"Se oli pikkasen vaille tonnin" Mutta suosittelen kun auto tuntuu aivan eriltä ku ennen..Ja kulutuskin tippu kun ei tuo DPF enää ahista
Joo mutta hintahan on tuplat vrt karala mitä viimeksi ex 530d e61:sen ohjelmoin ..
Hommaan korvausputken ja ajelen jyväskylään..ei viitsi orggis\ehjää dpf:ää puukottaa hengiltä
Penkitettiinkö auto Oulussa siis vakiona ja tuolla uudella softalla ?
Toisaalta liikkuu ihan tarpeeksi vakiona..liikkuvat vilautteli tuossa valoja kun Tuurista laskin tulemaan kotiapäin.
Mutta pakkohan tuo lisäys on tehdä jotta suupielet saa korviin asti
Joo mutta hintahan on tuplat vrt karala mitä viimeksi ex 530d e61:sen ohjelmoin ..
Hommaan korvausputken ja ajelen jyväskylään..ei viitsi orggis\ehjää dpf:ää puukottaa hengiltä
Tuo hinta sisältänee jo DPF korvausputken asennettuna.
Karala ei viimeksi ainakaan itse vaihda / tyhjennä pönttöä vaan homman hoitaa naapurifirma. Hinnasta en tiedä...
Joo mutta hintahan on tuplat vrt karala mitä viimeksi ex 530d e61:sen ohjelmoin ..
Hommaan korvausputken ja ajelen jyväskylään..ei viitsi orggis\ehjää dpf:ää puukottaa hengiltä
Penkitettiinkö auto Oulussa siis vakiona ja tuolla uudella softalla ?
Toisaalta liikkuu ihan tarpeeksi vakiona..liikkuvat vilautteli tuossa valoja kun Tuurista laskin tulemaan kotiapäin.
Mutta pakkohan tuo lisäys on tehdä jotta suupielet saa korviin asti
Jos ois ottanu pelkän ohjelmoinnin niin hinta ois ollu puolet tosta summasta.. Mutta silloin ois jääny DPF paikalleen ahistamaan ja koneesta ois saanu paljon vähemmän irti tehoa.. Tuohon hintaan sisältyi koko setti eli siinä otettiin pois DPF käytöstä (tyhjennettiin pönttö) ja uusi ohjelma.. Auto penkitettiin DTC Dyno Test Centerillä Jäälissä tässä Oulun vieressä mutta vasta sen jälkeen kun viritys oli tehty... eli ei vakiona ollenkaan.
Voin suositella koska ero vakioon on todellakin enemmän kuin huomattava
Jos ois ottanu pelkän ohjelmoinnin niin hinta ois ollu puolet tosta summasta.. Mutta silloin ois jääny DPF paikalleen ahistamaan ja koneesta ois saanu paljon vähemmän irti tehoa.. Tuohon hintaan sisältyi koko setti eli siinä otettiin pois DPF käytöstä (tyhjennettiin pönttö) ja uusi ohjelma.. Auto penkitettiin DTC Dyno Test Centerillä Jäälissä tässä Oulun vieressä mutta vasta sen jälkeen kun viritys oli tehty... eli ei vakiona ollenkaan.
Voin suositella koska ero vakioon on todellakin enemmän kuin huomattava
Saikos oulusta korvausputkea ko paikasta..tosin on mulla linkki mistä niitä sais kunhan saisi aikaseksi soitella ko paikkaan.
Otettiinko autostas kaikki mitä irti sai vai rajoitettiinko esim vääntöjä
Saikos oulusta korvausputkea ko paikasta..tosin on mulla linkki mistä niitä sais kunhan saisi aikaseksi soitella ko paikkaan.
Otettiinko autostas kaikki mitä irti sai vai rajoitettiinko esim vääntöjä
Tuosta korvausputkesta en osaa sanoa kun en edes kysässy olisko saanut.. Autosta olisi saanut vielä enemmänkin, mutta tuo vääntö alkaa olla jo sillä tasolla että voimansiirto on lujilla jos sitä nostaa
Soitin tuonne powerflashin josta jäi ihan positiivinen kuva
Ovat tehneet karalan kanssa yhteistyötä n 15 vuotta eli aika lailla samat softat taitaa olla.
Dpf:n kanssa tekevät niin että leikkaavat sen auki päältäpäin ja "pelastavat" sisukset ,näin auto on altapäin orggiksen näköinen.
Meinas että ei tule katsastuksessa ongelmia kun auton alla on pönttö ..siis sen katsastusmiehen lisäksi..viiststi
Tuolla modilla auto tuottaa +350hp\+700nm..riippuen yksilöstä,ja tämä riittääkin meidän kärryyn .
Meinas että vääntöä pitää rajoittaa puheli jotain että 1000nm olisi maksimit mitä tuplaturbo 35d tuottaa
Sanoin että haluaisin että auto penkitetään ennen ja jälkeen modin,sekään ei ongelma vaikka penkki 30 km päässä.Eli voipi olla että suuntaan auton keulan tuonne..aikaa vaan pitää varata tuohon ppppiiiitkä päivä
Nyt on varattu Karalalle aika ensiviikon keskiviikolle. Se on vielä kysymysmerkki, vienkö auton DPF:n vai korvausputkien kera. Ehkä jätän kuitenkin tuon DPF:n paikalleen? Eipä ainakaan pukkaa mustaa usvaa kiihdytyksessä.
Yksi mielenkiintoinen juttu, joka kannattaa kaikkien 535d-lastuttajien, (ja muidenkin) huomioida: Ahtoputkessa, ennen imusarjaa on ahtoilman lämpötila-anturi. Sijainti on keskellä sitä coolerilta imusarjaan nousevaa putkea. Töröttää suoraan auton takaosaa kohti (kts. osa nr.10). Tällä anturilla on taipumus olla luvattoman lyhytikäinen. Ja oleellisinta on se, että ko. anturi ei vikaantuessaan jätä muistiin minkäänlaista vikakoodia. Ja vikaantuessaan anturi tarjoaa eculle tasaisen +120 asteen lämpötilatiedon. Jokainen varmaan tietää, mitä se tarkoittaa ruiskutustapahtuman suhteen. Huomasin tämän aivan sattumalta omasta autostani, kun tutkailin anturien livedatatietoja. Ja ylläys; tänään soittaessani Mikalle ohjelmointiaikaa, kehoitti hänkin tarkastamaan ko. anturin kunnon ennen Leppävedelle menoa, koska on kuulemma poikkeuksetta viallinen joka toisessa 535d:ssä. Tässä tapauksessa olin sen sattumalta itsekin huomannut, ja juuri eilen vaihdoin uuden anturin (=n.10 euroa). Nyt saa ecu oikeita lukemia, ja tulipa samalla koko vetoalueelle selvä lisäpotku. Sillä oli selvästi jonkinlainen vaikutus auton terävyyteen.
Samalla tuli puhetta myös MAF:in merkityksestä. Kyselin jo aiemmin täällä, kun autoni pyynti on täydellä kiihdytyksellä tasan 850, mutta toteutuma 1300-1400. Se on kuulemma normaalia, eikä 535d:ssä MAF-tiedolla ohjata muuta kuin EGR:n toimintaa. Täydellisen toiminnan kannalta kuulemma riittää, jos MAF pelaa normaalisti 200-600mg/s lukemien välillä.
Nyt on varattu Karalalle aika ensiviikon keskiviikolle. Se on vielä kysymysmerkki, vienkö auton DPF:n vai korvausputkien kera. Ehkä jätän kuitenkin tuon DPF:n paikalleen? Eipä ainakaan pukkaa mustaa usvaa kiihdytyksessä.
Yksi mielenkiintoinen juttu, joka kannattaa kaikkien 535d-lastuttajien, (ja muidenkin) huomioida: Ahtoputkessa, ennen imusarjaa on ahtoilman lämpötila-anturi. Sijainti on keskellä sitä coolerilta imusarjaan nousevaa putkea. Töröttää suoraan auton takaosaa kohti (kts. osa nr.10). Tällä anturilla on taipumus olla luvattoman lyhytikäinen. Ja oleellisinta on se, että ko. anturi ei vikaantuessaan jätä muistiin minkäänlaista vikakoodia. Ja vikaantuessaan anturi tarjoaa eculle tasaisen +120 asteen lämpötilatiedon. Jokainen varmaan tietää, mitä se tarkoittaa ruiskutustapahtuman suhteen. Huomasin tämän aivan sattumalta omasta autostani, kun tutkailin anturien livedatatietoja. Ja ylläys; tänään soittaessani Mikalle ohjelmointiaikaa, kehoitti hänkin tarkastamaan ko. anturin kunnon ennen Leppävedelle menoa, koska on kuulemma poikkeuksetta viallinen joka toisessa 535d:ssä. Tässä tapauksessa olin sen sattumalta itsekin huomannut, ja juuri eilen vaihdoin uuden anturin (=n.10 euroa). Nyt saa ecu oikeita lukemia, ja tulipa samalla koko vetoalueelle selvä lisäpotku. Sillä oli selvästi jonkinlainen vaikutus auton terävyyteen.
Samalla tuli puhetta myös MAF:in merkityksestä. Kyselin jo aiemmin täällä, kun autoni pyynti on täydellä kiihdytyksellä tasan 850, mutta toteutuma 1300-1400. Se on kuulemma normaalia, eikä 535d:ssä MAF-tiedolla ohjata muuta kuin EGR:n toimintaa. Täydellisen toiminnan kannalta kuulemma riittää, jos MAF pelaa normaalisti 200-600mg/s lukemien välillä.
Voisitko viitsisitkö raottaa kun auto ei ole tässä mulla tänään, mahtuuko tuonne äitin pikku kotikokin pienet kätöset sormineen ja onko sen vaihto ihan minuutin homma vai tarvisko purkaa jotain tieltä tuon vaihtaakseen?
.
Moottorin imuilman lämpötila-anturilla peilataan lisäkorjausta moottoriin menevän hapen määrälle.
Siis mitä kuumempaa ilma coolerin jälkeen on, sitä vähemmän siinä on happea -> ohjelma huomioi sitä vähentämällä ruiskutettavan polttoaineen max määrää -> pysyy savunkin määrä kurissa.
Jonkinlaisena nyrkkisääntönä voi pitää viittäkymmentä astetta.
Kun lämpö ylittää sen, astuu käytännössä jonkinlaiset rajoitteet esiin.
Ilmamäärämittarista sanoisin sen verran.
Että uudemmat bemarithan on lamda-ohjattuja.
Eli niihin kyllä saa syöttöjä, vaikka maffi ei aivan täydessä iskussa olisikkaan.
Kunhan tosiaan pysyy vikatilarajojen haarukassa.
Mutta ei siinä enää voi kyllä mistään varsinaisesta ilma/polttoainesuhteen säädöstä puhua, vaan silloin tehon pyyntö ja säätö suoritetaan yhdellä ja samalla instrumentilla, kaasupolkimella.
Siinä lamdakartassa toisella akselilla on ilmamassa ja toisella kierrokset, eli kyllä sitä oikeasti "tarvitaan", mutta miten vaan, herrat haluaa ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Siinä lamdakartassa toisella akselilla on ilmamassa ja toisella kierrokset, eli kyllä sitä oikeasti "tarvitaan", mutta miten vaan, herrat haluaa ...
Sen verran itsesuojeluvaistoa on, etten Tuikun kanssa lähde asiasta peistä vääntämään Tosin eipä minulla olisi todellisia aseitakaan millä lähtisin... Toistin vain sen, mitä Mika kertoi minulle puhelimessa. Ehkä se tarkoitti, että ohjelmoinnin jälkeen MAF-tiedosta voidaan tehdä vähemmän merkittävä auton toiminnan suhteen? En tiedä, kun en tiedä...
.
No joo, ei kyllä varmasti ollut tarkoitus pahoittaa sinun mieltäsi.
Totuushan on, etten ole yhteenkään x35 bemariin ohjelmaa tehnyt.
Oli vähän typerää viisastella koko aiheesta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment