memebuy23buy

E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #31
    Originally posted by jaki View Post
    Sarjassa tyhmiä kysymyksiä: voisiko tuon hehkujen yksikön vaihtaa alakautta poistamalla suojamuovit?
    Oli sitten ensimmäinen (ja viimeinen!), jonka vaihdan irrottamatta imusarjaa. Irrotus vielä meni ehkä vajaaseen tuntiin, mutta sitten alkoi hylsyt ja mutterit kadota auton syövereihin. En edes viitsi kertoa paljonko meni kokonaisuudessaan aikaa...
    Inpa antoi herjan, että 6 hehkua pimeenä. Olin varma, että on siellä joku oikeastikin pimeänä, mutta hämmästyksekseni purkin vaihdon jälkeen ei herjannut yhdestäkään
    Suosittelen siis, että suosiolla irrottaa musarjan. Näin pääsee asettelemaan mutterit paikoilleen helpommin.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by jaki View Post
      Oli sitten ensimmäinen (ja viimeinen!), jonka vaihdan irrottamatta imusarjaa. Irrotus vielä meni ehkä vajaaseen tuntiin, mutta sitten alkoi hylsyt ja mutterit kadota auton syövereihin. En edes viitsi kertoa paljonko meni kokonaisuudessaan aikaa...
      Inpa antoi herjan, että 6 hehkua pimeenä. Olin varma, että on siellä joku oikeastikin pimeänä, mutta hämmästyksekseni purkin vaihdon jälkeen ei herjannut yhdestäkään
      Suosittelen siis, että suosiolla irrottaa musarjan. Näin pääsee asettelemaan mutterit paikoilleen helpommin.
      Jos vikakoodit nollaa ja lukee heti uudestaan niin ei varmasti heti herjaakaan vaikka olis kaikki hehkut pimeänä vaan niitä hehkuja pitää käyttää päällä ja sitten lukaista uudelleen niin sitten se totuus vasta selviää.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #33
        Originally posted by Rahu View Post
        Jos vikakoodit nollaa ja lukee heti uudestaan niin ei varmasti heti herjaakaan vaikka olis kaikki hehkut pimeänä vaan niitä hehkuja pitää käyttää päällä ja sitten lukaista uudelleen niin sitten se totuus vasta selviää.
        Ok, tutkaillaan huomenna lisää. Auto oli kyllä välillä sammuksissa. Siihen on vaihdettu vuosi sitten yki hehku, siksi oletan/tin, että siellä olisi lisääkin niitä menossa.

        EDIT: eikä vieläkään ole tullut ilmoituksia kärähtäneistä hehkuista
        Last edited by jaki; 11-05-2012, 17:10.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #34
          Ropailin tuota omasta koslasta tänään.Eli Inpa herjaa 5 ja 6 syl.hehkuja, viime talvena vaihdettu kaikki mutta ei tuota relettä joka on merkinnöistä päätellen vielä alkuperäinen.Onko muuta konstia saada selville että kummassa vika on, hehkuissa vaiko yksikössä kuin irrottamalla imusarja ja mittaamalla hehkut...?

          Ko.vikakoodit nollaantuvat vasta kun moottori on käynyt pari minuuttia...Tallettuvat sitten moottorin jäähdyttyä tietenkin uudelleen.
          Last edited by creative 22; 07-12-2012, 17:47.
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • jiipee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 130
            • P-Pohjanmaa

            #35
            Hehkuja löytyy Boschin, Berun, Febin ja NGK:n tekeminä, onko näissä nyt väliä mitä autoon laittaa vai pitääkö joku merkki kiertää kaukaa? Näkyy Geizillä olevan nyt hyllyssä vain tuota Boschia.

            BOSCH | hehkutulppa Tuote nro: 0250402002 12,63€ kpl

            Käynee 6/05 218hp 530d:hen?

            Schmiedmannilla on jotain hehkutulppaa, mutta eipä tuosta selviä merkkiä.

            Hehkutulppa Tuotenumero: 12237786869 13,35€ kpl
            Last edited by jiipee; 13-08-2012, 13:13.

            Comment

            • Phaedrus
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1888
              • Helsinki

              #36
              Laakkosella väittivät että uudemmissa E60:ssä (LCI) hehkun releboksi olisi siirretty peräkonttiin(??). Kuvien ja TIS:n perusteella releboksi on kuitenkin konetilassa eikä tunnu järkeenkäyvältä sijoittaa boksia pitkän matkan päähän hehkuista. Sekoileeko autoliike, taas kerran? Koneena M57TU2D30-OL.

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #37
                Originally posted by jiipee View Post
                Hehkuja löytyy Boschin, Berun, Febin ja NGK:n tekeminä, onko näissä nyt väliä mitä autoon laittaa vai pitääkö joku merkki kiertää kaukaa? Näkyy Geizillä olevan nyt hyllyssä vain tuota Boschia.

                BOSCH | hehkutulppa Tuote nro: 0250402002 12,63€ kpl

                Käynee 6/05 218hp 530d:hen?

                Schmiedmannilla on jotain hehkutulppaa, mutta eipä tuosta selviä merkkiä.

                Hehkutulppa Tuotenumero: 12237786869 13,35€ kpl
                Älä ainakaan bosch:ia laita, mulla kesti boschit viimetalvena n.2 viikkoa. Muista paitsi berusta ei ole kokemusta. Berut kesti loppu talven. Mutta kylläpä tuo näyttää vikakoodia taas kaikista hehkuista että liekkö "rele" rikki, taas! Kolmas vuoden sisään.
                E61 520Da

                Comment

                • maahinen
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 87
                  • E_Suomi

                  #38
                  Herjaili kaikkia hehkuja Inpassa joten otin eilen ja vaihdoin yksikön.
                  Herran jestas miten ahdistava homma.
                  Liittimet kiinni aivan tajuttoman kovassa, muttereihin meinannut päästä käsiksi millään.
                  Mutta periksi en antanut ja vaihdettua sain.
                  Poistin Inpalla vikakoodit vaihdon jälkeen, tänään sitten aamupäivällä kokeilin Inpalla että mitä vikoja ilmaantuu niin vitos hehkusta tulee ilmoitus.
                  Kaippa se on sitten vielä nuo hehkutkin vaihdettava ennen pakkasia.
                  E60 530D

                  Comment

                  • Phaedrus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1888
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by Phaedrus View Post
                    Laakkosella väittivät että uudemmissa E60:ssä (LCI) hehkun releboksi olisi siirretty peräkonttiin(??). Kuvien ja TIS:n perusteella releboksi on kuitenkin konetilassa eikä tunnu järkeenkäyvältä sijoittaa boksia pitkän matkan päähän hehkuista. Sekoileeko autoliike, taas kerran? Koneena M57TU2D30-OL.
                    Itselle vastaten: ihan täyttää bs:iä Laakkoselta eli myös LCI-mallien releboksit löytyvät tutusta paikasta konehuoneesta...

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #40
                      Nyt itsellä on tullut hehkureleen vaihdosta lähtien satunnaisesti vikakoodia kaikista hehkuista. Vaihdoin tuon releen tossa vuosi sitten.

                      Taas oli tänään kaikista hehkuista vikailmo, sitten nollasin vikakoodit ja kaikki hävis taas.
                      DISsillä ajaa testin niin ilmeisesti boksista huutaa taas... Toimii satunnaisesti.

                      Veikkaan että kyseessä on se virtaliitin, sillä edellinenkin boksi oli sulaneen näköinen virtaliittimen kohdalta-->huono kontakti, rätkii ja lämpiää.

                      Kysymys kuuluukin että onko kukaan vaihtanut tuota liitinpäätä vai onko se edes vaihdettavissa ilman koko johtosarjan ostoa (tod näk $$$)?

                      Meinaan vituttaa jo sen verran aina nollailla vikakoodeja että..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #41
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Nyt itsellä on tullut hehkureleen vaihdosta lähtien satunnaisesti vikakoodia kaikista hehkuista. Vaihdoin tuon releen tossa vuosi sitten.

                        Taas oli tänään kaikista hehkuista vikailmo, sitten nollasin vikakoodit ja kaikki hävis taas.
                        DISsillä ajaa testin niin ilmeisesti boksista huutaa taas... Toimii satunnaisesti.

                        Veikkaan että kyseessä on se virtaliitin, sillä edellinenkin boksi oli sulaneen näköinen virtaliittimen kohdalta-->huono kontakti, rätkii ja lämpiää.

                        Kysymys kuuluukin että onko kukaan vaihtanut tuota liitinpäätä vai onko se edes vaihdettavissa ilman koko johtosarjan ostoa (tod näk $$$)?

                        Meinaan vituttaa jo sen verran aina nollailla vikakoodeja että..
                        Oletko varma että hehkut ei ole oikeasti rikki? Jatkuva vikakoodien nollaaminen kun ei korjaa asiaa mitenkään.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Alpo
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 24
                          • Pohojammaa

                          #42
                          Vastaava operaatio 300-sarjaan

                          Laitetaas tänne kyselyä, kun moottori kuitenkin sama. Eli autona E90 330d johon suunnitelmissa vaihtaa hehkut.. Kannattaako samalla laittaa tuo hehkuyksikkö vaikka vikakoodia tulee vain kahdelta hehkulta? Boksi ilmeisesti toimii, mutta onko se kuinka paha vaihtaa jälkikäteen irroittamatta imusarjaa?
                          V60 R-Design & CBR 1000rr
                          330D M-Sport '07 , E39...

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #43
                            Originally posted by Alpo View Post
                            Laitetaas tänne kyselyä, kun moottori kuitenkin sama. Eli autona E90 330d johon suunnitelmissa vaihtaa hehkut.. Kannattaako samalla laittaa tuo hehkuyksikkö vaikka vikakoodia tulee vain kahdelta hehkulta? Boksi ilmeisesti toimii, mutta onko se kuinka paha vaihtaa jälkikäteen irroittamatta imusarjaa?
                            EHDOTTOMASTI samalla, se säästää aikaa ja rahaa eikä vituta jälkeenpäin.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • -pekkis-
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 128
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Nyt itsellä on tullut hehkureleen vaihdosta lähtien satunnaisesti vikakoodia kaikista hehkuista. Vaihdoin tuon releen tossa vuosi sitten.

                              Taas oli tänään kaikista hehkuista vikailmo, sitten nollasin vikakoodit ja kaikki hävis taas.
                              DISsillä ajaa testin niin ilmeisesti boksista huutaa taas... Toimii satunnaisesti.

                              Veikkaan että kyseessä on se virtaliitin, sillä edellinenkin boksi oli sulaneen näköinen virtaliittimen kohdalta-->huono kontakti, rätkii ja lämpiää.

                              Kysymys kuuluukin että onko kukaan vaihtanut tuota liitinpäätä vai onko se edes vaihdettavissa ilman koko johtosarjan ostoa (tod näk $$$)?

                              Meinaan vituttaa jo sen verran aina nollailla vikakoodeja että..
                              Kuulemma yleinen ongelma, ei vaan jostain syystä kuulu virtajohdon vaihto boksin vaihdon työhön.
                              Virransyöttö (1 johdin) tulee laturin takaa ja on järkevä vaihtaa kokonaan. Ei kiinnity edes klipseihin vaan ainakin itsellä oli ihan pujotettuna öljyn lämmönvaihtimen takaa, eli helppo vaihtaa. Hintaa osalla oli jokusen euron. Moninapainen liitin josta lähtee virrat hehkuille jne on myös saatavana, muoviosa oli reilun kympin muistaakseni ja kontaktit joitain hiluja. Alle 50€ pitäisi kepeästi saada kuntoon. Moninapaliitin ei yleensä kai sula, joten sen voi puhdistaa. On meinaan ikävässä välissä ja lyhyin johtimin alkaa purkamaan.
                              E39 M5 -01

                              Comment

                              • -pekkis-
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 128
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by Alpo View Post
                                Laitetaas tänne kyselyä, kun moottori kuitenkin sama. Eli autona E90 330d johon suunnitelmissa vaihtaa hehkut.. Kannattaako samalla laittaa tuo hehkuyksikkö vaikka vikakoodia tulee vain kahdelta hehkulta? Boksi ilmeisesti toimii, mutta onko se kuinka paha vaihtaa jälkikäteen irroittamatta imusarjaa?
                                Vaihda samalla boksin virtajohto ja putsaa kontaktit. Itse boksin vaihto on turhaa jollei ole rikki. Sitten kun se hajoaa niin ainakin vitosessa onnistuu isompia purkamatta, imusarjaan ei tarvitse kajota. Jollet tsekkaa johtoja niin pääset luultavasti vaihtelemaan hehkuyksikköä tiuhaan, ja turhaan.
                                E39 M5 -01

                                Comment

                                Working...
                                X