Originally posted by yrd3
View Post
E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas
Collapse
X
-
Asian pystyy testaamaan heti yksikön vaihdon jälkeen ennen muuta kasaamista. Esim. DIS:llä hehkut saa aktivoitua, niin nollauksen jälkeen näkee, tuleeko tuoreita vikakoodeja hehkuista.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Saksasta lähti koko setti tilaukseen. Onpahan sitten kaikki uutta
Tuolta tilasin: http://www.ebay.de/itm/BERU-Steuerge...item58a5f1ecd9AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Nyt on hehkut ja hehkurele vaihdettu. Eilen katselin kun tuttu asentaja suoritti homman. Ei mikään mahdottoman paha rasti. Parilla tupakkitauolla asentaja suoriutui tehtävästä ajassa 2 h 5 min. Tänä aamuna oli sitten totuuden hetki, kun pakkasta -14 astetta ja auto vain kolme tuntia roikassa. Autossa säteilylämmitin. Sahaamattahan se lähti hienosti käyntiin. Ainut mikä jäi mietityttämään, hehkutuksen valo ei syttynyt ollenkaan. Pitäisikö huolestua?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Onko sulla aiemmin palanut kuinka pitkään se hehkuvalo mittaristossa? Itsellä (hehkut kunnossa) aika harvoin kerkii auto niin hehkuttaa että tuo valo kerkii syttymään. Ja sillonkaan se ei kyllä sekuntia pitempään pala. Voisko tossa olla, että jos on hehkuissa feelua niin auto yrittää pitempään hehkuttaa ja kerkiää tuo valo palamaan taulussa pitempään? :think Eli kun alkaa kiekura roikkumaan mittaristossa sekuntia paria pitempään (riippuen vähän lämpötilasta) ni voi ihan itte diagnosoida että alkas olla tarvetta hehkujumpalle.Originally posted by Fabsu View PostNyt on hehkut ja hehkurele vaihdettu. Eilen katselin kun tuttu asentaja suoritti homman. Ei mikään mahdottoman paha rasti. Parilla tupakkitauolla asentaja suoriutui tehtävästä ajassa 2 h 5 min. Tänä aamuna oli sitten totuuden hetki, kun pakkasta -14 astetta ja auto vain kolme tuntia roikassa. Autossa säteilylämmitin. Sahaamattahan se lähti hienosti käyntiin. Ainut mikä jäi mietityttämään, hehkutuksen valo ei syttynyt ollenkaan. Pitäisikö huolestua?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
hehkutuksen MAX pituus 3,5Sec -35C ja alle ulkolämpötilassa. eli normi pakkasessaOriginally posted by GuGi_ View PostOnko sulla aiemmin palanut kuinka pitkään se hehkuvalo mittaristossa? Itsellä (hehkut kunnossa) aika harvoin kerkii auto niin hehkuttaa että tuo valo kerkii syttymään. Ja sillonkaan se ei kyllä sekuntia pitempään pala. Voisko tossa olla, että jos on hehkuissa feelua niin auto yrittää pitempään hehkuttaa ja kerkiää tuo valo palamaan taulussa pitempään? :think Eli kun alkaa kiekura roikkumaan mittaristossa sekuntia paria pitempään (riippuen vähän lämpötilasta) ni voi ihan itte diagnosoida että alkas olla tarvetta hehkujumpalle.
alle -20C tuo hehkutus aika jotain luokkaa 1.5 Sec eli ei sitä hehkujen kuntoa voi mittariston kautta oikein luotettavasti pelkästä merkkivalosta todeta.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Kerran on tainnu nyt puolen vuoden sisään se hehkuvalo syttyä, siis viallisilla hehkuilla. Kai tuo sitten toimii, kun kerran nätisti lähti heti käyntiin. Täytyy vielä koittaa raaka kylmäkäynnistys joku aamu, niin tuleepahan asiaan varmuusOriginally posted by GuGi_ View PostOnko sulla aiemmin palanut kuinka pitkään se hehkuvalo mittaristossa? Itsellä (hehkut kunnossa) aika harvoin kerkii auto niin hehkuttaa että tuo valo kerkii syttymään. Ja sillonkaan se ei kyllä sekuntia pitempään pala. Voisko tossa olla, että jos on hehkuissa feelua niin auto yrittää pitempään hehkuttaa ja kerkiää tuo valo palamaan taulussa pitempään? :think Eli kun alkaa kiekura roikkumaan mittaristossa sekuntia paria pitempään (riippuen vähän lämpötilasta) ni voi ihan itte diagnosoida että alkas olla tarvetta hehkujumpalle.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Juu, mä sillä vaan aattelin että jos jossain muutaman asteen pakkasissa hehkutus on joka kerta pari-kolme sekuntia ni vois aatella että ei ehkä pelaa ihan kunnolla. Eli laskeeko toi siis jotenki koneen lämpöjen mukaan vaan jonkun ajan sille hehkutukselle? Sillä on siis jotkut ohjeajat kullekkin lämpötilalle? Nythän mä muistanki ku tästä oli joskus jotain puhetta että kun letkulämppäri saa vedenlämmöt tarpeeks ylös ni auto jättää hehkuttamatta joskus tarpeeks... Vai oliks se vaan Essonbaarihuhuja?Originally posted by e46touring View Posthehkutuksen MAX pituus 3,5Sec -35C ja alle ulkolämpötilassa. eli normi pakkasessa
alle -20C tuo hehkutus aika jotain luokkaa 1.5 Sec eli ei sitä hehkujen kuntoa voi mittariston kautta oikein luotettavasti pelkästä merkkivalosta todeta."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Originally posted by e46touring View Posthehkutuksen MAX pituus 3,5Sec -35C ja alle ulkolämpötilassa. eli normi pakkasessa
alle -20C tuo hehkutus aika jotain luokkaa 1.5 Sec eli ei sitä hehkujen kuntoa voi mittariston kautta oikein luotettavasti pelkästä merkkivalosta todeta.
No JOS nyt TARKKOJA ollaan niin max 2,7s alle -25 lämpötilassa
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Jep WDS:n mukaan NÄIN , mutta TIS dokumentti kertoo aiheesta lisää eli juurikin tuo -35C ja alle tapahtuvan hehkutuksen. Pitänee kaivaa arkistosta dokumentti ?Originally posted by exautisti View PostNo JOS nyt TARKKOJA ollaan niin max 2,7s alle -25 lämpötilassa
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Tulipahan tämäkin harjoitus tehtyä. Osat tilasin Saksasta WS Autoteileltä:
boxi 58e
hehkut 64,5 e (6kpl)
EGR:n ja imusarjan tiivisteet 35 e
postikulut n. 17e
------
yhteensä n. 175e
Kamat tuli viikossa, joten voi kyllä paikkaa suositella.
Muuten homma meni niinkuin pitikin, mutta tuon boxin liitin oli kyllä tosi tiukassa. Liittimen klipsit oli jotenkin juuttuneet jumiin ja lopulta toinen murtui. Siitä huolimatta ei meinannut lähteä irti. Varmaan tunnin tappelun jälkeen sain longistettua ruuvimeiseiliä ja lievää väkivaltaa käyttäen sen irti. Virtaliitin olikin paljon helpompi. Lievää sulmista on havaittavissa vanhassa boxissa joten pitänee tuo virtajohtokin vielä hankkia ja uusia. Toimii kyllä vanhalla, mutta varmuuden vuoksi kannattanee vaihtaa.
Samalla tuli putsattua EGR, oli kyllä aika karstainen.E61 530dA -04
Comment
-
Talvi tulossa, joten jälleen kyselyä tänne hehkutopicciin.
Potilas on 330d -07 (M57TU2), joten hehkutekniikka käsitääkseni sama kuin 5-sarjalaisissakin. Tarina seuraava:
Keväällä tuli yhdeltä hehkulta vikakoodi, joten vaihdoin ne imusarjan läppäprojektin yhteydessä kaikki. Tilalle tuli Schmiedmann:in tarvikehehkut. Kesällä sitten löytyikin vikakoodi kaikista hehkuista + ohjausyksiköstä. No, vaihdoinpa ohjausyksikön uuteen, niin nyt on edelleen/jälleen vikakoodi yhteensä viidestä hehkusta :-(.
Hehkuyksikön virransyöttökaapeli oli ulkoisesti ihan ehjä ja yleismittarilla testattuna OK.
=> Kertokaas kokemuksiinne perustuen onko vika nyt noissa hehkujen piuhoissa vai onko edellinen ohjausyksikkö onnistunut polttamaan melkeen uudet hehkut rikki? Toisekseen onko noissa joku jännitteen keston ero tarvikkeen ja Berun:n välillä, kuten huhutaan?
Comment
-
Kyllähän se tarina kertoo, että ohjausboksi rikkinäisenä hajottaa heti uudet hehkut. Siksi suositellaan vaihdettavaksi hekhkut, boksi ja virtajohto kaikki kerralla. Tuosta jännitteensiedosta en tiedä mutta Berujen pitäisi sellainen 200+tkm kestää.
Ps. Mulla on 6kpl ehjiä Berun hehkuja, halvalla.
Comment
-
Noi halvemmat tarvikkeet ei välttämättä toimi uutenakaan. Mm Vemo merkkisistä about 30% voi heittää roskiin asentamatta kun ei lämpeä. Ei muuta kuin anelemaan takuuseen uutta hehkua. Vuoden takuuhan noissa on vaikka paskoja ovatkin.Originally posted by PowerD View PostTalvi tulossa, joten jälleen kyselyä tänne hehkutopicciin.
Potilas on 330d -07 (M57TU2), joten hehkutekniikka käsitääkseni sama kuin 5-sarjalaisissakin. Tarina seuraava:
Keväällä tuli yhdeltä hehkulta vikakoodi, joten vaihdoin ne imusarjan läppäprojektin yhteydessä kaikki. Tilalle tuli Schmiedmann:in tarvikehehkut. Kesällä sitten löytyikin vikakoodi kaikista hehkuista + ohjausyksiköstä. No, vaihdoinpa ohjausyksikön uuteen, niin nyt on edelleen/jälleen vikakoodi yhteensä viidestä hehkusta :-(.
Hehkuyksikön virransyöttökaapeli oli ulkoisesti ihan ehjä ja yleismittarilla testattuna OK.
=> Kertokaas kokemuksiinne perustuen onko vika nyt noissa hehkujen piuhoissa vai onko edellinen ohjausyksikkö onnistunut polttamaan melkeen uudet hehkut rikki? Toisekseen onko noissa joku jännitteen keston ero tarvikkeen ja Berun:n välillä, kuten huhutaan?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Minun kokemuksen mukaan vain Beruja tuonne kannattaa laittaa,
Boschilaiset kestää vuoden, pari. Berut kestää sen ~150 tkm.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Schmiedmanin myymät Svagit kestää ehkä viikon
huonoimmillaan.
Laita suosiolla orggikset. Ei ne nyt niin kalliita ole.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
Comment