kasaus silikonilla.
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Ennen LED-talkoita kannattaa kuitenkin tarkistaa, tuleeko siihen lisäjarruvalolle jännite. Vikaantunut häiriönpoistaja (Z13) voi estää jännitteen kulun siitä eteenpäin.

                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ennen LED-talkoita kannattaa kuitenkin tarkistaa, tuleeko siihen lisäjarruvalolle jännite. Vikaantunut häiriönpoistaja (Z13) voi estää jännitteen kulun siitä eteenpäin.
                        Tämä on tosiaan myös yksi vikamahdollisuus, mutta tämä ei sammuta vain osaa ledeistä.

                        Äkkiä voisi kuvitella että tuo valo olisi hienompaakin tekniikkaa, esim vakiovirtageneraattori ledejä syöttämässä, mutta ei, ihan vastukset siellä on.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • apche
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 94
                          • Somalia

                          Kyllä sinne 12v jännite tulee, eli tuo jarruvalo sökö. Melko kallis tosiaan tuo kampe, mutta en mää nyt kolvaustalkoisiin ala... :think Pitääpä katsella purkaamojen tarjontaa.
                          -

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            Originally posted by apche View Post
                            Kyllä sinne 12v jännite tulee, eli tuo jarruvalo sökö. Melko kallis tosiaan tuo kampe, mutta en mää nyt kolvaustalkoisiin ala... :think Pitääpä katsella purkaamojen tarjontaa.

                            Onhan se vähän brutaali homma vaihtaa ne ledit. Itsekin katselin ensin purkaamoilta, mutta ajattelin sitten että käytetyn sieltäkin saa ja sellainen minulla jo on.


                            Jos löydät jostain edullisesti, laita tänne infoa, kaverilla yksi sektori pimeänä.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • edva
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2018
                              • 302
                              • Pirkkala

                              Hain Tampereelta Elektorilta Sammonkadulta pientä askartelua varten:

                              20m 0.25mm2 silikonijohtoo (4 eri väriä)
                              5m 0.75mm2
                              5m 3.0mm2
                              verkkosukkaa 3m paria eri kokoo johtojen siistiin suojaamiseen
                              Hintaa näille tuli 32€

                              Siel olis ollu eri kokoisia juotoksellisia pikaliittimiä/juotosholkkeja n.1€/kpl, mutta aattelin säästää ja tehä kolvi, tina ja kutistesukka -meiningillä.

                              Kuvassa edellisen sankarin urotöitä. Älkää ny ainakaan näin tehkö koskaan. Miten nuo liitokset ois järkevin asemoida? Saako antenniboksin päästä liittimiä auki ja uusia johtoja sinne suoraan?

                              Oisko vielä jotain mitä tarvis tai heittää jotain näppärää neuvoo?

                              EDIT: Tein tänää antennille menevän viuhkan eikä ollu temppu eikä mikään, jos välineet on suht tuttuja, kolvi pysyy vakaasti kädessä eikä oo selkävaivoja. Tein juottaen ja kutistesukalla antennin puolelle liitokset ja abikoilla kajarin taakse. Johtoja oli mulla 7 ohutta ja yks paksumpi. Meni 3h näin ensikertalaiselta. Tein vielä takalasin pesurin letkun uusiksi motonetin keltasella polttoaineletkulla ja takaiskuventtiilistä liitoskohdan, kun ei löytynyt sopivan kokoista suoraa jatkoliitintä.

                              Radion koaxaali ja virtapiuha on vielä poikki. Miten ne kannattais korjata?
                              Last edited by edva; 28-07-2021, 15:29.
                              e61 530xd LCI 3/2007

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17522
                                • Turku

                                Se koaksiaali on vähän ikävä korjata, kun korjauksista tulee häiriöitä herkästi. Paras olisi uusia koko kaapeli, mutta millainen urakka se on....?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎