Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Hehkujen + Hehkuyksikön vaihto-opas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    Originally posted by jaki View Post
    Schmiedmanin myymät Svagit kestää ehkä viikon huonoimmillaan.
    Laita suosiolla orggikset. Ei ne nyt niin kalliita ole.
    Ja orkkikset=Berut, uudemmissa N-sarjalaisissa=Bosch.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      Tarkista se ohjauskikkareen liitin myös

      Comment

      • PowerD
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 19
        • Finland

        Kiitos kommenteistanne. Hommaan Berut riviin ennen kuin nostan imusarjan sivuun. Mittailen "vanhat" ja tsekkailen piuhat jne. Eiköhän tuo vielä saada hehkuttamaan.

        Comment

        • AjE
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 104
          • i3

          Vaihtelin omaan '06:seen hehkut ja matolaatikon. Ohjaimen leiman mukaan valmistettu '05 joten varmastikkin auton alkuperäinen samoin kuin hehkutkin. Epäilen että muutamaan vuoteen ei isompia hehkutuksia ole tapahtunut..

          Kaikki hehkut irtosivat helposti kuumasta koneesta, hetken saivat crc:tä. Ja pesät kannattaa puhallella puhtaaksi ennen irroitusta.

          Matolaatikon isompi liitin oli aika pirullinen irroitella mutta irtosipa kuitenkin.

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            Sen hehkujen releyksikön saa muuten ihan itse korjattuakin. Itse 330 diisselistä korjasin. Siellä on sisällä sellaiset hyppylangat jotka palaa poikki. Siihen vain joku korvaava lanka tilalle. Itse muistaakseni ihan tinalangan pätkää käytin.

            Ainoa vaikea osio on että hyppylangat oli alumiinijuotoksilla jotka pitää raaputtaa pois että saa tinan tarttumaan alla olevaan kupariin.

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
              Sen hehkujen releyksikön saa muuten ihan itse korjattuakin. Itse 330 diisselistä korjasin. Siellä on sisällä sellaiset hyppylangat jotka palaa poikki. Siihen vain joku korvaava lanka tilalle. Itse muistaakseni ihan tinalangan pätkää käytin.

              Ainoa vaikea osio on että hyppylangat oli alumiinijuotoksilla jotka pitää raaputtaa pois että saa tinan tarttumaan alla olevaan kupariin.
              (Voin ottaa vastaan rikkinäisiä releitä jos jollakin nurkissa pyörii)

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                (Voin ottaa vastaan rikkinäisiä releitä jos jollakin nurkissa pyörii)
                Montako tuut hakemaan Jyväskylästä? Puolenkymmentä voisi löytyä...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • makeclick
                  BTCF Member
                  • Mar 2005
                  • 268
                  • Turku

                  Pakko kommentoida, että olisipa tähän jokin muu ratkaisu/valmistaja. Nuo orginelli purkin ihan täyttä itteään! Miksi vanhat toimivat releet on korvattu? Sioituksessakin on käynyt sakasalainen aivopieru ja laittaneet sen koneen kylkeen!

                  Kolmas purkki tilaukseen 335d. Heti kun tuli suomeen, nyt pari vuotta myöhemmin taas paskana. Nämä on ihmisiltä tietämättään melkeen jokaisessa dieselissä rikki, samaa sontaa kun termaritkin. Hyvä jos ovat boschiin vaihtaneet uudemmissa. Itse luotan ainoastaan Boschin hehkuihin ja ei ole vielä mennyt yhdestäkään.

                  Lyhykäisyydessään meikäläisen agrot
                  Harrastepaholainen 335d:
                  Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                  Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                  Comment

                  • jusu79
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 43
                    • Lappeenranta

                    Moikka!

                    Mulla inpa antaa vaan yhden vian ja se herjaa Glow Conrtrol Unit vikaa. Jos tuo yksikkö on rikki niin ilmoittaako silti hehkujakin jos ne on rikki? Vai selviääkö tämä vain vaihtamalla yksikön? Toki suositellaan vaihtamaan samalla myös hehkut, mut tuli vaan tällainen mieleen.
                    Last edited by jusu79; 19-10-2015, 20:39. Reason: virhe
                    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      Ei ole kai pakko vaihtaa hehkuja jos pelkkä rele on rikki.
                      Ne rikkinäiset hehkut ei kai relettä riko mutta rikkinäinen rele rikkoo hehkut.

                      Mulla oli rele paskana mutta ei se antanu kun kerran hehkuista vikakoodin. Sen kun nollasi niin ei uusiutunut koodit. Kylmällä kelillä alkoi sitten lähteä huonosti käyntiin ja arvasin, että boxihan se oli vetäny savut pihalle.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • _Sylin_teri_
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 366
                        • Suomi finland

                        Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                        Ei ole kai pakko vaihtaa hehkuja jos pelkkä rele on rikki.
                        Ne rikkinäiset hehkut ei kai relettä riko mutta rikkinäinen rele rikkoo hehkut.

                        Mulla oli rele paskana mutta ei se antanu kun kerran hehkuista vikakoodin. Sen kun nollasi niin ei uusiutunut koodit. Kylmällä kelillä alkoi sitten lähteä huonosti käyntiin ja arvasin, että boxihan se oli vetäny savut pihalle.
                        Ainakin kun itse kurkkasin releen sisälle niin oli hehkujen johdoille menevät hyppylangat sulanu poikki, joka taas enempi vähempi viittais oikosulkuun. Ja ne hyppylangat korjaamalla rele oli kunnossa. Toki uudet hehkut samalla. Tekasin pienen diy threadin tuonne e90 puolelle jos joku haluaa korjausohjetta.

                        Comment

                        • PowerD
                          Newbiemmer
                          • Jan 2007
                          • 19
                          • Finland

                          Kiitokset foorumin tietäjille. Pari viikkoa sitten poistin Svagit ja laitoin Berut tilalle ja ei vikailmoituksia tuon jälkeen. Reklamoin kauppiaalle kelvottomista hehkuista ja hyvitysprosessi on menossa. Melkoinen määrä ylimääräistä työtä siksi, että luotin Schmiedmannin varaosien laatuun (muita hehkuja ei ollut ostohetkellä tarjolla). Jatkossa pitää lukea foorumit ensin :-).

                          Comment

                          • makeclick
                            BTCF Member
                            • Mar 2005
                            • 268
                            • Turku

                            Pakko päivittää. Purkki vaihdettu, samalla vaihdoin sen poweripiuhan. Oli aika sulannu. Nooh, kaikki hyvin mutta purkki rikkonut yhen hehkun. Se vielä pitäisi sitten kampea irti.
                            Harrastepaholainen 335d:
                            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                            Comment

                            • hihnala
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 45
                              • Finland

                              Mistä tietää mikä hehku on rikki? Ja mistä erottaa onko vikaa hehkuissa vai boksissa vai molemmissa?

                              Reilu vuosi sitten laitoin uudet hehkut ja tuoreemman boksin, mut taas on kuulemma vikakoodia hehkuista. Ei raaskisi aina uusia kaikkia hehkuja, kun ovat N47-koneeseen vielä kalliimpia kuin muihin.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7524
                                • Jyväshyvä

                                Hehkun "toimivuus" tarkistetaan mittaamalla sen vastus, toimivassa hehkussa se on jotain 0.6-1.5 ohmin välillä koneen/hehkun lämpötilasta riippuen.
                                Rikkinäiset näyttää joko nollaa tai ääretöntä tai tosi isoja lukemia.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎