Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marsep
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 361
    • HML

    Laitoin tälle myyjälle juuri viestiä jos tekisi kustomoidun lähetyksen.
    Oli samalla myyjällä montaa eri johdinpaksuutta.

    Halpaa minusta?

    E61 535d -05 "377/747"

    ex. E38 728 -97

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      Itse tilasin juurikin tuolta myyjältä piuhat omaan projektiin. Näissä piuhoissa oli ohkaisemmat kuoret kuin aikaisemmin yleiselektroniikasta ostamissani johtimissa, niin mahtuivat aika paljon kivuttomammin tuonne johtokouruihin. 22AWG oli se ohkasin mitä tuli käytettyä eniten, hippasen 18AWG piuhaa ja paksuimmat muistaakseni vielä 14AWG piuhalla.

      Noi linkkaamani jatkot toimii tosiaan niin että piuhat kuoritaan päistä ja sitten lykkää ne limittäin sen tinarenkaan alle -> lämpöä perään. Tinarenkaan molemmilla puolin olevat liimarenkaat naittaa sen jatkon kovaa kiinni piuhoihin, joten luulis pysyvän ja noista ei tule yhtä pitkää jäykkää osiota piuhojen jatkoihin kuin sellaisissa joissa on holkit sisällä kanssa. Mutta kannattaa kuitenkin ne piuhat katkoa eri kohdista ettei tule sellaista jumalatonta klunssia yhteen kohtaan.

      Sen Dremelin Versatipin saa mätänetistä kanssa baltiarallaa samaan hintaan kuin ulkomailta, niin oman ostin sieltä. Helpompi sitten vekslata jos tulee jotain probleemia, mutta hyvin on oma palvellu jo pitkän aikaa.

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        Originally posted by Macke View Post
        Itse tilasin juurikin tuolta myyjältä piuhat omaan projektiin. Näissä piuhoissa oli ohkaisemmat kuoret kuin aikaisemmin yleiselektroniikasta ostamissani johtimissa, niin mahtuivat aika paljon kivuttomammin tuonne johtokouruihin. 22AWG oli se ohkasin mitä tuli käytettyä eniten, hippasen 18AWG piuhaa ja paksuimmat muistaakseni vielä 14AWG piuhalla.

        Noi linkkaamani jatkot toimii tosiaan niin että piuhat kuoritaan päistä ja sitten lykkää ne limittäin sen tinarenkaan alle -> lämpöä perään. Tinarenkaan molemmilla puolin olevat liimarenkaat naittaa sen jatkon kovaa kiinni piuhoihin, joten luulis pysyvän ja noista ei tule yhtä pitkää jäykkää osiota piuhojen jatkoihin kuin sellaisissa joissa on holkit sisällä kanssa. Mutta kannattaa kuitenkin ne piuhat katkoa eri kohdista ettei tule sellaista jumalatonta klunssia yhteen kohtaan.

        Sen Dremelin Versatipin saa mätänetistä kanssa baltiarallaa samaan hintaan kuin ulkomailta, niin oman ostin sieltä. Helpompi sitten vekslata jos tulee jotain probleemia, mutta hyvin on oma palvellu jo pitkän aikaa.
        Ok täytyy sitten tuolta myyjältä tilata. Otitko täysiä keloja?

        Juuri noita samoja kokoja siltä kyselin.
        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          En ottanu täysiä keloja kun sillä oli niitä 10/5/2m pätkiäkin myynnissä. Niistä muutamaa eri väriä niin homma hoitui. Tossa sunkin linkissä on siis myynnissä 10m pätkä, ei sitä koko kelaa mikä kuvassa näkyy

          Comment

          • Koala
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 85
            • Kouvola

            Avasin kaikki kourut ja johtojen teipit, johdot näytti olevan kunnossa.

            Missä kohtaa teillä on ollut katkenneita johtoja?

            Onko kellään ollut kulumia tai katkoksi katon sisällä siinä kohtaa missä johdot "hankaavat" korissa olevaan saranaan?

            Mulla ei tule virtaa pyyhkijän moottoriin.

            Myös takalasin lämmitys oli pimeänä, siihen tein uuden maajohdon kun en löytänyt kohtaa jossa vika on.
            W204 220cdi -11
            Ex E61 530d -04

            Comment

            • paste
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 22
              • Pirkanmaa

              Mulla oli kolme johtoa poikki kaiuttimen luo tehdyistä jatkoista. Jarruvalo ja lukkojen kaukosäätö ei pelannut. Tuli purettua aika paljon turhaan.
              E61 535d M-sport -05, G20 6,2d -90, XC60 D5 AWD -10

              Comment

              • PepeK
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 62
                • Lahti

                Mitäs mieltä ootte ku mulla ollu nyt e61 530d aj. n.220tkm ja mulla ollu nyt noin joku 1kk ja 2viikkoa ja nyy menny tasonsäädönkompura jonka sain liikkeen piikkiin, mutta suostuin ite vaihtaan, sit edestä meni 2 parkkitutkaa ja takaa kaks myös joista on sovittu että liike toimittaa uudet ja kustantaa vaihdon. No nyt sitte menin käymään autolla äsken niin ei enää avautunu ovet kaukkarilla... Myöskään takalasin lämmitin ei toimi eikä rekisterikilvenvalot elikkä varmaan johtosarja sökönä vaikka pitäis olla edellisen omistajan toimesta laitettu, mutta liikkeellä ei varmaakaan pitäis olla mitään mutinaa johtosarjan korjauksesta/ mahdollisesta valoboksin uusinnasta? Mielipiteitä otetaan avosylin vastaan kiitos
                Last edited by PepeK; 17-12-2013, 23:20. Reason: Virheitä korjailtu tekstistä...
                Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

                Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
                e39 530da touring m-sport -01
                e53 X5 3.0da -02
                e61 530da -04
                e91 320i -07
                e83 X3 3.0d xdrive -06
                e70 X5 3.0d xdrive -07

                Comment

                • Pex
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 353
                  • Kuusamo

                  Originally posted by PepeK View Post
                  Mitäs mieltä ootte ku mulla ollu nyt e61 350d aj. n.220tkm ja mulla ollu nyt noin joku 1kk ja 2viikkoa ja nyy menny tasonsäädönkompura jonka sain liikkeen piikkiin, mutta suostuin ite vaihtaan, sit edestä meni 2 parkkitutkaa ja takaa kaks myös joista on sovittu että liike toimittaa uudet ja kustantaa vaihdon. No nyt sitte menin käymään autolla äsken niin ei enää avautunu ovet kaukkarilla... Myöskään takalasin lämmitin ei toimi eikä rekisterikilvenvalot elikkä varmaan johtosarja sökönä vaikka pitäis olla edellisen omistajan toimesta laitettu, mutta liikkeellä ei varmaakaan pitäis olla mitään mutinaa johtosarjan korjauksesta/ mahdollisesta valoboksin uusinnasta? Mielipiteitä otetaan avosylin vastaan kiitos
                  kun kerran alle 6kk ostosta aikaa niin liike joutuu todistamaan sinulle ettei vikoja ollu myyntihetkellä. Lienee vaikea tässä tapauksessa todistaa, että johdot olis ollu priimakunnossa. Joten eikun sinne liikkeeseen vielä antamaan palautetta. Minun mielestäni menee myyjäliikkeen piikkiin vielä nuokin
                  Nykyään mennään Volkkarilla

                  Ex. E61 520dA 2006

                  Comment

                  • Koala
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 85
                    • Kouvola

                    Sinuna hankkiutuisin eroon autosta ja vaihtaisin merkkiä.

                    Seuraavaksi alkaa hajoamaan turbo, pakosarja, alusta, termarit, loota, ibs, akku jne. Bemarin vikalista on loputon.
                    W204 220cdi -11
                    Ex E61 530d -04

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Vertaistukea...

                      Kannattaa kohteliaasti selvittää nyt kaikki mahdolliset ystävällisesti, voi tietysti tarjoutua kustantamaan esim. johtosarjoista varaosan jos he kuittaa työt, kohtuullista kun ajattelee että pirssillä on jo ikää. Samalla tulee varmistaneeksi että sinne laitetaan silikonikaapelia eikä sitä samaa moskaa mitä tehtaalta tulee.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Pex View Post
                        kun kerran alle 6kk ostosta aikaa niin liike joutuu todistamaan sinulle ettei vikoja ollu myyntihetkellä. Lienee vaikea tässä tapauksessa todistaa, että johdot olis ollu priimakunnossa. Joten eikun sinne liikkeeseen vielä antamaan palautetta. Minun mielestäni menee myyjäliikkeen piikkiin vielä nuokin

                        <vahvasti puoluleellinen näkökulma alkaa>
                        Ei se noin yksioikoista ole.

                        Kuluttajasuojalautakunnan mukaan on esim. normaalia että yli 200 tkm ajetusta autosta tai yli 10 vuotiaasta voi vaihdelaatikko hajota ja se jää ostajan vastuulle,
                        aina em. vikojen kohdalla kannattaa neuvotella asiasta ja asiakkaana olla kohtelias tai käy niin että liikeen vastaantulo loppuu siihen...

                        Käytännössä noissa enemmän ajetuissa asiasta sovitaan myyjän ja ostajan kesken ja aika yleinen ratkaisu on 50/50...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • PepeK
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 62
                          • Lahti

                          Joo auto yön seisoneena, naks ovet auki ihan normaalisti kaukkarilta ja naks lukkoo kaukkarilla, toimii ihan ku mitää vikaa ei olis ollutkaan... No kilvenvaloille eikä takalasille tuu edelleekään virtaa, mut pääasia että toimii ovet... Täytyy soitella liikkeeseen ja kertoa tilanne, erittäin asiallisesti tässä on puolin ja toisin kyllä asioita hoidettu..
                          Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

                          Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
                          e39 530da touring m-sport -01
                          e53 X5 3.0da -02
                          e61 530da -04
                          e91 320i -07
                          e83 X3 3.0d xdrive -06
                          e70 X5 3.0d xdrive -07

                          Comment

                          • PepeK
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 62
                            • Lahti

                            Kukas muuten tääl Lahden suunnalla korjailee noita johtosarjoja ?
                            Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

                            Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
                            e39 530da touring m-sport -01
                            e53 X5 3.0da -02
                            e61 530da -04
                            e91 320i -07
                            e83 X3 3.0d xdrive -06
                            e70 X5 3.0d xdrive -07

                            Comment

                            • Pex
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 353
                              • Kuusamo

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              <vahvasti puoluleellinen näkökulma alkaa>
                              Ei se noin yksioikoista ole.

                              Kuluttajasuojalautakunnan mukaan on esim. normaalia että yli 200 tkm ajetusta autosta tai yli 10 vuotiaasta voi vaihdelaatikko hajota ja se jää ostajan vastuulle,
                              aina em. vikojen kohdalla kannattaa neuvotella asiasta ja asiakkaana olla kohtelias tai käy niin että liikeen vastaantulo loppuu siihen...

                              Käytännössä noissa enemmän ajetuissa asiasta sovitaan myyjän ja ostajan kesken ja aika yleinen ratkaisu on 50/50...
                              voihan se olla että paljon ajetuissa (>200 tkm) joutunee neuvottelemaan eikä asia välttämättä olekaan niin selvä. Omakohtaista kokemusta noin paljon ostohetkellä ajetuista ei ole.

                              Tämän 6kk kuluttajansuojaturvan (oikealta nimeltään virhevastuu/virheolettama) tultua voimaan joskus vuosituhannen alun jälkeen, omalle kohdalle on kolmen käytettynä ostetun kohdalla jokaisessa tapauksessa sattunut näitä "takuukorjauksia". Kaikki on menneet myyjäliikkeiden piikkiin 100%:sti ilman isompia nurinoita. Yhden liikkeen osalta pelkkä vihjaus asian viemisestä kuluttajaviraston käsiteltäväksi riitti. Tämän nykyisen E61:n kohdalla korjattiin ensimmäisen 4kk aikana 2 vikaa, jotka meni kivuttomasti myyjän piikkiin, jonka toiminta näissä tilanteissa oli todella fiksua. Eka korjauksen jälkeen myyjä jopa ihan kehotti seurailemaan tilannetta, että jos vikoja 6kk aikana ilmenee niin eikun kosla takaisin heille ja pukille tsekattavaksi.

                              Autojeni mittarissa ostohetkellä 81, 174 ja 82 tkm. Esim. tuossa 174 ajetussa (vw) hajos ensimmäisten kuukausien aikana vaikka mitä turbosta lähtien ja kaikki meni eteläkarjalalaisen merkkiliikkeen piikkiin kun riittävän selkeästi heti alussa ilmoitin että turvanani on tämä nimenomainen säädös.

                              En tiä sitten kuinka v...ttumaisen asiakkaan maineessa olen ko. liikkeissä mutta minä pidän vain lain suomista oikeuksistani kiinni.
                              Tosin täytyy kyllä rehellisyyden nimissä kaupan alan (ei autokauppa) ihmisenä itsekin sanoa, että onhan tuo 6kk virheolettamalaki autoliikkeiden kannalta aika ongelmallinen ja etten sanoisi jopa kohtuuton.
                              Last edited by Pex; 18-12-2013, 21:59.
                              Nykyään mennään Volkkarilla

                              Ex. E61 520dA 2006

                              Comment

                              • yrd3
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 163
                                • Ylistaro

                                Originally posted by Macke View Post
                                Itse tilasin juurikin tuolta myyjältä piuhat omaan projektiin. Näissä piuhoissa oli ohkaisemmat kuoret kuin aikaisemmin yleiselektroniikasta ostamissani johtimissa, niin mahtuivat aika paljon kivuttomammin tuonne johtokouruihin. 22AWG oli se ohkasin mitä tuli käytettyä eniten, hippasen 18AWG piuhaa ja paksuimmat muistaakseni vielä 14AWG piuhalla.

                                Noi linkkaamani jatkot toimii tosiaan niin että piuhat kuoritaan päistä ja sitten lykkää ne limittäin sen tinarenkaan alle -> lämpöä perään. Tinarenkaan molemmilla puolin olevat liimarenkaat naittaa sen jatkon kovaa kiinni piuhoihin, joten luulis pysyvän ja noista ei tule yhtä pitkää jäykkää osiota piuhojen jatkoihin kuin sellaisissa joissa on holkit sisällä kanssa. Mutta kannattaa kuitenkin ne piuhat katkoa eri kohdista ettei tule sellaista jumalatonta klunssia yhteen kohtaan.

                                Sen Dremelin Versatipin saa mätänetistä kanssa baltiarallaa samaan hintaan kuin ulkomailta, niin oman ostin sieltä. Helpompi sitten vekslata jos tulee jotain probleemia, mutta hyvin on oma palvellu jo pitkän aikaa.
                                tuliko hintoohinsa tilata nuo kaapelit, vaihoikko kaikki johdot ja miltä kohtaa. menikö kauan kun tuli kabelit perille?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎